Saturday, February 2, 2013

ေခါင္းထဲမွာက အမွတ္တစ္ရာ ရင္ထဲမွာက သုညႏွင့္ အေပါင္္းအသင္းမ်ား


(တစ္)
စာေရးဆရာႀကီး ျမသန္းတင့္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ဘာသာျပန္ဆုိေပးေသာ ေက်းဇူးျဖင့္ ကမာၻ႔ဂႏၳဝင္ ဝတၳဳရွည္ႀကီး အမ်ားအျပားကုိ ထိေတြ႕ျမည္းစမ္းခြင့္ရခဲ့ရာ စာေရးဆရာမ M.M.Kaye ၏ The Far Pavilions
ဝတၳဳရွည္ႀကီးသည္လည္း တစ္ပုဒ္အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာက သည္ဝတၳဳရွည္ႀကီးကုိ "ေရႊျပည္ေတာ္ေမွ်ာ္တုိင္းေဝး" အမည္ျဖင့္ ဘာသာျပန္ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤဝတၳဳပါ ဇာတ္လုိက္မင္းသား အက္ရွ္က မိခင္ေရာ ဖခင္ပါကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီ အိႏၵိယ၌ စစ္ဗုိလ္ကေလးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႔ အိႏိၵယႏုိင္ငံသား ဘီဂ်ဴရန္းက အက္ရွ္ကုိ အဆိပ္လူးဓားေျမႇာင္ျဖင့္ အလစ္အငုိက္ဝင္ထုိးစဥ္ အက္ရွ္က ေရွာင္ကာ ေျခထုိးေပးလုိက္သျဖင့္ ဘီဂ်ဴရန္း ဝမ္းလ်ားထုိး လဲက်ကာ မထႏုိင္ဘဲရွိေနစဥ္ ဓားေျမႇာင္ကုိေကာက္ ကာ ထုိးရန္လုပ္ၿပီးကာမွ မထုိးျဖစ္ဘဲ တုံ႔သြားတြန္႔သြားသျဖင့္ ယင္းကုိစာေရးသူက သုံးသပ္ခ်က္ထည့္ ထားေပးခဲ့ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ လက္နက္မဲ့ လူတစ္ေယာက္ကုိ ေနာက္ေက်ာမွေန၍ ဓားျဖင့္ထုိးရန္ တုံ႔သြားတြန္႔သြားရျခင္းမွာ အဂၤလိပ္တုိ႔၏ မ်ဳိး႐ုိးဗီဇႏွင့္ အဂၤလိပ္ပညာေရးေၾကာင့္တဲ့။
ဤေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္က အဂၤလိပ္ပညာေရးတြင္ စာသင္ခန္းေတြထဲ၌ ဤကဲ့သုိ႔ လူႀကီးလူေကာင္း ဆန္သည့္ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးကုိ သြတ္သြင္းေပးလုိက္ေၾကာင္းဆုိသည့္အခ်က္ကုိ အံ့ၾသသြားမိျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
ေၾသာ္ …… စာသင္ခန္းေတြထဲကေန (သုိ႔မဟုတ္) သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းေတြထဲကေန တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိး အတြက္ အလိုရွိအပ္စြာေသာ ႏုိင္ငံေတာ္သား တစ္ေယာက္ကုိ ပုံသြင္းထုတ္လုပ္ေပးႏုိင္သည္ ဆုိပါ့ လား။
ဤေနရာ၌ ပုံသြင္းထုတ္လုပ္ေပးလုိက္သည္ဆုိျခင္းမွာ သခ်ၤာေတာ္သူ၊ အဂၤလိပ္စာေတာ္သူ၊ ႐ူပေဗဒ ေတာ္သူ၊ ဓာတုေဗဒေတာ္သူ စသည္စသည္ျဖင့္ အသိဉာဏ္ကုိ ထူးခၽြန္ေအာင္ ပုံသြင္းေပးလုိက္႐ုံမွ် သာမက စံမီေသာ လူသားတစ္ေယာက္၏ ႏွလုံးသားမ်ဳိးရွိေနေစရန္ စိတ္ကုိပါ ပုံသြင္းေပးလုိက္သည့္ စာသင္ခန္းမ်ားႏွင့္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမ်ားကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(ႏွစ္)
ျမန္မာ့ပညာေရးကုိ စိတ္ဝင္စားသူ ေစတနာရွိသူ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕တုိ႔ႏွင့္ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္တုိင္း စာသင္ခန္းမ်ားႏွင့္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမ်ားအေၾကာင္း ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္ ေျပာျဖစ္တတ္ရာ အေျခခံပညာ၌ လူငယ္တုိ႔၏ စိတ္ကုိျပင္သည့္ သင္႐ုိးမ်ားအားနည္းေၾကာင္းကုိ မၾကာခဏ ၾကားရ တတ္ပါသည္။ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားရွိဖုိ႔၊ ကုိယ္က်င့္တရား မားမတ္ခုိင္ခံဖုိ႔၊ ေမတၱာက႐ုဏာမုဒိတာ ဥေပကၡာစသည့္ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါးကုိ က်င့္ၾကံလက္ခံႏုိင္ဖုိ႔ အဂတိတရားေလးပါးကေန ေသြဖည္ ႏုိင္ဖုိ႔၊ ဟီရိၾသတၱပေခၚ မဟုတ္တာကုိလုပ္ရန္ ရွက္ေၾကာက္ဝန္ေလးသည့္ ေလာကပါလ တရားႏွစ္ပါးကုိ ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔၊ သေဘာထားႀကီးဖုိ႔၊ တာဝန္ယူတတ္ဖုိ႔၊ ခြင့္လႊတ္သည္းခံတတ္ဖုိ႔၊ ေလာကဓံတရားရွစ္ပါးကုိ မတုန္လႈပ္ဖုိ႔စသည္ စသည္ျဖင့္ လူေလာကကုိ ျဖတ္သန္းရင္ဆုိင္ၾကရေလ ေသာအခါ ထားရွိအပ္သည့္ စိတ္အေျခခံသေဘာတရားမ်ားကုိ ပါးပါးနပ္နပ္္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ေပး ေသာ သင္႐ုိးမ်ားအားနည္းျခင္းကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အကယ္၍ ရွားေတာင့္ရွားပါး ထုိသုိ႔ေသာ သင္႐ုိးမ်ားပါရွိေနသည္ထားဦး ဆရာ၊ ဆရာမတခ်ဳိ႕၏ သင္ၾကားပုံနည္းစနစ္က လဲြမွား၍ေနပါသည္။ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ထုတ္ႏုတ္ကာ ေမးတတ္ေျဖ တတ္လွ်င္ ေအာင္ျမင္ၿပီဟု သေဘာထားလ်က္ စိတ္ကုိသင္ရန္ ေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္းျဖင့္ အလဲြႀကီးလဲြခဲ့ရ ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
(သုံး)
လူတုိင္းလုိုလိုႏွင့္ ရင္းႏွီးသည့္ ကဗ်ာကေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ေဖာ္ျပပါရေစ။ ဆရာမင္းသုဝဏ္၏ လက္ရာ ကေလး ကဗ်ာကေလးတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။
ၾကက္တူေရြး ၾကက္တူေရြး
ေရႊခဲၾကက္တူေရြး။
ညီပုေလးကုိ စာအံသင္
ေရႊခဲ စာအံသင္။
ညီေလးခင္က စာျပန္တုန္း
ေရႊခဲစာျပန္တုန္း။
ဝလုံးေရးဖုိ႔ ညီေလးတုိင္
ေရႊခဲမေရးႏုိင္။
ေငးမႈိင္ရွာေပါ့ၾကက္တူေရြး
ေရႊခဲၾကက္တူေရြး။
သည္ကဗ်ာကုိ ဆရာမတစ္ေယာက္ ကေလးေတြကုိ သင္ၾကားေပးေနခဲ့ပုံက အေမးအေျဖပုံစံႏွင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သာဓကေဆာင္ပါရေစ။
ကဗ်ာထဲရွိငွက္ကုိ ေဖာ္ျပပါ။ ၾကက္တူေရြးငွက္ ျဖစ္ပါသည္။ ညီေလးသည္ ဦးစြာဘာလုပ္ေနသနည္း။
စာအံ့ေနပါသည္။
ညီေလး စာျပန္ေသာအခါ ၾကက္တူေရြးက မည္သုိ႔လုပ္သနည္း။
စာလုိက္အံပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ညီေလး ဘာလုပ္သနည္း။
ညီေလး ဝလုံးေရးပါသည္။
ထုိအခါၾကက္တူေရြး ဘာလုပ္သနည္း။
ငုိင္သြားပါသည္ …… တဲ့။
ဤကဲ့သုိ႔ အေမးမ်ားႏွင့္ အေျဖမ်ားကုိ ကြက္တိေျဖႏိုိင္လွ်င္ အမွတ္ ၁ဝဝ ေပးသည္ဟု ဆုိၾကပါစုိ႔။ အခ်က္အလက္တစ္ခုမွားလွ်င္ အမွတ္အနည္းငယ္စီေလွ်ာ့ကာ ေလွ်ာ့ကာ သြားျခင္းျဖင့္ စာသင္သားကုိ ေကာင္း၊ ဆုိး၊ ညံ့ လုပ္ပစ္ေသာ သင္ၾကားနည္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အံ့ၾသစရာေကာင္းလုိက္တာ။
တကယ့္ကဗ်ာ၏ ရည္မွန္းခ်က္က ကေလးမ်ား၏ ရင္တြင္းသုိ႔ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား (Sympathy) သြင္းေပးဖုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
မိမိစာကုိ သင္အံရြတ္ဆုိစဥ္က တုပကာ လုိက္ၿပီးရြတ္ဆုိႏုိင္ခဲ့ေသာ ၾကက္တူေရြးငွက္ကေလး မိမိ စာေပေရးသားေတာ့ သူ႔ခမ်ာ လက္မရွိသျဖင့္ လုိက္မေရးႏုိင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ ငုိင္ေတြကာ သြားရပုံ ကုိ ကေလးတုိ႔အား သတိျပဳမိေစကာ ကုိယ့္ေလာက္မႂကြယ္ဝသူ တစ္ဦးဦး တစ္ေယာက္ေယာက္ အေပၚ စာနာေထာက္ထား သနားညႇာတာေသာစိတ္ ဝင္ေရာက္လာေစရန္အတြက္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးရ မည့္ ကဗ်ာျဖစ္ပါသည္။ Feeling with other, Feeling into other ဟု ဖြင့္ဆုိသကဲ့သုိ႔ အျခားႏွင့္အတူ ဝင္ေရာက္ခံစားတတ္ေသာ အျခား၏ ေနရာကေန ဝင္ေရာက္ခံစားတတ္ေသာ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား (Sympathy) ကုိ ပ်ဳိးေထာင္ေပးရမည့္ ကဗ်ာျဖစ္ပါသည္။ ကုိယ္ခ်င္းစာတတ္ေသာ စိတ္သည္ လူႏွင့္ တိရစာၦန္ကုိ ခဲြျခားပစ္လုိက္ေသာ စိတ္ျဖစ္သည့္အတြက္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းေနေပ်ာ္ ထုိင္ေပ်ာ္ျဖစ္ဖုိ႔ လူတုိင္း၌ အလုိရွိအပ္စြာေသာ စိတ္အေျခခံသေဘာတရားတစ္ရပ္ျဖစ္ရာ ယင္းကုိ ကေလးတုိင္း၏ ရင္ထဲသုိ႔ သြင္းေပးႏုိင္ပါမွ ဤကဗ်ာကုိ သင္ၾကားမႈ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆုိႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လမ္းေဘးအေၾကာ္တဲက လူတစ္ေယာက္ကုိ အေႏြးထည္အက်ႌခၽြတ္ ေပးတာ၊ ဂ႐ုဏာရွင္မႀကီး မာသာထရီဆာ (Mother Teresa) ဘဝတစ္ခုလုံးကုိ ေသာကပရိေဒဝ သမားတုိ႔အတြက္ ထုိးေကၽြးေပးတာ၊ ကြန္ပ်ဴတာသမား ဘီလ္ဂိတ္ (BillGates) ေဒၚလာ ၅၈ ဘီလီယံ ကုိကမာၻသူ၊ ကမာၻသားတုိ႔အတြက္ ပုံေအာေပးတာ စသည္ စသည္တုိ႔သည္ ထုိကုိယ္ခ်င္းစာတရား အေျခခံကေန အေကာင္အထည္ေပၚကာ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိစိတ္မ်ဳိးထြန္း ကားလာေစရန္ ကဗ်ာကုိ မသင္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ အထက္တစ္ေနရာ၌ ေရးျပထားခဲ့သလုိ အေမးႏွင့္ အေျဖ ပုံစံျဖင့္ သင္ၾကားေနျခင္းျဖင့္ ဘာမ်ားအက်ဳိးရွိႏုိင္ပါသနည္း။
လြယ္ကူေသာ ဥပမာတစ္ခုကုိ ထပ္ဆင့္သာဓက ေဆာင္ပါရေစဦး။
တို႔တာဝန္
လယ္သမားႀကီး ဦးသာေအာင္
စပါးစုိက္တာ ျပည္က်ဳိးေဆာင္။
ကုိဖုိးေမာင္ အလုပ္သမား
ကုန္ထုတ္တုိးဖုိ႔ သူ ႀကိဳးစား။
ဦးဖုိးက်ားက ေက်ာင္းဆရာ
စာေပတတ္ဖုိ႔ သင္ေပးတာ။
ေမာင္ထြန္းသာ တပ္မေတာ္သား
ႏုိင္ငံ့ရန္ကုိ ကာကြယ္ထား။
စာျဖန္႔ျဖဴးေရး ေမာင္သိန္းတန္
စာပုိ႔ရာတြင္ အခ်ိန္မွန္။
ကုိသာဇံ မီးသတ္သမား
မီးသတ္ရာတြင္ သူစြန္႔စား။
ရဲသားႀကီးက ကုိလွေရႊ
လူဆုိးဖမ္းဖုိ႔ တာဝန္ေက်။
တုိ႔လုံေမ မခင္ျမ
ယာဥ္ထိန္းရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္လွ။
ဦးစိန္ဘက ဆရာဝန္
ကုသေရးမွာ သူ ထူးခၽြန္။
မလွမြန္ သူနာျပဳ
ေစတနာႏွင့္ သူ ျပဳစု။
ဦးသာႏုက ေခါင္းေဆာင္ကာ
ေက်းရြာေကာင္းက်ဳိးသယ္ပုိးမွာ။
ကားဆရာ ကုိဘေသာင္း
ေဘးရန္ၾကည့္၍ သတိႏွင့္ေမာင္း။
ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား
တုိ႔အေဖာ္
အရြယ္ေရာက္လုိ႔ ႀကီးျပင္းေသာ္။
ပညာေတာ္ ျမတ္စိတ္ထား
တာဝန္ကုိယ္စီ ထမ္းစုိ႔လား။
ဤကဗ်ာကုိ သင္ေသာအခါ လယ္သမားႀကီး၏ အမည္ကုိေဖာ္ျပပါ။ ဦးသာေအာင္။ အလုပ္သမားႀကီး ၏ အမည္ကုိ ေဖာ္ျပပါ။ ကုိဖုိးေမာင္။ ေက်ာင္းဆရာႀကီး၏ အမည္ကုိ ေဖာ္ျပပါ။ ဦးဖုိးက်ား။ စစ္သား ကေလး၏အမည္ကုိ ေဖာ္ျပပါ။ ေမာင္ထြန္းသာ စသည္ စသည္ျဖင့္ ေမးၾက႐ုံ ေျဖၾက႐ုံမွ်ႏွင့္ ကဗ်ာသင္ ၾကားမႈသည္ ဘာမ်ားအက်ဳိးသက္ေရာက္ပါစ။
လယ္သမားႀကီး၊ အလုပ္သမားႀကီး၊ ေက်ာင္းဆရာ၊ တပ္မေတာ္သား၊ စာပုိ႔လုလင္၊ ရဲသား၊ ယာဥ္ထိန္း ရဲေမ၊ ဆရာဝန္၊ သူနာျပဳ၊ ရပ္ရြာအက်ဳိးေဆာင္၊ ကားဆရာ စသည္ စသည္တုိ႔သည္ ကုိယ့္အခန္းက႑ ကေနကုိယ့္တာဝန္ေက်စြာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကသလုိ ကေလးတုိ႔လည္းအိမ္တြင္ ကုိယ့္တာဝန္ကုိယ္သိ ကာ ေက်ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္လုိေသာ စိတ္မ်ဳိးဝင္သြားေအာင္ သင္ၾကားသြတ္သြင္းေပးပါမွ တာဝန္သိ သူႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ထြန္းလာေရး၌ သင္ၾကားမႈက ေထာက္ကူႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
(ေလး)
ထုိ႔ေၾကာင့္ အထက္တစ္ေနရာ၌ ကၽြန္ေတာ္ခ်ေရးထားခဲ့သလုိ အေျခခံပညာ၌ စိတ္ကုိသင္သည့္ သင္႐ုိးမ်ား နည္းပါးကာ ပါဝင္ေနခဲ့လွ်င္လည္း သင္ၾကားပုံ သင္ၾကားနည္း အားနည္းခ်ဳိ႕ငဲ့ကာ ေဘးသုိ႔ ေခ်ာ္ေနသျဖင့္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိးအတြက္ အလုိရွိအပ္စြာေသာ ေပမီေဒါက္မီ ႏွလုံးသားပုိင္ရွင္ ႏုိင္ငံ ေတာ္သားမ်ားကုိ ဆုံး႐ႈံးေနခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
"ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တုိင္းေဝး" ဝတၳဳထဲက ဇာတ္လုိက္မင္းသား အက္ရွ္က တစ္ဖက္ရန္သူမလႈပ္သာ၊ မရွားသာေသာ အေနအထားတြင္ ေနာက္ေက်ာကေန ဓားျဖင့္ထုိးသတ္ႏုိင္ပါလ်က္ မထုိးဘဲမ်က္ႏွာ ခ်င္းဆုိင္ အေနအထားသုိ႔ေရာက္ေအာင္ ေစာင့္ေနခဲ့ေသာ စိတ္ဓာတ္ကုိ M.M.Kaye က အဂၤလိပ္တုိ႔၏ ပညာေရးေၾကာင့္ဟု ဆုိခဲ့ပါၿပီ။
စာသင္ခန္းေတြက သူတုိ႔ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ ႏွလုံးသားပုံစံကုိ ထုဆစ္ေပးလုိက္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ စာသင္ခန္းမ်ားထဲ၌ ႏွလုံးသားေလ့က်င့္ခန္း သင္ခန္းစာမ်ား အားနည္း၊ မနည္း၊ အကယ္၍ ထုိသင္ခန္းစာမ်ဳိး ပါေနခဲ့လွ်င္လည္း သင္ၾကားပုံအားနည္း၊ မနည္း ျပန္လည္၍ ေစာင္းငဲ့ ၾကည့္ၾကေသာ္ ေကာင္းေလစြဟု ေတာင့္တေနမိပါသည္ ခင္ဗ်ား။          ။
7 DAY NEWS JOURNAL
Vol.11, No.47. JANUARY 31 , 2013
Written by ေမာင္သာခ်ဳိ 

No comments:

Post a Comment