Saturday, June 15, 2013

မိုးရာသီ က်ေရာက္လာသည့္အတြက္ တ႐ုတ္သစ္ေမႇာင္ခိုကားမ်ား ယခင္လမ္းေၾကာင္းအစား ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္ လမ္းေၾကာင္းကို အသုံးျပဳလာ

Photo: မိုးရာသီ က်ေရာက္လာသည့္အတြက္ တ႐ုတ္သစ္ေမႇာင္ခိုကားမ်ား ယခင္လမ္းေၾကာင္းအစား ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္ လမ္းေၾကာင္းကို အသုံးျပဳလာ

 မိုးရာသီသို႔ က်ေရာက္လာသည့္အတြက္ တ႐ုတ္သစ္ခိုးဂိုဏ္းမ်ား ယခင္ လမ္းေၾကာင္းအစား ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္ လမ္းေၾကာင္းမႇတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ျပည္ဘက္သို႔ သစ္ေမႇာင္ခို တင္ပို႔မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။

 ''ေႏြရာသီမႇာ ဆိုလို႔ရႇိရင္ သစ္ခိုးတဲ့ ကားေတြက ေျခာက္လမ္း သြား ေျမလမ္းမႀကီးေဖာက္ၿပီး သယ္ယူၾကတယ္။ မိုးရာသီေရာက္လာတဲ့ အခါမႇာေတာ့ ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္ လမ္းေၾကာင္း ကို ေျပာင္းၿပီးသုံး လာၾကတယ္။

 ခိုးထုတ္တာကေတာ့ BDY ဆိုတဲ့ တ႐ုတ္ေတြေပါင္းၿပီး ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ကုမၸဏီက ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ထုတ္တာပါ။ ဒီကုမၸဏီကို ေနာင္ေကာင္းမႇာ အေျခစိုက္ထားတာပါ။ အခုသစ္ပင္မ်ဳိးစိတ္က ေတာ္ေတာ္ပ်က္သြားပါၿပီ။ 

ကခ်င္ျပည္နယ္က ေရႊကူ၊ မႏၲေလးတိုင္းက မဘိန္း၊ ရႇမ္းျပည္နယ္က ေက်ာက္ မဲ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း အထက္ပိုင္းမႇာဆိုရင္ ကသာအထိ ကိုယ္ပိုင္ယႏၲရားေတြနဲ႔ ခုတ္လဲႇ ယူၾကတာပါ'' ဟု တ႐ုတ္ျမန္မာ နယ္စပ္ေဒသမႇ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

 အဆိုပါ သစ္ခိုးထုတ္သည့္ဂိုဏ္းမႇာ တ႐ုတ္ျပည္၊ ေနာင္ေတာင္း ဆိုသည့္ၿမိဳ႕တြင္ အေျခစိုက္ထားၿပီး ျမန္မာျပည္တြင္ ရႇားပါးလာသည့္ ေပ ၃၀၊ ေပ ၄၀ လုံးပတ္ရႇိေသာ သစ္မ်ား အေျမာက္အျမား ရႇိေနေၾကာင္း သိရသည္။

 ''ျမန္မာျပည္က နန္းခမ္းေဒသမႇာ အိမ္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ေဒသခံေတြက ၀ါးတိုင္ေလးေတြ သုံးေနရတဲ့အခါမႇာ သူတို႔ရဲ႕ ျမန္မာ မိုင္တိုင္ ၆၄ နားမႇာ သစ္ပုံႀကီးေတြက အႀကီးႀကီးပဲ။ တန္ႏႇစ္ေသာင္း၊ သုံးေလာက္ေလာက္ ရႇိတယ္။ အထူးသျဖင့္ ပြင့္လင္းရာသီျဖစ္တဲ့ ဇန္န၀ါရီ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ မတ္၊ ဧၿပီ အဲဒီလေတြမႇာ ထုတ္ယူမႈ အမ်ားဆုံးပဲ။ 

အဲဒီခ်ိန္မႇာ တစ္ရက္ကို အစီး ၈၀၀ ေလာက္ ၀င္လာတတ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ၂၂ ဘီးကားႀကီးေတြနဲ႔ ေရႊလီကိုပို႔တယ္။ အဲဒါကိုမႇ တခ်ဳိ႕ကို အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂ ျပန္လုပ္ၿပီး အျမစ္ေတြကိုက်ေတာ့ ပန္းပုျပန္ထု၊ ဒီဇိုင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေဖာ္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ကို တင္ၾကတယ္'' ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။

 ယင္းသို႔ ေႏြရာသီတြင္ ေျခာက္လမ္းသြားလမ္းျဖင့္ သယ္ေဆာင္ရာ တြင္ ျမန္မာျပည္ နန္းခမ္းေနာက္ေက်ာရႇိ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏႇင့္ ရႇမ္းျပည္နယ္ အဆုံးေနရာတြင္ မန္း၀ိန္းဆိုသည့္ ေနရာရႇိေၾကာင္း မန္း၀ိန္းေနာက္ေက်ာ မႇ ေတာက္ေလွ်ာက္သြားလွ်င္ ဗန္းေမာ္သို႔ ေရာက္ၿပီး ထိုမႇတစ္ဆင့္ မန္စီ၊ မန္စီမႇ တစ္ဆင့္ ေရႊလီျမစ္ကိုျဖတ္ၿပီး မႏၲေလးတိုင္း မဘိန္းအထိ ေရာက္ လာေၾကာင္း သိရသည္။

 ''မဘိန္းကတစ္ဆင့္ မႏၲေလးေညာင္ကြဲ ဆိုတဲ့ရြာမႇာ စစ္ကိုင္းတိုင္းက ခိုးထုတ္လာတဲ့ သစ္ေတြအကုန္လုံး လာစုၾကတယ္။ ၿပီးရင္ အဲဒီမႇာ ေစ်းကြက္ျဖစ္ တယ္။ အဲဒီမႇာ အကုန္ရႇိတယ္။ 

ဒုစ႐ိုက္မႈ၊ ေငြအတု၊ စိတ္ႂကြေဆး၊ ကြၽဲ၊ ႏြားေမႇာင္ခို အစုံပါပဲ'' ဟု မႏၲေလးတိုင္းမႇ ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ တ႐ုတ္သူခိုးဂိုဏ္း၏ သစ္ခုိးထုတ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေဒသတြင္း သစ္ပင္မ်ား အေတာ္ပင္ ရႇင္းလင္း သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကိုပင္ ထိခိုက္လာၿပီး ေႏြရာ သီတြင္ အလြန္ပူးျပင္းလာေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာျပခဲ့သည္။

Eleven Media Group
တ႐ုတ္ျပည္ဘက္မႇ သစ္ခိုးကားမ်ားအား ေရႊလီၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ရႇိရစဥ္
တ႐ုတ္ျပည္ဘက္မႇ သစ္ခိုးကားမ်ားအား ေရႊလီၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ရႇိရစဥ္
မိုးရာသီသို႔ က်ေရာက္လာသည့္အတြက္ တ႐ုတ္သစ္ခိုးဂိုဏ္းမ်ား ယခင္ လမ္းေၾကာင္းအစား ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္ လမ္းေၾကာင္းမႇတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ျပည္ဘက္သို႔ သစ္ေမႇာင္ခို တင္ပို႔မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သတင္း ရရႇိသည္။

''ေႏြရာသီမႇာ ဆိုလို႔ရႇိရင္ သစ္ခိုးတဲ့ ကားေတြက ေျခာက္လမ္း သြား ေျမလမ္းမႀကီးေဖာက္ၿပီး သယ္ယူၾက တယ္။ မိုးရာသီေရာက္လာတဲ့ အခါမႇာေတာ့ ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္ လမ္းေၾကာင္း ကို ေျပာင္းၿပီးသုံး လာၾက တယ္။

ခိုးထုတ္တာကေတာ့ BDY ဆိုတဲ့ တ႐ုတ္ေတြေပါင္းၿပီး ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ကုမၸဏီက ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ထုတ္တာပါ။ ဒီကုမၸဏီကို ေနာင္ေကာင္းမႇာ အေျခစိုက္ထားတာပါ။ အခုသစ္ပင္မ်ဳိးစိတ္ က ေတာ္ေတာ္ ပ်က္သြားပါၿပီ။

ကခ်င္ျပည္နယ္က ေရႊကူ၊ မႏၲေလးတိုင္းက မဘိန္း၊ ရႇမ္းျပည္နယ္က ေက်ာက္ မဲ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း အထက္ပိုင္းမႇာဆိုရင္ ကသာအထိ ကိုယ္ပိုင္ယႏၲရားေတြနဲ႔ ခုတ္လဲႇ ယူၾကတာပါ'' ဟု တ႐ုတ္ျမန္မာ နယ္စပ္ေဒသ မႇ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အဆိုပါ သစ္ခိုးထုတ္သည့္ဂိုဏ္းမႇာ တ႐ုတ္ျပည္၊ ေနာင္ေတာင္း ဆိုသည့္ၿမိဳ႕တြင္ အေျခစိုက္ထားၿပီး ျမန္ မာျပည္တြင္ ရႇားပါးလာသည့္ ေပ ၃၀၊ ေပ ၄၀ လုံးပတ္ရႇိေသာ သစ္မ်ား အေျမာက္အျမား ရႇိေနေၾကာင္း သိရ သည္။

''ျမန္မာျပည္က နန္းခမ္းေဒသမႇာ အိမ္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ေဒသခံေတြက ၀ါးတိုင္ေလးေတြ သုံးေနရတဲ့ အခါမႇာသူတို႔ရဲ႕ ျမန္မာမိုင္တိုင္ ၆၄ နားမႇာ သစ္ပုံႀကီးေတြကအႀကီးႀကီးပဲ။ တန္ႏႇစ္ေသာင္း၊ သုံးေလာက္ေလာက္ ရႇိတယ္။ အထူးသျဖင့္ ပြင့္လင္းရာသီျဖစ္တဲ့ ဇန္န၀ါရီ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ မတ္၊ ဧၿပီ အဲဒီလေတြ မႇာ ထုတ္ယူမႈ အမ်ားဆုံးပဲ။

အဲဒီခ်ိန္မႇာ တစ္ရက္ကို အစီး ၈၀၀ ေလာက္ ၀င္လာတတ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ၂၂ ဘီးကားႀကီးေတြ နဲ႔ ေရႊလီကိုပို႔တယ္။ အဲဒါကိုမႇ တခ်ဳိ႕ကို အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂ ျပန္လုပ္ၿပီး အျမစ္ေတြကိုက်ေတာ့ ပန္းပုျပန္ ထု၊ ဒီဇိုင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေဖာ္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ကို တင္ၾကတယ္'' ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ယင္းသို႔ ေႏြရာသီတြင္ ေျခာက္လမ္းသြားလမ္းျဖင့္ သယ္ေဆာင္ရာ တြင္ ျမန္မာျပည္ နန္းခမ္းေနာက္ေက်ာရႇိ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏႇင့္ ရႇမ္းျပည္နယ္ အဆုံးေနရာတြင္ မန္း၀ိန္းဆိုသည့္ ေနရာရႇိေၾကာင္း မန္း၀ိန္းေနာက္ေက်ာ မႇ ေတာက္ေလွ်ာက္သြားလွ်င္ ဗန္းေမာ္သို႔ ေရာက္ၿပီး ထိုမႇတစ္ဆင့္ မန္စီ၊ မန္စီမႇ တစ္ဆင့္ ေရႊလီျမစ္ ကိုျဖတ္ ၿပီး မႏၲေလးတိုင္း မဘိန္းအထိ ေရာက္ လာေၾကာင္း သိရသည္။

''မဘိန္းကတစ္ဆင့္ မႏၲေလးေညာင္ကြဲ ဆိုတဲ့ရြာမႇာ စစ္ကိုင္းတိုင္းက ခိုးထုတ္လာတဲ့ သစ္ေတြအကုန္လုံး လာစုၾကတယ္။ ၿပီးရင္ အဲဒီမႇာ ေစ်းကြက္ျဖစ္ တယ္။ အဲဒီမႇာ အကုန္ရႇိတယ္။

ဒုစ႐ိုက္မႈ၊ ေငြအတု၊ စိတ္ႂကြေဆး၊ ကြၽဲ၊ ႏြားေမႇာင္ခို အစုံပါပဲ'' ဟု မႏၲေလးတိုင္းမႇ ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ တ႐ုတ္သူခိုးဂိုဏ္း၏ သစ္ခုိးထုတ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေဒသတြင္း သစ္ပင္မ်ား အေတာ္ပင္ ရႇင္းလင္း သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကိုပင္ ထိခိုက္လာၿပီး ေႏြရာ သီတြင္ အလြန္ပူးျပင္း လာေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာျပခဲ့သည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment