Thursday, July 11, 2013

ယခုႏွစ္ မိုးရာသီတြင္ ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳက်မႈမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာ

border-july11
ယခုႏွစ္ မိုးဦးကာလတြင္ ဒလၿမိဳ႕နယ္၌ ကမ္းပါးၿပိဳက်မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရစဥ္
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း၌ ေျမၿပိဳက်မႈမ်ား မ်ားျပားလာၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ အတြင္း တြင္ မိုးရြာသြန္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ဧရာ၀တီျမစ္အတြင္း တြင္  ျမစ္ကမ္းၿပိဳက် မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း
သိရသည္။ ထို႔ျပင္ ယခုႏွစ္ အတြင္းတြင္မူ မိုးေလ၀သ ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားအရ မိုးရြာသြန္းမႈ နည္းပါးေသာ္ လည္း ဇြန္ႏွင့္ဇူလိုင္ လမ်ားအတြင္း ျမစ္ကမ္းၿပိဳက်မႈမ်ား ဆက္တိုက္ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုႏွစ္ မိုးရာသီ အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေျမၿပိဳကမ္းၿပိဳမႈ မ်ားမွာမူ ယခင္ႏွစ္ထက္ပင္ ပိုမိုမ်ားျပားေနေၾကာင္း ဘူမိေဗဒ ပညာရွင္မ်ားထံမွ သိရသည္။
ယခုႏွစ္အတြင္း ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳက်မႈ မ်ားျပားလာျခင္းသည္၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းမႈ အားနည္းျခင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ရွိသစ္ေတာမ်ား ျပဳန္တီးမႈမ်ားေၾကာင့္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ လာျခင္း၊ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားအတြင္း သဲ၊ ေက်ာက္မ်ားတူးေဖာ္ ထုတ္ယူရန္ ေသာင္ၿဖိဳမႈမ်ား မ်ားျပား လာျခင္းေၾကာင့္ ေရစီးေၾကာင္း ေျပာင္းလဲလာကာ ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳက်မႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနေၾကာင္း သိရသည္။
ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳက်မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဘူမိသိပံၸ အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက "ျမစ္ကမ္း ပါးေတြက တစ္ေန႔တျခား ပုိပိုဆုိးလာတယ္။ ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳေတာ့ ရြာေတြေျပာင္းေရႊ႕ရတာ၊ စုိက္ခင္းေတြ ပ်က္စီးတာေတြ ရွိလာတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မုန္တုိင္း၊ ငလ်င္တုိ႔အျပင္ ေျမၿပိဳမႈက ဦးစားေပး သတိျပဳရမယ့္ သဘာ၀ေဘး ျဖစ္လာတယ္" ဟု ဆိုသည္။
မတ္ ၂၁ ရက္တြင္ စစ္ေတာင္းျမစ္အတြင္း ေျမၿပိဳက်မႈ ျဖစ္ပြားျခင္း၊ ေမလတြင္ ရန္ကုန္ျမစ္တစ္ဖက္ ကမ္း ေျမၿပိဳက်မႈ ျဖစ္ပြားျခင္း၊ ဇြန္လဆန္းပိုင္းတြင္ ထား၀ယ္ျမစ္ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ၿပိဳက်မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ဇြန္ေနာက္ဆံုးပတ္ ၁၆ ရက္တြင္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္း ၿပိဳက်မႈေၾကာင့္ မင္းဘူးနိဗၺာန္ကြၽန္း ေက်းရြာတြင္ ရြာလံုးကြၽတ္ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရသည္။
ထုိ႔ျပင္ ဇြန္ ၂၆ ရက္မွ ယခုအခ်ိန္ထိ ေတာင္ငူၿမိဳ႕နယ္ အေနာက္ဆင္ ေက်းရြာအုပ္စု၌ စစ္ေတာင္းျမစ္ ကမ္းပါး ၿပိဳက်မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၎ျမစ္ကမ္းပါး ၿပိဳက်မႈမွာ ေရကာတာ ၁၅ ေပ အကြာခန္႔သာ က်န္ရွိၿပီး ဆက္လက္ၿပိဳက်မႈ ျဖစ္ပြားပါက ကမ္းပါးတမံ ၿပိဳက်ႏိုင္ကာ လယ္ေျမဧက ၆၀၀၀ ေက်ာ္ ေရလႊမ္း မိုးမႈ ျဖစ္ပြားႏိုင္သည့္ အႏၲရာယ္ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားရွိ ေရကန္မ်ား၊ ေခ်ာင္းႀကီးေခ်ာင္းငယ္ မ်ားတြင္ရွိေသာ ေရမ်က္ႏွာျပင္မ်ား လ်င္ျမန္စြာ ျမင့္တက္လာျခင္း၊ စီးဆင္းေနက် ေခ်ာင္းမ်ားတြင္ ေရမ်ားေနာက္က်ိမႈမ်ား တိုးလာျခင္း၊ စိမ့္စမ္းအသစ္မ်ား ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာျခင္းႏွင့္ ရွိၿပီးသား စိမ့္စမ္းမ်ား ႐ုတ္တရက္ ခန္းေျခာက္ သြားျခင္း ၊ ေျမၿပိဳေတာင္ၿပိဳခ်ိန္ နီးေသာအခါ သိသာေသာ အားေပ်ာ့သည့္ အသံမ်ား ထြက္ေပၚလာျခင္း အစရွိ သည္တို႔ ျဖစ္ပြားေလ့ရွိေၾကာင္းလည္း ေျမၿပိဳမႈမ်ား ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ သတိေပးခ်က္ မ်ားအရ သိရသည္။
"ျမန္မာမွာတင္ မကပါဘူး ကမၻာ့ႏုိင္ငံေတြမွာပါ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲေနတာရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ကို ခံစားေန ရတာပါ။ အခု ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ေျမၿပိဳကမ္းၿပိဳမႈေတြရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ သစ္ေတာျပဳန္း တီးမႈေတြေၾကာင့္ပဲ" ဟု ရန္ကုန္နည္းပညာ တကၠသိုလ္ ဘူမိအင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ ဌာနမွဴးဦးေက်ာ္ထြန္းက ဆိုသည္။

From...EMG

No comments:

Post a Comment