Monday, August 12, 2013

အဂတိ လိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒတြင္ ျပန္လည္သံုးသပ္ စရာမ်ား ရႇိေသာ္လည္း အမ်ားဆႏၵကို အေလးဂ႐ု ျပဳေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မႇတ္ေရးထိုး ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သတင္းထုတ္ျပန္

အဂတိ လိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျပန္လည္ သံုးသပ္ရန္ အခ်က္မ်ား ရႇိေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ အမ်ားစု၏ သေဘာဆႏၵအရ အတည္ျပဳထားျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမ်ားဆႏၵကို အေလးဂ႐ု ျပဳေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက လက္မႇတ္ေရးထိုးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕က ၾသဂုတ္ ၈ ရက္ ေန႔စြဲျဖင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ယင္းသတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ အဂတိ လိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒၾကမ္းဟု အမည္ေပးထား ေသာ္လည္း ပါ၀င္သည့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အေရးယူျခင္း ဆိုင္ရာမ်ားကိုသာ ေဖာ္ျပထားျခင္း၊ ဥပေဒ၏ အမည္ႏႇင့္ ကိုက္ညီေစရန္ အဂတိ လိုက္စားမႈ စကားရပ္ကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ ေဖာ္ျပရန္ လိုအပ္ျခင္း၊ အဂတိ လိုက္စားမႈတြင္ မေလ်ာ္ၾသဇာ သံုးစြဲမႈ၊ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈႏႇင့္ တမင္တာ၀န္ ပ်က္ကြက္မႈမ်ား ပါရႇိရာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ျပည့္စံုစြာ ေရးဆြဲရန္ လိုအပ္ျခင္းတို႔ ရႇိေနေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက သေဘာထား မႇတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္ဟု သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ သိရသည္။
ယင္းဥပေဒကို မူလက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပေပ်ာက္ေရး ဥပေဒၾကမ္းအျဖစ္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ စတင္ေဆြးေႏြး ခဲ့ၿပီးေနာက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယကႏႇင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတတို႔ အျပန္အလႇန္ သ၀ဏ္လႊာမ်ား ေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ သေဘာထား မႇတ္ခ်က္ ၁၂ ခ်က္ အနက္ ၁၀ ခ်က္ကို လက္ခံျခင္း မျပဳဘဲ မူလအတည္ျပဳခ်က္ အတိုင္း ဆက္လက္ အတည္ျပဳ ထားသည့္အျပင္ ျပန္လည္ ေပးပို႔ေသာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ထပ္မံသံုးသပ္သင့္ေသာ ယင္းအခ်က္ သံုးခ်က္ကို ၾသဂုတ္ ၇ ရက္က ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ ေပးပို႔သည့္ သ၀ဏ္လႊာတြင္ ထိုသို႔ သေဘာထားမႇတ္ခ်က္ ျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔အျပင္ ဥပေဒၾကမ္းပါ ေဖာ္ျပခ်က္ အခ်ဳိ႕သည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ညီညြတ္ရန္ စိစစ္သည့္ ကိစၥရပ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးသည္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၌ ''ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္သည္ လည္းေကာင္း၊ တည္ဆဲဥပေဒ တစ္ရပ္ရပ္သည္ လည္းေကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ႏႇင့္ ဆန္႔က်င္ေနလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးရမည္'' ဟု ျပ႒ာန္း ထားရႇိသည္ကို အေလးဂ႐ု ျပဳသင့္ေၾကာင္း၊ ယင္းခ်က္မ်ား ရႇိေသာ္လည္း အမ်ားဆႏၵကို အေလးဂ႐ု ျပဳေသာေၾကာင့္ လက္မႇတ္ေရးထိုးပါေၾကာင္း သ၀ဏ္လႊာတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
အဂတိ လိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒကို ၾသဂုတ္ ၈ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအ မႇတ္ ၂၃ အျဖစ္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ယင္းဥပေဒတြင္ အခန္း ၁၁ ခန္း ပါ၀င္သည္။
ယင္းဥပေဒအရ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပေပ်ာက္ေရး ေကာ္မရႇင္ ဖြဲ႕စည္းေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႏႇင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒တို႔သည္ သတ္မႇတ္ထားေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားႏႇင့္ ျပည့္စံုသည့္ အဖြဲ႕၀င္ ငါးဦးစီကို ေရြးခ်ယ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ႏိုင္ငံေရးရာထူး လက္ရႇိျဖစ္သူ မည္သူမဆို လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရႇား စီရင္ျခင္း ခံရလွ်င္ ထိုသူကို ၁၅ ႏႇစ္ ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ခ်မႇတ္ ရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မႇတ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးရာထူး လက္ရႇိ ျဖစ္သူမႇအပ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာရႇိသူ မည္သူမဆို လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရႇား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူကို ၁၀ ႏႇစ္ထက္ မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ကို ခ်မႇတ္ရမည့္ အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မႇတ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးရာထူး လက္ရႇိ ရႇိသူႏႇင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ ရႇိသူမႇအပ အျခားမည္သူမဆို လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရႇား စီရင္ျခင္း ခံရလွ်င္ ခုနစ္ႏႇစ္ထက္ မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ခ်မႇတ္ ရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မႇတ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

EMG
8.1.1

8.1.1

No comments:

Post a Comment