Friday, September 13, 2013

အစိုးရ၏ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးမွသည္ စစ္မွန္သည့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရစစ္စစ္ဆီသို႔

ၾသဂုတ္လ(၁)ရက္က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ ႏိုင္ငံပိုင္ေရဒီယုိမွတစ္ဆင့္ မိန္႔ခြန္းေျပာခဲ့ရာ၌ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ၀န္းက်င္ကတည္းက အိပ္မက္,မက္ခဲ့ ၾကရသည့္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ျဖစ္ေရး အိပ္မက္၏ အရိပ္အေယာင္မ်ားကို ျမင္လိုက္ၾကရသလို ျဖစ္လာသည္ဟု ေျပာၾကပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားကို ပိုမိုလုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးၿပီး ဗဟိုဦးစီးစနစ္ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း သမၼတႀကီး၏ ေျပာစကားမွာ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္မူထဲမွ အာဏာခြဲေ၀ေရး ျပႆနာကို လက္ရွိအာဏာရ အစိုးရကိုယ္တိုင္က သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ျဖင့္ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ၿပီေလာဟု ယူဆရမလို ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ လႈိက္လွဲစြာ ႀကိဳဆိုၾကရမည့္ မိန္႔ခြန္းပင္ျဖစ္ ပါသည္။

အမွန္စင္စစ္ တိုင္းျပည္၏ လက္ရွိဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယင္းဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ၏ အ၀န္းအ၀ုိင္းအတြင္းတြင္ပင္လည္းေကာင္း အကၽြမ္း၀င္သည့္ တိုင္းႏွင့္ျပည္ နယ္ မ်ား၏ အာဏာခြဲေ၀မႈ အေနအထားမွာ လက္ရွိအစိုးရ၏ လေပါင္း (၃၀) ေက်ာ္အတြင္း အသက္၀င္ ထင္ရွား မရိွခဲ့ဆိုသည္မွာ အားလံုးအသိပင္ျဖစ္သည္။ ယင္း အေျခအေနကို ၾသဂုတ္လ (၁)ရက္က ေျပာၾကား သြား သည့္ သမၼတႀကီး၏ မိန္႔ခြန္းကလည္း သြယ္၀ုိက္ေသာ နည္းအားျဖင့္ ၀န္ခံသြား သလို ျဖစ္သည္။

ထိ႔ုျပင္ ရွမ္းျပည္နယ္ သစ္ေတာႏွင့္ သတၱဳ၀န္ႀကီး ဦးစိုင္းအိုက္ေပါင္းက လက္ရွိအေျခခံဥပေဒသည္ ဗဟို ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မ်ားလြန္းေနၿပီး တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား၏ အသံုးစရိတ္ဘတ္ဂ်က္သည္ လြတ္လပ္မႈ မရွိသလို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ႏိုင္ငံ့အသံုးစရိတ္၏ ထက္၀က္ကို သံုးၿပီး က်န္ထက္၀က္ကို တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားကို ခြဲေ၀ေပးေစလိုေၾကာင္း အဲဒီ ၾသဂုတ္လ (၁)ရက္မွာပဲ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ က်ားျဖဴပါတီ ႐ုံးခန္းတြင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့သည့္ စကားမွာလည္း တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္မ်ား၏ စစ္မွန္ေသာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ တရားမွ်တေသာ အက်ဳိးခံစားခြင့္ကို အတိအက်ဟု မဆိုသာသည့္တိုင္ တစ္စံုတစ္ရာ ထင္ဟပ္သည့္ စကားအျဖစ္ ယူဆရမည္ပင္ ျဖစ္သည္။

သည္လိုအေျခအေနမွာပင္ ျမန္မာ့ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အရင္းအျမစ္အဖြဲ႕အစည္း (MDRI) ၏ သုေတသန ပညာရွင္မ်ားကလည္း လက္ရွိသမၼတ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရသည္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အပိုင္းတြင္ ၀န္ႀကီးမ်ားအား ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈျဖင့္ ခန္႔ထားျခင္း၊ ထို၀န္ႀကီးမ်ားတြင္ အာဏာ မရွိျဖစ္ေနျခင္း၊ ဗဟိုႏွင့္ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္မ်ား၏ ဘ႑ာေငြခဲြတမ္း အလြန္အမင္း မမွ်တျခင္းတို႔ကို အေျခခံကာ အစိုးရအေနႏွင့္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလွ်ာ့ခ်ရန္ အလွမ္းေ၀းေနဆဲဟုပင္ ေထာက္ျပထားသည္ ကိုလည္း ေတြ႔ၾကရ၏။

လႊတ္ေတာ္အတြင္း ရခိုင္တိုင္းရင္းသား အမတ္မ်ားကဆိုလွ်င္ သယံဇာတ အက်ဳိးခံစားခြင့္ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္တင္ရန္အထိ ႀကိဳးပမ္းလာၾကျခင္းမွာလည္း တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ ရပိုင့္ခြင့္မ်ားကို ေဘာင္ အတြင္း မွ ေတာင္းဆိုလာၾကသည့္ အရိပ္လကၡဏာမ်ားျဖစ္သည္ကို မည္သူမွ် မျငင္းႏိုင္ပါ။

မိမိတို႔တိုင္းျပည္တြင္ အာဏာရွင္စနစ္မွ ကူးေျပာင္းခဲ့ၿပီျဖစ္သည္ဆိုေသာ္ျငား၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚေလွ်ာက္လွမ္းေနၿပီဟုဆိုေသာ္ျငား၊ ဗဟိုအစိုးရႏွင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းမ်ား အာဏာခြဲေ၀ မႈႏွင့္ အျခား ပုိင္ဆိုင္ခြင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားမွာ တရားနည္းလမ္းက်စြာ အားလံုးသေဘာတူ ေက်နပ္သည္အထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈဆိုသည္မွာ ခက္ခဲမည္ျဖစ္ေသာ္ျငား မလြဲမေသြ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၾကရမည့္ ျပႆနာ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ဗဟို၊ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္မ်ား အာဏာခြဲေ၀မႈစကား၊ ရပိုင္ခြင့္စကားမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ ၿမိဳသိတ္ ထားခဲ့ၾကရာမွ အခုလို တရား၀င္ တိုင္းသိျပည္သိ ေျပာဆိုခြင့္ရလာသည့္ အခ်က္ကမူ တိုင္းျပည္အနာဂတ္ အတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္ ေသာ အလားအလာေကာင္းမ်ားဟု ဆိုရပါမည္။

လက္ရွိေျပာဆိုေနၾကေသာ စကားမ်ား၊ လက္ရွိျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးေနၾကေသာ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ ညီညြတ္ေရး၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ မတူကြဲျပားျခားနားသူမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူပူးေပါင္းေနထိုင္ေရး မူအေပၚ မူတည္ကာ ေျပာၾကဆိုၾက ျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးေနၾကသည့္ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈမ်ားကို ေထာက္႐ႈ လွ်င္မူ မိမိတို႔ တိုင္းျပည္၏ အနာဂတ္ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္ပန္းတိုင္မွာ ပိုမိုနီးကပ္လာေနၿပီေလာဟု ေမွ်ာ္ လင့္ရ ပါသည္။ 
 
MizzimaBurmese
 

No comments:

Post a Comment