ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေရွးေဟာင္းအေမြအနွစ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ေရွးေဟာင္း နယ္ေျမရွိ သက္တမ္း ႏွစ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦး တခုႏွင့္ ကပ္လွ်က္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀ တန္ အထပ္ျမင့္႐ံုးခန္း အေဆာက္အဦးတခု တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေနျခင္းကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ ကြက္ေနသည္။
“အမွတ္ ၅၅၅ ကုန္သည္လမ္းမွာ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦး တည္ေဆာက္တာကို လံုး၀ ခြင့္မျပဳႏိုင္ပါဘူး” ဟု ရန္ကုန္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕(Yangon Heritage Trust)၏ ဥကၠဌ ဦးသန္႔ျမင့္ဦး က ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာ သည္။ “ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ေဒၚလာဘီလီယံေပါင္းမ်ားစြာတန္တဲ့ အာရွမွာ ေနာက္ဆံုးက်န္ေနတဲ့ ၂၀ ရာစု အေစာပိုင္း ျမင္ကြင္းရႈခင္းေတြ ရွိပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းအေမြ အႏွစ္နယ္ေျမရဲ႕ အလယ္မွာ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အဦး စီမံကိန္းေတြ လုပ္ေဆာင္တာက ဒါေတြကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစပါလိမ့္မယ္” ဟုလည္း ဆိုသည္။
ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္ ၃၆လမ္းႏွင့္ ကုန္သည္လမ္းေထာင့္တြင္ ေဆာက္လုပ္ရန္ရွိသည့္ ၃၈ ထပ္ အေဆာက္အဦးသည္ သက္တမ္း ႏွစ္ ၁၀၀ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ အိႏၵိယသံ႐ံုး အေဆာက္အဦး၏ ေဘးတြင္ ကပ္လွ်က္တည္ရွိသည္။ စကၤာပူ အေျခစိုက္ Kawa Oil ကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာဖက္မွ ပူးတြဲပိုင္ဆိုင္သူ မ်ား ျဖစ္ေသာ သမ၀ါယမဘဏ္ ဥကၠဌ ဦးခင္ေမာင္ေအးႏွင့္ National Group of Companies ဥကၠဌ ဦးေဌးေအာင္တို႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀ ကုန္က်မည့္ စီမံကိန္းအတြက္ ယမန္ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ အေစာပိုင္းက သေဘာတူ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၾကေၾကာင္း ျမန္မာတုိင္းမ္ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။
ျပည္တြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ ဦးခင္ေမာင္ေအးကို သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ အလြန္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ ေဆြအျဖစ္ လူသိမ်ားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို စီမံခန္႔ခြဲေနသည့္ ဌာနျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းဌာနမွ ဒုတိယဌာနမွဴး ဦးတိုးေအာင္က “အဲဒီ စီမံကိန္းကို က်ေနာ္တို႔ အခုထိ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေပးရေသးပါဘူး” ဟု ေျပာသည္။
အိႏၵိယ သံ႐ံုးကလည္း အဆိုပါစီမံကိန္းကို ကန္႔ကြက္ထားေၾကာင္း ဦးတိုးေအာင္က ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ အေနျဖင့္လည္း ေဆာက္လုပ္မည့္ အေဆာက္အဦး၏ အျမင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း သိရသည္။ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ အေဆာက္အဦးမ်ား၏ အနီးတ၀ိုက္တြင္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦး မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းကို ကန္႔သတ္ထားေၾကာင္းလည္း သူက ထပ္ေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႔ကလည္း ေဆာက္လုပ္တာကို ခြင့္မျပဳခ်င္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီလိုေဆာက္ လိုက္ရင္ ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦးေတြ ျဖစ္တဲ့ အိႏၵိယ သံ႐ံုးနဲ႔ အနားမွာရွိတဲ့ အေမရိကန္ သံ႐ံုးေဟာင္း ကို အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးက လြယ္လြယ္ကူကူ လႊမ္းမိုးသြားလိမ့္မယ္” ဟု ဦးတိုးေအာင္က ဆိုသည္။ အိႏၵိယ သံ႐ံုးႏွင့္ အေမရိကန္ သံ႐ံုးေဟာင္းတို႔ သည္ ၿမိဳ႕ ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ က ျပဳစုထားေသာ ရန္ကုန္ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ စာရင္း၀င္ အေဆာက္ အဦးမ်ား ျဖစ္သည္။
ပို၍ အေရးပါသည့္ အခ်က္မွာ ေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနသည့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးေနရာသည္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြတို႔က ေထာက္ခံအားေပးမႈျဖင့္ ေရးဆြဲ ထားသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ နယ္ေျမ ၇ ခု စီမံခ်က္တြင္ ၁ ခု အပါအ၀င္ျဖစ္သည့္ “အဓိကက်ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေဆာက္အဦးေဟာင္းမ်ား” ၾကားတြင္ က်ေရာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုစီမံခ်က္ ကို ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းရန္ကုန္၏ ရာစုႏွစ္ သက္တမ္းရွိေသာ အေဆာက္အဦးမ်ားႏွင့္ ကိုလိုနီေခတ္ ဗိသုကာလက္ရာမ်ားကို ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ ေရးဆြဲခဲ့ဲျခင္း ျဖစ္သည္။
“အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေဆာက္အဦးေဟာင္းမ်ား” နယ္ေျမတြင္ ယခုတည္ေဆာက္မည့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးႏွင့္ ခဲ တပစ္အကြာတြင္ရွိေသာ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းေပၚတြင္ ထင္ရွားေသာ ေရွးေဟာင္း႐ံုး မ်ား ျဖစ္သည့္ HSBC ဘဏ္၊ Standard Chartered ဘဏ္၊ Irrawaddy Flotilla ကုမၸဏီႏွင့္ Bombay Burmah Trading ေကာ္ပိုေရးရွင္း အေဆာက္အဦးမ်ား ပါ၀င္သည္။ ထိုအေဆာက္အဦး အားလံုးနီးပါးကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ စစ္အစိုးရက ေနျပည္ေတာ္သို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ မေျပာင္းေရႊ႕မီ အခ်ိန္အထိ အစိုးရ႐ံုးမ်ားအျဖစ္ အသံုးျပဳ ခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕(Yangon Heritage Trust)မွ ဦးသန္႔ျမင့္ဦး သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ပ်က္စီး ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မည့္ ကိုလိုနီေခတ္ အေဆာက္အဦးမ်ားကို ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေရး အတြက္ ဦးေဆာင္ အားထုတ္ေနသူ ျဖစ္ပါသည္။ သူက ယခုေဆာက္လုပ္မည့္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အဦးသည္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ရန္ကုန္ တိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံၿပီး ျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳးေရးတြင္ ဦးစားေပး ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ရမည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေျပာသည္။
“အစိုးရဖက္က တိုးတက္မႈေတာ္ေလးရွိခဲ့ၿပီးေတာ့ တကယ္ ကတိတည္တယ္ဆိုတာလဲ ျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကို ဆက္မလုပ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ လုပ္ခြင့္ေပးလိုက္ရင္ ေရွ႕မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ေကာင္းတာေတြ ေရစုန္ေမ်ာသြား ပါလိမ့္မယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။
အကယ္၍ အေဆာက္အဦးကို မူလအဆိုျပဳထားသည့္ အျမင့္အတိုင္း တည္ေဆာက္လိုက္မည္ ဆိုလွ်င္ ေရး ဆြဲၿပီးစီးလုနီးပါး ျဖစ္ေနသည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ နယ္ေျမသတ္မွတ္ေရး စည္းကမ္းမ်ားကို ပ်က္ရယ္ျပဳ သလို ျဖစ္ေနလိမ့္မည္ ဟုလည္း ဦးသန္႔ျမင့္ဦး က သတိေပးလိုက္သည္။ အဆိုပါ စည္းကမ္းမ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ အိုးအိမ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာန၊ ရန္ကုန္ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕၊ နည္းပညာတကၠသိုလ္ (မႏၲေလး)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗိသုကာ မ်ား အသင္း ႏွင့္ ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) တို႔မွ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ပူး ေပါင္းေရးဆြဲထားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
စီမံကိန္းကို ပူးတြဲပိုင္ဆိုင္သူ တဦးျဖစ္ေသာ ဦးေဌးေအာင္က စီမံကိန္းအတြက္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္၏ အတည္ျပဳခ်က္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနေၾကာင္း ဧရာ၀တီသို႔ေျပာသည္။ အနီးပတ္၀န္းက်င္ တြင္ ေနထိုင္သူမ်ား ထံမွ အေဆာက္အဦး ေဆာက္ လုပ္ျခင္းကို ကန္႔ကြက္ရန္မရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ကဲ့သို႔ေသာ တိုင္းအစိုးရက သတ္မွတ္ထားေသာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိေအာင္ ႀကိဳးစားေနသည္ ဟုလည္း သူကဆိုသည္။
“သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမႈရွိရင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ျမန္ျမန္ခ်ေပးဖို႔ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ကလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ကို တိုက္တြန္းထားပါတယ္။ တကယ္လို႔ အနီးအနားမွာ ေနထိုင္ သူေတြဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္မေပးဘူးဆိုရင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရကို ဆက္လက္တင္ျပဖို႔ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရက က်ေနာ္တို႔ကို ညႊန္ၾကားထားပါတယ္” ဟု ဦးေဌး ေအာင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕တာ၀န္ရွိသူေတြက အထက္ျမင့္ အေဆာက္အဦးမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း ကို အားေပး ေထာက္ခံေၾကာင္းလည္း သူက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။ အမွတ္ ၅၅၅ ကုန္သည္လမ္းတြင္ ၃၈ ထပ္ အေဆာက္အဦး ေဆာက္လုပ္ရန္ တင္ျပထားစဥ္ လြန္ခဲ့ေသာ ၆ လခန္႔က ၁၂၇ မီတာျမင့္၍ အထပ္ ၃၃ ထပ္ရွိေသာ အေဆာက္အဦး တခု တည္ေဆာက္ရန္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္က ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ ဟုလည္းဆိုသည္။
“အခု တင္ျပထားတဲ့ အျမင့္ကို ခြင့္မျပဳဘူးဆိုရင္ေတာ့ ခြင့္ျပဳတဲ့ အတိုင္းလုပ္ဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္” ဟု ဦးေဌးေအာင္ က ေျပာသည္။
ဦးသန္႔ျမင့္ဦး ကေတာ့ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္သူမ်ား အေနျဖင့္ အခက္အခဲမ်ား ေတြ႕ႀကံဳ ရဖြယ္ ရွိသည္ဟု ထင္ျမင္ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။
“အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ အားလံုးက လက္ခံဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္လို႔ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အထိ တက္မယ္ ဆိုရင္လည္း အစိုးရက ဒီေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ေနရာကို အျပည့္အ၀ ကာကြယ္႐ံုတခုထဲသာ မဟုတ္ပါဘူး ကုမၸဏီေတြကို တျခား ေနရာေကာင္းတခု အစားျပန္ရွာေပးမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ အျခားေနရာမ်ားတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ား အမ်ားအျပားေဆာက္လုပ္ေနၾက သည့္ အခ်ိန္တြင္ ယခု အေဆာက္အဦးကို သူဘာေၾကာင့္ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေနရသည္ ဆိုျခင္းကိုလည္း ဦးသန္႔ျမင့္ဦးက ရွင္း ျပသည္။ ယခုစီမံကိန္းသည္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ အေဆာက္အဦး ႏွင့္ ကပ္လွ်က္ရွိေနသည္သာမက ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အ ဓိက အေမြအႏွစ္နယ္ေျမ၏ အလယ္တြင္ေရာက္ ရွိေနေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္ သည္ဟု သူကေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေကာင္းကင္ျမင္ကြင္းတြင္ Traders Hotel ႏွင့္ Sakura Tower တို႔ ရွိႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ေသာ္ လည္း ေနာက္ထပ္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးမ်ား ေဆာက္လုပ္မည္ဆိုလွ်င္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း တေလွ်ာက္တြင္ ၎တို႔ႏွင့္ အျမင့္ ကြာျခားမႈမရွိဘဲ ေဆာက္လုပ္ပါက လက္ခံႏိုင္စရာ ရွိသည္ဟု ဦးသန္းျမင့္ဦး က ဆိုသည္။
“ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာ စံနစ္က်တဲ့ နယ္ေျမ စီမံခ်က္တခုျဖစ္ဖို႔အတြက္ အားလံုးကို လႊမ္းၿခံဳႏိုင္တဲ့ စံသတ္မွတ္ခ်က္ ေတြ ခ်မွတ္ထားဖို႔လိုပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးေတြ မ်ား လာတာကို အားေပးခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ၿမိဳ႕ ထဲမွာ ေနရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အခု အဆိုျပဳထားတဲ့ေနရာနဲ႔ မိုင္၀က္ေလာက္ အကြာမွာေတာင္ ရွိပါတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
Traders Hotel ႏွင့္ Sakura Tower တို႔ အျပင္ ရန္ကုန္တြင္ အျခား အထပ္ျမင့္အေဆာက္အဦး အခ်ိဳ႕ရွိ သည္။ ေဆာက္ လုပ္ဆဲ အမ်ားစုမွာ လာမည့္ႏွစ္မ်ားတြင္မွ ေပၚေပါက္လာဖြယ္ရွိသည္။ အထပ္ ၂၀ ျမင့္ သည့္ Traders Square ကို Traders Hotel ႏွင့္ ကပ္လွ်က္တြင္ တည္ေဆာက္ေနၿပီး ေနာက္ထပ္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦး ၂ ခု ကိုလည္း ၎ႏွင့္ အနီးတ၀ိုက္တြင္ တည္ေဆာက္လွ်က္ရွိသည္။
ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားကလည္း စံနစ္က်သည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ မရွိဘဲ ၿမိဳ႕လယ္တြင္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္ အဦးမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္းသည္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ေနရာမ်ားကိုသာမက ရန္ကုန္တြင္ ေနထိုင္သူ လူဦးေရ ၅ သန္းေက်ာ္ကိုလည္း ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ိဳးသက္ေရာက္ေစႏိုင္သည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ကို သေဘာတူ လက္ခံၾကသည္။
“ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း အျမင္နဲ႔ေျပာရရင္ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က ၿမိဳ႕လယ္မွာ ဒီလို အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးမ်ိဳး မရွိေစခ်င္ပါဘူး” ဟု ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေရးဆြဲေရး ပညာရွင္တဦး ျဖစ္သည့္ ေဒါက္ တာ ေက်ာ္လတ္ က ေျပာသည္။ ၾကမ္းခင္း ဧရိယာ က်ယ္ျပန္႔သည့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးက လူအေျမာက္အမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ အတြက္ အနီးတ၀ိုက္တြင္ ပိုၿပီး ရႈပ္ေထြး ျပည့္က်ပ္လာလိမ့္မည္ ဟုလည္း သူကဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားအသင္း၏ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ေဒၚမိုးမိုးလြင္ကလည္း အထပ္ျမင့္အေဆာက္အဦးသည္ အေရးပါသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားကို ပိတ္ကြယ္သြားႏိုင္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ကား ရပ္နားရန္ ေနရာမ်ားမွအစ အျခားေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားလည္း ပိုၿပီးလိုအပ္လာလိမ့္မည္ဟု ေျပာသည္။
“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္မွာ ကိုလိုနီေခတ္ ဗိသုကာလက္ရာေတြ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မူလၿမိဳ႕ျပ ႐ႈခင္းကို ျပသႏိုင္တုန္းပါပဲ။ က်မတို႔ ဒါကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ သင့္ပါတယ္” ဟုလည္း သူက ဆိုသည္။
ရန္ကုန္တြင္ ေခတ္မီ ႐ံုးခန္း အေဆာက္အဦးမ်ား အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနေၾကာင္းကို ဦးသန္႔ျမင့္ဦး ကလည္း အသိအမွတ္ ျပဳပါသည္။ အစိုးရအေနျဖင့္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာမွ စီးပြားဖက္မ်ား ရွာေဖြလက္တြဲၿပီး စီးပြားေရး အေဆာက္ အဦးမ်ား ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ရန္ အားေပးကူညီ သင့္ေၾကာင္း ေျပာ သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေရြးခ်ယ္သည့္ ေနရာသည္ သင့္ေတာ္သည့္ေနရာ ျဖစ္ရမည္ဟု သူက ထပ္ေျပာသည္။
လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ေတာ့ အမွတ္ ၅၅၅၊ ကုန္သည္လမ္းရွိ ၇၀၀၀ စတုရန္းမီတာ က်ယ္၀န္းသည့္ ေျမေနရာ တြင္ ၿခံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္းေတြ ေပါက္ေရာက္ေနၿပီး ၿခံစည္း႐ိုးမွာလည္း ၿပိဳလဲပ်က္စီးေနသည္။ အ၀င္ေပါက္နားတြင္ သေဘၤာေရယက္ ပန္ကာ ႀကီး တခုကို သ႐ုပ္ေဖာ္ျပကြက္တခုလို ေနရာခ် ထားျခင္းက အနားကျဖတ္သြားသူေတြကို စူးစမ္းခ်င္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေစသည္။
“အိႏၵိယ သံ႐ံုးထက္ပိုမျမင့္ဘဲ လမ္းနဲ႔လည္းသင့္ေတာ္တဲ့ အကြာအေ၀းမွာရွိၿပီး အသံုးျပဳပစၥည္းေတြနဲ႕ ဒီဇိုင္း ကလည္း ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လိုက္ဖက္ အဆင္ေျပမယ့္ အေဆာက္အဦးသစ္ကိုပဲ တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳသင့္ပါ
တယ္”ဟု ဦးသန္းျမင့္ဦးက အၾကံျပဳသည္။
ဧရာ၀တီ
ဒီကိစကေတာ့လံုးဝခြင့္မၿပဳသင့္တာပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ့ဟာသမိုင္းဝင္၊ယဥ္ေက်းမႈ၊ဘာသာေရးအေဆာင္အအံုေတြနဲ့ၿပည္ေနတဲ့ၿမိဳ့ပါ။ဒါေတြကိုၿပည္တြင္းကလူမ်ားစုနားမလည္မသိခ်င္တယာင္ေဆာင္ၾကေပမဲ့တိုးတက္တဲ့ၿပည္တြင္း၊ၿပည္ပကလူေတြကေတာ့နားလည္ၾကပါတယ္။ Brazil, Rio De Janeiro ၿမိဳ့မွာသမိုင္းဝင္အေဆာက္အဦးေတြအထပ္ၿမင့္ေတြၾကားထဲမွာဘယ္လိုညပ္ၿပီးအက်ည္းတန္ခဲ့ရလဲဆိုတာေလ့လာၾကည့္ပါ။ London, New Delhi တို့မွာ heritage buildings ေတြကိုဘယ္လိုထိမ္းသိမ္းၾကတယ္ဆိုတာၾျကည့္ၾကပါ။ လူၾကီးမ်ားအေနနဲ့လဲထိမ္းမယ္ဆိုတကယ္လုပ္ၾကပါ။လူခင္မူမၿပင္ၾကပါနဲ့။ထင္ေရာင္မွားေတြနဲငါတေကာေကာခဲ့ၾကလို့လဲအရင္အစိုးရလက္ထက္အမွားၾကီးမွာခဲ့ၾကတာေတြမနဲေတာ့ပါဖူး။ေနာက္ၿပီးဒီေနရာမွာအထပ္ၿမင့္ေဆာက္ခြင့္မရတာသူ့ဟာသူစဥ္းမ်ဥ္းနဲ့ၿငိတာေၾကာင့္ၿဖစ္တာပါ။ဒါမရလိုေၿမအစားမေပးရပါဖူး။ေၿမၾကီးဆံုးရႈံးတာမွမဟုတ္တာ။ႏိုင္ငံအေရးတကယ္စဥ္းစားတဲ့သူေတြဟာမွန္ရင္ဒီေနရာေတြမွာအထပ္ၿမင့္ကိစေတြေပၚလာမွာေတာင္မဟုတ္ပါဖူး။
ReplyDelete