Friday, October 4, 2013

အေျခခံပညာေရး ဖြဲ႕စည္းမႈပံုစံ (သူငယ္တန္း)+ ၅-၄-၃ စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ စီမံခ်က္ (မူၾကမ္း) အား ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမႇ ေရးဆြဲေန

အေျခခံပညာေရး ဖြဲ႕စည္းမႈပံုစံကို (သူငယ္တန္း) ေကဂ်ီ + ၅-၄-၃ စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ စီမံခ်က္(မူၾကမ္း)အား ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမႇ ေရးဆြဲလ်က္ရႇိေၾကာင္း ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာစန္းလြင္က ေျပာၾကားသည္။
ေအာက္တိုဘာ ၃ ရက္တြင္ က်င္းပသည့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမႇတ္ ၁၀ မႇ ဦးႏု ေမးျမန္းသည့္ လက္ရႇိ အေျခခံပညာေရး ဖြဲ႕စည္းပံုစနစ္ ''သူငယ္တန္း+ ၄+၄+၂'' အစား ေျပာင္းလဲက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ စနစ္အား ပညာေရး လုပ္သား ဆရာ/ဆရာမမ်ားႏႇင့္ မိဘျပည္သူမ်ားထံ အသိေပးရႇင္းလင္း ႏိုင္ပါရန္ ေမးခြန္းအား ဒုတိယ၀န္ႀကီး က ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

''အေျခခံပညာေရး ဖြဲ႕စည္းမႈပံုစံ ေျပာင္းလဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ စီမံခ်က္(မူၾကမ္း)ကို ေရးဆြဲလ်က္ ရႇိပါတယ္။ မူၾကမ္းေရးဆြဲၿပီးရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္မ်ားသို႔ တင္ျပအတည္ျပဳခ်က္ ရယူႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္'' ဟု ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာစန္းလြင္က ေျပာၾကားသည္။

လက္ရႇိ အေျခခံပညာေရး ဖြဲ႕စည္းမႈ KG + ၄-၄-၂ စနစ္ (အေျခခံပညာေရး၏ စုစုေပါင္း ပညာသင္ႏႇစ္ ၁၁ ႏႇစ္) ကို အာဆီယံ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ က်င့္သံုးေနသည့္ အေျခခံပညာေရးစနစ္ ဖြဲ႕စည္းမႈ ပံုစံမ်ားႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစရန္(သူငယ္တန္း) KG + ၅-၄-၃ စနစ္သို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးႏိုင္ရန္အတြက္ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္မ်ားႏႇင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို စီမံခ်က္ ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ေျပာၾကားသည္။

ယင္းသို႔ ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ သူငယ္တန္း (Kindergarten-KG) ကို အေျခခံပညာေရး စနစ္အတြင္း ထည့္သြင္း၍ မသင္မေနရ သတ္မႇတ္ျခင္းျဖင့္ အာဆီယံေဒသတြင္း မူလတန္းႀကိဳ ပညာေရး လႊမ္းျခံဳမႈ ရာခိုင္ႏႈန္း အနိမ့္ဆံုး ျဖစ္ေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျခအေနကို အခ်ိန္တိုအတြင္း မူႀကိဳပညာေရး လႊမ္းျခံဳမႈကို ျမင့္မားေစၿပီး ငါးႏႇစ္အရြယ္ ကေလးအားလံုးအား မူႀကိဳပညာေရး သင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္း အျပည့္အ၀ ရရႇိေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စနစ္ေျပာင္းလဲၿပီးပါက KG ကို လက္ရႇိ သူငယ္တန္းကဲ့သို႔စာသင္ၾကားသည့္ ပံုစံမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ Learning Through Playing ပံုစံျဖင့္ Whole Child Development ဥႆံု ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈျဖစ္သည့္ အသိၪာဏ္၊ ဘာသာစကား၊ ကာယ၊ စာရိတၲ၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ စိတ္လႈပ္ရႇားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမ်ား ရရႇိေစကာ ေက်ာင္းတက္ရန္ အသင့္ျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းသို႔ ကူးေျပာင္းစ ကာလအတြက္ ျပင္ဆင္ေလ့က်င့္မႈ ရေစမည့္ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ေျပာၾကားသည္။

''၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏႇစ္ကစၿပီး KG +၅-၄-၃ ဖြဲ႕စည္းမႈပံုစံအရ သူငယ္တန္းနဲ႔ အတန္းစဥ္ အလိုက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေရးဆြဲထားသည့္ သင္႐ိုးသစ္မ်ားနဲ႔ ေလ့က်င့္သင္ၾကားပါက ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ပညာသင္ႏႇစ္မႇာ အထက္တန္းဆင့္၌ တစ္တန္းတိုး၍ Grade 12 ကို စတင္သင္ၾကားႏိုင္မႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာသင္ကာလမႇာ KG + 12 ႏႇစ္နဲ႔ေပါင္း ၁၃ ႏႇစ္ရႇိလာမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံပညာသင္ကာလ ၿပီးဆံုးတဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာ အသက္ ၁၈ ႏႇစ္ ရင့္က်က္တဲ့ အသက္အရြယ္မႇာ အဆင့္ျမင့္ပညာ တကၠသိုလ္မ်ားသို႔ တက္ေရာက္ႏိုင္မႇာျဖစ္လို႔ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းမ်ားနဲ႔ ကိုက္ညီမႇာ ျဖစ္ ပါတယ္'' ဟု ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာစန္းလြင္က ေျပာၾကားသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment