Friday, October 11, 2013

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းခ်က္မ်ား လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေ၀ဖန္

ပညာေရး ဒု-၀န္ႀကီးပင္ အလြတ္က်က္လာသည့္ စာကို လႊတ္ေတာ္တြင္ ဖတ္ျပဟုဆို

ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္ေနၿပီဟု ေထာက္ျပေျပာဆိုမႈမ်ားရွိေနသည့္ ျမန္မာ့ပညာေရးေလာကတြင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္၊ သင္ၾကားနည္းစနစ္ မွားယြင္းမႈ၊ က်ဴရွင္စနစ္စသည္တို႔ ခၽြတ္ေခ်ာ္ေနမႈ မ်ားအတြက္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ေ၀ဖန္ ျပစ္ တင္ လိုက္သည္။

ေအာက္တိုဘာ ၁၀ရက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ျမန္မာ့ပညာေရးေလာက၏ ခၽြတ္ေခ်ာ္ တိမ္းေစာင္းေနမႈမ်ားအတြက္ ရန္ကုန္တုိင္း မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ ၁၀ မွ ဦးႏုုက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ရာ ပညာေရး ဒု-၀န္ႀကီး ေဒါက္တာစန္းလြင္က ျပန္လည္ေျဖၾကားမႈအၿပီး ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေ၀ဖန္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဦးႏု၏ ေမးခြန္းကို ေဒါက္တာစန္းလြင္ ေျဖၾကားၿပီးၿပီးခ်င္း “ဒု-၀န္ႀကီးက အလြတ္က်က္လာတဲ့စာကို လာရြတ္ျပ သလို ျဖစ္ေနတယ္”ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေ၀ဖန္ကာ “ပညာေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ေနေသးတယ္ ဆိုတာ ဒါအေျဖပဲ”ဟု ေထာက္ျပေျပာဆိုခဲ့သည္။

လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးႏုက ေက်ာင္းျပင္ပတြင္ က်ဴရွင္သင္ေနရျခင္း ပေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ မည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ေမးျမန္းခဲ့ရာ ပညာေရးဒု-၀န္ႀကီး ေဒါက္တာစန္းလြင္က “ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား က်ဴရွင္ လံုး၀မသင္ရဆိုတဲ့ အမိန္႔ ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္” ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။

ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမမ်ား က်ဴရွင္သင္ၾကားရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းသည္ စား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္ဟု လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေထာက္ျပလိုက္ၿပီး ေက်ာင္းဆရာမ်ား၏ ဆန္အိုးကို ျပည့္ေအာင္ ျဖည့္ေပးရန္ တိုက္တြန္း ေျပာၾကားသြားသည္။

“နံပါတ္တစ္က ဆရာေတြ ဆန္အိုးထဲမွာ ဆန္ျပည့္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကေန ဘတ္ဂ်က္ေတြ တိုးေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆရာေတြလည္း ရာထူးေတြ တိုးေပးၿပီးၿပီ။ ေနာင္ ကိုလည္း ႏိုင္ငံရဲ႕အေျခအေနကို မူတည္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းဆရာဆိုတဲ့ လူတန္းစား ဆန္အိုးကို ဆန္ျပည့္ေနေအာင္ ဂုဏ္သေရရွိရွိ ေနႏိုင္ေအာင္ ႏိုင္ငံေတာ္က လုပ္ေပးဖို႔လိုပါတယ္”ဟု ေျပာ ၾကားသြားခဲ့သည္။

သားသမီးမ်ားကို က်ဴရွင္ထားရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္ (၁၇) မူလတန္းေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားမိဘတစ္ဦးက “ဆရာမက သူ႔ဆီမွာ က်ဴရွင္ထားတဲ့သူနဲ႔ မထားတဲ့သူကို သပ္သပ္စီခြဲထားတာ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကေလးမ်က္ႏွာငယ္မွာစိုးလို႔ က်ဴရွင္ထားတာေပါ့။ က်ဴရွင္ထားတာခ်င္း အတူတူေတာင္မွ ပိုက္ဆံပိုေပးႏိုင္တဲ့သူကို ပိုၿပီး ဂ႐ုစိုက္တယ္”ဟု မဇၩိမကို ေျပာသည္။

သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္ပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ဆရာေရးျပသင္ၾကားမႈကို ေက်ာင္းသားကို အလြတ္က်က္ေစျခင္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာတြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳစနစ္ သင္ၾကားနည္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆိုသည္။

“ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳဆိုတဲ့စနစ္က ေျပာတာေျပာေနတယ္။ ဘာမွ ေက်ာင္းသားကို ဗဟိုမျပဳဘူး”ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေျပာသည္။

“သင္ၾကားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈ ပိုင္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီဆရာေတြဟာ ကေလးေတြကို စာသင္တယ္ဆိုတဲ့အခါမွာ ဘာသင္သလဲ။ ပုဒ္စာေတြ ေျဖရွင္းတတ္ေအာင္ သင္ၾကားတာပဲ၊ စဥ္းစားတတ္ေအာင္ ေတြးေခၚ တတ္ေအာင္ သင္ၾကားတယ္”ဟု ျမန္မာ့ပညာေရး၏ သင္ၾကားမႈစနစ္ကို ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေထာက္ျပ ခဲ့ေသးသည္။

သို႔ေသာ္ သင္ၾကားေနသည့္ သင္႐ိုးမ်ားသည္ “မညံ့ပါဘူး”ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေျပာဆိုေသာ္လည္း ပၪၥမတန္း ပထ၀ီ၀င္ သင္႐ိုး၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၆ ႏွင့္ ၂၇ တို႔တြင္ ပါရွိသည့္ ေျမပံုအၫႊန္းတြင္ အေနာက္ဘက္ ေတာင္တန္းေဒသကို အေရွ႕ဘက္ကုန္းျမင့္ေဒ သဟု ၫႊန္းထားၿပီး အေရွ႕ဘက္ ကုန္းျမင့္ေဒသကိုမူ အေနာက္ဘက္ ေတာင္ တန္းေဒသဟု မွားယြင္း ပံုအၫႊန္းတပ္ထားသည္။

မင္းမင္း
Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment