အမ်ားျပည္သူပိုင္ အေဆာက္အအံု၊ ေျမကြက္ႏွင့္ စက္႐ံု စုစုေပါင္း ၁၁၆၃
ခုအား ယခင္အစိုးရ လက္ထက္ႏွင့္ ယခုအစိုးရ လက္ထက္တို႔တြင္ ရယူထားၿပီး ထုိသို႔
ရယူရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သို႔ ေပးသြင္း ရမည့္ ၀င္ေငြခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္
အခြန္ေငြ က်ပ္ဘီလ်ံ ၄၀၀ နီးပါး မေပးသြင္းသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ယေန႔အထိ
ရွိေနေၾကာင္း စံုစမ္းသိရွိ ရသည္။
ႏိုင္ငံပိုင္ လုပ္ငန္း၊ ေျမကြက္မ်ားအား ၀ယ္ယူခဲ့သူမ်ား အေနျဖင့္
၀င္ေငြခြန္ႏွင့္ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ တို႔ကို ေပးသြင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး ရယူသြားသည့္
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေပၚ အစိုးရက တိက်စြာ အခြန္စည္းၾကပ္ ပါက စုစုေပါင္း
က်ပ္ဘီလ်ံ ၄၀၀ ေက်ာ္အထိ ေကာက္ခံရရွိရမည္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ လြန္ခဲ့သည့္ သံုးေလးႏွစ္ ကတည္းက ႏိုင္ငံပိုင္ လုပ္ငန္းႏွင့္
ေျမကြက္မ်ား ရယူသြားသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ
လကုန္ပိုင္း ေရာက္သည္အထိ ၀င္ေငြခြန္ က်ပ္ ၂၁ ဘီလ်ံေက်ာ္ႏွင့္
တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ က်ပ္တစ္ဘီလ်ံေက်ာ္ စုစုေပါင္း အခြန္ေငြ က်ပ္ ၂၂
ဘီလ်ံနီးပါးသာ ေပးသြင္းခဲ့ၾကသည့္အတြက္ ယခုအထိ က်ပ္ဘီလ်ံ ၄၀၀ နီးပါး
မရရွိေသးသည့္ အတြက္ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာ မ်ားစြာ နစ္နာလ်က္ ရွိသည္။
အမ်ားျပည္သူပိုင္ ေျမကြက္ႏွင့္ ႏိုင္ငံပိုင္ လုပ္ငန္းမ်ားကို
ရယူစဥ္ကလည္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေနျဖင့္ တစ္စတုရန္းေပလွ်င္
က်ပ္တစ္သိန္းခြဲအထက္ တန္ေၾကးရွိသည့္ စက္႐ံုႏွင့္ ေျမကြက္မ်ားကိုပင္
တစ္စတုရန္းေပလွ်င္ က်ပ္ ၂၀၀၀၀ ႏႈန္းေလာက္ျဖင့္ ေစ်းေပါေပါျဖင့္ တစ္ဦးလွ်င္
သံုးေလးငါးကြက္အထိ လက္ဦးမႈယူကာ သိမ္းယူခဲ့ျခင္းမ်ား ရွိေၾကာင္း၊
ယခင္ကဆိုလွ်င္ စက္႐ံုတစ္႐ံုကို က်ပ္သိန္း ၉၀ တည္းျဖင့္ ရယူသြားသူမ်ားပင္
ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ အေနျဖင့္ အမ်ားျပည္သူပုိင္ ပစၥည္း၊ ေျမကြက္မ်ားကို ေစ်းေပါေပါျဖင့္ ရသြားသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေပၚ၌ တင္းက်ပ္စြာ မကိုင္တြယ္သည့္အျပင္ လုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕ကို ၀င္ေငြခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္မ်ားပါ ေပးေဆာင္ရန္ မလိုဟုဆိုကာ ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးခဲ့ျခင္းမ်ဳိးရွိေၾကာင္း အစီရင္ ခံစာမ်ားက ေဖာ္ျပ . . . . . |
အုတ္က်င္း ဘူတာ႐ံုလမ္းရွိ ၃၂ ဧကေက်ာ္ က်ယ္၀န္းသည့္ စက္႐ံုႏွင့္
ေျမကြက္ဆုိလွ်င္ တစ္ေပပတ္လည္ က်ပ္ ၂၂၀၀၀ ျဖင့္ ရရွိသြားၿပီး
ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းရမည့္ အရင္းကိုပင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ထဲေရာက္မွ
အေက်ေပးသြင္း ႏိုင္ခဲ့သည္။
စတင္ေရာင္းခ်စဥ္က ရသင့္သည့္ တန္ဖိုးအမွန္အတုိင္း မရ၍ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ
က်ပ္ဘီလ်ံေပါင္းမ်ားစြာ ထိခိုက္နစ္နာ ခဲ့ရသည့္အျပင္ ယခုအခါ အဆုိပါ
နည္းပါးလြန္းသည့္ တန္ဖိုးေပၚတြင္ တြက္ခ်က္ေကာက္ခံသည့္ အခြန္ေငြကိုလည္း
မေပးသြင္းသည့္အတြက္ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးအတြက္ ျပန္သံုးမည့္
ျပည္သူ႔ဘ႑ာမွာလည္း ထပ္မံ၍ နစ္နာလ်က္ ရွိသည္။
ေျမကြက္၊ စက္႐ံု ရရွိသူမ်ားသည္ မိမိတို႔ အမည္ေပါက္အျဖစ္
ေျပာင္းလဲၿပီးစီးကာ လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ ေနသည္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ႏွင့္အထက္ ရွိေနၿပီ
ျဖစ္သည္။ ယင္းအျပင္ အခ်ဳိ႕မွာ ေစ်းေပါေပါျဖင့္ ရယူသြားၿပီး အဆမတန္
ျမင့္မားသည့္ ေစ်းျဖင့္ပင္ ျပန္လည္၍ လက္လႊဲေရာင္းခ်ၿပီးလည္းျဖစ္ရာ
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသာ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းသြားၿပီး ျပည္သူ႔ဘ႑ာမွာမူ တိုက္စားခံခဲ့
ရသည္။
ထုိသို႔ ႏွစ္ၾကာရွည္ မေပးသြင္းသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေပၚ ယေန႔အထိ
အခြန္ဥပေဒအရ လည္းေကာင္း၊ တည္ဆဲဥပေဒအရ လည္းေကာင္း အေရးယူသည္ဟု မၾကားသိရဘဲ
တင္းက်ပ္စြာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းျခင္းလည္း မရွိေသးဟု သိရသည္။
က်ပ္ဘီလ်ံ ၄၀၀ နီးပါးရွိသည့္ ပမာဏအား တင္းက်ပ္စြာ မေကာက္ခံေသာ္လည္း
နယ္ၿမိဳ႕ေလးမ်ားတြင္မူ ေကာ္ဖီမစ္၊ ဆပ္ျပာမႈန္႔ကဲ့သို႔ ကုန္စည္
အနည္းအက်ဥ္းအား လက္လီျပန္ေရာင္းေသာ ဆုိင္ငယ္ကေလး မ်ားကိုမူ အႀကိမ္ႀကိမ္
ဆင့္ေခၚ၍ ကုန္သြယ္ခြန္ အနည္းငယ္ကို တင္းက်ပ္စြာ တိတိက်က် ေကာက္ယူလ်က္
ရွိသည္ဟု သိရသည္။
လက္၀ယ္တြင္ ေငြမရွိဘဲ အမ်ားျပည္သူပိုင္ ပစၥည္းမ်ားကို
ဘဏ္ေခ်းေငြမ်ားျဖင့္ ေတာက္ေလွ်ာက္သိမ္းယူသြားမႈ မ်ားျပားေၾကာင္း၊
ဘဏ္ေခ်းေငြျဖစ္၍ အခြန္ေကာက္ မရသည့္အတြက္ စုစုေပါင္း ေရာင္းရေငြေပၚတြင္
တြက္ခ်က္ထားသည့္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၄၀၀ ေက်ာ္လံုးကိုလည္း မရေတာ့ဘဲ ျပန္ေလွ်ာ့ေပးရ
ဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အခြန္ဘ႑ာ ဆံုး႐ံႈးသည့္အတြက္ အမ်ားျပည္သူအေပၚ ျပန္လည္အနစ္နာခံ
စိုက္ထုတ္ လုပ္ေဆာင္ ေပးရမည့္ က႑မ်ားတြင္မူ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ဘဲ
အမ်ားျပည္သူကိုသာ ထပ္မံဖိစီးေစမည့္ မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ ေနရေၾကာင္း
သိရသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာနမွ ယခုအခါ တစ္ႏွစ္လွ်င္ က်ပ္
၁၈၅ ဘီလ်ံ အ႐ံႈးခံ၍ မီးေပးေနရသည့္ အတြက္ဟုဆိုကာ အမ်ားျပည္သူသံုးအား
တစ္ယူနစ္ ၃၅ က်ပ္မွ က်ပ္ ၅၀ သို႔ လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းသံုးအား
၇၅ က်ပ္မွ က်ပ္ ၁၅၀ သို႔ ႏွစ္ဆအထိတိုး၍ လည္းေကာင္း ေကာက္ခံေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္၌ စတင္ေကာက္ခံမည့္ အေၾကာင္းကိုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္
သမၼတကိုယ္တိုင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ သ၀ဏ္လႊာ ေပးပို႔ထားၿပီးလည္း
ျဖစ္သည္။
အစိုးရ အေနျဖင့္ အမ်ားျပည္သူပိုင္ ပစၥည္း၊ ေျမကြက္ႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားအား
ေရာင္းခ်မႈ တစ္ခုတည္းမွ ရသင့္သည့္ အခြန္ကို ရေအာင္ေတာင္းႏိုင္လွ်င္
ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးအား လက္ရွိမီတာခ ႏႈန္းထားျဖင့္ပင္ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ႏွစ္အထိ
လွ်ပ္စစ္မီး ေပးထားႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ပုဂၢလိကပုိင္ ျပဳလုပ္စဥ္က အခြန္ပမာဏ တစ္မ်ဳိးတည္း ရရွိ႐ံုျဖင့္ ေနာက္ထပ္
ႏွစ္ႏွစ္အထိ လက္ရွိမီတာခႏႈန္းျဖင့္ ေပးႏိုင္ျခင္းကိုသာ
ေထာက္ျပျခင္းျဖစ္ၿပီး အျခား သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕၊ သစ္၊ သတၱဳ၊ ေက်ာက္မ်က္ကဲ့သုိ႔
သယံဇာတ ေရာင္းခ်ရမႈမွ ရေငြမ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားလွ်င္ အမ်ားျပည္သူ
အေနျဖင့္ မည္မွ်အထိ ရႏိုင္မည္ကို တြက္ခ်က္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ အေနျဖင့္ အမ်ားျပည္သူပုိင္ ပစၥည္း၊ ေျမကြက္မ်ားကို
ေစ်းေပါေပါျဖင့္ ရသြားသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေပၚ၌ တင္းက်ပ္စြာ
မကိုင္တြယ္သည့္အျပင္ လုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕ကို ၀င္ေငြခြန္၊
တံဆိပ္ေခါင္းခြန္မ်ားပါ ေပးေဆာင္ရန္ မလိုဟုဆိုကာ ကင္းလြတ္ခြင့္
ေပးခဲ့ျခင္းမ်ဳိးရွိေၾကာင္း အစီရင္ ခံစာမ်ားက ေဖာ္ျပထားသည္။
ယင္းအျပင္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္သံုးႏွစ္ ကတည္းက ေလလံေအာင္ထားေသာ
ေျမကြက္၊ အေဆာက္အအံုမ်ားအတြက္ (အခြန္မဟုတ္ အရင္းေငြသီးသန္႔) က်ပ္သန္းေပါင္း
၂၂၅၀၀ နီးပါးကိုလည္း ယေန႔အထိ မေပးသြင္းသည့္ လုပ္ငန္းရွင္ ရွစ္ဦးအထိ
ရွိေနရာ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ရသင့္သည့္ အခြန္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို ရေအာင္မေတာင္းဘဲ
အမ်ားျပည္သူ အေပၚ၌သာ တိုးျမႇင့္ျခင္း မ်ဳိးသည္ ေ၀ဖန္ ခံရမည္သာ ျဖစ္သည္။
Eleven
No comments:
Post a Comment