Sunday, November 17, 2013

ေက်ာက္အ႐ိုင္းတံုးအတြက္ တြင္း၀ခြန္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံမႈသည္ ေရာင္းခ်ခ်ိန္တြင္ ရရွိသည့္ ေငြေၾကးထက္ မ်ားစြာ နည္းပါးေနၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္မွ ရရွိမည့္အခြန္မ်ား ဆံုး႐ံႈးေန

A.16.11
ဖားကန္႔ေဒသအတြင္းရွိ ေက်ာက္မ်က္တူးေဖာ္သည့္ ေနရာမ်ားကို ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တုိဘာလ က ေတြ႕ ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ထြန္းလင္းေအာင္)  
ေက်ာက္အ႐ိုင္းတံုးမ်ားအတြက္ တြင္း၀ခြန္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံမႈသည္ အမွန္တကယ္ ေရာင္းခ် ခ်ိန္တြင္ ရရွိသည့္ ေငြေၾကးထက္ မ်ားစြာနည္းပါးေနၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္မွ ရရွိမည့္ ရတနာခြန္မ်ား ဆံုး႐ံႈးေန သည့္ အတြက္ အမွန္တကယ္ ေရာင္းခ်ခ်ိန္တြင္ တန္ဖိုး၏ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးေဆာင္ ရမည္ဟု ျပင္ ဆင္ ျဖည့္စြက္လိုေၾကာင္း အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ သတၱဳႏွင့္ သယံဇာတေရးရာ ေကာ္မတီက အၾကံျပဳခဲ့ သည္။
"ေက်ာက္မ်က္ အ႐ိုင္းတံုးေတြ ထုတ္လုပ္ရရွိခ်ိန္မွာ တြင္း၀ခြန္အျဖစ္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးေဆာင္ဖို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။အဲဒီလို ေပးေဆာင္ေစရာမွာ ေက်ာက္မ်က္ ကြၽမ္းက်င္သူေတြက သတ္မွတ္တာ မဟုတ္ဘဲ ၀န္ထမ္းေတြက သင့္သလို မွန္းဆတန္ဖိုး ျဖတ္တာေတြေၾကာင့္ ရတနာခြန္ ထမ္းေဆာင္ရန္ သတ္မွတ္တဲ့ တန္ဖိုးဟာ အမွန္တကယ္ေရာင္းခ်ရတဲ့ တန္ဖိုးနဲ႔ ပမာဏမ်ားစြာ ကြာျခားေနတဲ့ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ကရမယ့္ ရတနာခြန္ေတြ ဆံုး႐ံႈးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တြင္း၀ခြန္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္အစား အမွန္တကယ္ ေရာင္းခ်ရသည့္ တန္ဖိုးရဲ႕ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ ျပင္ ဆင္လိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္"ဟု သတၱဳႏွင့္ သယံဇာတေရးရာ ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးေန၀င္းထြန္း က ေျပာၾကား သည္။
ထို႔အျပင္ ရတနာခြန္ ထမ္းေဆာင္ၿပီးေသာ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ အ႐ိုင္းကို ျဖတ္ေတာက္ျခင္း၊ ေသြးျခင္း၊ ပံုေဖာ္ျခင္း ျပဳလုပ္ၿပီး အေခ်ာထည္ ျပဳလုပ္သူသည္ ယင္းေက်ာက္မ်က္ အေခ်ာထည္ ေရာင္းခ်သူမွ သုံးရာခိုင္ႏႈန္း အခြန္ထမ္းေဆာင္ရန္၊ ရတနာခြန္ ထမ္းေဆာင္ၿပီးေသာ ေက်ာက္မ်က္ အ႐ိုင္း ျဖစ္ေစ၊ အေခ်ာထည္ကို ျဖစ္ေစ လက္၀တ္ရတနာ ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်သူက ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္း အခြန္ေဆာင္ ရန္ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ထားသည္။
ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ရတနာနယ္ေျမအျဖစ္ သတ္မွတ္ရန္ ရည္ရြယ္ပါက ယင္းနယ္ေျမကို ပိုင္ဆိုင္သူ၏ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အက်ဳိးခံစားခြင့္ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာမႈမ်ားအတြက္ စံုစမ္းစစ္ေဆးျပီး သင့္ေလ်ာ္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ား၊ အက်ဳိးခံစားခြင့္မ်ားကို တိုင္းတာသတ္မွတ္ေပးရန္ စသည့္အခ်က္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ရန္ ေကာ္မတီက တင္ျပခဲ့သည္။
ယင္းနယ္ေျမမ်ားကို ရတနာနယ္ေျမအျဖစ္ သတ္မွတ္ရာတြင္ ပိုင္ဆိုင္သူ၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ထိုက္သင့္သည့္ ကာလတန္ဖိုးေပး၍ ၀ယ္ယူျခင္း၊ အျခားတစ္နည္းနည္းျဖင့္ လႊဲေျပာင္းရယူျခင္း ျပဳ လုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ သေဘာတူညီမႈ မရရွိပါက တည္ဆဲေျမသိမ္း အက္ဥပေဒႏွင့္အညီ ထိုက္သင့္သည့္ ကာလတန္ဖိုးေပးၿပီး ေျမသိမ္းယူေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ရမည့္ဟူသည့္ အခ်က္မ်ား ထည့္သြင္း ျဖည့္စြက္ထားေၾကာင္း ဦးေန၀င္းထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ရတနာနယ္ေျမေပၚတြင္ က်ဴးေက်ာ္ ေနထိုင္သူမ်ားရွိပါက ယင္းတို႔၏ အေဆာက္အအုံမ်ား၊ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ စက္ကိရိယာမ်ားကို ဖယ္ရွားရာတြင္ ပ်က္စီးမႈမ်ားရွိပါက မည္သည့္ နစ္နာဆံုး႐ံႈးမႈကို ေပးေလ်ာ္ျခင္း မရွိေစရန္ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ လုပ္ကြက္မ်ားကိုလည္း သက္တမ္း ထပ္မံတိုးရန္အတြက္ ေစ်းၿပိဳင္စနစ္ျဖင့္ တင္ဒါေခၚယူၿပီး ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးသင့္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ျဖည့္စြက္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
ေခတ္ကာလႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေတာ့သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကက ျပင္ ဆင္ျဖည့္စြက္ ေရးဆြဲရန္ ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး ယင္းသို႔ ေျပာၾကားမႈမ်ားတြင္ သတၱဳတြင္း၀န္ႀကီးဌာနမွ ယခင္ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားလည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ သတၱဳႏွင့္ သယံဇာတေရးရာ ေကာ္မတီက တင္သြင္းသည့္ ျမန္မာ့ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ဥပေဒကို ျပင္ ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း၊ ျမန္မာ့သတၱဳတြင္း ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားကို အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ သေဘာတူထားေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

Eleven

No comments:

Post a Comment