Thursday, November 7, 2013

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္ တစ္ႏွစ္အတြင္း ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ ၁၀၀ ဦးထိရွိ

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလမွ ႏို၀င္ဘာလ ဒုတိယပတ္အတြင္း ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ ၁၀၀ ထိရွိသည္ဟု အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံး ဒုရဲအုပ္ဦးစုိး၀င္းက မဇၩိမ ကုိ ေျပာၾကားလုိက္သည္။

ဇန္န၀ါရီလမွ ႏို၀င္ဘာလ ဒုတိယပတ္အတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၂၁၉ ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး အဆိုပါ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ားေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ ၁၀၀ ဦး၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ ၅၄၆ ဦးရွိခဲ့သည္ဟု ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံး ၏ စာရင္းဇယားမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပသည္။

“ျဖစ္ပြားရတဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈအမ်ားစုက ယာဥ္ေမာင္းေတြက အရွိန္ျပင္းျပင္းေမာင္းတာေတြ ယာဥ္ေမာင္း အိပ္ငိုက္တာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တာမ်ားပါတယ္။ ယာဥ္ရဲ႕ စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္တာေတာ့ ရွားပါ တယ္”ဟုု ဦးစိုး၀င္းက သုံးသပ္သည္။

အျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းမ်ားသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ေရြ႕လ်ားကင္မရာႏွစ္ လံုးျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေလလာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာမွ တစ္ႏွစ္အတြင္း လမ္းစည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည့္ ယာဥ္ ႏွစ္ေထာင္ခန္႔ကုိ အေရးယူမႈျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္။

ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည့္ ကီလို ၁၀၀အထက္ ေက်ာ္လြန္ေမာင္းႏွင္သည့္ယာဥ္မ်ားအား ရန္ကုန္ ေနျပည္ေတာ္၊ မႏၱေလးရွိ တရား႐ုံးမ်ားတြင္ တရားစြဲဆိုကာ သက္ဆိုင္ရာေငြဒဏ္မ်ားခ်မွတ္ခဲ့ၿပီး ျပစ္ဒဏ္ အမ်ားစုမွာ ဒဏ္ေငြ ၁၅၀၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးအား ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၅ ရက္တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး အဆိုပါ အျမန္လမ္းေပၚတြင္ ရဲစခန္း ၁၄ ခု ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံး တစ္႐ုံးရွိသည္။

အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ေရြ႕လ်ားကင္မရာ ႏွစ္လံုးကုိ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္တြင္ စမ္းသပ္ကာလ သံုးလ သတ္မွတ္၍ စတင္အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး အဆိုပါကင္မရာမ်ားကုိ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ တပ္ဆင္ ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA)၏ ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ အႀကီး အကဲျဖစ္သူ တာနာကာကလည္း ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ ေခတ္မီ အျမန္လမ္းမ တစ္ခုဟု ထင္ရေသာ္လည္း ေခတ္မီ အျမန္လမ္းမကဲ့သို႔ အသံုးခ်၍မရေၾကာင္းႏွင့္ ဒီဇိုင္းတည္ေဆာက္ပံု လမ္းအခ်ိဳးအေကြ႕မ်ားမွာ တည္ေဆာက္ပံု မွန္ကန္မႈမရွိဟု ဇူလိုင္လက သံုးသပ္ခဲ့သည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment