ေမာ္လၿမိဳင္ စက္မႈဇုန္ကို ႏို၀င္ဘာလအတြင္း ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ဘိုဘိုျမင့္)
ျမန္မာႏိုင္ငံ အပါအ၀င္ အာဆီယံ ေလးႏိုင္ငံကို ျဖတ္ထားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ
ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ ဒါနန္းၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ
အေရွ႕အေနာက္ စီးပြားေရးစၾကႍ EWEC ေဖာက္ လုပ္မႈမွာ မၾကာမီ ျပီးစီးေတာ့မည္
ျဖစ္ၿပီး ထိုသို႔ၿပီးစီးပါက မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမိဳင္၊ သထံုႏွင့္
ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံေဒသမ်ားသည္ စီးပြားေရးအရ အခ်က္အခ်ာက်မႈႏွင့္အတူ
ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးမည့္ ေနရာမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း
Competitiveness for AEC ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ က်င္းပေသာ အလုပ္႐ံု
ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အာဆီယံ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္
ေျပာၾကားၾကသည္။
အလားတူ ခရီးသြားလာေရး လုပ္ငန္းမ်ား မ်ားစြာ အေရးပါလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ဥပမာ ကရင္ျပည္နယ္ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္ တစ္လွ်ာက္တြင္ Tourist site မ်ား
မ်ားစြာရွိေၾကာင္း၊ ယခု ဆိုလွ်င္ ေမာ္လၿမိဳင္ႏွင့္ ဘီလူး ကြၽန္းကို
ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက တံတားထိုးဖို႕ စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
"အဲဒီ ဘီလူးကြၽန္းမွာ အရင္တုန္းက ေက်ာက္တံလုပ္တယ္။
ေက်ာက္သင္ပုန္းလုပ္တဲ့ ရြာလြတ္ဆိုတာ ရွိတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ တိမ္ေကာေနျပီ။
ဒါေတြကို ျပန္ၿပီး ေဖာ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ၊ အျခား Tourist site ေတြလည္းရွိပါတယ္။
ဒီေနရာေတြက ခရီးသြားေတြကို ဆြဲေဆာင္ဖို႕ ရွိရင္းစြဲ Resource ေတြ
အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ ေနရာပါ "ဟု ဦးေအာင္ျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
ထို႕အတူ East West Economic corridor အေရွ႕အေနာက္
စီးပြားေရးစင္ၾကႍေၾကာင့္ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ ပိုမိုအားေကာင္းလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥပမာ ရန္ကုန္
ဘန္ေကာက္ ေရလမ္းမွ မိုင္ ၁၉၄၄ ရွိေသာ္လည္း ယခုလမ္းေၾကာမွ လာပါက မိုင္ ၄၅၀
ေလာက္သာ ရွိေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္မွ ဒါနန္းေရလမ္းမွ သြားလာပါက မိုင္ ၂၀၀၀
ေက်ာ္ရွိေသာ္လည္း ယခု လမ္းေၾကာမွ သြားပါက ၉၀၀ သာ ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ဘန္ေကာက္ ဒါနန္း မွာလည္း ေရလမ္းမွ သြားပါက မိုင္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္
ရွိေသာ္လည္း ကုန္းလမ္းမွလာပါက ၇၀၀ ေက်ာ္သာ ရွိေတာ့ မည္ျဖစ္ သည့္အတြက္
ေဒသအတြင္း ခ်ိတ္ဆက္သြားလာမႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားစြာ
ေခ်ာေမြ႕ သြားႏိုင္ေၾကာင္း သိ ရသည္။
"ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီ East West Eco-nomic corridor ကို အေထာက္အကူျပဳဖို႔
ေမာ္လၿမိဳင္မွာ deep sea port တစ္ခုေဆာက္ဖို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ အရင္တုန္းက
စီစဥ္ထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေမာ္လၿမိဳင္ ဧရိယာဟာ deep sea port လုပ္ဖို႔
အလြန္ခက္ခဲတဲ့ ေနရာတစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ သိရတယ္။ ေမာ္လၿမိဳင္နားမွာ
မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ကုလားကုတ္လို ေနရာမ်ဳိးမွာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သူကေတာ့
သံျဖဴဇရပ္နဲ႔ ၿမိတ္ၾကားထဲမွာ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ deep sea port လုပ္ဖို႕ဆိုတာ
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လိုတယ္"ဟု ၎က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ အေရွ႕အေနာက္ စီးပြားေရးစၾကႍ ၿပီးစီးပါက ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္းမွ
ျမန္မာ့ကမ္း႐ိုးတန္း တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊
ထိုင္း၊ မေလးရွားႏိုင္ငံ ဆိပ္ကမ္းမ်ားၾကား ကမ္း႐ိုးတန္း ကုန္တင္
သေဘၤာမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ျခင္း၊ သံလြင္၊ အတၳရံႏွင့္
ဂ်ဳိင္းျမစ္မ်ားတစ္ေလွ်ာက္ ျမစ္ေၾကာင္း သြားလာေရး ေကာင္းမြန္လာျခင္း၊
ယခုလက္ရွိ ရန္ကုန္မွ ေကာ့ေသာင္းအထိ ဆက္သြယ္ထားေသာ ကားလမ္းႏွင့္ အေရွ႕အေနာက္
စၾကႍလမ္းတို႕ကိုျဖတ္ၿပီး ကုန္းလမ္း ခ်ိတ္ဆက္မႈ ကြန္ရက္ ေပၚေပါက္ လာမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲမွ သိရသည္။
အလားတူ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး ဥပမာ
ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ကမၻာ့အဆင့္မီ ခရီးသြားလာ လည္ပတ္ႏိုင္ေသာ
ေဒသမ်ားစြာရွိေၾကာင္း၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ဘီလူးကြၽန္း၊ က်ဳိကၡမီ၊ က်ဳိက္မေရာ၊
မုဒံုႏွင့္ သံျဖဴဇရပ္တို႔အျပင္ စက္စဲကမ္းေျခတို႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ဤလမ္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အေရွ႕ဘက္ေဒသတြင္ရွိေသာ
စားသံုးသူ သန္း ၁၀၀ ရွိသည့္ ႀကီးမားေသာ ေစ်းကြက္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈ
ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ စီးပြားေရးစၾကႍ အေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
အပါအ၀င္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ လာအို၊ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံမ်ားကို ျဖတ္ ၍
ေဖာက္လုပ္ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
Eleven
No comments:
Post a Comment