Tuesday, February 18, 2014

စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အခ်ိန္ကာလ သတ္မွတ္၍ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ အပ္ႏွံႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေန

အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့သည့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား ထုတ္ လုပ္သည္မွ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအထိ သတ္မွတ္၍ ပိုင္ရွင္ ဆႏၵအရ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံမႈတြင္ ထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရန္အတြက္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ ေရးဝန္ၾကီးဌာန ဒုတိယဝန္ၾကီးဦးခ်န္ေမာင္က ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၇ ရက္က က်င္းပသည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာၾကား သည္။


စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္မွ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မွတ္ပံုတင္ သက္တမ္းႏွစ္ ၂ဝ မေက်ာ္ေသးေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းစက္မႈဇုန္ ထုတ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အခ်ဳိ႕သည္ အရည္ အေသြးက်ဆင္းလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ထို႔အ တြက္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ သြားလာႏိုင္ရန္အတြက္ ျပဳျပင္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ ျခင္းမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေနရျခင္းမ်ားကို စိစစ္ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ၾကီး ဦးခ်န္ ေမာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ကစျပီး စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြကို စက္မႈလက္မႈဖြံ႔ျဖိဳး တိုးတက္ေရး ေကာ္မတီရဲ႕ စံႏႈန္းသတ္မွတ္ ခ်က္ေတြနဲ႔ စက္မႈဇုန္အလိုက္ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီအထိ စက္မႈဇုန္ထုတ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၉၆၆၄၈ စီး မွတ္ပံုတင္ထားပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္အထိလည္း ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳထားဆဲ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ဒုတိယဝန္ၾကီး ဦးခ်န္ေမာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

စက္မႈဇုန္ထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ိဳး အစားအေနျဖင့္ စေတရွင္ဝက္ဂြန္၊ ဂ်စ္၊ အ ျခားယာဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ သူနာတင္ယာဥ္၊ မီးသတ္ယာဥ္၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားျဖစ္ သည့္ ဘတ္စ္၊ မိုက္ခ႐ုိဘတ္စ္၊ ကုန္တင္ယာဥ္ မ်ားျဖစ္သည့္ လိုက္ထရပ္၊ ထရပ္စသည့္ အမ်ိဳးအစားမ်ား ထုတ္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရ သည္။

 ေဖေဖၚဝါရီ ၁၇ ရက္က က်င္းပသည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ယာဥ္မ်ား ျပန္လည္အပ္ႏွံႏိုင္ရန္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းခဲ့မႈအေပၚ ဒုတိယဝန္ၾကီး၏ ျပန္လည္ေျဖၾကားခ်က္အေပၚ ေဒါက္တာ ျမတ္ဥာဏစိုးက“အခုလို စီစဥ္ေနတယ္ လို႔သိရတဲ့အတြက္ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပ မဲ့ ထုတ္လုပ္တဲ့ႏွစ္အလိုက္ သတ္မွတ္မွာ လား၊ ကား၏ အရည္အေသြးကိုၾကည့္ျပီး ဆံုးျဖတ္မည္လား၊ ကားေတြက ငါးႏွစ္ သက္တမ္းေလာက္ဆို ကားေတြက ခ်ံဳးခ်ံဳး က်ေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ထုတ္လုပ္သည့္ သက္တမ္းအလိုက္၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဘယ္ ေတာ့ေလာက္မွာ စတင္ႏိုင္မလဲ”ဟု ထပ္ ဆင့္ေမးခြန္းေမးျမန္းခဲ့သည္။

ယင္းသို႔ေမးျမန္းမႈအေပၚ ဒုတိယဝန္ ၾကီးက “ဇုန္ထုတ္ကားေတြကို ႏွစ္အလိုက္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ အရည္ အေသြးအလိုက္ ျပန္လည္စိစစ္ရမွာ ရွိပါတယ္။ အပ္ႏွံရာမွာ သက္တမ္းအလိုက္၊ အရည္အေသြးအလိုက္ သတ္မွတ္ဖို႔ လိုမလိုေပါ့။ အဲဒီအရည္အ ေသြးကဖ်က္သိမ္းခြင့္ေပးဖို႔ ဘယ္လိုထိန္းခ်ဳပ္မလဲ။ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ညိွႏႈိင္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အပ္ႏွံခြင့္ ျပဳမလားဆိုတာ ညိွႏႈိင္းေဆြးေႏြးလ်က္ရွိပါတယ္။ အပ္ႏွံတဲ့ယာဥ္ရဲ႕ အမ်ိဳးအစား(လူစီး၊ ကုန္တင္၊ အျခား)စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဖ်က္သိမ္းတဲ့ယာဥ္နဲ႔ အမ်ိဳးအစား တူတာပဲ အရင္ကသြင္းခြင့္ျပဳခဲ့တာပါ။ အခုလည္းအဲဒီလိုပဲ လုပ္မလား ညိွႏႈိင္းရမွာ ရွိပါတယ္။ ျပန္သြင္း အခြန္ အခနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့လည္း ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးထားခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ယာဥ္ေတြဆို ရာခိုင္ႏႈန္း ၄ဝ၊ ရာခိုင္ႏႈန္း ၆ဝ၊ အခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၈ဝ အထိ ေလွ်ာ့ေပးခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ အခုဇုန္ ထုတ္ယာဥ္ေတြ ကိုလည္း ဘယ္ေလာက္ပမာဏအထိ ေပးရမယ္ဆိုတာ ျပန္လည္တြက္ဆညိ§ႏႈိင္း ရဦး မွာျဖစ္ပါ တယ္”ဟု ဦးခ်န္ေမာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment