မႏၲေလးၿမဳိ႕လယ္ အခ်က္အခ်ာရွိသည့္ ေနရာတြင္ ကိုလိုနီေခတ္မွစ၍ တည္ရွိခဲ့ေသာ မႏၲေလး ဘူတာ႐ုံႀကီး ကို ျမစ္ငယ္ ေက်း႐ြာဘက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ အမရပူရၿမဳိ႕နယ္ NLD ပါတီက မႏၲေလးၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာ ယာေရး ေကာ္မတီ (MCDC) အႀကံေပး အဖြဲ႕သို႔ အႀကံျပဳ တင္ျပထားေၾကာင္း အဆိုပါ ပါတီ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမွဴး ဦးတင္ထြဋ္က The Voice သုိ႔ ေျပာၾကား သည္။
အမရပူရၿမဳိ႕နယ္ ေတာင္မင္းႀကီး ဘုရားဝင္းအတြင္း ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၀ရက္ေန႔က က်င္းပသည့္ MCDC အႀကံေပးအဖြဲ႕ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီဝင္မ်ား၊ ၿမဳိ႕နယ္ အေထာက္အကူျပဳ အဖြဲ႕မ်ား၊ ၿမဳိ႕နယ္ လူမႈေရး အသင္း မ်ား ေတြ႕ဆုံၿပီး ေဒသဖြံ႕ၿဖဳိးေရးအတြက္ ေဆာင္႐ြက္သင့္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ညႇိႏိႈင္း အစည္းအေဝးပြဲတြင္ ၎ က အထက္ပါအတိုင္း အႀကံျပဳ တင္ျပ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
မႏၲေလး ဘူတာႀကီးသည္ ခ်မ္းေအးသာစံ ၿမဳိ႕နယ္အတြင္း ၿမဳိ႕လယ္ေကာင္တြင္ တည္ရွိရာ ခ်မ္းေအးသာစံ ၿမဳိ႕နယ္သည္ ၿမဳိ႕ေပၚ ငါးၿမဳိ႕နယ္ထက္ လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈႏႈန္းမွာ ၆၉ ဒသမ ၃၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသျဖင့္ မႏၲေလး ၿမဳိ႕ေပၚရွိ လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈ အမ်ားဆုံး ၿမဳိ႕နယ္တြင္ ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ ေရရွည္တြင္ လမ္းပန္း ဆက္ သြယ္ေရး ပိုမို ခက္ခဲလာႏိုင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ျမစ္ငယ္ ေက်း႐ြာရွိ မီးရထားမ်ားကို ျပဳျပင္ မြမ္းမံ ထိန္း သိမ္းေသာ အလုပ္႐ုံမ်ား ရွိသည့္ ေနရာသည္ ပိုမို သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေနရာျဖစ္ႏိုင္ေသာေ ၾကာင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ ရန္ တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ရွင္းလင္း ေျပာၾကားသည္။
ၿမဳိ႕ေပၚတြင္ ေန႔စဥ္ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္အခ်ဳိ႕ကို ၿမဳိ႕ျပင္သို႔ ထုတ္ျခင္းသည္ အေကာင္း ဆုံးျဖစ္ ကာ ျမစ္ႀကီး နား ရထားလိုင္းကိုမူ ႐ြာေထာင္ဘက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သင့္သည္ဟု အႀကံျပဳ ခဲ့ေၾကာင္း ၎က ထပ္ေလာ င္း ေျပာ ၾကားသည္။
“ခရီးသြားလာမႈ က်ပ္တည္းရင္ ေျဖရွင္းရမွာက အစိုးရမွာ တာဝန္ရွိတယ္ေလ၊ ခံုးေက်ာ္ တံ တားေတြ ထိုးၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းရင္လည္း ရတာပဲ၊ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ဘူတာေတြက ၿမဳိ႕လယ္ မွာပဲ ရွိတယ္” ဟု မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး NLD ပါတီ တိုင္းအလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီ ဝင္ ဦးခင္ေမာင္သန္းက ဆိုသည္။
မႏၲေလး ဘူတာႀကီးကို ၿမဳိ႕ေဟာင္း ဘူတာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သင့္ေၾကာင္းကို ၁၉၄၉ ခုႏွစ္က မႏၲေလး ျမဴနီစီပယ္ က တင္ျပခဲ့ဖူးၿပီး ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ မႏၲေလး ဘူတာႀကီးႏွင့္ တ႐ုတ္ တန္းေစ်း စည္ကားမႈေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ ႐ႈပ္ေထြးျခင္း၊ ဘူတာႀကီးႏွင့္ ေစ်းတစ္ဝိုက္ သန္႔ရွင္းမႈ မရွိျခင္း၊ ေရေျမာင္း ပိတ္ဆို႔ျခင္း၊ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ေစ်းဆိုင္ တည္ခင္းျခင္း၊ အေျခအေန မဲ့မ်ား ညအိပ္ ေနထိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္တန္းေစ်းႏွင့္ ဘူတာႀကီးကို ၿမဳိ႕လယ္မွ ေရႊ႕ေျပာင္း သင့္ေၾကာင္းကို ၿမဳိ႕ခံလူထု က ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ ဘူတာႀကီး မွာ ၿမဳိ႕လယ္တြင္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု မႏၲေလးၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး အႀကံေပး အဖြဲ႕ဝင္ အမရပူရၿမဳိ႕သား ဦးသန္းျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
“ဘူတာႀကီး ေျပာင္းေရႊ႕မယ္ဆိုရင္ ၿမဳိ႕ေဟာင္း ဘူတာကို ေျပာင္းရင္ ပိုသင့္ေတာ္တယ္။ သြားလာေရး လြယ္ ကူ မယ္။ ျမစ္ငယ္က ၿမဳိ႕နဲ႔ အလွမ္းေဝးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သြားေရးလာေရး ခက္ခဲႏိုင္တယ္” ဟု အမရပူရၿမဳိ႕ခံ ရက္ကန္း လုပ္ငန္းရွင္ ဦးသန္းႏိုင္ထြန္းက ဆိုသည္။
မႏၲေလး ဘူတာႀကီး ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသား အတိုင္ပင္ခံ ေရးဆြဲ တင္ျပခဲ့သည့္ Star Ruby Project ၊ မႏၲေလးၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ေရးဆြဲသည့္ ႏွစ္ (၃၀) စီမံကိန္း၊ မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး ၿမဳိ႕႐ြာႏွင့္ အိုးအိမ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး ဦးစီးဌာနက စုစည္း တင္ျပထားသည့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕ ၿမဳိ႕ျပ စီမံကိန္းႏွင့္ ၿမဳိ႕ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ပုံ အစီရင္ခံစာမ်ားတြင္ စီမံကိန္းကို ေရရွည္ စဥ္းစားၿပီး ေဆာင္႐ြက္ရန္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား တင္ျပထားခဲ့သည္ဟု MCDC တာဝန္ရွိသူမ်ားထံမွ သိရသည္။
မႏၲေလး ဘူတာႀကီးသည္ ၇၈ လမ္းႏွင့္ ၃၀ လမ္းေထာင့္တြင္ တည္ရွိၿပီး ျမစ္ငယ္ ေက်း႐ြာရွိ မီးရထား ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး အလုပ္႐ုံ စခန္းမ်ားသည္ မႏၲေလးႏွင့္ ၁၂ မိုင္ ေဝးသည္ဟု အမရပူရၿမဳိ႕နယ္ ၿမဳိ႕နယ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီထံမွ စုံစမ္း သိရွိရသည္။
The Voice Weekly
မႏၲေလး ဘူတာႀကီးသည္ ခ်မ္းေအးသာစံ ၿမဳိ႕နယ္အတြင္း ၿမဳိ႕လယ္ေကာင္တြင္ တည္ရွိရာ ခ်မ္းေအးသာစံ ၿမဳိ႕နယ္သည္ ၿမဳိ႕ေပၚ ငါးၿမဳိ႕နယ္ထက္ လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈႏႈန္းမွာ ၆၉ ဒသမ ၃၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသျဖင့္ မႏၲေလး ၿမဳိ႕ေပၚရွိ လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈ အမ်ားဆုံး ၿမဳိ႕နယ္တြင္ ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ ေရရွည္တြင္ လမ္းပန္း ဆက္ သြယ္ေရး ပိုမို ခက္ခဲလာႏိုင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ျမစ္ငယ္ ေက်း႐ြာရွိ မီးရထားမ်ားကို ျပဳျပင္ မြမ္းမံ ထိန္း သိမ္းေသာ အလုပ္႐ုံမ်ား ရွိသည့္ ေနရာသည္ ပိုမို သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေနရာျဖစ္ႏိုင္ေသာေ ၾကာင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ ရန္ တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ရွင္းလင္း ေျပာၾကားသည္။
ၿမဳိ႕ေပၚတြင္ ေန႔စဥ္ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္အခ်ဳိ႕ကို ၿမဳိ႕ျပင္သို႔ ထုတ္ျခင္းသည္ အေကာင္း ဆုံးျဖစ္ ကာ ျမစ္ႀကီး နား ရထားလိုင္းကိုမူ ႐ြာေထာင္ဘက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သင့္သည္ဟု အႀကံျပဳ ခဲ့ေၾကာင္း ၎က ထပ္ေလာ င္း ေျပာ ၾကားသည္။
“ခရီးသြားလာမႈ က်ပ္တည္းရင္ ေျဖရွင္းရမွာက အစိုးရမွာ တာဝန္ရွိတယ္ေလ၊ ခံုးေက်ာ္ တံ တားေတြ ထိုးၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းရင္လည္း ရတာပဲ၊ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ဘူတာေတြက ၿမဳိ႕လယ္ မွာပဲ ရွိတယ္” ဟု မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး NLD ပါတီ တိုင္းအလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီ ဝင္ ဦးခင္ေမာင္သန္းက ဆိုသည္။
မႏၲေလး ဘူတာႀကီးကို ၿမဳိ႕ေဟာင္း ဘူတာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သင့္ေၾကာင္းကို ၁၉၄၉ ခုႏွစ္က မႏၲေလး ျမဴနီစီပယ္ က တင္ျပခဲ့ဖူးၿပီး ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ မႏၲေလး ဘူတာႀကီးႏွင့္ တ႐ုတ္ တန္းေစ်း စည္ကားမႈေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ ႐ႈပ္ေထြးျခင္း၊ ဘူတာႀကီးႏွင့္ ေစ်းတစ္ဝိုက္ သန္႔ရွင္းမႈ မရွိျခင္း၊ ေရေျမာင္း ပိတ္ဆို႔ျခင္း၊ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ေစ်းဆိုင္ တည္ခင္းျခင္း၊ အေျခအေန မဲ့မ်ား ညအိပ္ ေနထိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္တန္းေစ်းႏွင့္ ဘူတာႀကီးကို ၿမဳိ႕လယ္မွ ေရႊ႕ေျပာင္း သင့္ေၾကာင္းကို ၿမဳိ႕ခံလူထု က ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ ဘူတာႀကီး မွာ ၿမဳိ႕လယ္တြင္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု မႏၲေလးၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး အႀကံေပး အဖြဲ႕ဝင္ အမရပူရၿမဳိ႕သား ဦးသန္းျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
“ဘူတာႀကီး ေျပာင္းေရႊ႕မယ္ဆိုရင္ ၿမဳိ႕ေဟာင္း ဘူတာကို ေျပာင္းရင္ ပိုသင့္ေတာ္တယ္။ သြားလာေရး လြယ္ ကူ မယ္။ ျမစ္ငယ္က ၿမဳိ႕နဲ႔ အလွမ္းေဝးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သြားေရးလာေရး ခက္ခဲႏိုင္တယ္” ဟု အမရပူရၿမဳိ႕ခံ ရက္ကန္း လုပ္ငန္းရွင္ ဦးသန္းႏိုင္ထြန္းက ဆိုသည္။
မႏၲေလး ဘူတာႀကီး ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသား အတိုင္ပင္ခံ ေရးဆြဲ တင္ျပခဲ့သည့္ Star Ruby Project ၊ မႏၲေလးၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ေရးဆြဲသည့္ ႏွစ္ (၃၀) စီမံကိန္း၊ မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး ၿမဳိ႕႐ြာႏွင့္ အိုးအိမ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး ဦးစီးဌာနက စုစည္း တင္ျပထားသည့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕ ၿမဳိ႕ျပ စီမံကိန္းႏွင့္ ၿမဳိ႕ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ပုံ အစီရင္ခံစာမ်ားတြင္ စီမံကိန္းကို ေရရွည္ စဥ္းစားၿပီး ေဆာင္႐ြက္ရန္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား တင္ျပထားခဲ့သည္ဟု MCDC တာဝန္ရွိသူမ်ားထံမွ သိရသည္။
မႏၲေလး ဘူတာႀကီးသည္ ၇၈ လမ္းႏွင့္ ၃၀ လမ္းေထာင့္တြင္ တည္ရွိၿပီး ျမစ္ငယ္ ေက်း႐ြာရွိ မီးရထား ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး အလုပ္႐ုံ စခန္းမ်ားသည္ မႏၲေလးႏွင့္ ၁၂ မိုင္ ေဝးသည္ဟု အမရပူရၿမဳိ႕နယ္ ၿမဳိ႕နယ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီထံမွ စုံစမ္း သိရွိရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment