Friday, March 21, 2014

မဟာရန္ကုန္စီမံကိန္း ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္ ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ဖိတ္ေခၚထား

Photo: မဟာရန္ကုန္စီမံကိန္း ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္ ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ဖိတ္ေခၚထား
Friday, March 21, 2014 

မဟာရန္ကုန္စီမံကိန္း (Greater Yangon) အား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ ကုန္က်မည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚထားေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပသည့္ Myanmar infrastructure summit မွရရွိေသာ သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

“Greater Yangon စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံတကာလုပ္ငန္းရွင္ေတြကုိ ဖိတ္ေခၚထားပါတယ္။

စီမံကိန္းကို ၂၀၄၀ target ထားၿပီး ေဖာ္ေဆာင္ေနတာပါ။ အဓိကအားျဖင့္ project ၇၇ ခုရွိၿပီး ၂၆ ခုက ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၅၁ ခုက အေျခခံအေဆာက္အအံုပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႔႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ႏွင့္ ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈဌာနမွ ဒုတိယဌာနမွဴး ေဒါက္တာတိုးေအာင္က ဆိုသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္အပိုင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ား ႀကီးျမင့္ေနျခင္း၊ ေျမအသံုးခ်မႈမူ ၀ါဒမွာ ေရးဆြဲေနဆဲျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔  project ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ကိစၥ ဘာေၾကာင့္ ေနာက္က်ရလဲဆိုေတာ့ အဓိကေျမျပႆနာေတြေၾကာင့္ပါ။  ေျမသိမ္းဆည္းတဲ့ကိစၥမွာ အရင္တုန္းကရွိခဲ့တဲ့ ၁၈၉၂ ေျမသိမ္းဥပေဒ တစ္ခုတည္းပဲ ရွိေသးတဲ့အတြက္ အဲဒါကို ျပန္ၿပီးသံုးသပ္ၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္သင့္တာေတြေရာ ေျမသိမ္းဆည္းတဲ့ကိစၥ၊ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတဲ့ ကိစၥ၊ ဒီမွာေနထိုင္သူေတြကိစၥ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ contract farming လုပ္ငန္းမ်ား၊ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအပိုင္း၊ အလားတူ ေက်ာက္ျဖဴႏွင့္ ထား၀ယ္စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈတို႔တြင္ ေျမယာကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုင္တြယ္ရခက္ခဲသည့္ အေနအထားမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“စီမံကိန္းေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ အေကာင္းဆံုးလုပ္ေပမယ့္လည္း တစ္ဖက္မွာ အမ်ားျပည္သူကို ထိခိုက္တာေတြလည္း ရွိျပန္တယ္။ ျခံဳၿပီးေတာ့ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဒီစီမံကိန္းေတြက ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္အမ်ားႀကီး ရတယ္။ တစ္ဖက္မွာ ၾကည့္ျပန္ေတာ့ ေနထိုင္တဲ့သူေတြကို ထိခိုက္တာရွိတယ္။ ဒီကိစၥေတြကို ေျဖရွင္းႏုိင္ဖို႔အတြက္ ေျမအသံုးခ်မူ၀ါဒကို ခိုင္ခိုင္မာမာ ေရးဆြဲႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျမအသံုးခ်မူ၀ါဒက မူၾကမ္းအဆင့္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဘယ္ေတာ့ထြက္လာမလဲ မေျပာႏုိင္ေသးဘူး” ဟု ေဒါက္တာတိုးေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

အလားတူ မဟာရန္ကုန္စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍“ကြၽန္ေတာ္တို႔ Greater Yangon  ဧရိယာကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ အမ်ားသိေအာင္ ေၾကညာထားၿပီးသားပါ။ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူေတြက proposal တင္မယ္ဆိုရင္လည္း သူတို႔တင္တဲ့အေပၚမွာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဆံုးျဖတ္ရမွာပါ။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္သင့္တဲ့ဟာမ်ဳိး ဆိုရင္ေတာ့ တင္ဒါစနစ္နဲ႔ သြားမွာပါ။ အခု ခ်က္ခ်င္းမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စမလုပ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ တစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ဆင့္ခ်င္းသြားရမယ့္ သေဘာမ်ဳိးေၾကာင့္ပါ။  ဒီ ၇၇ ခုထဲမွာ က႑ ေတာ္ေတာ္စံုပါတယ္။ ေရေပးေ၀ေရးက႑လည္း ပါမယ္။ ပို႔ေဆာင္ေရး က႑လည္း ပါမယ္။ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ေရးပါမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ဆုိင္တာက ေရစီး ေရလာကိစၥရွိမယ္။ လမ္းရွိမယ္။ ပို႔ေဆာင္ေရးမွာ အမ်ားျပည္သူပို႔ေဆာင္ေရးကို ေရွး႐ႈမယ့္ စနစ္ေတြပါတယ္။ ဥပမာ-အျမန္ရထားစနစ္တို႔၊ ဘတ္စ္ကားစနစ္တို႔လည္း ပါလာမယ္။ တစ္ခုခ်င္းမွာ ဘယ္ဟာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လုိ႔ ရမလဲဆိုတာကို သံုးသပ္ၿပီးမွ ဘယ္ႏွစ္မွာ ဘယ္ဟာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆိုတာမ်ဳိး ဆြဲထားတာပါ” ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ Greater Yangon အစီအစဥ္အား JICA ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအနက္ အခ်ဳိ႕မွာ ဂ်ပန္အစိုးရ၏ ေခ်းေငြျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို႔ ဂ်ပန္အစိုးရ၏ အေထာက္အပံ့ႏွင့္ သြားသည့္က႑မ်ားတြင္ JICA မွ တိုက္႐ိုက္ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနေၾကာင္း၊ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ေရးႏွင့္ ေရေပးေ၀ေရးက႑မ်ားတြင္ ဂ်ပန္အေနျဖင့္ အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

“တကယ္တမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အပိုင္းက်ေတာ့ public concern  ျဖစ္ေနတဲ့ ေျမျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔လိုလာတယ္။ ဥပမာ- ပို႔ေဆာင္ေရးတစ္ခုလုပ္မယ္ဆိုကတည္းက  ဒီေနရာမွာ ဘယ္သူေတြ ထိခိုက္ႏုိင္သလဲဆိုတဲ့ social impact ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ impact အနည္းဆံုးဟာကို အရင္ဦးစားေပးၿပီး လုပ္ၾကရမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအစီအစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မႏွစ္ကတည္းက seminor ေတြလုပ္ၿပီးေတာ့ ေၾကညာၿပီးသားပါ။ တခ်ဳိ႕ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီေတြ သိတာေတြလည္း ရွိတယ္။ မသိတာေတြလည္း ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြက သူတို႔အဆိုျပဳလႊာေတြေပၚမွာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္သလို တခ်ဳိ႕ဟာေတြက်ေတာ့ သူတို႔အဆိုမျပဳခင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္ကစၿပီး တင္ဒါေခၚထားတာလည္း ရွိပါတယ္”ဟု ၎ကေျပာၾကားသည္။

“ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေျမေစ်းႏႈန္းေတြ ႀကီးျမင့္ေနတာကို အစိုးရက ဘယ္လိုထိန္းခ်ဳပ္ေပးမလဲ ဆိုတာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိပါဘူး။ အဲဒါေတြက ေစ်းကစားမႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သိထားပါတယ္။
အစိုးရဌာနတစ္ခုက ေျပာတာေတာ့ ေျမေစ်းႏႈန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနေတြက zoning committee ေတြဖြဲ႔ၿပီး လုပ္သြားဖို႔ရွိတယ္လို႔ ေတာ့ ေျပာပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိေတာ့ ဘာမွတိတိက်က် မသိေသးပါဘူး” ဟု အဆိုပါ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ စင္ကာပူႏုိင္ငံမွ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

Eleven Media Group

ရန္ကုန္ျမိဳ႕ျမင္ကြင္းတစ္ေနရာအားေတြ႔ရစဥ္
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ျမင္ကြင္းတစ္ေနရာအားေတြ႔ရစဥ္
မဟာရန္ကုန္စီမံကိန္း (Greater Yangon) အား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ခန္႔မွန္းကုန္က် စရိတ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ ကုန္က်မည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚထားေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပသည့္ Myanmar infrastructure summit မွ ရရွိေသာ သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

“Greater Yangon စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံတကာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကုိ ဖိတ္ေခၚထားပါတယ္။

စီမံကိန္းကို ၂၀၄၀ target ထားၿပီး ေဖာ္ေဆာင္ေနတာပါ။ အဓိကအားျဖင့္ project ၇၇ ခုရွိၿပီး ၂၆ ခုက ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၅၁ ခုက အေျခခံအေဆာက္အအံုပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႔႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ႏွင့္ ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈဌာနမွ ဒုတိယဌာနမွဴး ေဒါက္တာတိုးေအာင္က ဆိုသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ အပိုင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေျမေစ်းႏႈန္းမ်ား ႀကီးျမင့္ေနျခင္း၊ ေျမအသံုးခ်မႈမူ ၀ါဒမွာ ေရးဆြဲေန ဆဲျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ားလည္း ရွိေနေ ၾကာ င္း သိရသည္။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔  project ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ကိစၥ ဘာေၾကာင့္ ေနာက္က်ရလဲ ဆိုေတာ့ အဓိကေျမျပႆနာေတြေၾကာင့္ပါ။  ေျမသိမ္းဆည္းတဲ့ကိစၥမွာ အရင္တုန္းကရွိခဲ့တဲ့ ၁၈၉၂ ေျမသိမ္းဥပေဒ တစ္ခုတည္းပဲ ရွိေသးတဲ့အတြက္ အဲဒါကို ျပန္ၿပီးသံုးသပ္ၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္သင့္တာေတြေရာ ေျမသိမ္းဆည္းတဲ့ကိစၥ၊ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတဲ့ ကိစၥ၊ ဒီမွာေနထိုင္သူေတြ ကိစၥ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ contract farming လုပ္ငန္းမ်ား၊ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္မႈအပိုင္း၊ အလားတူ ေက်ာက္ျဖဴႏွင့္ ထား၀ယ္စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ မႈ တို႔တြင္ ေျမယာကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုင္တြယ္ရခက္ခဲသည့္ အေနအထားမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“စီမံကိန္းေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ အေကာင္းဆံုးလုပ္ေပမယ့္လည္း တစ္ဖက္ မွာ အမ်ားျပည္သူကို ထိခိုက္တာေတြလည္း ရွိျပန္တယ္။ ျခံဳၿပီးေတာ့ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဒီစီမံ ကိန္းေတြက ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္အမ်ားႀကီး ရတယ္။ တစ္ဖက္မွာ ၾကည့္ျပန္ေတာ့ ေနထိုင္တဲ့သူေတြကို ထိခိုက္တာရွိတယ္။ ဒီကိစၥေတြကို ေျဖရွင္းႏုိင္ဖို႔အတြက္ ေျမအသံုးခ်မူ ၀ါဒကို ခိုင္ခိုင္မာမာ ေရးဆြဲႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျမအသံုးခ်မူ၀ါဒက မူၾကမ္းအဆင့္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဘယ္ေတာ့ထြက္ လာမလဲ မေျပာႏုိင္ေသးဘူး” ဟု ေဒါက္တာတိုးေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

အလားတူ မဟာရန္ကုန္စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍“ကြၽန္ေတာ္တို႔ Greater Yangon  ဧရိယာ ကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ အမ်ားသိေအာင္ ေၾကညာထားၿပီးသားပါ။ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံ သူေတြက proposal တင္မယ္ဆိုရင္လည္း သူတို႔တင္တဲ့အေပၚမွာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႔က ဆံုးျဖတ္ရမွာပါ။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္သင့္တဲ့ဟာမ်ဳိး ဆိုရင္ေတာ့ တင္ဒါစနစ္နဲ႔ သြားမွာပါ။ အခု ခ်က္ခ်င္းမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စမလုပ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ တစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ဆင့္ခ်င္း သြားရမယ့္ သေဘာမ်ဳိးေၾကာင့္ပါ။  ဒီ ၇၇ ခုထဲမွာ က႑ ေတာ္ေတာ္စံုပါတယ္။ ေရေပးေ၀ေရးက႑လည္း ပါမယ္။ ပို႔ေဆာင္ေရး က႑လည္း ပါမယ္။ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ေရး ပါမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ဆုိင္တာက ေရစီး ေရလာကိစၥရွိမယ္။ လမ္းရွိမယ္။ ပို႔ေဆာင္ေရးမွာ အမ်ားျပည္သူပို႔ေဆာင္ေရးကို ေရွး႐ႈမယ့္ စနစ္ေတြပါတယ္။ ဥပမာ-အျမန္ရထားစနစ္တို႔၊ ဘတ္စ္ကားစနစ္တို႔လည္း ပါလာမယ္။ တစ္ခုခ်င္းမွာ ဘယ္ဟာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လုိ႔ ရမလဲဆိုတာကို သံုးသပ္ၿပီးမွ ဘယ္ႏွစ္မွာ ဘယ္ဟာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆိုတာမ်ဳိး ဆြဲထားတာပါ” ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ Greater Yangon အစီအစဥ္အား JICA ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအနက္ အခ်ဳိ႕မွာ ဂ်ပန္အစိုးရ၏ ေခ်းေငြျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို႔ ဂ်ပန္အစိုးရ၏ အေထာက္အပံ့ႏွင့္ သြားသည့္က႑မ်ားတြင္ JICA မွ တိုက္႐ိုက္ ပါ၀င္ပတ္ သက္ေနေၾကာင္း၊ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ေရးႏွင့္ ေရေပးေ၀ေရးက႑မ်ားတြင္ ဂ်ပန္အေနျဖင့္ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

“တကယ္တမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အပိုင္းက်ေတာ့ public concern  ျဖစ္ေနတဲ့ ေျမျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔လိုလာတယ္။ ဥပမာ- ပို႔ေဆာင္ေရးတစ္ခုလုပ္မယ္ဆိုကတည္းက  ဒီေနရာ မွာ ဘယ္သူေတြ ထိခိုက္ႏုိင္သလဲဆိုတဲ့ social impact ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ impact အနည္းဆံုးဟာကို အရင္ဦးစားေပးၿပီး လုပ္ၾကရမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအစီအစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မႏွစ္ကတည္းက seminor ေတြလုပ္ၿပီးေတာ့ ေၾကညာ ၿပီးသားပါ။ တခ်ဳိ႕ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီေတြ သိတာေတြလည္း ရွိတယ္။ မသိတာေတြ လည္း ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြက သူတို႔အဆိုျပဳလႊာေတြေပၚမွာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္သလို တခ်ဳိ႕ဟာေတြက်ေတာ့ သူတို႔အဆိုမျပဳခင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္ကစၿပီး တင္ဒါေခၚထားတာလည္း ရွိပါတယ္”ဟု ၎ကေျပာၾကားသည္။

“ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေျမေစ်းႏႈန္းေတြ ႀကီးျမင့္ေနတာကို အစိုးရက ဘယ္လိုထိန္းခ်ဳပ္ေပးမလဲ ဆိုတာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိပါဘူး။ အဲဒါေတြက ေစ်းကစားမႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သိထားပါတယ္။

အစိုးရဌာနတစ္ခုက ေျပာတာေတာ့ ေျမေစ်းႏႈန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီး ဌာနေတြက zoning committee ေတြဖြဲ႔ၿပီး လုပ္သြားဖို႔ရွိတယ္လို႔ ေတာ့ ေျပာပါတယ္။ အခုခ်ိန္ ထိေတာ့ ဘာမွတိတိက်က် မသိေသးပါဘူး” ဟု အဆိုပါ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္လာေ သာ စင္ကာပူႏုိင္ငံမွ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment