(ဘဲလားေလဘာတီ)
ခရီးသည္ ၂၃၉ ဦးပါတဲ့ ေလယာဥ္ MH 370 အစအန ေပ်ာက္ဆုံးေနခဲ့တာ ဒုတိယပတ္ထဲကို ေရာက္ေန ပါၿပီ။ ေပ်ာက္တဲ့ေန႔ကစၿပီး ယေန႔အထိ ႏုိင္ငံေပါင္း၂၀ ေက်ာ္ တို႔က ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္နဲ႔ အိႏၵိယသမုဒၵရာ တစ္ခြင္ကို ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ ရွာေဖြေနၾကဆဲပါ။ ပထမေတာ့ ေလယာဥ္ဟာ ေျမျပင္နဲ႔ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္သြားတာကို အၾကမ္းဖက္ သမားေတြကို ပစ္မွတ္ထားခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ ပ်က္က်သြားၿပီလို႔ အတည္ျပဳလို႔ အထက္ပါတိုင္း ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္နဲ႔ အိႏၵိယ သမုဒၵရာတစ္ခြင္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ ရွာေဖြေနခဲ့ၾကရာမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ရက္ေလာက္ကမွ မေလးစစ္တပ္က စစ္တပ္ရဲ႕ Radar မွာ MH 370 ဟာ မေလးကြၽန္းဆြယ္အေရွ႕ ပင္လယ္ေပၚကေန Black Box ကို တမင္ပိတ္ထားၿပီး ပုံမွန္ ေနာက္ျပန္လွည့္လို႔ မေလးကြၽန္းဆြယ္ေပၚက ျဖတ္သန္းလို႔ အိႏၵိယ သမုဒၵရာထဲက Andaman Islands အက္ဒမင္ ကြၽန္းစုဆီကို ဦးတည္ ပ်ံသန္းသြားတယ္လို႔ ဆိုလာခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္ဟာ
ခုနစ္နာရီခရီးကို ဆက္လက္ ပ်ံသန္းေနခဲ့တယ္လို႔လည္း ဆိုျပန္ပါတယ္။ ေလေၾကာင္း ဌာနကလည္း MH 370 မွာ ခုနစ္နာရီ ပ်ံသန္းဖို႔ေလာက္ပဲ ဆီေတြ ရွိေနတယ္လို႔လည္း ဆိုလာပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ မေလးကေန တ႐ုတ္ Beijing အထိကို Flight Hour က ေျခာက္နာရီနီးပါး ရွိေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ Beijing ကိုေရာက္ရင္ MH 370 က ဆီျပန္ျဖည့္ရမွာပါ။ ဒီေတာ့ မေလးစစ္တပ္က ေျပာသလို ေလယာဥ္က သူတို႔ Radar ရဲ႕ Data အရ ခုနစ္နာရီအထိ ဆက္ပ်ံသန္းေနခဲ့တယ္ ဆိုထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေလယာဥ္တစ္စင္းမွာ ဆီခုနစ္နာရီစာရွိလို႔ အားလုံးခန္းတဲ့အထိ ပ်ံသန္းလို႔ မရပါဘူး။ ဆီခန္းတာနဲ႔ ေပါက္ကြဲ ပ်က္က် သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေမရိကန္ သို႔မဟုတ္ မေလးစစ္တပ္ရဲ႕ ဒီ Information က သဘာဝယုတၱိ မရွိပါဘူး။ ထားပါေတာ့ သူတို႔ေျပာတဲ့အတိုင္း ခုနစ္နာရီ ပ်ံသန္းခဲ့ရင္လည္း အဲဒီ ခုနစ္နာရီ အၾကာမွာ ေလယာဥ္က ရပ္သြားပါၿပီ။ ဒီေတာ့ ေလယာဥ္တစ္စင္း မိုင္ ၄၅၀ ကေန ၅၀၀ ႏႈန္းအထိ ပ်ံသန္းပါတယ္။ ဒီေတာ့ MH 370 က မူလျပန္ေကြ႕သြားတဲ့ ေနရာကေန အနီးဆုံး မိုင္ ၂၇၀၀ နဲ႔ အေဝးဆုံးမိုင္ ၃၁၅၀ မွာ ရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေလးစစ္တပ္ Radar မွာ ေပၚတယ္ဆိုခဲ့ရင္ အဲဒီေလယာဥ္က Bearing ဘယ္ေလာက္မွာ ရွိေနတယ္ ဆိုတာကို သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ Distance နဲ႔ Bearing ကိုရမွေတာ့ ေလယာဥ္ရဲ႕ Position ကို အနီးစပ္ဆုံး ရႏိုင္တာမို႔ အခုလို စတုရန္းမိုင္ တစ္ေထာင္အထိ ရွာပုံေတာ္ဖြင့္ေနစရာ လိုမွမလိုတာပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ မေလးစစ္တပ္ Radar ရဲ႕ Wrong Signal သို႔မဟုတ္ Radar Observer ရဲ႕ Error လို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ ရေနပါၿပီ။ ေနာက္တစ္ခုက မေလးစစ္တပ္က ဘာကိုမွ အတိက် မေျပာႏိုင္ေသးဘဲ စစ္တပ္က Black Box ကို Manually ပိတ္ၿပီး Course ေျပာင္းခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရာကေန ဒီေန႔ Flight Captain ကို သကၤာမကင္းျဖစ္လို႔ Captain ရဲ႕ ေနအိမ္ကိုသြားၿပီး စစ္ေဆးေနၾကေလရဲ႕။ တကယ္ေတာ့ ဒီေန႔ MH 370 ျပႆနာကို Logically စဥ္းစားေတြးေခၚ အေျဖရွာသင့္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေလယာဥ္ ေပါက္ကြဲသြားတာနဲ႔ Hijack လုပ္ခံရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္မွာ ဘယ္ဟာျဖစ္ႏိုင္လဲ ဆိုတာကို ေတြးေခၚယူရပါ့မယ္။ Black Box ဆိုတာက Flight Data Box ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ Box က Transmit - Receiving နဲ႔ Record ေတြအားလုံးကို လုပ္ပါတယ္။ Block Box ပ်က္သြားရင္ ယခုလို ေလယာဥ္က ကမာၻနဲ႔ လုံးဝအဆက္ျပတ္သြား တတ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ Block Box က အလြန္ပ်က္ခဲပါတယ္။ သာမန္ ေလယာဥ္ ပ်က္က်တာေတာင္ Block Box က မပ်က္စီးႏိုင္သလို ေလယာဥ္ တစ္စင္း ပ်က္က်ရင္ သက္ဆိုင္ရာက Block Box ကို အရရွာၾကရပါတယ္။ Block Box ေတြ႕ရင္ ေလယာဥ္ ရဲ႕ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျပႆနာ အားလုံးကို သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Block Box က ေလယာဥ္ တစ္စင္းလုံးရဲ႕ အသက္ပါပဲ။ ေလယာဥ္တစ္စင္းမွာ Block Box ပ်က္စီးဖို႔ ဆိုတာက ႀကီးမားတဲ့ ေပါက္ကြဲမႈ တစ္ခု ျဖစ္မွသာ ပ်က္စီးႏိုင္သလို Block Box ကို Flight Captain က တမင္သက္သက္ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ပိတ္ပစ္စရာအေၾကာင္း လုံးဝမရွိပါဘူး။ သေဘၤာ Captain န႔ဲ Flight Captainေတြက သူတို႔မွာ မိမိ Crew နဲ႔ Passenger ေတြကို အသက္နဲ႔လဲၿပီး ကာကြယ္ဖုိ႔ တာဝန္ရွိေနသလို အဲဒီတာဝန္ကိုလည္း ေလးစားတတ္ၾက ပါတယ္။ သေဘၤာတစ္စင္း နစ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ Captain က မိမိ Crew အားလံုး Life Boat ေပၚစုံမွ ေနာက္ ဆုံးမွ သေဘၤာက ဆင္းရတာမ်ိဳးပါ။
ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ မေလးဝန္ႀကီးက MH 370 Captain က ေလယာဥ္ကို ျပန္ေပးဆြဲသြားတယ္လို႔ သကၤာမကင္း ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုကတည္းက မေလးစစ္တပ္နဲ႔ ဝန္ႀကီးတို႔က အလြန္ Confuse ျဖစ္ေန ၾကၿပီး ျပႆနာတစ္ခုကို Logically မစဥ္းစားၾကဘဲ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေန သလို ျဖစ္လာေနၿပီး တျဖည္းျဖည္း ဝန္ႀကီးလည္း Color Out လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီျပႆနာမွာ ျပန္ေပးဆြဲခံရတာနဲ႔ ေပါက္ကြဲ ပ်က္က်သြားတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္မွာ ဘယ္ဟာက ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိလဲ ဆိုတာကို ေတြးေခၚယူရပါ့မယ္။ ဒီေတာ့ ေလယာဥ္ကို ျပန္ေပးဆြဲရာမွာ အၾကမ္းဖက္သမားေတြသာ ျဖစ္တတ္ၾကၿပီး အၾကမ္းဖက္သမားေတြက Anti American ျဖစ္ေနတာမ်ားတာမို႔ အေမရိကန္နဲ႔ အေမရိကန္ မဟာမိတ္ ၿဗိတိသွ် ေလယာဥ္မ်ဳိးေတြကိုသာ ဆြဲတတ္ၾကတာမ်ဳိး။ အခုလို အစၥလာမ္ႏိုင္ငံ မေလးပိုင္ ေလယာဥ္ကို ျပန္ေပးဆြဲဖုိ႔ အားအလြန္နည္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ အၾကမ္းဖက္သမားေတြမွာ Hijack လုပ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းႏွစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ တစ္အခ်က္ကေတာ့ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး မုန္းတီးမႈေၾကာင့္ Hijack လုပ္တဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံေတြကို မိမိကိုယ္မိမိပါ စေတးၿပီး အားလုံးကို အသားလြတ္ ေဖာက္ခြဲ ဖ်က္ဆီးပစ္တာမ်ဳိးရယ္၊ ႏွစ္အခ်က္ကေတာ့ သူတို႔မွာ ေလယာဥ္နဲ႔ ခရီးသည္ေတြကို ဓားစာခံ ေခၚထားၿပီး တစ္ခုခုကို အစိုးရေတြဆီက ေတာင္းဆိုဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္္။ သုံးအခ်က္ကေတာ့ အၾကမ္းဖက္သမားေတြ ဘယ္ေတာ့မွ Ground Stationေတြနဲ႔ အဆက္ျပတ္ေအာင္ Black Box သို႔မဟုတ္ Communication ေတြကို ျပတ္ေတာက္ေအာင္ မလုပ္တတ္ၾကပါဘူး။ ေဖာက္ခြဲရင္လည္း လူသိရွင္ၾကား လုပ္ၿပီးမွ ေဖာက္ခြဲပစ္ၾကသလို သူတို႔မွာ ေတာင္းဆိုစရာရွိလည္း ေခါင္းေဆာင္ကုိယ္တိုင္ တာဝန္ရွိသူမ်ားနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ဆက္သြယ္လို႔ ေတာင္းဆို တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ MH 370 ကို ျပန္ေပးဆြဲ သြားၾကတယ္ဆိုရင္ ျပန္ေပးက တစ္ခုခုကို ေတာင္းဆိုရမွာ ျဖစ္သလို ေတာင္းဆိုမႈအတြက္ တစ္ပတ္ကိုးသီတင္း ၾကာေနစရာလည္း အေၾကာင္း မရွိႏိုင္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခ်က္ ယေန႔ Flight Captain ကို သကၤာမကင္းျဖစ္လို႔ စစ္ေဆးေနၾကရေအာင္ Captain က မေလးလူမ်ဳိး စစ္စစ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔မွာ မိသားစုေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ Pilot ဆိုတာက အဆင့္အတန္းရွိရွိ ေနႏိုင္တဲ့ လူတန္းစားထဲ ပါေနသလို ပညာတတ္လည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ မေလးစစ္တပ္က ေျပာသလို Captain က Black Box ကိုပိတ္ၿပီး ေလယာဥ္ကို Andaman Islands အက္ဒမင္ ကြၽန္းစုဆီကို Cause ေျပာင္းသြားတယ္ဆိုတာ ဘာလုပ္ဖို႔လဲ။ သူက ျပန္ေပးဆြဲ သြားတယ္ပဲထား။ ဘာကို ေတာင္းဆိုမွာလဲ။ ယေန႔အထိ ဘာကိုမွ မေတာင္းဆိုဘဲ ဘာလို႔ၿငိမ္ေနစရာ ရွိမလဲ။ ၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္ဆိုတာက Cell Phone လို Sin Card ျဖဳတ္လႊတ္ပစ္ၿပီး ေရာင္းစားလို႔ ရတာမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာပဲေလ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေလယာဥ္တစ္စင္းမွာ ေပါက္ကြဲ ပ်က္စီးႏိုင္တာက အၾကမ္းဖက္သမားေတြ တက္ၿပီး ဗုံးေဖာက္ခြဲမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလယာဥ္ရဲ ့Fuel System က Leakage or internal crack တစ္ခုခုက ေလယာဥ္ မတက္ခင္ကတည္းက ရွိေနခဲ့ရင္ အဲဒီ ေလယာဥ္တက္လို႔ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီအတြင္း Speed တင္လာတာနဲ႔ Leakage or Crack ေတြေၾကာင့္ ေလယာဥ္က ႐ုတ္တရက္ ေပါက္ကြဲ သြားတတ္တာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါတယ္။ အာကာသယာဥ္ ကိုလံဘီယာ ဒီလိုပုံစံအတိုင္းပဲ ေပါက္ကြဲခဲ့ရတာပါပဲ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယေန႔အထိ မေလးဝန္ႀကီးေတြရဲ႕ သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာေနတဲ့ ရွင္းလင္းပြဲတိုင္းမွာ MH 370 က ျပန္ေပးဆြဲ ခံထားရတယ္လို႔သာ အတည္ယူ ေျပာေနၾကတာေတာ့ အမွန္ျဖစ္ေနေပမယ့္ ံ Hijack လုပ္ရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းတရား အရင္းခံက ဘာျဖစ္ႏိုင္လဲ၊ ျပန္ေပးသမားတို႔ရဲ႕ သဘာဝအတုိင္း ဘာေၾကာင့္ အၾကမ္းဖက္သမားေတြက ဘာကိုမွ မေတာင္းဆိုဘဲ တစ္ပတ္ကိုးသီတင္း ေရငုံေနၾကရတာလဲ ဆိုတာကို ဘာမွ မစဥ္းစားၾကသလို Pilot ကေကာ သူ႔မိသားစုေတြ ဒီမွာပစ္ထားၿပီး ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ေလယာဥ္ကို ျပန္ေပးဆြဲစရာ ရွိႏိုင္မလဲ ဆိုတာေတြကိုေတာ့ ဘယ္သူကမွ ေတြးေခၚ စဥ္းစားၾကတာမ်ဳိး မရွိၾကပါဘူး။ ယေန႔ ဝန္ႀကီးရဲ႕ ေနာက္ဆုံး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ က်ေတာ့လည္း ယေန႔အထိ ေတာင္လား၊ ေျမာက္လားေတာင္ မသိေသးတဲ့ အေျခအေနမွာပဲ ရွိေနပါေသးလား ဆိုတာကို သိလိုက္ရပါတယ္။
ေနာက္ဆုံး အားလုံးက Hijack လုပ္ထားသူေတြက ဘာကိုမွ မေတာင္းဆိုဘဲ ဘာေၾကာင့္ တစ္ပတ္ ကိုးသီတင္း ေရငုံေနစရာ ရွိႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို ေတြးေခၚစဥ္းစား ယူတတ္ရင္ MH 370 ရဲ႕ အေျဖက ထြက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ျပန္ေပးဆို တစ္ခုစဥ္းစားစရာ ရွိေနတာက တ႐ုတ္က တစ္ေလာက တ႐ုတ္ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ေတြကို အႀကီးအက်ယ္ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တာမို႔ တ႐ုတ္လူမ်ဳိး အမ်ားဆုံးပါတဲ့ ဒီေလယာဥ္ကို ကလဲ့စားေခ်ခ်င္လို႔ လုပ္သြားတာမ်ဳိးလား ဆိုတာေလး တစ္ခုကိုေတာ့ စဥ္းစားစရာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက Pilot က ျပန္လွည့္ၿပီး အိႏၵိယ Andaman ကြၽန္းစုဘက္ကို သြားတယ္ဆိုရင္ Communication ျပတ္ေတာက္သြားလို႔ သို႔မဟုတ္ ျပႆနာ တစ္ခုခုေၾကာင့္ ျပန္လွည့္ၿပီး Safety Landing Area တစ္ခုကို ရွာဖို႔သြားတာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူကိုယ္တိုင္ ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲဖုိ႔ ျပန္လွည့္ သြားတာမ်ဳိး အတြက္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ MH 370 နဲ႔ ခရီးသည္အားလုံးနဲ႔ Ship Crew အားလုံး ေဘးမသီရန္မခဘဲ ဂမ႓ီရဆန္ဆန္ ျပန္ေရာက္လာႏုိင္ ၾကပါေစေသာ္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment