Tuesday, April 1, 2014

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကိုကန္႔ကြက္ထားၿပီး လိုအပ္ပါက ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားသမဂၢကဆႏၵျပမည္

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကိုကန္႔ကြက္ထားၿပီး လိုအပ္ပါက ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားသမဂၢကဆႏၵျပမည္
***********************************************

Flower News Journal အတဲြ (၁၀) အမွတ္ (၁၄)

ခ်စ္ခ်စ္ ၊ ရန္ကုန္၊ မတ္ ၂၈

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပ ေဒၾကမ္းကို NNER က ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ေၾကညာထားၿပီး လိုအပ္ပါက ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား သမဂၢအသင္းက ဆႏၵ ျပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

 ပညာေရးက႑ကိုအစိုးရ၏ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေအာက္တြင္ ထားရွိျခင္း၊ အ မ်ိဳးသားပညာေရးေကာင္စီ ဖြဲ႕စည္းရာတြင္ အစိုးရ၏ အမႈထမ္းမ်ားႏွင့္ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား လိုလားသည့္ မိခင္ဘာ သာစကားကိုအေျခခံေသာ ဘာသာစကား သံုးခုကို ျငင္းပယ္ျခင္းအပါအဝင္ အခ်က္ ၁၃ ခ်က္အား ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္။

 ''NNER ကို ဘယ္ပါတီမွ မပိုင္ ပါဘူး။ ျပည္သူလူထုကပဲ ပိုင္တာပါ။ ေနာက္ မဆုတ္ဘဲ ဆက္သြားမယ္။ ျပည္သူလူထုကို ပါဝင္လာေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္။ ဆႏၵျပမွ ထိ ေရာက္မယ္ဆိုရင္ ဆရာတို႔ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသမဂၢအေနနဲ႔ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပတဲ့အထိ လုပ္သြားမွာပါ''ဟု သမဂၢ ဥကၠ႒ဆရာအာကာမိုးသူက ဖလားဝါးနယူးစ္ ဂ်ာနယ္သို႔ ေျပာသည္။

 အဆိုပါ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ မတ္လ ၂၁ ရက္က အ တည္ျပဳခဲ့ၿပီး အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ဆက္ လက္ေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈေကာ္မတီ၊ အတြင္းေရး မွဴး ေဒါက္တာျမဦးက ''အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုတာ မ သိေသးဘူး။ အခုမွ မူၾကမ္းပဲရွိေသးတာ။ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႔ က်န္ေသးတယ္''ဟု ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေမး ျမန္းမႈကို ေျဖၾကားသည္။

 ခ်င္းတိုင္းရင္းသား ဆလိုင္းဂ်င္ မီရီဇာေသြးက ''တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ဘာသာ စကားႏွင့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း လြတ္လပ္ခြင့္ ကိုထိန္းခ်ဳပ္တာဟာ တိုင္းရင္းသားမ်ားနဲ႔ ယံုၾကည္မူပ်က္ျပားၿပီး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္း ေရးတည္ေဆာက္မႈနဲ႔ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ တိုင္း ရင္းသားစာေပ၊ ဘာသာစကား ယဥ္ေက်း မႈ ထံုးတမ္းစဥ္လာကို ပညာေရးဥပေဒက အာမခံခ်က္ေပးဖို႔လိုတယ္''ဟု ေျပာသည္။

NNER  ကြန္ရက္တြင္ တိုင္းရင္း သားစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ၊ တကၠသိုလ္ဆရာ မ်ားသမဂၢ၊ လူငယ္မ်ားသမဂၢ၊ Mustard Seed Myanmar  အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ NLD  ပညာေရးကြန္ရက္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ပြင့္လင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတို႔အပါအဝင္သမဂၢေပါင္း ၆ဝေက်ာ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
_____________________________________________________

LIKE (y) | SHARE ✓ | LOVE <3
**********************************************

[ The Flower News Journal | The Yangon Times Journal ] 

| Yangon Media Group | www.yangonmedia.com |

**********************************************
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပ ေဒၾကမ္းကို NNER က ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ေၾကညာထားၿပီး လိုအပ္ပါက ဒဂံု တကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား သမဂၢအသင္းက ဆႏၵ ျပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ပညာေရးက႑ကိုအစိုးရ၏ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေအာက္တြင္ ထားရွိျခင္း၊ အ မ်ိဳးသားပညာေရးေကာင္စီ ဖြဲ႕စည္း ရာတြင္ အစိုးရ၏ အမႈထမ္းမ်ားႏွင့္ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား လိုလားသည့္ မိခင္ဘာ သာ စကားကိုအေျခခံေသာ ဘာသာစကား သံုးခုကို ျငင္းပယ္ျခင္းအပါအဝင္ အခ်က္ ၁၃ ခ်က္အား ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္။
'
'NNER ကို ဘယ္ပါတီမွ မပိုင္ ပါဘူး။ ျပည္သူလူထုကပဲ ပိုင္တာပါ။ ေနာက္ မဆုတ္ဘဲ ဆက္ သြားမယ္။ ျပည္သူလူထုကို ပါဝင္လာေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္။ ဆႏၵျပမွ ထိ ေရာက္မယ္ဆိုရင္ ဆရာတို႔ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသမဂၢအေနနဲ႔ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပတဲ့အထိ လုပ္သြားမွာပါ''ဟု သမဂၢ ဥကၠ႒ဆရာအာကာမိုးသူက ဖလားဝါးနယူးစ္ ဂ်ာနယ္သို႔ ေျပာသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ မတ္လ ၂၁ ရက္က အ တည္ျပဳခဲ့ၿပီး အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ဆက္ လက္ေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈေကာ္မတီ၊ အတြင္းေရး မွဴး ေဒါက္တာျမဦးက ''အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုတာ မ သိေသးဘူး။ အခုမွ မူၾကမ္းပဲရွိေသးတာ။ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႔ က်န္ေသးတယ္''ဟု ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေမး ျမန္းမႈကို ေျဖၾကားသည္။
ခ်င္းတိုင္းရင္းသား ဆလိုင္းဂ်င္ မီရီဇာေသြးက ''တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ဘာသာ စကားႏွင့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း လြတ္လပ္ခြင့္ ကိုထိန္းခ်ဳပ္တာဟာ တိုင္းရင္းသားမ်ားနဲ႔ ယံုၾကည္မူပ်က္ျပားၿပီး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္း ေရး တည္ေဆာက္မႈနဲ႔ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ တိုင္း ရင္းသားစာေပ၊ ဘာသာစကား ယဥ္ေက်း မႈ ထံုးတမ္းစဥ္လာကို ပညာေရးဥပေဒက အာမခံခ်က္ေပးဖို႔ လိုတယ္''ဟု ေျပာ သည္။
NNER ကြန္ရက္တြင္ တိုင္းရင္း သားစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ၊ တကၠသိုလ္ ဆရာ မ်ားသမဂၢ၊ လူငယ္မ်ားသမဂၢ၊ Mustard Seed Myanmar အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ NLD ပညာေရးကြန္ရက္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ပြင့္လင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတို႔အပါအဝင္သမဂၢေပါင္း ၆ဝေက်ာ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
Yangon Media Group

No comments:

Post a Comment