ၿဗိတိသွ်လက္ေအာက္၊ ဂ်ပန္လက္ေအာက္၊ ထို႔အျပင္ ဂ်ပန္ကိုတိုက္ထုတ္ၿပီး အဂၤလိပ္ႏွင့္ေပါင္းကာ ႏုိင္ငံေရးအသိ၊ ႏုိင္ငံေရးမီးစကိုမည္သို႔၊ မည္ပံုႀကဳိးစား သည့္ အေၾကာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အက်င့္စ႐ိုက္သေဘာသဘာဝမ်ား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ငယ္ဘဝ၊အိမ္ေထာင္ေရး၊သားေရး၊ သမီးေရးကအစ လုပ္ႀကံခံခဲ့ရသည္အထိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏အတၴဳပၸတၱိကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးႏုိင္ေရးအတြက္ ဇာတ္ၫႊန္း ခဲြရသည္မွာ လြယ္ကူသည့္အလုပ္မဟုတ္ေသာ္လည္း ၿပီးျပည့္စံုေသာ ႐ုပ္ရွင္အမွန္ျဖစ္ေစေရး အစြမ္း ကုန္ႀကဳိးစားၿပီး ဇာတ္ၫႊန္းခြဲေပး ထားေၾကာင္းဆရာ ခ်စ္ဦးညဳိကေျပာသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႐ုပ္ရွင္အတြက္ ဇာတ္ၫႊန္းမ်ားကို အပိုင္းသံုးပိုင္း ခြဲၿပီး ေရးေပး ထားေၾကာင္း၊အပိုင္းတစ္ကို ဆရာျမျမင့္မိုရ္၊အပိုင္းႏွစ္ကို ဆရာ ၾကည္စိုးထြန္း၊အပိုင္းသံုးကို ဆရာ ခ်စ္ဦးညဳိတို႔က တစ္ပိုင္း ႏွင့္တစ္ပိုင္း အခ်ိတ္အဆက္မိ ေအာင္ ေရးေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ တြင္ အခန္းေပါင္း ၃ဝဝ ေက်ာ္၊ ဆင္းန္ေပါင္း ၃ဝဝ ေက်ာ္ပါရွိၿပီး ၁၉၄၄- ၁၉၄၅ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်ဆံုးသည္အထိ (အခန္း ၄၇ အထိ) ေရးခဲ့သည့္ဆရာခ်စ္ဦးညဳိက
” ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ဘဝအစ၊ ေမာင္ေအာင္ဆန္း၊ ငယ္ဘဝ နာမည္ ေမာင္ထိန္လင္းဘဝေပါ့။ အဲဒီကေန ေက်ာင္းသား ဘဝေမာင္ ေအာင္ဆန္း၊ အဲဒီကေန တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ကိုေအာင္ဆန္း၊ သမဂၢအတြင္းေရးမွဴး ကိုေအာင္ ဆန္း၊သခင္ေအာင္ဆန္း၊ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးေပါ့။ သခင္ဘဝနဲ႔တ႐ုတ္ျပည္ကိုထြက္သြားတဲ့
အေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ျပည္မွာအဆက္အသြယ္ မရဘဲဂ်ပန္ကိုေရာက္ သြားတဲ့အေၾကာင္း၊ ဟုိင္နန္ကြၽန္းမွာစစ္သင္တန္းတက္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ဝင္လာၿပီး ဂ်ပန္ကိုတိုက္ထုတ္တဲ့
အေၾကာင္း၊ ၿခံဳေျပာရမယ္ဆုိ ရင္ေတာ့ ေအာင္ ဆန္းအက္တလီ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းစတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕အတၴဳပၸတၱိ သမုိင္းျဖစ္စဥ္
အကုန္လံုး ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာပါတယ္။
အေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ျပည္မွာအဆက္အသြယ္ မရဘဲဂ်ပန္ကိုေရာက္ သြားတဲ့အေၾကာင္း၊ ဟုိင္နန္ကြၽန္းမွာစစ္သင္တန္းတက္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ဝင္လာၿပီး ဂ်ပန္ကိုတိုက္ထုတ္တဲ့
အေၾကာင္း၊ ၿခံဳေျပာရမယ္ဆုိ ရင္ေတာ့ ေအာင္ ဆန္းအက္တလီ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းစတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕အတၴဳပၸတၱိ သမုိင္းျဖစ္စဥ္
အကုန္လံုး ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာပါတယ္။
အဲဒါေတြဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕သမိုင္းျဖစ္စဥ္နဲ႔ အၿမဲဒြန္ တြဲေနတယ္ေလ။ ဒီေတာ့ ဒီသမိုင္းျဖစ္ရပ္ႀကီးအေပၚမွာသမိုင္းေနာက္ခံထားၿပီးေတာ့ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕အတၴဳပၸတၱိရသေပၚလြင္ေအာင္၊ ေဒါ့ ကူမန္ထရီလို႔ေခၚတဲ့ မွတ္တမ္းတင္ ကားမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္သေဘာမ်ဳိးသက္ဝင္ၿပီး ရသေပၚေအာင္႐ိုက္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ဳိး၊ ဥပမာ- ဂႏၶီတို႔လို၊ နယ္လ္ဆင္မင္ဒဲလားတို႔လိုမ်ဳိး တုိင္းျပည္ရဲ႕အထင္ကရ ပုဂၢဳိလ္ေ တြကိုေပါ့။ ေနာက္ ဂြၽန္အက္ (ဖ္) ကေနဒီအေၾကာင္းေပါ့။ အဲဒီလိုမ်ဳိး႐ုပ္ရွင္ အျဖစ္ဖန္တီး ႐ိုက္မွာ။ အထူးျပဳရမယ့္အခ်က္ ေတြရွိတယ္ေလ။
အခက္အခဲတစ္ခုရွိတာက ဇာတ္ၫႊန္းတစ္ခုကို သံုးေယာက္ေပါင္းေရး လိုက္ေတာ့တစ္ပိုင္းနဲ႔တစ္ပိုင္း အံေခ်ာ္သြားႏုိင္တယ္။ ဒီအတြက္ေတာ့ ညႇိႏႈိင္းတုိင္ ပင္လုိက္ရင္ ၿပီးသြားမွာပါ။ ” ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ၫႊန္း၏ သေဘာသဘာဝ၊ အခက္အခဲ၊ ျဖတ္ေတာက္လိုက္ရပံုတခ်ဳိ႕ကို ေျပာသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ တြင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တစ္ေယာက္၏ စိတ္ထားမွန္ကန္မႈ၊ ပညာဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ရွိမႈ၊ ဗဟုသုတၾကြယ္ဝမႈတုိ႔ကို အျပည့္အဝျမင္ေတြ႕ရ မွာျဖစ္ ေၾကာင္း လည္းဆရာခ်စ္ဦး ညဳိကေျပာသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ယင္းေခတ္၊ ယင္းကာလက တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတို႔၏စိတ္ဓာတ္၊ အစည္းအ႐ံုး၊ အဖြဲ႕ဝင္တို႔၏ခံယူခ်က္တုိ႔ကို ေႏွာင္း လူ၊ ယေန႔ေခတ္လူငယ္၊ လူႀကီးတုိ႔ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္အသိ စိတ္ဓာတ္အမ်ားႀကီး ရရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊႐ိုက္သူကသာ အမွန္တကယ္ ႐ိုက္ျပႏုိင္လွ်င္ အဖိုးအနဂၣထိုက္ တန္လွသည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားစြာရရွိမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း
လည္း ဆရာခ်စ္ဦး ညဳိကသူ၏စိတ္ခံစားခ်က္ အရင္းခံအမွန္ သေဘာတရား မ်ားကိုေျပာျပ သည္။၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၃ ရက္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ႏွစ္ ၁ဝဝ ျပည့္ ေမြးေန႔တြင္ျပသႏုိင္ရန္ စီစဥ္ ထားရွိပံုႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း
လည္း ဆရာခ်စ္ဦး ညဳိကသူ၏စိတ္ခံစားခ်က္ အရင္းခံအမွန္ သေဘာတရား မ်ားကိုေျပာျပ သည္။၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၃ ရက္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ႏွစ္ ၁ဝဝ ျပည့္ ေမြးေန႔တြင္ျပသႏုိင္ရန္ စီစဥ္ ထားရွိပံုႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း
” အစကေတာ့ ေမြးေန႔ အမီျပသႏိုင္ဖို႔ ႀကံေဆာင္ ႀကဳိးစားခဲ့ၾကတာေပါ့။ ဒီအတြက္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ အစည္းအေဝးထိုင္ၿပီးဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ပါ။အခုထိ မ႐ိုက္ကူးႏုိင္ေသးဘူး။ မစႏုိင္ေသးဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွစ္ ၁ဝဝ ျပည့္ေမြး ေန႔အမီျပသႏုိင္ဖို႔ဆိုတာ ဘယ္ လိုနည္းနဲ႔မွမျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ႐ိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ႏုိင္ငံျခားက အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြကို ဖိတ္ေခၚကမ္းလွမ္းၿပီးေတာ့၊ အကူအညီေတာင္းခံၿပီးေတာ့ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ ႐ုပ္ရွင္တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ႐ိုက္ကူးသြားမွာပါ။
တကယ္လို႔အျပမေတာ္ရင္ ေတာ့ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကုိ လူေတြရဲ႕ ရင္ထဲ၊အသည္းထဲမွာ တယုတယိမ္း ဆည္း ထားတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ႀကီး၊ လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာႀကီး၊တပ္မေတာ္ ဖခင္ႀကီးဆိုတဲ့ဂုဏ္ပုဒ္၊ ၾကည္ ညဳိ၊ေလးစား၊ ခ်စ္ခင္၊ ျမတ္ႏုိး ေနတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္၊ ပံုရိပ္ေတြ ေပ်ာက္ သြား မွာ။ ဒီေတာ့ ေသ ခ်ာ႐ိုက္ ၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္ တယ္။ ၾကည့္တဲ့အခါ မွာလည္း ရလဒ္ကၾကည့္သူအေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့ အ မ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပား ျခားနား သြား ႏိုင္တယ္။ ကြဲျပားသြားလိမ့္မယ္။
ဥာဏ္ႀကီးရင္ႀကီးသေလာက္၊ ေစတနာႀကီးရင္ႀကီးသေလာက္၊ ၾကည့္တတ္ရင္ ၾကည့္တတ္သေလာက္ အက်ဳိးရွိမွာပါ” ဟု ဆရာခ်စ္ဦးညဳိကေျပာသည္။ မွန္ကန္ေသာ ဝံသာႏုရကၡိတတရား၊တိုင္းျပည္အတြက္ ဘဝတစ္သက္တာလံုး မိမိကုိယ္မိမိေပးဆပ္ကာ အနစ္နာခံခဲ့ပံု၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အနားတြင္ အသက္ႀကီး သည့္သူမ်ား ဝန္းရံေနပံု၊ေခါင္းေ ဆာင္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ျပည့္ဝပံု ကို ျမင္ေတြ႕ရမွာျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ဆရာခ်စ္ဦးညဳိက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
Popular Myanmar News Journal
No comments:
Post a Comment