၁။ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနသည္ အမွတ္ ၁၂၈- ၁၃၂ ပန္းဆိုးတန္းလမ္း ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးကို ၁-၄-၂၀၁၄ ရက္မွစ၍ တည္ေထာင္ ဖြင့္လွစ္ ထားပါသည္။ အဆိုပါ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသည္ ဝင္ေငြ ခြန္ဥပေဒ၊ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္ ဥပေဒႏွင့္ ယင္းဥပေဒတို႔၏ နည္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းမ်ားပါ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္မ်ားကို ျပ႒ာန္းထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
၂။ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အႀကီးဆုံးေသာ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ားအား အရည္အေသြး ျပည့္၀သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြမ္းက်င္ အခြန္အရာရွိမ်ားျဖင့္ ခန္႔အပ္ တာဝန္ ေပးထားသည့္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသည္ အခြန္ ဥပေဒမ်ား အရ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ပိုမို တိုးတက္ လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္တည္း၌ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား တင္ျပသည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊
တိက်ေၾကာင္းႏွင့္ အခ်ိန္မီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာေစမည့္ မဟာဗ်ဴဟာမ်ားကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ားႏွင့္ အတူ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးက ရရွိလာသည့္ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားကို တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ အခြန္ထမ္းမ်ား၏ လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္မႈ ပိုမို တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ လာေစရန္ ဆင့္ပြား အသုံးျပဳသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၂။ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အႀကီးဆုံးေသာ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ားအား အရည္အေသြး ျပည့္၀သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြမ္းက်င္ အခြန္အရာရွိမ်ားျဖင့္ ခန္႔အပ္ တာဝန္ ေပးထားသည့္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသည္ အခြန္ ဥပေဒမ်ား အရ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ပိုမို တိုးတက္ လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္တည္း၌ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား တင္ျပသည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊
၃။ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးတြင္ အခြန္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရမည့္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ားကို ေ႐ြးခ်ယ္ ဆုံးျဖတ္ရာ၌ အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ ဓမၼဓိ႒ာန္ က်သည့္ စံႏႈန္းမ်ားကို ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနက သတ္မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းစံႏႈန္းမ်ားတြင္ မတည္ ရင္းႏွီးေငြႏွင့္ ထည့္ဝင္ၿပီး ရင္းႏွီးေငြ၊ စုစုေပါင္း ဝင္ေငြ၊ သုံးႏွစ္ဆက္တိုက္ အခြန္အမ်ားဆုံး ေပးေဆာင္မႈကဲ့သို႔ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား၊ သယံဇာတ တူးေဖာ္ ထုတ္ယူေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး၊ ေဆာက္လုပ္ေရး စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အုပ္စု ကုမၸဏီမ်ား၊ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ကဲ့သို႔ သီးသန္႔ လုပ္ငန္း က႑မ်ား စသည္တို႔ ပါဝင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
၄။ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးတြင္ အခြန္ေပးရမည့္ အခြန္ထမ္းမ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေမလ ၃၀ ရက္ေန႔ ေနာက္ဆုံးထား၍ ဆက္သြယ္ အေၾကာင္းၾကားမည္ ျဖစ္ၿပီး အခြန္ထမ္းမ်ား ဥပေဒႏွင့္ အညီ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ရာ၌ လိုအပ္မည့္ အခြင့္အေရးႏွင့္ တာဝန္မ်ား၊ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးက ေဆာင္႐ြက္ေပးမည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို အခြန္ထမ္းမ်ားအား ရွင္းလင္း ေျပာၾကားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ဆက္သြယ္ အေၾကာင္းၾကားရာ၌ အကူးအေျပာင္း ကာလတြင္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ားသည္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသို႔ ဝင္ေငြ ေၾကညာလႊာမ်ားကို မည္သည့္ အခ်ိန္၊ မည္သည့္ ေနရာတြင္ တင္သြင္းရမည္ႏွင့္ အခြန္ကို မည္သည့္ေနရာတြင္ ေပးေဆာင္ရမည္ ဟူသည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း ျပည့္စုံစြာ ေဖာ္ျပမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၅။ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးက ဆက္သြယ္ အေၾကာင္းၾကားျခင္း မရွိသည့္ အခြန္ထမ္းမ်ား အေနႏွင့္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးတြင္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ အခြန္ ေပးေဆာင္ လိုပါကလည္း သတ္မွတ္ပုံစံႏွင့္ အတူ ေနာက္ဆုံး ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည့္ စာရင္း စစ္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာ ဘ႑ာေရး ဆိုင္ရာ ရွင္းတမ္းမ်ား ပူးတြဲလ်က္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသို႔ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၃ ရက္ေန႔ ေနာက္ဆုံးထား၍ တင္ျပ ေလၽွာက္ထား ႏိုင္ပါသည္။ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသည္ ေလၽွာက္ထားလႊာကို သုံးသပ္ၿပီး ေလၽွာက္ထား လာသည့္ အခြန္ထမ္းကို အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံး၏ အခြန္ထမ္းအျဖစ္ သတ္မွတ္မည္ သို႔မဟုတ္ မူလအခြန္ ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ႐ုံးတြင္ပင္ ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္ေစမည္ သို႔မဟုတ္ အခြန္ထမ္းသစ္ ျဖစ္ပါက မည္သည့္႐ုံးတြင္ အခြန္ ထမ္းေဆာင္ရမည္ကို အေၾကာင္း ျပန္ၾကားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၆။ ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနသည္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးကို တည္ေထာင္ ဖြင့္လွစ္ျခင္းျဖင့္ အခြန္ထမ္း ကိုယ္တိုင္ စည္းၾကပ္သည့္ စနစ္ (Self Assessment System) (SAS) ကို စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ျပင္ဆင္ျပဳစု ေရးဆြဲထားသည့္ ဝင္ေငြ ေၾကညာလႊာ ပုံစံမ်ားကို အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ ဘ႑ာေရး ဆိုင္ရာ ရွင္းတမ္းမ်ား တင္ျပရန္ မလိုေတာ့ဘဲ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာႏွစ္ အတြက္ ယင္းတို႔ ထမ္းေဆာင္ရန္ တာဝန္ရွိသည့္ အခြန္ေငြမ်ားကို ေပးေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံးသည္ ကိုယ္တိုင္ စည္းၾကပ္ထားသည့္ ဝင္ေငြ ေၾကညာလႊာ အားလုံးအေပၚ ရရွိထားသည့္ အခ်က္အလက္ ေပါင္းစုံ အသုံးျပဳလ်က္ ဆုံး႐ႈံးႏိုင္ေျခ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ (Risk Analysis Process) (RAP) ျဖင့္ သုံးသပ္ၿပီး ယင္းသို႔ တင္သြင္းလာသည့္ ဝင္ေငြ ေၾကညာလႊာမ်ားသည္ ေနာက္ထပ္ အေသးစိတ္ အခြန္စာရင္း စစ္ေဆးျခင္း (Tax Auditing) ျပဳလုပ္ရန္ လို/ မလို စဥ္းစား ဆုံးျဖတ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
၇။ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၈၉ တြင္ "ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ေကာက္ခံမည့္ အခြန္အခမ်ားကို ေပးေဆာင္ရန္ တာဝန္ရွိသည္"ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အခြန္ ေပးေဆာင္ျခင္းသည္ အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား အားလုံး လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ တာဝန္ တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ပိုမို ေကာင္းမြန္ ျမင့္မားစြာ ရရွိမႈတို႔သည္ အခြန္ထမ္းျပည္သူ အားလုံးက အခြန္ကို မွန္ကန္စြာ ေပးေဆာင္မႈေပၚတြင္ မူတည္ေနပါသည္။ အခြန္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ အညီ အျပည့္အဝ လိုက္နာ ထမ္းေဆာင္ျခင္း မရွိသည့္ အခြန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိက်သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ျပည္သူမ်ားက အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံး၏ အထက္ေဖာ္ျပပါ လိပ္စာသို႔ ျဖစ္ေစ၊ အီးေမးလ္လိပ္စာ Itomyanmar2014@gmail.com သို႔ျဖစ္ေစ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။ ေပးပို႔လာသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ျပည္တြင္း အခြန္မ်ားဦးစီးဌာနက လုံၿခဳံမႈ အဆင့္အတန္း ရွိေသာ ကိစၥအျဖစ္ ထိန္းသိမ္း ထားရွိ သုံးသပ္ၿပီး လိုအပ္သလို စိစစ္အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
၈။ ဤေၾကညာခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိရွိလိုသည္မ်ားကို အထက္ေဖာ္ျပပါ လိပ္စာရွိ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား ဆိုင္ရာ အခြန္႐ုံး၊ အခြန္ထမ္းေရးရာ ဌာနစု၌ ျဖစ္ေစ၊ အီးေမးလ္လိပ္စာ Itomyanmar2014@gmail.com သို႔ အီးေမးလ္ ျဖင့္ျဖစ္ေစ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း စုံစမ္းႏိုင္ပါေၾကာင္း အသိေပး အပ္ပါသည္။
ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာန
MOI Webportal Myanmar
No comments:
Post a Comment