Wednesday, June 18, 2014

ေျမနီကုန္း ႏွင့္ အင္းစိန္ ခံုးေက်ာ္တံတား ၂ စင္း တည္ေဆာက္မည္

Photo: ေျမနီကုန္း ႏွင့္ အင္းစိန္ ခံုးေက်ာ္တံတား ၂ စင္း တည္ေဆာက္မည္
Wednesday, June 18, 2014

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ သြားလာေရး ခက္ခဲ လာေသာ ေျမနီကုန္း လမ္းဆံုႏွင့္ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတား ၂ စင္းကို ယခု ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းအျပင္ ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေတာင္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္တို႔ကို ျဖတ္သန္းသြားသည့္ ျပည္ေထာင္စုလမ္းကို ႏွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီး အျဖစ္ ခ်ဲ႕ထြင္ေတာ့ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ယေန႔ က်င္းပသည့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ အသစ္ထပ္မံ တည္ေဆာက္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားႏွင့္ ေတာင္ဒဂံု၊ ေျမာက္ဒဂံု ဆက္သြယ္ေရး ျပည္ေထာင္စု လမ္းမႀကီး တုိးခ်ဲ႕ ေဖာက္လုပ္သြားမည့္ အစီအစဥ္တို႔ကို မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီး အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြက ေမးျမန္းရာ သမၼတ႐ံုး ဒု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္သိန္းက ယခုဘ႑ာႏွစ္ အတြင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြား မည္ဟု ျပန္လည္ ေျဖၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြက“အင္းစိန္နဲ႔ ေျမနီကုန္းမွာ ခံုးေက်ာ္တံတား ထပ္လုပ္လိမ့္မယ္။ အင္းစိန္ ရထား လမ္း ခံုးေက်ာ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဘယ္ေနရာလည္းေတာ့ မသိဘူး။ ေျမနီကုန္းကေတာ့ လမ္းဆံုမွာ လုပ္မွာ။ ခံုးေက်ာ္လုပ္ရင္ တခု တည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ယွက္ျဖာၿပီး ႏွစ္ခုသံုးခုေလာက္ တခါတည္း လုပ္ေစခ်င္တာ။ ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ထဲမွာ စလုပ္မယ္လို႔ ေျပာ တယ္”ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကားလမ္းပိတ္ဆို႔႔မႈကို မေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းသည္ အစိုးရတြင္ Town Plan ၊ City Plan မ်ား မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

ေတာင္ဒဂံုႏွင့္ ေျမာက္ဒဂံု ၿမိဳ႕နယ္ကို ျဖတ္သန္းသြားသည့္ အရွည္မိုင္ ၅ မိုင္ရွိေသာ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီး လမ္းေဘး၀ဲယာရွိ ေစ်းဆိုင္မ်ားေၾကာင့္ နံနက္ပိုင္းႏွင့္ ညေနပိုင္း ႐ံုးတက္ ၊ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ ဆိုး၀ါးစြာ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ပြားေနသျဖင့္ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္ေပး ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုးသို႔ တင္ျပခဲ့ရာ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေကာ္မတီ ဥကၠဌ ဦးေက်ာ္ေအး ကလည္း ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

“မနက္ ေက်ာင္းသြား ေက်ာင္းလာ ၊ ႐ံုးသြား ႐ံုးလာမွာ ကားအရမ္းပိတ္တဲ့ အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီကေန လမ္းခ်ဲ႕ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတာ။ ၄ ခါေလာက္ ေတာင္းရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းတို႔က လုပ္ေပးမယ္ ေျပာ တယ္”ဟု ဦးေက်ာ္ေအးက ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာမွာ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္တြင္သာ မဟုတ္ဘဲ ဆင္ေျခဖုံး ၿမိဳ႕နယ္မ်ား ျဖစ္သည့္ ေျမာက္ဒဂံု ၊ ေတာင္ဒဂံု ၊ သာေကတ ၊ သဃၤန္းကြ်န္း ၊ အင္းစိန္ ၊ လိႈင္သာယာႏွင့္ မဂၤလာဒံု ၿမိဳ႕နယ္မ်ားပါ ျဖစ္ပြားလ်က္ ရွိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ မ်ားျပားလာမႈေၾကာင္း လမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနသကဲ့သုိ႔ ယခုအခါ မိုးရြာသြန္းခ်ိန္မ်ားတြင္ ေျမာင္းမ်ား ေရလွ်ံမႈေၾကာင့္ ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားလ်က္ ရွိသည္။

ကုိယ္ပိုင္ အငွားယာဥ္ေမာင္း တဦး ျဖစ္သူ ဦးျမင့္ေထြးက “လမ္းလံုး၀ မပိတ္ေအာင္ ဆိုရင္ေတာ့ ရွိေနတဲ့ လမ္းမႀကီးေတြ အကုန္လံုး အေပၚမွာ မိုးပ်ံတံတားေတြ လိုက္ထိုးေပးမွ ရမယ္။ ယိုးဒယားမွာ ဒြန္ေမာင္း ေလဆိပ္ကေန သု၀႑ဘူမိေလဆိပ္ကို သြားတာ ေတာက္ေလွ်ာက္ တံတား ထိုးေပးထားေတာ့ နာရီ၀က္အတြင္း ေရာက္သြားတယ္။ ဒီမွာဆို ၂ နာရီေလာက္ ေမာင္းရမွာ”ဟု ၎၏ အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ လက္ရွိတြင္ သမိုင္း ဘုရင့္ေနာင္ ခုံးေက်ာ္တံတား၊ လွည္းတန္း ခုံးေက်ာ္တံတား ႏွင့္ ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ားကုိ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီး၍ အသုံးျပဳလ်က္ ရွိသည္။

ဧရာ၀တီ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ သြားလာေရး ခက္ခဲ လာေသာ ေျမနီကုန္း လမ္းဆံုႏွင့္ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတား ၂ စင္းကို ယခု ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းအျပင္ ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေတာင္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္တို႔ကို ျဖတ္သန္းသြားသည့္ ျပည္ေထာင္စုလမ္းကို ႏွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီး အျဖစ္ ခ်ဲ႕ထြင္ေတာ့ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ယေန႔ က်င္းပသည့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ အသစ္ထပ္မံ တည္ေဆာက္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားႏွင့္ ေတာင္ဒဂံု၊ ေျမာက္ဒဂံု ဆက္သြယ္ေရး ျပည္ေထာင္စု လမ္းမႀကီး တုိးခ်ဲ႕ ေဖာက္လုပ္သြားမည့္ အစီအစဥ္တို႔ကို မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီး အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြက ေမးျမန္းရာ သမၼတ႐ံုး ဒု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္သိန္းက ယခုဘ႑ာႏွစ္ အတြင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြား မည္ဟု ျပန္လည္ ေျဖၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြက“အင္းစိန္နဲ႔ ေျမနီကုန္းမွာ ခံုးေက်ာ္တံတား ထပ္လုပ္လိမ့္မယ္။ အင္းစိန္ ရထား လမ္း ခံုးေက်ာ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဘယ္ေနရာလည္းေတာ့ မသိဘူး။ ေျမနီကုန္းကေတာ့ လမ္းဆံုမွာ လုပ္မွာ။ ခံုးေက်ာ္လုပ္ရင္ တခု တည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ယွက္ျဖာၿပီး ႏွစ္ခုသံုးခုေလာက္ တခါတည္း လုပ္ေစခ်င္တာ။ ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ထဲမွာ စလုပ္မယ္လို႔ ေျပာ တယ္”ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကားလမ္းပိတ္ဆို႔႔မႈကို မေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းသည္ အစိုးရတြင္ Town Plan ၊ City Plan မ်ား မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

ေတာင္ဒဂံုႏွင့္ ေျမာက္ဒဂံု ၿမိဳ႕နယ္ကို ျဖတ္သန္းသြားသည့္ အရွည္မိုင္ ၅ မိုင္ရွိေသာ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီး လမ္းေဘး၀ဲယာရွိ ေစ်းဆိုင္မ်ားေၾကာင့္ နံနက္ပိုင္းႏွင့္ ညေနပိုင္း ႐ံုးတက္ ၊ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ ဆိုး၀ါးစြာ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ပြားေနသျဖင့္ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္ေပး ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုးသို႔ တင္ျပခဲ့ရာ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေကာ္မတီ ဥကၠဌ ဦးေက်ာ္ေအး ကလည္း ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

“မနက္ ေက်ာင္းသြား ေက်ာင္းလာ ၊ ႐ံုးသြား ႐ံုးလာမွာ ကားအရမ္းပိတ္တဲ့ အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီကေန လမ္းခ်ဲ႕ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတာ။ ၄ ခါေလာက္ ေတာင္း ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းတို႔က လုပ္ေပးမယ္ ေျပာ တယ္”ဟု ဦးေက်ာ္ေအးက ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာမွာ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္တြင္သာ မဟုတ္ဘဲ ဆင္ေျခဖုံး ၿမိဳ႕နယ္မ်ား ျဖစ္သည့္ ေျမာက္ဒဂံု ၊ ေတာင္ဒဂံု ၊ သာေကတ ၊ သဃၤန္းကြ်န္း ၊ အင္းစိန္ ၊ လိႈင္သာယာႏွင့္ မဂၤလာဒံု ၿမိဳ႕နယ္မ်ားပါ ျဖစ္ပြားလ်က္ ရွိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ မ်ားျပားလာမႈေၾကာင္း လမ္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနသကဲ့သုိ႔ ယခုအခါ မိုးရြာသြန္းခ်ိန္မ်ားတြင္ ေျမာင္းမ်ား ေရလွ်ံမႈေၾကာင့္ ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ ပြားလ်က္ ရွိသည္။

ကုိယ္ပိုင္ အငွားယာဥ္ေမာင္း တဦး ျဖစ္သူ ဦးျမင့္ေထြးက “လမ္းလံုး၀ မပိတ္ေအာင္ ဆိုရင္ေတာ့ ရွိေနတဲ့ လမ္းမႀကီးေတြ အကုန္လံုး အေပၚမွာ မိုးပ်ံတံတားေတြ လိုက္ထိုးေပးမွ ရမယ္။ ယိုးဒယားမွာ ဒြန္ေမာင္း ေလဆိပ္ကေန သု၀႑ဘူမိေလဆိပ္ကို သြားတာ ေတာက္ေလွ်ာက္ တံတား ထိုးေပးထားေတာ့ နာရီ၀က္အတြင္း ေရာက္သြားတယ္။ ဒီမွာဆို ၂ နာရီေလာက္ ေမာင္းရမွာ”ဟု ၎၏ အေတြ႕ အႀကံဳကို ေျပာဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ လက္ရွိတြင္ သမိုင္း ဘုရင့္ေနာင္ ခုံးေက်ာ္တံတား၊ လွည္းတန္း ခုံးေက်ာ္တံတား ႏွင့္ ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ားကုိ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီး၍ အသုံးျပဳလ်က္ ရွိသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment