Friday, August 29, 2014

အလုပ္ခြင္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္

 Photo: အလုပ္ခြင္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္
Friday, August 29, 2014

အစုလိုက္ လုပ္ငန္းတခု၊ မိမိအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈ လုပ္ငန္း တခု  ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက  လုပ္သားေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ အလုပ္လုပ္ကုိင္တတ္ၾကဖုိ႔ လုိတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက ဆုိၾကပါတယ္။ 
ဘယ္လုပ္ငန္းခြင္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကတာမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေနဖုိ႔ဟာ အေရးႀကီး ၿပီး လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ အဓိက ျဖစ္တယ္လို႔ Julia K. Boehm နဲ႔ Sonja Lyubomirsky တို႔လုိ ပညာရွင္ေတြက အခုိင္အမာ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္တဲ့။ 

သူတုိ႔ ၂ ဦးဟာ Does Happiness Promote Career Success? ဆုိတဲ့ အမည္နဲ႔ စာတမ္းတေစာင္ကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ေရး သား ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ စာတမ္းမွာ အလုပ္ခြင္ထဲက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္းၾကားဆက္ဆံေရးေတြကိုလည္း သုေတသန လုပ္ခဲ့ၾက ပါတယ္တဲ့။ 

လူသားေတြဟာ မိမိတုိ႔သက္ဆုိင္ရာ အလုပ္ခြင္ေတြ အသီးသီးမွာ တာဝန္ အသီးသီးထမ္းေဆာင္ေနၾကပါ တယ္။ 

အိမ္တြင္း အလုပ္ခြင္၊ မိသားစုပုိင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းက အစ၊ အစိုးရ၊ ပုဂၢလိက၊ ကုမၸဏီ စတဲ့ ဌာနနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္အသီးသီးမွာ တာဝန္ ေတြ အသီးသီး ထမ္းေဆာင္ေနၾကတာပါ။ ကိုယ့္အလုပ္တာဝန္ေတြကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီအျပင္ မိမိလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အလုပ္ကို ကိုယ့္ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အလုပ္ အျဖစ္ စိတ္ထားတတ္ဖုိ႔လည္း လုိအပ္ပါတယ္တဲ့။ 

လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ တာဝန္ထမ္းဖုိ႔ ဆုိတာ လြယ္လြယ္နဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးတဲ့။ ဒါဟာ ေလ့က်င့္ ယူရတယ္လို႔လည္း ဆုိၾကပါတယ္။ 

အေသးအမႊား ကိစၥက အစ လုပ္ငန္းအတြက္ အႀကီးမားဆံုးအက်ိဳးအျမတ္ ျဖစ္ေစတဲ့ လုပ္ရပ္ကို ေဖာ္
ေဆာင္တဲ့သူတုိင္းကုိ လည္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းက အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးမြမ္းတတ္ဖုိ႔ သိပ္အေရးႀကီး တယ္လို႔ သူတုိ႔က ဆုိပါတယ္။ 

လုပ္ငန္းခြင္ တခုထဲမွာပဲ က႑ အသီးသီးမွာ မတူညီတဲ့ တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကရင္း ေအာင္ျမင္ သူေတြလည္း ေပၚထြက္ၾကတာ ဓမၼတာပါဘဲတဲ့။ 

လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရွိၿပီး ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တတ္တဲ့သူေတြဟာ ေအာင္ျမင္ၾကတယ္ လုိ႔သုေတသန ျပဳ ခ်က္ေတြက ေဖာ္ျပေနပါတယ္တဲ့။ 

 ေအာင္ျမင္တဲ့ လူဟာ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တဲ့ ေတြးေတာ ေျပာဆုိ မႈေတြ ရွိတတ္ၾကၿပီး တဖက္သား အေပၚ ျဖည့္ၿပီး နားလည္ လက္ခံတတ္ေလ့ ရွိတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္တဲ့။ အထက္၊ တန္းတူ၊ ေအာက္ စတဲ့ လုပ္ငန္း ခြင္ထဲက လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာလည္း ဘက္မလိုက္ ဆက္ဆံတတ္ၾကတာ 
ေအာင္ျမင္သူေတြရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ တူညီခ်က္ေတြလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ 

တဦးခ်င္း လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မႈကေန အဖြဲ႔နဲ႔ လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္မႈေတြကုိ ျဖစ္ေပၚေစၿပီး ဒါဟာလည္း လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႔ တုိက္႐ုိက္ ခ်ိတ္ဆက္ေနတယ္လုိ႔ သုေတသီေတြက ဆုိပါတယ္။ 

အမ်ားနဲ႔ လုပ္ၾကရတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္း တဦးရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို တဦးက အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳမႈ၊ တဦးအေပၚ တဦး နားလည္မႈ၊ ေလးစားမႈေတြက လုပ္ငန္းခြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ မႈကို ျဖစ္ေစတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ 

ဒါမွသာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းၾကား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈနဲ႔ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြအားေကာင္း လာၿပီး လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္မႈလည္း ျမင့္မားလာမွာျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ 

မိသားစုလုိ၊ အားကစားအသင္းလို အေပးအယူမွ်တ တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းၿပီး ေအာင္ျမင္ မႈေတြ ဆင့္ကဲ ရရွိၾကပါတယ္တဲ့။ 

လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း မနာလို၊ ဝန္တုိစိတ္ထားမႈဟာ လုပ္ငန္းခြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို အဓိက ပ်က္စီးေစၿပီး ေအာင္
ျမင္ မႈ မရရွိပဲ ဆုတ္ယုတ္မႈကိုသာ ျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ သုေတသနျပဳခ်က္ေတြက ညႊန္းဆုိပါတယ္တဲ့။ 

ဒီလို ကိစၥေတြဟာ လူတုိင္းနီးပါး သိၿပီး သားျဖစ္ေပမယ့္ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ အေလ့အက်င့္ လုပ္ရ တာပါတဲ့။

လုပ္ငန္းရွင္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက အဓိက စီမံေဆာင္ရြက္သူ မန္ေနဂ်ာက ျဖစ္ေစ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဖန္တီးေလ့က်င့္ ေပးဖုိ႔ လုိအပ္သလို လုပ္ငန္းခြင္ထဲက လူတုိင္းကလည္း ပူးေပါင္း ပါဝင္ ဖုိ႔ လုိအပ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ 

လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရရွိၾကပါေစ။  

ဧရာ၀တီ
အစုလိုက္ လုပ္ငန္းတခု၊ မိမိအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈ လုပ္ငန္း တခု  ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက  လုပ္သားေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ အလုပ္လုပ္ကုိင္တတ္ၾကဖုိ႔ လုိတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက ဆုိၾကပါတယ္။
ဘယ္လုပ္ငန္းခြင္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကတာမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေနဖုိ႔ဟာ အေရးႀကီး ၿပီး လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ အဓိက ျဖစ္တယ္လို႔ Julia K. Boehm နဲ႔ Sonja Lyubomirsky တို႔လုိ ပညာရွင္ေတြက အခုိင္အမာ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္တဲ့။
သူတုိ႔ ၂ ဦးဟာ Does Happiness Promote Career Success? ဆုိတဲ့ အမည္နဲ႔ စာတမ္းတေစာင္ကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ေရး သား ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ စာတမ္းမွာ အလုပ္ခြင္ထဲက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္းၾကားဆက္ဆံေရးေတြကိုလည္း သုေတသန လုပ္ခဲ့ၾက ပါတယ္တဲ့
လူသားေတြဟာ မိမိတုိ႔သက္ဆုိင္ရာ အလုပ္ခြင္ေတြ အသီးသီးမွာ တာဝန္ အသီးသီးထမ္းေဆာင္ေနၾကပါ တယ္။
အိမ္တြင္း အလုပ္ခြင္၊ မိသားစုပုိင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းက အစ၊ အစိုးရ၊ ပုဂၢလိက၊ ကုမၸဏီ စတဲ့ ဌာနနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္အသီးသီးမွာ တာဝန္ ေတြ အသီးသီး ထမ္းေဆာင္ေနၾကတာပါ။ ကိုယ့္အလုပ္တာဝန္ေတြကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီအျပင္ မိမိလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အလုပ္ကို ကိုယ့္ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အလုပ္ အျဖစ္ စိတ္ထားတတ္ဖုိ႔လည္း လုိအပ္ပါတယ္တဲ့။
လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ တာဝန္ထမ္းဖုိ႔ ဆုိတာ လြယ္လြယ္နဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးတဲ့။ ဒါဟာ ေလ့က်င့္ ယူရတယ္လို႔လည္း ဆုိၾကပါတယ္။
အေသးအမႊား ကိစၥက အစ လုပ္ငန္းအတြက္ အႀကီးမားဆံုးအက်ိဳးအျမတ္ ျဖစ္ေစတဲ့ လုပ္ရပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္တဲ့သူတုိင္းကုိ လည္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းက အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးမြမ္းတတ္ဖုိ႔ သိပ္အေရးႀကီး တယ္လို႔ သူတုိ႔က ဆုိပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ တခုထဲမွာပဲ က႑ အသီးသီးမွာ မတူညီတဲ့ တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကရင္း ေအာင္ျမင္ သူေတြလည္း ေပၚထြက္ၾကတာ ဓမၼတာပါဘဲတဲ့။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရွိၿပီး ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တတ္တဲ့သူေတြဟာ ေအာင္ျမင္ၾကတယ္ လုိ႔သုေတသန ျပဳ ခ်က္ေတြက ေဖာ္ျပေနပါတယ္တဲ့။
 ေအာင္ျမင္တဲ့ လူဟာ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တဲ့ ေတြးေတာ ေျပာဆုိ မႈေတြ ရွိတတ္ၾကၿပီး တဖက္သား အေပၚ ျဖည့္ၿပီး နားလည္ လက္ခံတတ္ေလ့ ရွိတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္တဲ့။ အထက္၊ တန္းတူ၊ ေအာက္ စတဲ့ လုပ္ငန္း ခြင္ထဲက လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာလည္း ဘက္မလိုက္ ဆက္ဆံတတ္ၾကတာ ေအာင္ျမင္သူေတြရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ တူညီခ်က္ေတြလုိ႔ ဆုိပါတယ္။
တဦးခ်င္း လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မႈကေန အဖြဲ႔နဲ႔ လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္မႈေတြကုိ ျဖစ္ေပၚေစၿပီး ဒါဟာလည္း လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႔ တုိက္႐ုိက္ ခ်ိတ္ဆက္ေနတယ္လုိ႔ သုေတသီေတြက ဆုိပါတယ္။
အမ်ားနဲ႔ လုပ္ၾကရတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္း တဦးရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို တဦးက အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳမႈ၊ တဦးအေပၚ တဦး နားလည္မႈ၊ ေလးစားမႈေတြက လုပ္ငန္းခြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ မႈကို ျဖစ္ေစတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
ဒါမွသာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းၾကား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈနဲ႔ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြအားေကာင္း လာၿပီး လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္မႈလည္း ျမင့္မားလာမွာျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
မိသားစုလုိ၊ အားကစားအသင္းလို အေပးအယူမွ်တ တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းၿပီး ေအာင္ျမင္ မႈေတြ ဆင့္ကဲ ရရွိၾကပါတယ္တဲ့။
လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း မနာလို၊ ဝန္တုိစိတ္ထားမႈဟာ လုပ္ငန္းခြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို အဓိက ပ်က္စီးေစၿပီး ေအာင္
ျမင္ မႈ မရရွိပဲ ဆုတ္ယုတ္မႈကိုသာ ျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ သုေတသနျပဳခ်က္ေတြက ညႊန္းဆုိပါတယ္တဲ့။
ဒီလို ကိစၥေတြဟာ လူတုိင္းနီးပါး သိၿပီး သားျဖစ္ေပမယ့္ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ အေလ့အက်င့္ လုပ္ရ တာပါတဲ့။
လုပ္ငန္းရွင္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက အဓိက စီမံေဆာင္ရြက္သူ မန္ေနဂ်ာက ျဖစ္ေစ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဖန္တီးေလ့က်င့္ ေပးဖုိ႔ လုိအပ္သလို လုပ္ငန္းခြင္ထဲက လူတုိင္းကလည္း ပူးေပါင္း ပါဝင္ ဖုိ႔ လုိအပ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရရွိၾကပါေစ။ 

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment