Wednesday, September 3, 2014

ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းေနာက္ကြယ္မွ ပေဟဠိမ်ား

လႈိင္သာယာ−တြံေတး ကားလမ္းနံေဘးရွိ ေျမကြက္မ်ားကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းအတြင္း ပါ၀င္မည္ဟု တြက္ခ်က္ကာ လုိက္လံ၀ယ္ယူရန္ ေလ့လာေနေသာ လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕၏ ကားမ်ားကုိ ေတြ႕ရစဥ္ [ဓာတ္ပုံ−ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ)]
ရန္ကုန္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ရန္ကုန္ဘက္မွ လာသူမ်ားျဖင့္ ေျခခ်င္းလိမ္ေနသည္။ အဆိုပါေက်းရြာမ်ားမွာ ၿမိဳ႕သစ္တိုးခ်ဲ႕လွ်င္ ပါလိမ့္မည္ဆိုေသာ တြက္ကိန္းျဖင့္ ေျမႀကိဳ၀ယ္ရန္ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈသူမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔ေၾကာင့္ သမၺာန္သမားမ်ား အလုပ္ျဖစ္ေနၿပီး ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီဆြဲသူအခ်ဳိ႕လည္း ခရီးသည္ကို လိုရာလိုက္ပို႔ရင္း တစ္ပါတည္း ေျမပြဲစားမ်ားပါျဖစ္လာသည္။
စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္၏ တိုးပြားလာေသာ လူဦးေရအတြက္ အစိုးရကေျဖရွင္းရန္ ၁၀ စု ႏွစ္ခုအတြင္း ပထမဆံုးတိုးခ်ဲ႕မည့္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းသစ္ကို ရန္ ကုန္၏ အေနာက္ပိုင္းတြင္ အ ေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ သတင္း မ်ား၏ ေနာက္ဆက္တြဲ႐ုိက္ခတ္မႈ မ်ားျဖစ္သည္။
အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ ေျမ ေစ်းအႀကီးဆံုးၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕အျဖစ္ ရပ္တည္ေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းတည္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာတြင္ ယခုအခါ လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕က သူထက္ငါ အလုအယက္ ေျမ၀ယ္ယူေနၿပီး ေျမေစ်းမ်ားလည္း ရက္ပိုင္းအတြင္း ဆယ္ဂဏန္းမွ ေထာင္ဂဏန္းထိ ခုန္တက္သြားသည္။

သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္မွာ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းထပ္မံခ်ဲ႕ရန္ လို၊ မလို။ ယခင္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမ်ားမွာပင္ အေျခခံအေဆာက္အအံုျပည့္စံုေအာင္ အစိုးရက ေဆာင္ရြက္မေပးေသာေၾကာင့္ ယခုစီမံကိန္းတြင္ ထိုကဲ့သို႔မျဖစ္ေအာင္ အာမခံခ်က္ရွိရန္ႏွင့္ ဧကေပါင္း သံုးေသာင္းေပၚတြင္ ေဒၚလာဘီလီယံခ်ီ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလုပ္ကိုင္မည့္ စီမံကိန္းႀကီးတြင္ သင့္ရာလူကိုလုပ္ခြင့္ေပးကာ အဂတိလိုက္စားမည့္အေပၚ စိုးရိမ္သူမ်ား၊ ေမးခြန္းထုတ္သူမ်ားစြာ ရွိေနသည္။

ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္က ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ရန္ကုန္၏ အေနာက္ပိုင္းရွိ ေျမဧက၃၀,၀၀၀ ေက်ာ္တြင္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ဟု အသိေပးေျပာၾကားခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ျပေရးရာ ပညာရွင္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ ျပည္သူအခ်ဳိ႕က ရွိၿပီးသား ၿမိဳ႕တြင္းေနရာမ်ားကိုမူ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းမျပဳလုပ္ဘဲ အသစ္ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ျခင္းအေပၚ ေမးခြန္းထုတ္မႈမ်ားလည္းရွိသည္။
‘‘တကယ္ေတာ့ ၿမိဳ႕ကိုခ်ဲ႕ဖို႔မလိုေသးဘူး။ အတြင္းမွာရွိတာေတြကိုပဲ အဆင့္ျမင့္ေအာင္လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္’’ဟု ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္ ဦး၀င္းျမင့္ကဆိုသည္။

ၿမိဳ႕သစ္တစ္ခုခ်ဲ႕ပါက ၿမိဳ႕တြင္းပိုင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ရန္ မီးရထား၊ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ား လံုေလာက္မွ်တစြာထားရွိေပးရန္ လိုအပ္ၿပီး စီမံခန္႔ခြဲမႈမေကာင္းပါက ယခုစီမံကိန္းမွာ ရန္ကုန္သည္ ရြာတန္းရွည္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္ေၾကာင္း ဦး၀င္းျမင့္က သတိေပးေျပာဆိုလိုက္သည္။

ရန္ကုန္ကို အမွန္တကယ္တိုးခ်ဲ႕ပါက အလ်ားလိုက္တိုးခ်ဲ႕ျခင္းထက္ ေဒါင္လိုက္တိုးခ်ဲ႕ပါက ပိုေကာင္းႏိုင္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္ကိုယ္တိုင္က ၾသဂုတ္လပထမပတ္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေျမယာက႑ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ပင္လယ္ထြက္ေပါက္ႏွင့္ နီးစပ္ၿပီး ျမစ္ကမ္းနဖူးေပၚ ေမးတင္တည္ေဆာက္မည့္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းသည္ အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ား၊ ရန္ကုန္ဘက္ႏွင့္ထိုးမည့္ တံတား ၅ စင္း အပါအ၀င္ ဘိုးဘြားေဂဟာမ်ားကို အစိုးရက ဟန္ျပထည့္သြင္းေပးျခင္းသာ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ျမစ္၏ ျမင္ကြင္းအလွကိုရယူၿပီး ဇိမ္ခံဟုိတယ္မ်ား၊ ေဂါက္ကြင္းမ်ား တန္ဖိုးျမင့္ကြန္ဒိုတိုက္ခန္းမ်ား လုပ္ငန္းမလည္ပတ္သည့္ စက္မႈဇုန္မ်ားသာ ေပၚေပါက္လာမည္ကို စိုးရိမ္မိေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္အခ်ဳိ႕က ဆိုသည္။

အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ အဆင့္ျမင့္ တန္ဖိုးနည္းအခန္းေပါင္း ႏွစ္ေသာင္း၊ မိဘမဲ့ကေလးႏွစ္ေထာင္ဆံ့ အဆင့္ျမင့္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၊ အဘိုးအဘြားႏွစ္ေထာင္ဆံ့ အဆင့္ျမင့္ရိပ္သာတစ္ခုႏွင့္ ျဖတ္သန္းခ တံတားေၾကးေကာက္ခံမည့္ ေျခာက္လမ္းသြား ျမစ္ကူးတံတားငါးစင္းတို႔လည္း ပါ၀င္မည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ဆိုထားသည္။

စီမံကိန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လွ်င္ ေျမဧက ၃၀,၀၀၀ လံုး မကုန္ႏိုင္ဘဲ ပိုလွ်ံသည့္ ေျမဧရိယာမ်ားရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ ပိုလွ်ံေျမမ်ားမည္သို႔ အသံုးျပဳမည္ကို တြက္ခ်က္ၿပီး ျပည္သူကို ထုတ္ျပန္အသိေပးသင့္ေၾကာင္း ၀ါရင့္ဗိသုကာပညာရွင္ ဦးစည္သူစိုးမိုးက ေျပာသည္။

၁၉၈၉-၉၀ တြင္ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ေသာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္၊ ေရႊျပည္သာ၊ လိႈင္သာယာ၊ ေရႊေပါက္ကံ စေသာ ၿမိဳ႕သစ္ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈမွာ မေကာင္းေသးဘဲ မိုးရြာလွ်င္ ေရႀကီးေရလွ်ံျခင္း၊ လံုေလာက္သည့္ လွ်ပ္စစ္မီးမရရွိျခင္း၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ အားနည္းျခင္း၊ ေရဆိုးစြန္႔ပစ္မႈႏွင့္ ေရေျမာင္းစနစ္ မေကာင္းျခင္း စေသာ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားကိုပင္ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေအာင္ မျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ေသးေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္ ဦး၀င္းျမင့္ကေျပာသည္။ စစ္အစိုးရလက္ထက္တစ္ခုလံုး အပါအ၀င္ ယေန႔အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္တြင္ တပ္မေတာ္မွ အၿငိမ္းစားအရာရွိမ်ားက ဌာနတိုင္း၏ ထိပ္ပိုင္းရာထူးမ်ားတြင္ ရယူထားျခင္း၊ ပညာရွင္မ်ားကို ေဘးဖယ္ထားျခင္းက ရန္ကုန္ကုိ ျပန္လည္အဆင့္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ျခင္း မျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေ၀ဖန္သည္။ ယခုတိုးခ်ဲ႕မည့္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမွာလည္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ နီးစပ္ၿပီး တ႐ုတ္လုပ္ငန္းရွင္ႏွစ္ဦး ေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးကိုင္ထားသည္ဟု စြပ္စြဲေသာ ျမန္မာ့ေစတနာၿမိဳ႕သစ္ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီကို တင္ဒါမေခၚဘဲ ထိုစီမံကိန္းႀကီးတစ္ခုလံုးကို တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ရန္ တိုက္႐ိုက္ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေ၀ဖန္မႈမ်ားစြာ ထြက္ေပၚလာသျဖင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က ပြင့္လင္းျမင္သာစြာျဖင့္ တင္ဒါျပန္ေခၚယူမည္ဟု ၾသဂုတ္ ၂၈ ရက္တြင္ ျပန္လည္ေၾကညာခဲ့သည္။

အမ်ားစုက ၀ိုင္း၀န္းေ၀ဖန္၍သာ ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္မည္ဟု ေၾကညာခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းသည္ အမွားအယြင္းမ်ားႏွင့္ စတင္ခဲ့ရၿပီျဖစ္သျဖင့္ တာထြက္မေကာင္းႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ျပန္လည္ေခၚယူမည့္ တင္ဒါသည္ အစိုးရမွ တိုက္႐ိုက္ေရြးခ်ယ္ျခင္း မျပဳလုပ္သင့္ဘဲ ႏိုင္ငံတကာမွ တင္ဒါေရြးခ်ယ္ေရး အႀကံေပးအဖြဲ႕တစ္ခုကို ေခၚယူကာ တင္ဒါ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ကုမၸဏီကို အခ်ိန္သံုးလမွ ေျခာက္လအထိေပးကာ ျပင္ဆင္ခြင့္ေပးမွသာ ယခုတင္ဒါမွာ ပြင့္လင္းမွ်တသည့္ တင္ဒါျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ တင္ဒါတစ္ခုတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ဖူးသူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ယခုစီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအေနျဖင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္တို႔ႏွင့္ နီးစပ္သည့္ ေဆြမ်ဳိးမ်ားမွ ပါ၀င္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ စီစဥ္ေနၿပီး၊ မၾကာေသးမီကမွ အနားယူထားသည့္ ဒုတိယသမၼတ၏ ေဆြမ်ဳိးအခ်ဳိ႕လည္း ပါ၀င္မည္ဟု သတင္းၾကားထားေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္က ေျပာသည္။

စီမံကိန္းမွာ လႊတ္ေတာ္ကို အသိေပး႐ုံသက္သက္သာျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီစနစ္အရ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ေထာက္ခံျခင္း၊ ကန္႔ကြက္ျခင္းမ်ားကို မျပဳလုပ္ရသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရမွ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာလုပ္ေဆာင္ရန္ ၫႊန္ၾကားထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ေသြဖည္လ်က္ရွိေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ေျပာသည္။

ေနာင္တြင္ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုး၏ အေရးထက္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း၏ အေရးကုိသာ အစိုးရက ဦးစားေပးမည္ကိုလည္း ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္အခ်ဳိ႕ စိုးရိမ္ေနၾကသည္။

‘‘ေနာင္ဆို ၿမိဳ႕ကိုၿမိဳ႕မ၀ိုင္းဘဲ ၿမိဳ႕ကို ရြာ၀ိုင္းသလို ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္’’ဟု ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းမ်ားအေၾကာင္း ကိုယ္ပိုင္ေဆာင္းပါးမ်ားသားေနသူ ဦးျမင့္မိုရ္ေဆြကေ၀ဖန္သည္။

ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းဟု သတင္းမထြက္မီ လြန္ခဲ့သည့္ ေျခာက္လတစ္ႏွစ္အၾကာကပင္ ယခုေနရာတြင္ အခ်ဳိ႕က ေျမေနရာလက္ဦးမႈရယူထားၾကၿပီး ေစ်းေပါေပါႏွင့္ ၀ယ္ယူထားၾကကာ လယ္သမားအမ်ားစုလည္း လယ္မဲ့ယာမဲ့ျဖစ္ေနသည္မွာ ၾကာျမင့္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္-တြံေတးကားလမ္းနံေဘး အထက္ကမာပေလာရြာသားတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။

‘‘လူေတြက ဒီစီမံကိန္းေၾကာင့္ လယ္သမားေတြ ခ်မ္းသာၿပီထင္တာ၊ အမွန္ေတာ့ လယ္သမားေတြ လက္ထဲမွာ ေရာင္းစားလိုက္လို႔ လယ္ေတြမရွိတာၾကာၿပီ’’ဟု အထက္ပါရြာသားက ေျပာသည္။

ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္တြင္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းသတင္း လံုၿခံဳေရးအရ လွ်ဳိ႕၀ွက္ထားသည္ဟု ေျပာဆိုထားေသာ လြန္ခဲ့သည့္တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ကတည္းက ယင္းေနရာတြင္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းအသစ္လုပ္မည္ဟု ၾကားသိရသျဖင့္ ေျမလာေရာက္ႀကိဳတင္၀ယ္ယူသူမ်ားရွိခဲ့ေၾကာင္း တြံေတးၿမိဳ႕နယ္ ခေလာက္ခ်ဳိင့္ရြာသားတစ္ဦးကလည္း ေျပာသည္။

ေႏြကာလတြင္ ေရခ်ဳိျပတ္လပ္တတ္သည့္ တြံေတးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေနရာပါ ရြာသားမ်ားအတြက္ ယေန႔အထိ ၎တို႔၏ ဘ၀ေရွ႕ေရးကို အစိုးရက ကတိေပးလာေရာက္ေျပာဆိုေပးျခင္း မရွိေသးသျဖင့္ စိုးရိမ္မႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဗယ္ဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း လယ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ လယ္ေျမမ်ားကို လြယ္လြယ္ႏွင့္မေရာင္းခ်ရန္ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္မွ လယ္သမားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုပြဲတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ ရန္ကုန္တြင္ အိမ္ငွားစရိတ္ႀကီးျမင့္ေနသျဖင့္ အခ်ဳိ႕က ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္းတြင္ တစ္လလွ်င္ ႏွစ္ေသာင္းမွ သံုးေသာင္းအထိ ငွားရမ္းေနထိုင္သူ အေျခခံလူတန္းစားအခ်ဳိ႕မွာလည္း မည္သည့္အခ်ိန္ လာမည္မွန္းမသိေသးသည့္  ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေနာင္ေရးအတြက္ ရင္ေလးေနၾကသည္။

7daydaily

No comments:

Post a Comment