ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးေၾကာင့္ ျပႆနာ ေပၚတာေတြကေတာ့ မရပ္နားေသးပါဘူး။ အခုလဆန္းကစ
ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရးဟာ သူ႔ရဲ႕3G ဂ်ီအက္စ္အမ္ ဆင္းကတ္ေတြ ကို
ပုဂၢလိကကိုယ္စားလွယ္အေရာင္းဆိုင္ေတြ ကေနတစ္ဆင့္
ျမန္မာႏုိင္ငံအႏွံ႕မွာေရာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ နယ္ၿမိဳ႕ေတြမွာဆိုရင္ ဆင္းကတ္၀ယ္
လို႔လြယ္မယ္ ထင္ၿပီး ေက်းရြာကလူေတြၿမိဳ႕ေပၚတက္လာ၀ယ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
လက္ေတြ႕၀ယ္လို႔မလြယ္အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကံဳရၿပီး ေနရာအေတာ္မ်ား မ်ားမွာ
မေက်နပ္မႈေတြ၊ ျပႆ နာေတြေပၚပါတယ္။ ဒီၿပႆနာကေနဘာေတြ
သင္ခန္းစာယူစရာေတြရွိမလဲေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ပါ။
ဒီမတိုင္ခင္တုန္းကေတာ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးဟာ ဆင္းကတ္ေတြကို
ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႕ခဲြတမ္းေတြခ်ျပီး အစိုး႐ံုးေတြ၊
ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး႐ံုးေတြကေန တစ္ဆင့္ေရာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္းၿပႆနာ
အမ်ားႀကီး ေပၚပါတယ္။ အဓိက ျပႆနာ ႏွစ္ခုကေတာ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးနဲ႔
အစိုးရ႐ံုးအ ဆင့္ဆင့္႐ိုး သားမႈ၊ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈမရွိတာရယ္၊
ျပည္သူေတြကို တိုက္႐ိုက္ေရာင္းခ်ရတဲ့ ေအာက္ေျခ ရပ္ကြက္ ႐ံုးေတြက
စီမံခန္႔ခဲြမႈ မတတ္ကၽြမ္းတာေတြ ရယ္ေၾကာင့္ျဖစ္ ပါတယ္။ လစဥ္ ဆင္းကတ္ေတြ
ျဖန္႔ျဖဴးတဲ့ ဆီမွာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ ေရးဟာ ဘယ္တုိင္းကိုဘယ္ေလာက္၊
ဘယ္ျပည္နယ္ကို ဘယ္ေလာက္ၿဖန္ ႔ျဖဴး ပါတယ္ဆိုျပီး သတင္းစာ ေတြမွာ
ထုတ္ျပန္ေၾကညာပါတယ္။ ဟုတ္သလိုလို ရွိပါတယ္။ အဲဒီစာရင္း တုိင္းနဲ႔
ျပည္နယ္ေရာက္သြား တာနဲ႔ လမ္းဆံုးပါၿပီ။ သက္ဆိုင္ရာ တုိင္းနဲ႔
ျပည္နယ္တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ သူတို႔ဆီကၿမိဳ႕နယ္ေတြကို ဘယ္ ၿမိဳ႕နယ္ဘယ္ေလာက္
ျဖန္႔ျဖဴးတယ္ဆိုတာ ပြင့္ပြင့္လင္း လင္းေၿပာျပ၊ ေၾက ညာ၊ စာရင္းေတြ
ျပန္ခ်ိန္ကိုက္ၿပ တာမ်ိဳးမလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ အလားတူ ၿမိဳ႕နယ္ေရာက္သြားတဲ့
ဆင္းကတ္ေတြကိုလည္း ဘယ္ရပ္ကြက္ ဘယ္ေလာက္ၿဖန္႔ေပး လိုက္တယ္ဆိုၿပီး
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေၾကညာ၊ စာရင္းေတြကိုက္ညီေအာင္ ျပတာမ်ဳိးမ ရွိပါဘူး။
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးနဲ႔ အစိုးရဟာေခတ္ေၿပာင္းခ်ိန္အထိ က်ပ္ ၁,၅၀၀ တန္ဆင္းကတ္၊
ျပင္ပ ေပါက္ေစ်းမွာ က်ပ္သံုးေလးေသာင္းေလာက္ရမယ့္ ဆင္းကတ္ကို ႐ိုး႐ိုးသားသား
မျဖန္႔ျဖဴးၾကတာပါ။
ေအာက္ေျခ ရပ္ကြက္႐ံုးေတြကေတာ့ စီမံခန္႔ခဲြမႈမတတ္တာနဲ႔ တခ်ဳိ႕မ႐ိုးမသား
လုပ္ခ်င္တာေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕ မေက်နပ္တဲ့ အသံေတြထြက္
လာခဲ့တာမ်ဳိးပါ။ အဲဒါမ်ိဳး အခုပုဂၢလိက ကိုယ္စားလွယ္ အေရာင္း
ဆိုင္ေတြကေနတစ္ဆင့္ ေရာင္းေတာ့ေရာ ႐ိုးသားမႈရွိပါၿပီလား ဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္
စရာရွိေနပါေသးတယ္။
ဒီေနရာမွာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးကိုဘာေၾကာင့္ခုလို ေ၀ဖန္ေနရသလဲဆိုတာ
အေၾကာင္းရိွပါတယ္။ ျမန္ မာ့ဆက္သြယ္ေရးဟာ ဒီေန႔ခ်ိန္ထိ ပုဂၢလိက ဒါမွမဟုတ္
အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီမဟုတ္ေသးပါဘူး။ အစိုးရနဲ႔ မ သက္ဆုိင္တဲ့
ေကာ္ပိုေရးရွင္းတစ္ခုလည္း မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခြန္ဘ႑ာနဲ႔
ရပ္တည္ေနတဲ့ အစိုးရလုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ေ၀ဖန္ေနရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အရင္ေခတ္က ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ ေရးဟာ ခ႐ိုနီေတြကို အထူးအခြင့္ အေရး၊
ဆပ္ကန္ထ႐ိုက္ေတြေပး၊ လုပ္ငန္းေတြ ထင္သလိုလုပ္၊ အဂတိ လိုက္စားခဲ့တာ
ျပည္သူ႕၀န္ေဆာင္မႈလည္း ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ႏိုင္၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဆက္သြယ္ေရးက႑
လည္းမတိုးတက္ဘဲ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးကို အေရးယူၿဖဳတ္လိုက္ရတာပဲ
အဖတ္တင္ခဲ့ပါတယ္။
အခုလည္း ဂ်ပန္ကုမၸဏီေတြဆီကေန ေဒၚ လာ ၂ ဘီလီယံေလာက္ေခ်းယူၿပီး
လုပ္ငန္းတိုးခ်ဲ႕ပါဦးမယ္။ ဒီ ေခ်းေငြေတြကလည္း အခြန္ထမ္းျပည္ သူေတြရဲ႕
ေခါင္းေပၚမွာပါ။ပုဂၢလိက ကိုယ္စားလွယ္ေတြဆီကေန ၁,၅၀၀ တန္ ဆင္းကတ္ေတြ
ျဖန္႔ျဖဴးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုစည္းကမ္းခ်က္ေတြနဲ႔ ဘယ္ကုမၸဏီေတြ ကို
ေပးရတယ္ဆိုတာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္ျပန္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔
နီးစပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြကို ကိုယ္က ေရြးခ်ယ္ေရာင္းခ် ခြင့္ေပးတယ္ဆိုရင္
ဒါဟာအဂတိလိုက္စားမႈပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဆင္းကတ္ ေတြကို
ဘယ္လိုစည္းကမ္းခ်က္ေတြနဲ႔ ျဖန္႔ျဖဴးခြင့္ေပးထားသလဲဆိုတဲ့ ကိစၥပါ။ ဒါလည္း
ရွင္းဖို႔လိုပါတယ္။
က်ပ္ ၁,၅၀၀ နဲ႔ပဲ ေရာင္းခ်ဖို႔ဆိုရင္ အဲဒီအေရာင္းဆိုင္ေတြ
တကယ္ေရာင္းမေရာင္းႀကီးၾကပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ စည္းကမ္းခ်က္နဲ႔ မကိုက္ညီရင္
ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတာမ်ိဳးရွိထား၊ ျပည္သူေတြကို ထုတ္ျပန္ေျပာဆိုထားဖို႔
လိုပါတယ္။ ေနာက္တခ်ိဳ႕ကိုယ္စားလွယ္ေတြ သူတို႔ဆုိင္ကဟန္းဆက္ေတြနဲ႔
တဲြေရာင္းတာ၊ ဟန္းဆက္ ၀ယ္ရင္ ဆင္းကတ္လက္ေဆာင္ေပးတာမ်ဳိးလည္း ရွိပါတယ္။
ဒါမ်ဳိးလုပ္ခြင့္ေပးရင္ ဘယ္လိုစည္းကမ္းခ်က္ နဲ႔ လုပ္ခြင့္ေပးတယ္၊
ဘယ္သူေတြကို ဒီလိုအခြင့္အေရးေပးထားတယ္စသျဖင့္ ထုတ္ျပန္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ တစ္ရက္ဆင္းကတ္ဘယ္ေလာက္၊ တစ္လဆင္းကတ္
ဘယ္ေလာက္ေရာင္းခ် ေပးမယ္ဆိုတာမ်ဳိး အတိအလင္းေၾကညာၿပီး ဘယ္ဆုိင္ေတြကို
ဘယ္ေလာက္ၿဖန္႔ျဖဴးေပးထားပါတယ္ဆို တာ ထုတ္ျပန္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ
အဲဒီကိုယ္စားလွယ္ဆိုင္ေတြ မမွန္မကန္လုပ္မလုပ္ ဆက္သြယ္ ေရးတာ၀န္ရွိသူေတြေရာ၊
ျပည္သူေတြပါ သိႏုိင္မယ္ျဖစ္ပါတယ္။ အခုျဖစ္ေနပံုက အဲဒီအေရာင္း ဆိုင္ေတြ
ကေရာင္းရင္ ေရာင္းတယ္လို႔မွတ္၊ ကုန္ၿပီေျပာရင္ ကုန္တယ္လို႔မွတ္ရၿပီး
ဘာေစာဒကမွ မတက္ႏုိင္ၾကတဲ့ ဘ၀ပါ။
ေျပာရရင္ ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ ေနရာအမ်ားစုမွာသံုးႏုိင္တာ
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးရဲ႕ဆင္း ကတ္ေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ၀ယ္လိုအား
မ်ားေနပါေသးတယ္။ ဆက္သြယ္ေရးဘက္ကလည္း ျပည္သူေတြလိုသေလာက္
ေရာင္းခ်ႏုိင္ေရးကြန္ရက္တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္မႈ ျပႆနာ အပါအ၀င္ အျခား ကန္႔
သတ္ခ်က္ေတြ ရွိေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏုိင္သေလာက္
စနစ္တက်နဲ႔၊ ပြင့္လင္း ၿမင္သာမႈ ရွိရွိေရာင္းခ်ေစေရး တုိက္တြန္းရ
တာျဖစ္ပါတယ္။
အလားတူ ျပည္သူေတြကို တုိက္႐ိုက္လက္လီေရာင္းခ်ေပးတဲ့ ဆုိင္ေတြကလည္း
႐ိုး႐ိုးသားသား စနစ္တ က်ေရာင္းခ်ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ တကယ္႐ိုးသားရင္ ဒါလည္း
လုပ္ရတာမခက္ပါဘူး။ ဆင္းကတ္ဘယ္ ေလာက္ရတယ္၊ အဲဒီေန႔ ဘယ္ေလာက္ေရာင္းမယ္ဆိုတာ
ဆိုင္ေရွ႕မွာ အရည္အတြက္ ဆိုင္းဘုတ္ ခ်ိတ္ဆဲြ ပါ။ သတ္မွတ္ခ်ိန္မွာ
နံပါတ္စဥ္ပါတဲ့ ဆုိင္ရဲ႕ သက္ေသခံကတ္ျပားတစ္ခုခုလာၿပီး တန္းစီေနသူေတြကို ေ၀
ငွေပးလိုက္ပါ။ ဒါဆို ကိစၥ ၿပီးပါၿပီ။ ကိုယ္ေပးထားတဲ့ သက္ေသခံကတ္ျပား
နံပါတ္စဥ္အတိုင္း ျပည္သူေတြ ကို တျဖည္းၿဖည္းဆိုင္ထဲေခၚယူ
ေရာင္းခ်ေပး႐ံု ပါပဲ။ ျပည္သူ အမ်ားစုႀကီးကလည္း ေမွ်ာ္တလင့္လင့္နဲ႔ အခ်ိန္
ကုန္ခံျပီး ေစာင့္ဆုိင္းစရာ၊ ေဒါသထြက္စရာမလိုပါဘူး။
အဲလို ႐ိုး႐ိုးသားသား စနစ္တက်ေရာင္းခ်ေပးရင္ လက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့
အ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္တဲ့ ပဋိပကၡ ေတြ ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္သြားႏုိင္ပါေၾကာင္း
တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
Mizzima
No comments:
Post a Comment