Thursday, October 16, 2014

ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း

ရုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္ အသံထုတ္လႊင့္ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကို အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ တင္သြင္းခဲ့ေသာ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္ကို ေတြ႕ဆုံေမးျမန္း ခဲ့သည္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
U Ye Htut : ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ျပင္ထားပါတယ္။ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားပါ အတိုင္းပါလို႔ ျပင္ထားတယ္။ ဆိုလိုတာေတာ့ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒေတြမွာပါတဲ့ အျခားဥပေဒေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္သြားမွာ စိုးလို႔ပါ။

Voice : အခ်က္တစ္ခု ရွိေနတယ္ခင္ဗ်။ ဒီမီဒီယာေတြအတြက္ ႏိုင္ငံေရးအရေရာ စီးပြားေရးဖိအားမွ ကင္းလြတ္ရမည္ဆိုတဲ့ အခ်က္က ဘယ္လို သေဘာလဲခင္ဗ်။

U Ye Htut : ႏိုင္ငံတကာမွာ လုပ္ေနတဲ့ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာေတြေပါ့။ BBC၊ ၾသစေၾတးလ်မွာဆို ABC၊ ဂ်ပန္ဆို NHK တို႔၊ ေတာင္ကိုရီးယားမွာဆို KBS ေပါ့။ ထိုင္းမွာဆိုရင္ ထိုင္းပက္ဘလစ္ဆားဗစ္ ပ႐ိုေရာဂက္စတင္းေပါ့။ အဲဒီမွာဆို အေျခခံမူက အာဏာရ ပါတီအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ အစိုးရ အတြက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံသားေတြအတြက္ ျဖစ္တယ္။ လႊတ္ေတာ္တို႔၊ အစိုးရတို႔က ဘတ္ဂ်က္ေတာ့ ခြင္ျပဳေပးရမယ္။ သို႔ေသာ္ ဘတ္ဂ်က္ကို ဘယ္လို သုံးစြဲရမယ္ဆိုတာ အေသးစိတ္ ဝင္ေျပာလို႔ မရဘူး။ စြက္ဖက္လို႔ မရဘူး။ ႏိုင္ငံေရးဖိအား မရွိရဘူး။ အယ္ဒီတာကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးရမယ္။ ဒါေပမဲ့ က်င့္ဝတ္ ခ်ဳိးေဖာက္ရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕အထက္က ေကာင္စီက အေရးယူျခင္းခံရမယ္။ ဒါက ႏိုင္ငံေရး ဖိအားေပါ့။ အခုနကေမးတဲ့ စီးပြားေရးဖိအား ဆိုတာက သူ႔ကို တစ္သမတ္တည္း ေငြေၾကး အရင္းအျမစ္ရေအာင္ ရွာေပးထားတယ္။ သူသည္ ေစ်းကြက္ရဲ႕ ဖိအားေနာက္ကို လိုက္စရာ မလိုဘူး။ ဒါကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ညြန္းတာ။

Voice : ဒါဆို အဲဒီဘတ္ဂ်က္ ရန္ပုံေငြက ...။

U Ye Htut : ရန္ပုံေငြက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ ရွိေနတဲ့ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာအေပၚမွာ မူတည္တာေပါ့။ လက္ရွိ အဲဒီဥပေဒမွာ လက္ရွိ အဆိုျပဳထားတာက ရင္းႏွီးမယ့္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္က ေထာက္ခံတဲ့ အတည္ျပဳခ်က္နဲ႔ ေပးမယ္။ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုက စီးပြားျဖစ္ ေၾကာ္ျငာေတြက ရွာရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတယ္။ အဲလိုသတ္မွတ္တဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္က တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြမွာ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အခြန္အေကာက္ တစ္ခုမွ မေပးဘူး။ ဆိုလိုတာက ဥေရာပႏိုင္ငံေတြဆို ႐ုပ္ျမင္သံၾကားစက္ တီဗီေတြကို ပိုင္တဲ့ သူတိုင္းက တစ္ႏွစ္ကို ေဒၚလာတစ္ရာေက်ာ္ အခြန္ေဆာင္ရတယ္။ ဒီႏိုင္ငံမွာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားစက္ ပိုင္တဲ့သူေတြကို တစ္ႏွစ္ကို အခြန္တစ္သိန္းေက်ာ္ ေကာက္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ ပုံႏွိပ္တိုက္ ရန္ပုံေငြအေနနဲ႔ အစိုးရက တင္ျပမယ္။ လႊတ္ေတာ္က ခြင့္ျပဳမယ္။ ဒါကို ဘယ္ေလာက္သုံးပါလို႔ အေသးစိတ္ ေျပာလို႔မရဘူး။ သူ႔ရဲ႕ပုံစံနဲ႔သူ သုံးရမယ္။ ႏွစ္ကုန္ရင္ေတာ့ ျပန္သုံးသပ္မွာေပါ႔။ ဒီေငြကို အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးျပဳႏိုင္လား၊ မျပဳႏိုင္လားေပါ့။ အယ္ဒီတာ မူဝါဒကို လႊတ္ေတာ္က ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစိုးရ အဖြဲ႕က ေသာ္လည္းေကာင္း ဝင္စြက္ဖက္လို႔ မရပါဘူး။

Voice : စီးပြားေရးသမားေတြနဲ႔ ကင္းလြတ္ရမည္ ဆိုတာက ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားခင္ဗ်။

U Ye Htut : ျဖစ္ပါတယ္။ BBC တို႔လည္း ဒီလိုပဲ။ ဆိုလိုတာက ေၾကာ္ျငာဝင္ေငြကို အရမ္းမွီခိုရတဲ့ အခါက်ရင္ ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြ ႀကဳိက္တဲ့ အစီအစဥ္ေတြ မ်ားမ်ားထည့္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ရဲ႕ဖိအား မပါရဘူး။ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈမွာ သူ႔ရဲ႕ဝင္ေငြ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ပိုၿပီးေတာ့ မယူရဘူးေပါ့။ သူသည္ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကို မွီခိုစရာ မလိုဘူး။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေပးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရင္းႏွီးေငြကို ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးတာေပါ့။ ခ်က္ႏိုင္ငံတို႔ ဆိုရင္ ၈၀း၂၀ နဲ႔ သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၇၀း၃၀ နဲ႔ သြားတာပါ။ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရထားတယ္ဆိုေတာ့ အမ်ားႀကဳိက္ ထည့္စရာ မလိုတဲ့ဟာေတြ ရွိတယ္ဗ်ာ။ ဥပမာ ဆိုပါေတာ့။ က်န္းမာေရး ပညာေပး အစီအစဥ္ကို လူသိပ္မၾကည့္ဘူး။ ပုဂၢလိက ႐ုပ္သံက်ေတာ့ အဲဒါေတြကို ၾကာၾကာ မလႊင့္ႏိုင္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က်ေတာ့ ဒါကို မျဖစ္မေန ထည့္ေပးရမယ္။ ေနာက္တစ္ခါ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္သံပဲျဖစ္ျဖစ္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေသြးလြန္တုပ္ေကြးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တစ္မ်က္ႏွာတစ္ဝက္ ထည့္ေဝးပါဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မထည့္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူကထည့္ေပးရမယ္။ တီဗီမွာ အခမဲ့ ထည့္ေပးဆိုရင္ ထည့္ေပးရမယ္။ ေနာက္မုန္တိုင္း သတင္းမ်ဳိးေပါ့။ ထည့္ေပးရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေၾကာ္ျငာရဲ႕ဖိအားကို ေရွာင္ႏိုင္ေအာင္ အာမခံ ေပးထားတာပါ။ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ စစ္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေရး ဖိအားရယ္၊ စီးပြားေရး ဖိအားေတြ ကင္းကို ကင္းလြတ္ရမယ္။

Voice : ဒါဆိုရင္ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြက္ ဝင္လာတဲ့သူက စီးပြားေရးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့သူေတြ ဝင္လာမွာ မဟုတ္ဘူးလားခင္ဗ်။

U Ye Htut : အဲဒါက ပုဂၢလိကက သက္သက္ပါ။ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာမွာ ပါလို႔ မရဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးတဲ့ေငြနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္က တရားဝင္ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာခနဲ႔ ရပ္တည္ရမွာေပါ့။ ခုဥပေဒအသစ္ ျဖစ္လာမွာက (တစ္) က အမ်ား ျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာတစ္ခု အသြင္ကူးေျပာင္းဖို႔၊ ေနာက္တစ္ခုက ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြ ျဖစ္လာမယ္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ ဌာနပိုင္ မီဒီယာေတြ ျဖစ္လာမယ္။ ဌာနပိုင္ မီဒီယာ ဆိုတာက စည္ပင္လို၊ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြက FM လိုဟာမ်ဳိးေတြေပါ့။ သူ႔ရန္ပုံေငြနဲ႔ သူသြားတဲ့ သေဘာေပါ့။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ စီးပြားေရး လုံးဝမပါတဲ့ ေရလုပ္သားေတြအတြက္ ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ သတ္မွတ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ လြင့္တဲ့လိုင္းေတြလို ေလးမ်ဳိးေပၚသြားမယ္။

Voice : ဒီလိုဆိုရင္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ႏိုင္ငံဘတ္ဂ်က္က ခ်ေပးမယ္ဆိုေတာ့ အစိုးရရဲ႕ အာေဘာ္ မျဖစ္ေစရဘူးလို႔ အာမခံ ႏိုင္ပါသလားခင္ဗ်။

U Ye Htut : အာမခံရမယ္။ သူ႔ဟာက ခင္ဗ်ားတို႔က ႐ုပ္သံဥပေဒ တစ္ခုတည္း ၾကည့္ေနတာကိုး။ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာကို ၾကည့္ရမယ္။ အဲဒီမွာ ေကာင္စီက ဘာလုပ္လို႔ရလဲဆိုေတာ့ ေအာက္မွာရွိတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ကို ေ႐ြးေပးရမယ္။ ဒါေပမဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕က လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ေျပာလို႔မရဘူး။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ျပန္သုံးသပ္ရမယ္။ ဒီႏွစ္မွာ ဘယ္ရည္မွန္းခ်က္ေတြ အေကာင္အထည္ ေဖာ္တယ္။ ေအာင္ျမင္မယ္ဆိုတာ ျပန္ဆန္းစစ္ရမယ္။ မေအာင္ျမင္ရင္ ေအာက္မွာရွိတဲ့ စာတည္းမႈးခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ေကာင္စီကို တင္ျပရမယ္။ ေကာင္စီက အတည္ျပဳရင္ ဆက္လုပ္မွာေပါ့။ မီဒီယာရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕က ဝင္စြက္ဖက္လို႔ မရဘူး။ သူတို႔ကို ဖယ္ခ်င္ရင္ ေကာင္စီကို ျပန္တင္ျပရမယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းထားရတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ျငင္းတာခုံတာေတာ့ ရွိမွာေပါ့။

Voice : ေကာင္စီကို သမၼတနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္က ေျခာက္ေယာက္စီ အခ်ဳိးက် ဖြဲ႕စည္းမယ္ဆိုတာ သိရတယ္။ သူတို႔ကေရာ ဒီမီဒီယာ အဖြဲ႕အစည္းကို အၿမဲစစ္ေဆးေနတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္သြားႏိုင္မလား။

U Ye Htut : မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သူတို႔က ေအာက္က လူေတြကို ဝိုက္လိုင္းပဲ ခ်ေပးရမွာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ပုဂၢလိက မီဒီယာတစ္ခုဟာ မုန္တိုင္းသတင္းေတာ့ မျဖစ္မေန လႊင့္ေပးရမယ္ေပါ့။ ညစ္ညမ္းတာကို မလုပ္ရဘူး။ စာနယ္ဇင္း က်င့္ဝတ္နဲ႔ မညီတာကို မလုပ္ရဘူး။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တိုင္ၾကားမႈ ရွိလာရင္ လက္ခံၿပီး က်က်နန စစ္ေဆးရမယ္။ စာေပစိစစ္လိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

Voice : ၿပီးေတာ့ မီဒီယာရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ စာရင္းခ်ဳပ္ကို ႏွစ္ကုန္ရင္ ေကာင္စီကို တင္ျပရမယ္လို႔ ဆိုထားတာကေရာ...။

U Ye Htut : ေကာင္စီကို တင္ျပရင္ ေကာင္စီက သိမ္းထားမွာေပါ့ဗ်ာ။ တိတ္တဆိတ္နဲ႔ ေနာက္ကြယ္က ေနစီးပြားေရး ႀကဳိးကိုင္တာမ်ဳိးေတြ ရွိလာမွာ စိုးလို႔ပါ။

Voice : သိမ္းထားတဲ့ ေကာင္စီအတြက္ ဥပေဒအရ ေက်ာ္လြန္ရင္ ျပစ္မႈ ျပစ္ဒဏ္ေတြ ေပးထားတာ ေတြ႕ရတယ္ခင္ဗ်။ ဒီေငြဒဏ္ေတြနဲ႔ လုံေလာက္မယ္လို႔ ထင္လား။

U Ye Htut : မ်ားေသာအားျဖင့္ မီဒီယာ ဥပေဒေတြအတြက္ အရင္တုန္းက ေထာင္ဒဏ္ေတြ ဘာေတြထည့္တယ္။ ခုက ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါ မီဒီယာ ဥပေဒေတြမွာ ေထာင္ဒဏ္ မထည့္ေစခ်င္ေတာ့ဘူး။ ႏွစ္ခုေတာ့ လုပ္လို႔ရတယ္။ တစ္ခုက သတိေပးခ်က္ ထုတ္လို႔ရတယ္။ အျပစ္ႀကီးရင္ လိုင္စင္႐ုပ္သိမ္းလို႔ ရတယ္။ သတိေပးခ်က္ေတြ ထုတ္လို႔ရတာေၾကာင့္ ဘ႑ာေရး ဆိုင္ရာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က်င့္ဝတ္ဆိုင္ရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေဖာက္ဖ်က္တဲ့ မီဒီယာကို ေကာင္စီက အႀကိမ္ႀကိမ္ သတိေပးမယ္ဆိုရင္ ပရိသတ္ကလည္း ယုံၾကည္မႈ ေလ်ာ့သြားမွာပါ။ ၾကည့္႐ႈသူ နည္းလာမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ဒီလို နည္းနဲ႔ပဲ ထိန္းေက်ာင္း ရမွာေပါ့။ ေထာင္ဒဏ္ကိုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာစံအရ မထည့္ေတာ့ပါဘူး။

Voice : ဒီဥပေဒၾကမ္းမွာ လက္ရွိ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္က ဘာေတြ ျဖစ္ေနမယ္ ထင္ပါသလဲ။

U Ye Htut : စိုးရိမ္တာတစ္ခုပဲ။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ႐ုပ္သံေကာင္စီကို ေ႐ြးတဲ့အခါမွာ အေတြ႕အႀကံဳရွိတဲ့သူ မ်ားမ်ားလိုအပ္တယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ ပုဂၢလိက မီဒီယာကို ဖြင့္ေပးတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာက မဖြံ႕ၿဖဳိးခင္မွာ တစ္ၿပဳိင္တည္း အတူတူ သြားရတဲ့အခါက်ေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိတဲ့သူေတြကို ႀကဳိးစားပမ္းစား ရွာရမယ့္ သေဘာရွိတယ္။

Voice : စိုးရိမ္ရတာက အဲဒါလားခင္ဗ်။

U Ye Htut : စိုးရိမ္ရတယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ ႐ုပ္သံဥပေဒကလည္း ခုမွေပၚတယ္။ မီဒီယာ ဥပေဒကလည္း ခုမွေပၚတယ္။ ကြၽမ္းက်င္တဲ့သူေတြက မရွိေသးဘူးေလ။ အကုန္လုံးက အစိုးရ လုပ္ငန္း လုပ္တဲ့သူလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္း လုပ္တဲ့သူလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ စနစ္တက် အခ်ိန္အၾကာ ႀကီးလုပ္လာတဲ့ စေကာ္လာေတြ မရွိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ Lawyer ေတြ မရွိဘူး။ ေ႐ြးတဲ့အခါမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စဥ္းစားရမယ္လို႔ ေျပာတာပါ။

ေအာင္ထက္
thevoicemyanmar

No comments:

Post a Comment