၁၁-၁၀-၂၀၁၄ ေန႔တြင္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီး မိုင္တိုင္ ၃၄၁/၁ ၌ ေရႊစင္စႀကၤာယာဥ္လိုင္းမွ ခရီးသည္တင္ ကားသည္ လမ္းေဘးတြင္ ခ်ရပ္လိုက္သည့္ အခါ ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီး၏ ညာလမ္းပုခံုးသည္ ကၽြံ၀င္သြားျပီး ကြန္ကရစ္လမ္းပုခံုး က်ိဳးသြားသည့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္း ( ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး အပိုင္း) ကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ(၂၉) ရက္ေန႔တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပီး စတင္အသံုးျပဳလာခဲ့သည္မွာ ၄ ႏွစ္အတြင္း ေရာက္ရိွခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါသည္။ အျမန္လမ္းမႀကီး၏ ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး အပိုင္းတြင္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ တစ္ရက္ ပွ်မ္းမွ် ယာဥ္စီးေရ ၆၀၀၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းသြားလာလွ်က္ ရိွပါသည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္း ( ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး အပိုင္း) ကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ(၂၉) ရက္ေန႔တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပီး စတင္အသံုးျပဳလာခဲ့သည္မွာ ၄ ႏွစ္အတြင္း ေရာက္ရိွခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါသည္။ အျမန္လမ္းမႀကီး၏ ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး အပိုင္းတြင္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ တစ္ရက္ ပွ်မ္းမွ် ယာဥ္စီးေရ ၆၀၀၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းသြားလာလွ်က္ ရိွပါသည္။
အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ တစ္ဖက္လွ်င္ ၂၅ ေပ အက်ယ္၊ ၁.၅ ေပ အထူရိွသည့္ ကြန္ကရစ္လမ္းသားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျပီး လက္၀ဲဖက္ လမ္းပုခံုးသည္ ၃ ေပ အက်ယ္၊ ၁ ေပထု ကြန္ကရစ္ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ယာဖက္ လမ္းပုခံုးသည္ ၄ ေပအက်ယ္၊ ၆ လကၼထု ကြန္ကရစ္ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ကၽြံက်သည္မွာ လက္ယာဖက္ လမ္းပုခံုး ျဖစ္ပါသည္။
အျမန္လမ္းတည္ေဆာက္မႈ ပံုစံအရ အမ်ိဳးမ်ိဳးရိွရာ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းကို Freeway on Earth Embankment ပံုစံအျဖစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လိုအပ္သည့္ ေအာက္ခံေျမအား လမ္းမႀကီးတစ္ေလ်ာက္ တတ္ႏိုင္သမွ် အနီးဆံုးမွ လက္ခံႏိုင္သည့္ ေျမမ်ားအား ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳခဲ့ပါသည္။ ထိုေျမမ်ားအား Soil Mechanic သေဘာတရားအရ စမ္းသပ္ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳခဲ့ရပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ၃၆၆/၃ အရွည္ရိွ အျမန္လမ္းမႀကီးအား Freeway on Earth Embankment အျဖစ္တည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုသို႔တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ေျမသားတာေဘာင္သည္ မိုးမ်ားသည့္ ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး ႏွင့္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အပိုင္းတို႔တြင္ ေရတိုက္စားမႈ ႀကီးမားစြာ ျဖစ္ေပၚျခင္း မရိွပဲ မိုးနည္းသည့္ ေဒသျဖစ္သည့္ မႏၱေလးတိုင္း ေဒသႀကီး အပိုင္းတြင္ ေရတိုက္စားမႈမ်ား ႏွစ္စဥ္ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရိွေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႔ရိွခဲ့ရပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္စဥ္အား ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးရာ ေျမသားတာေဘာင္မ်ားသည္ ရိွရမည့္ သိပ္သည္းမႈ ရိွေနေသာ္လည္း ေျမသားလမ္းပုခံုးတြင္ ေရစားေျမာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရိွေနေၾကာင္း ေတြ႔ရိွခဲ့ပါသည္။
ထိုသို႔ျဖစ္ရာတြင္လည္း မႏၱေလးတိုင္း ေဒသႀကီးသည္ မိုင္တိုင္ ၂၄၂/၂ မွ ၃၆၆/၃ ထိ ရိွေသာ္လည္း ေရတိုက္စားမႈျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ မိုင္ ၃၂၅/၀ မွ ၃၄၅/၀ ထိသာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရိွခဲ့ပါသည္။ ထိုအပိုင္း၏ ေျမသားသိပ္သည္းမႈကို DPC Test ႏွင့္ စမ္းသပ္ခဲ့ရာ အေပၚ ၃ လကၼသည္ သပ္မွတ္သိပ္သည္းမႈထက္ နည္းေနေသာ္လည္း ၄င္းေအာက္ပိုင္းမ်ားသည္ သပ္မွတ္သိပ္သည္းမႈ ရိွေနေၾကာင္းေတြ႔ရိွခဲ့ပါသည္။ ထိုအပိုင္းရိွ ကြန္ကရစ္လမ္းပုခံုးမ်ားသည္လည္း ႀကြတက္ေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရိွခဲ့ျပီး ထိုအပိုင္းရိွေျမမ်ားအား ဓါတ္ခြဲခန္းသို႔ယူ၍ စမ္းသပ္ခဲ့ရာ Expansive Soil ႏွင့္ Dispersal Soil မ်ား အခ်ိဳ႕တ၀က္ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရိွခဲ့ပါသည္။ေယဘူရအားျဖင့္ Expansive Soil သည္ ေရႏွင့္ထိေတြ႔သည့္ အခါ ထုထည္ပြလာကာ ကြန္ကရစ္လမ္းပုခံုးကို ကၽြတက္ေစျပီး Dispersal Soil သည္ ေရႏွင့္ထိေတြ႔သည့္အခါ ဓါတ္ျပဳျပီး အရည္ေပ်ာ္သြားကာ ေရစားေျမာင္းမ်ား အျဖစ္ျဖစ္ေပၚ ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထို ျဖစ္စဥ္သည္ ေရႏွင့္ ထိေတြ႔မွသာ ျဖစ္ျပီး ပါ၀င္သည့္ အဆိုပါ ေျမအမ်ိဳးအစားသည္လည္း ပါ၀င္မႈ ပမာဏ နည္းသည္ကိုေတြ႔ရိွရကာ အဓိက ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးကို ပ်က္ဆီးထိခိုက္မႈမရိွေစေၾကာင္း စမ္းသပ္ေတြ႔ရိွခဲ့ပါသည္။
ဌာနအေနျဖင့္ ထိုျဖစ္စဥ္ျဖစ္ေနသည့္ မိုင္ ၃၂၅/၀ မွ ၃၄၅/၀ အပိုင္းအား ေျမသားလမ္းပုခံုးေပၚရိွ ေရစားေျမာင္းမ်ားကို Selected Soil ျဖင့္ ျပန္လည္ ခင္းႀကိတ္ျပီး ေဆာင္ရြက္လွ်က္ရိွသကဲ့သို႔ ႀကြတက္ေနေသာကြန္ကရစ္လမ္းပုခံုးမ်ားအားလည္း ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ပံုစံထုတ္ေဆာင္ရြက္လွ်က္ရိွပါသည္။ ထိုသို႔ ပံုစံထုတ္ရာတြင္လည္း ေရရွည္ေကာင္းမြန္ေစရန္ ေအာက္ခံေျမကို Chemical ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ Lime Stabilize Method ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ Cement Stabilize Method ျဖင့္လည္းေကာင္း ပံုစံထုတ္ေဆာင္ရြက္ ထားရိွပါသည္။ ယခုပြင့္လင္း ရာသီတြင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ စတင္လုပ္ေဆာင္ေနစဥ္ ယခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ခဲ့သည့္အတြက္ ေရႊစင္စႀကၤာ ယာဥ္လိုင္းအားလည္းေကာင္း ၊ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား၊အစဥ္မေျပမႈမ်ား ျဖစ္ခဲ့ျခင္းအတြက္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားအားလည္းေကာင္း ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ တာ၀န္သိ ခရီးသြားျပည္သူ တစ္ဦးအေနျဖင့္ ယခုျဖစ္စဥ္အား Post တင္ေပးပါေသာ ဦးေက်ာ္၀င္း ကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ရိွပါသည္ ။ ေနာက္ေနာင္တြင္လည္း အျမန္လမ္းမႀကီးအား ယခုကဲ့သို႔ ကူညီ ၀ိုင္း၀န္းေထာက္ျပျခင္းျဖင့္ ကူညီေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
Yangon-Mandalay Expressway
No comments:
Post a Comment