ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လက္ရွိေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ဘတ္စ္ကားစနစ္မွာ ကိုယ္ရကိုယ္ယူစနစ္ျဖစ္ေနၿပီး အဆိုပါစနစ္ေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚေစသျဖင့္ အမ်ားပိုင္စနစ္အျဖစ္သို႔ ေျပာင္း လဲရန္ ႏုိင္ငံေတာ္တာဝန္ရွိသူမ်ားက စိတ္ဝင္စားေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေလ်ာ့က်ေရးအတြက္ ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အၾကံေပးပုဂၢိဳလ္ ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
“ေရရွည္မွာလုပ္ရမွာက အမ်ားပိုင္စနစ္ေပါ့။ အခုျဖစ္ေနတာက ဘတ္စ္ကားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေမာင္းတာေတြ၊ ႏွစ္ထပ္ရပ္တာေတြ ၿပိဳင္တာေတြအားလံုးက ကိုယ္ရကိုယ္ယူ စနစ္ျဖစ္ေန တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အပိုင္းကလည္း အဲ့ဒီအမ်ားပိုင္လုပ္ဖို႔ကို စိတ္ဝင္စားေနတယ္။ အဲ့ဒီအမ်ားပိုင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Brainstorming ကို ဘတ္စ္ကားပိုင္ရွင္ေတြနဲ႔ သက္သက္လုပ္ဦးမယ္။ အမ်ားပိုင္ျဖစ္သြားရင္ ဘတ္စ္ကားတုိင္းကိုလည္း လက္မခံဘူး။ အဆင့္ျမင့္တဲ့ကားမ်ဳိးမွ လက္ခံမယ္” ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္ က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူလူထုအနက္ ျပည္သူသံုးသန္းေက်ာ္က ေန႔စဥ္မွီခိုေနရသည့္ ဘတ္စ္ကားအစီးေရမွာ ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္သာ ရွိသည့္အတြက္ ေန႔စဥ္ခရီးသြားျပည္သူမ်ားမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္အျပင္ ယာဥ္အတြင္း က်ပ္သိပ္မႈကိုပါ ထပ္ဆင့္ခံစားေနရသည္။ အဆိုပါ ဘတ္စ္ကားမ်ား၏ ခရီးသည္ရရွိေရးႏွင့္ အေခါက္ေရမ်ားမ်ား ေျပးဆြဲႏိုင္ေရးအတြက္ ယာဥ္မ်ားအား အၿပိဳင္အဆိုင္ ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ ယာဥ္အႏၱရာယ္မ်ားကိုလည္း ေန႔စဥ္ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျပႆနာကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔၏ ဦးေဆာင္ေျဖရွင္းမႈျဖင့္ ေရတို၊ ေရရွည္ စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ ေျဖရွင္းရန္ စတင္လုပ္ေဆာင္ေနသည္။ အဆိုပါ ေရတို၊ ေရရွည္ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံေက်ာ္ ကုန္က်ႏုိင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ထားေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ လမ္း၊ တံတားဌာနမွဴး ဦးတင္ေမာင္ၾကည္က ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလံုးတြင္ ယာဥ္အစီးေရ ေျခာက္သိန္းတစ္ေသာင္းခန္႔သာ ရွိေနၿပီး အဆုိပါယာဥ္မ်ား၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၈ဝ ေက်ာ္ျဖစ္သည့္ ယာဥ္အစီးေရ ေလးသိန္းတစ္ေသာင္းေက်ာ္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူဦးေရငါးသန္းေက်ာ္အနက္ သာမန္ျပည္သူ သံုးသန္းေက်ာ္ မွီခိုေနရသည့္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္ျဖစ္သည့္ ဘတ္စ္ကားအေရအတြက္မွာ အစီးေရ ၆ဝဝဝ ေက်ာ္သာရွိေနသည္။ အဆိုပါ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္မ်ားအား ကိုယ္ပိုင္ကားစီးနင္းႏိုင္သည့္သူမ်ား စီးနင္းမႈမ်ားျပားလာ၍ ကိုယ္ပိုင္ကားစီးနင္းမႈ ေလ်ာ့က်လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင္ေမာင္ၾကည္က ဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကိုလည္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေလ်ာ့က်ရန္ ေရတိုစီမံကိန္းအျဖစ္ လမ္းမ်ားခ်ဲ႕ျခင္း၊ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားအား ေန႔လည္ ၃ နာရီေနာက္ပိုင္းတြင္သာ ဖြင့္လွစ္ေစျခင္း၊ ဘတ္စ္ကားမ်ားအား ယာဘက္ယာဥ္ေၾကာအတြင္း တြင္သာ ေမာင္းႏွင္ေစျခင္း၊ မီးပြိဳင့္မ်ားအား အခ်ိန္ထိန္းစနစ္ျဖဳတ္ရန္ ညႇိႏႈိင္းေနျခင္း၊ ယာဥ္ထိန္းရဲ တိုးခ်ဲ႕ျခင္း စသည္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ ကားပါကင္မ်ားတည္ေဆာက္ရန္ ျပည္တြင္းျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚလုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ၿပီး ကမၻာ့ဘဏ္၊ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီစသည့္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရန္ ေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆိုသည္။
ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္းအတြက္ ကမ္းနားလမ္း၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္လမ္း၊ ခေရပင္လမ္း၊ သုဓမၼာလမ္း၊ ေဝဇယႏၱာလမ္း၊ စက္ဆန္းလမ္း၊ ေအာက္မဂၤလာဒံုလမ္း စသည္ျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္မည္ျဖစ္ၿပီး အတြင္းပတ္လမ္း ခံုးေက်ာ္တံတားေနရာအတြက္ ေနရာ ၁၅ ခုတြင္ တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားၿပီးျဖစ္ၿပီး အတြင္းပတ္လမ္းအရွည္ စုစုေပါင္းမွာ ၅၁ ကီလိုမီတာေက်ာ္အထိ ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။
ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းကိုမူ အမွတ္ ၂ လမ္းမႀကီးမွ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း၊ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းမွ အမွတ္သံုးလမ္းမႀကီး၊ ရန္ကုန္မႏၱေလးလမ္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း၊ ျပည္လမ္းႏွင့္ ေလွာ္ကားလမ္းမ၊ အမွတ္ ၅ လမ္းမႏွင့္ တြံေတး-လိႈင္သာယာလမ္းပိုင္းမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းအရွည္မွာ ၉၆ ကီလိုမီတာေက်ာ္အထိ ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။
ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္းအတြက္ တစ္ကီလိုမီတာလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၉ ဒသမ ၅ သန္းခန္႔ ကုန္က်ႏိုင္ၿပီး၊ ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းတြင္မူ တစ္ကီလိုမီတာလွ်င္ ကန္ေဒၚလာ ၁၃ ဒသမ ဝ၃ သန္းခန္႔ကုန္က်ႏိုင္သည္။ ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းမ်ားအတြက္ စုစုေပါင္းကုန္က်စရိတ္မွာမူ ကန္ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံခန္႔ ကုန္က်မည္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတား၊ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္တံတားႏွစ္စင္းႏွင့္ ေရႊဂံုတိုင္ခံုးေက်ာ္တံတားတစ္စင္းတို႔ တည္ေဆာက္ရန္ ေငြက်ပ္ ၄၉ ဒသမ ၃ဝ၆ ဘီလ်ံခန္႔သံုးစြဲခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေျမနီကုန္းခံုးေက်ာ္တံတားအား က်ပ္ ၁၆ ဒသမ ၉၂၈ ဘီလ်ံခန္႔ အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ေနသည္။ အဆိုပါ တည္ေဆာက္မႈမ်ားမွာ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အက်ဳိးမျဖစ္ထြန္းခဲ့သည့္ အျပင္ေငြေၾကးဆိုင္ရာ မရွင္းလင္းမႈမ်ားအတြက္ ျပည္သူမ်ား သံသယဝင္စရာ ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ လက္ရွိသံုးစြဲရန္ စီစဥ္ေနသည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံအတြက္ စနစ္တက် တြက္ခ်က္တင္ျပမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္း ေျပာၾကားသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment