Wednesday, November 5, 2014

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွအပ က်န္ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုအပ္ခ်က္ မ်ားေနသျဖင့္ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲမည္မဟုတ္ဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ ကန္႔သတ္ရန္သာ စဥ္းစားမည္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွအပ က်န္ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုအပ္ခ်က္ မ်ားျပားေနသျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒအား ေျပာင္းလဲမည္မဟုတ္ဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈကိုသာ ကန္႔သတ္ရန္ စဥ္းစားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန အၾကံေပးပုဂၢိဳလ္ ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ႏုိဝင္ဘာ ၄ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ ေျပာၾကားခ်က္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကုန္သည္စက္မႈ အသင္းခ်ဳပ္႐ံုး၌ ႏိုဝင္ဘာ ၄ ရက္ နံနက္က ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေျဖရွင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအေၾကာင္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒအား ေျပာင္းလဲၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ ႏွစ္စဥ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာ မွာ ေျဖရွင္းရန္ခက္ခဲလာသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။

ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒေျပာင္းလဲခဲ့ခ်ိန္မွ လက္ရွိကာလအထိ တင္သြင္းခဲ့သည့္ ယာဥ္အစီးေရေပါင္းမွာ သံုးသိန္းေက်ာ္ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆိုသည္။

“၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္က စတင္တင္သြင္းခဲ့တဲ့ ယာဥ္အစီးေရေပါင္းက ယာဥ္အိုေဟာင္းလဲလွယ္ေရး စီမံခ်က္အရ တစ္သိန္းေလာက္ရွိၿပီး က်န္တာက ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ေလာက္ဆိုေတာ့ စုစုေပါင္း သံုးသိန္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ယာဥ္အစီးေရကို ျပန္တြက္မယ္ဆိုရင္ တစ္ျပည္လံုးမွာ ယာဥ္အစီးေရ ေျခာက္သိန္းေလာက္ရွိတယ္။ ကုန္တင္ယာဥ္က တစ္သိန္းေလာက္ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ လူစီးယာဥ္က ငါးသိန္းေလာက္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တျခားေသာ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာေတာ့ လံုေလာက္တဲ့ယာဥ္အစီးေရ မရွိေသးတဲ့အတြက္ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္မူဝါကို ေျပာင္းလဲဖို႔ မရွိေသးပါဘူး။ ရန္ကုန္ကိုေတာ့ သီးသန္႔စဥ္းစားရင္ စဥ္းစားမယ္”ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္တင္သြင္းမႈကိုကန္႔သတ္ရန္ စဥ္းစားမည္ဆိုျခင္းမွာ ကညနအခြန္ တိုးေကာက္ျခင္း၊ COE (Certificate of Entitlement) ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း စသည့္နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အေနအထားႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီမည့္ ယာဥ္အစီးေရကိုသာ သတ္မွတ္ထားရွိျခင္း စသည့္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာတြင္လည္း ယာဥ္တန္ဖိုးထက္ COE ျဖင့္သာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းေၾကာင္း ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆိုသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ အခ်ိန္သံုးလမွ ေျခာက္လအထိ ကာလတိုစီမံကိန္း သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ ဌာနမွဴးက ေျပာၾကားသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment