ယင္းအစီရင္ခံစာတြင္ အဓိက ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားသည့္ အတားအဆီး ၃၄ ခုကို ေဖာ္ျပထားၿပီး ပထမဦးဆံုး အေနျဖင့္ အဂတိလိုက္စားမႈ၊ နည္းပညာအားနည္းမႈ၊ ေျမေနရာရရွိမႈ အခက္အခဲ၊ အတိုးႏႈန္း၊ ကြ်မ္းက်င္လုပ္သား၊ ႏုိင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္မႈ၊ အရင္းအႏွီး ရွားပါးမႈ၊ ႏုိင္ငံျခားမွ ေခ်းေငြရရွိႏုိင္မႈ အခက္အခဲ စသည့္ အခ်က္ရွစ္ခ်က္အား ဦးစားေပးေဖာ္ျပထားၿပီး အလားတူ အျခားအကန္႔အသတ္ ျဖစ္ေနေသာ အတားအဆီးမ်ားလည္း ရွိေနသည့္အတြက္ စုစုေပါင္းအေနျဖင့္ အဓိက ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ ၃၄ ခုရွိေၾကာင္း UMFCCI ႏွင့္ UNESCAP-2014, Myanmar Business Survey Data-based တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အလားတူ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ထိုလုပ္ငန္းမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ဝန္ႏွင့္အား မမွ်တမႈ ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ျပ႒ာန္းထားေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား၊ ထိုစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနရသည့္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးမ်ားသည္လည္း ႀကီးမားသည့္ အတားအဆီးမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေနအထားသည္ အေသးစားလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဘ႑ာေငြရရွိမႈတြင္ အျခား အာရွႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက မ်ားစြာနိမ့္က်ေနေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ အိႏၵိယ၊ ဂ်ပန္၊ မေလးရွားႏုိင္ငံတို႔တြင္ SMEs တိုးတက္ေရးအတြက္ ဘ႑ာေငြေထာက္ပံ့ေပးသည့္ အစီအစဥ္မ်ား၊ SMEs ဘဏ္မ်ား ရွိေနသည့္အတြက္ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူ မ်ားစြာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာမူ အျခားအာရွႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက SMEs မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဘ႑ာေငြရရွိမႈအပိုင္း၊ နည္းပညာရရွိမႈ အပိုင္းတြင္ အခက္ခဲမ်ား ရွိေနေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။
“ျမန္မာႏုိင္ငံမွာက SME ေတြမွာ ေငြေၾကးဆုိင္ရာ အရင္းအျမစ္ (Lack of Financial sources) မရွိပါဘူး။ SME ေတြမွာ အေပါင္ပစၥည္း မရွိၾကပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ SME ေတြ အကုန္လံုးက ေငြေခ်းဖို႔ပဲ သိပါတယ္။ ဘယ္ကေနေခ်းမွာလဲ။ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းဆီကေန ေခ်းလို႔ရတယ္။ ဘဏ္ကလည္း ေငြေခ်းလို႔ရတယ္။ Non-Bank Financial institution ေတြကလည္း ေခ်းလို႔ရပါတယ္။ Bonds Market ကေနၿပီးေတာ့လည္း Bonds ေတြကို ထုတ္ေရာင္းလို႔ ရပါတယ္။ ေနာက္ စေတာ့ေစ်းကြက္ကလည္း Stock ေတြထုတ္ေရာင္းၿပီး ကိုယ္လုိခ်င္တဲ့ ေငြေၾကးကို ယူလို႔ရတယ္။ အဲလို ေငြရႏုိင္တဲ့ ပင္ရင္းေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔လို ႏိုင္ငံေတြအတြက္က ေတာ္ေတာ္ နည္းပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ Bonds ေတြ ထုတ္ေရာင္းၿပီးေတာ့ ေငြရႏုိင္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ေသးပါဘူး။ Stock Market ဆိုတာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ အခုမွပဲ စတာပါ။ တကယ္တမ္းမွာ သူလည္း ၂ဝ၁၅ ေလာက္မွ စျဖစ္မွာပါ။ ဘဏ္မွာေငြေခ်းမယ္ ဆိုျပန္ေတာ့လည္း Demand က မ်ားေနၿပီးေတာ့ Supply က မလိုက္ႏုိင္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ေငြရႏုိင္တဲ့ ပင္ရင္းေတြ အားနည္းပါတယ္” ဟု ဦးဆက္ေအာင္က ဒီဇင္ဘာလအတြင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အေသးစား၊ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထုတ္လုပ္မႈက႑တြင္ SMEs မ်ား အားနည္းေနျခင္းသည္ အတားအဆီးတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္ဆိုသည့္ ေနရာတြင္ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ရွိေနေသာ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ SMEs မ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အလားတူ အရင္းအႏွီး ရွားပါးမႈ၊ ႏုိင္ငံျခားမွ ေခ်းေငြရရွိႏုိင္မႈ အခက္အခဲမ်ားမွာလည္း အဓိက ရင္ဆုိင္ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း အဆိုပါ Report တြင္ ေဖာ္ျပထားၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးဆက္ေအာင္ကမူ အဆိုပါဘ႑ာေငြ ရရွိမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခက္အခဲမ်ားအား ဒီဇင္ဘာလအတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။
“အျခားႏုိင္ငံေတြမွာ အရမ္းကို ႐ိုးစင္းတဲ့လြယ္ကူတဲ့ Financial Products ေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ SMEs ဆိုတာက ဘဏ္ကေငြေခ်းမွ မဟုတ္ဘူး။ ေငြမေခ်းဘဲနဲ႔လည္း ဒီလိုမ်ဳိး Financial Products ေတြ ရွိတယ္ဆိုရင္ လုပ္လို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ခုခ်ိန္မွာ အဲဒါေတြ မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ SMEs ၾကံဳရတဲ့ ျပႆနာေတြကေတာ့ အဲဒါေတြပါပဲ” ဟု ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ L\C စနစ္ မထြန္းကားျခင္းသည္လည္း SMEs မ်ားကို အေထာက္အပံ့ေပးရာတြင္ အခက္အခဲတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း၊ L\C စနစ္ျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ပါက ဘဏ္မွေငြစိုက္ေပးထားသည့္အတြက္ SMEs မ်ားအေနျဖင့္ ႏွစ္ရင္းသံုးရင္း ရင္းရန္ မလိုေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ယင္းစနစ္ မရွိေသးေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္း ႏုိင္ငံတကာဘဏ္မ်ား ဝင္လာပါက ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ဦးဆက္ေအာင္က ဆိုသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ (Corruption) ကို ေက်ာ္လြန္၍ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ (Bribe) အဆင့္ကို ေရာက္ေနေၾကာင္း၊ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈထက္ လာဘ္စားမႈ ပိုမ်ားေနေၾကာင္း၊ ျခစားျခင္းသည္ မေလာက္၍ စားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူျခင္းမွာ ေလာဘႏွင့္ ပိုမိုသက္ဆုိင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ . . . . .
အလားတူ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အဂတိလုိက္စားမႈသည္ ပံုစံမ်ဳိးစံျဖင့္ ရွိေနေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္ခြင့္လိုင္စင္ သို႔မဟုတ္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရန္အတြက္ တရားဝင္ေပးေဆာင္ရသည့္ေငြမ်ား ရွိေၾကာင္း၊ စစ္တမ္းေကာက္ယူမႈအရ ၃၈ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက တရားဝင္ေပးေဆာင္ရသည့္ ေငြပမာဏထက္ ပို၍မေပးရေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့ေသာ္လည္း က်န္သည့္ တစ္ဝက္ေက်ာ္မွာမူ အျခားအပိုေၾကးမ်ား ထပ္၍ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း၊ လိုင္စင္ႏွင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရန္အတြက္ ျမန္မာေငြ ၅ဝဝဝဝ ဝန္းက်င္အထိ ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း၊ ယင္းမွာလည္း အတားအဆီးတစ္ခု ျဖစ္ေနေၾကာင္း အဆိုပါစစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔အတူ ေစ်းကြက္ရရွိမႈ၊ နည္းပညာ ရရွိမႈတို႔မွာလည္း အခက္အခဲ ရွိေၾကာင္း၊ အလားတူ သုေတသနပိုင္း ဆုိင္ရာတြင္ အားနည္းခ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ရာခိုင္ႏႈန္း ၆ဝ ေသာ စစ္တမ္းတြင္ ပါဝင္ေျဖၾကားသူမ်ားကမူ ကြ်မ္းက်င္လုပ္သားရွားပါးမႈမွာ အဓိကျပႆနာဟု ေျဖဆိုခဲ့ေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အိုင္တီႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ အလုပ္မ်ားအေနျဖင့္ ကြ်မ္းက်င္လုပ္သား ရွားပါးသည့္ ျပႆနာအား ရင္ဆုိင္ေနရေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အဆင့္ ကြ်မ္းက်င္ဝန္ထမ္း ရရွိေရးမွာမူ အႀကီးမားဆံုး အတားအဆီးတစ္ခု ျဖစ္ေနေၾကာင္း အဆိုပါ စစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
“ဒါေတြအကုန္လံုးက Macro Economic Policy နဲ႔ ဆုိင္တယ္လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ Macro Economic Policy မွာ ေပၚလစီပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Failure ျဖစ္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီလို ေပၚလစီပိုင္းဆုိင္ရာ မေအာင္ျမင္မႈေတြေၾကာင့္ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈ ရွိလာတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ Corruption က demand Side Management နဲ႔ ဆုိင္တယ္။ ေနာက္ Technology တို႔ Financial Resources၊ ေျမႀကီးတို႔က်ေတာ့ Supply Side နဲ႔ဆုိင္တယ္။ အခုက တုိင္းျပည္မွာ ဘာျဖစ္ေနလဲဆိုေတာ့ Demand Side ေရာ Supply Side ေရာ မေအာင္ျမင္တာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ Demand Side ရဲ႕ ေအာက္မွာက်ေတာ့ ဘ႑ာေရးေပၚလစီ ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေငြေရးေၾကးေရး ေပၚလစီရွိတယ္။ ဒီႏွစ္ခုကလည္း သိပ္မခ်ိတ္မိဘူး။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘ႑ာေရးေပၚလစီမွာ Expensional ရွိမယ္။ Contractional ေပၚလစီ ရွိမယ္။ ဒီဘက္မွာလည္း ေငြေရးေၾကးေရး ေပၚလစီမွာ ေလ်ာ့ရဲတဲ့ ေပၚလစီရွိမယ္။ တင္းက်ပ္တဲ့ ေပၚလစီရွိမယ္။ ဘာရွိလဲဆိုေတာ့ အခု ျမင္ေနရတာကေတာ့ ဘ႑ာေရး ေပၚလစီမွာ Expensionary ေပၚလစီ ျဖစ္ေနတယ္။
လိုေငြျပတာေတြေပါ့။ လိုေငြျပလာတာေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တစ္ဖက္က ေငြေၾကးေပၚလစီက်ေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အတိုးႏႈန္းက ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္လိုက္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က နည္းနည္းမ်ားေနတယ္။ မ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ Tight Monetary Policy ျဖစ္ေနတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီႏွစ္ခုကို ျပန္ရွင္းလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ Expensional Fiscal policy ကို သံုးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဟိုဘက္က လိုက္ေလ်ာညီေထြေအာင္ Loose Monetary Policy ကို သံုးရမယ္။ Contractional ကို သံုးမယ္ဆိုရင္ ဟိုဘက္ကလည္း လိုက္ေလ်ာညီေထြေအာင္ တင္းက်ပ္တဲ့ ေငြေၾကးမူဝါဒကို သံုးရမယ္။ အဲဒီမွာတင္ သဟဇာတ မမွ်တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါေတြ မေျပလည္ဘူးဆိုရင္ ဘာေတြျဖစ္လာမလဲဆိုရင္ ေငြစီးဝင္တဲ့ ပမာဏေတြ မမွ်ဘူး။ သူ မမွ်ဘူးဆိုရင္ ဘယ္မွာသြားၿပီး ဒုကၡေပးလဲဆိုေတာ့ မေလာက္ရင္ အက်င့္ပ်က္ ျခစားတာေတြ ျဖစ္လာမယ္” ဟု ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္၊ အသံုးခ် ေဘာဂေဗဒဌာနမွ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္စိုးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ ၎က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ (Corruption) ကို ေက်ာ္လြန္၍ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ (Bribe) အဆင့္ကို ေရာက္ေနေၾကာင္း၊ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈထက္ လာဘ္စားမႈ ပိုမ်ားေနေၾကာင္း၊ ျခစားျခင္းသည္ မေလာက္၍ စားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူျခင္းမွာ ေလာဘႏွင့္ ပိုမိုသက္ဆုိင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ Corruption က်ေတာ့ သူတို႔က ႏွိမ္တယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈက်ေတာ့ ေပၚတင္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တုိင္းျပည္က ျခစားတာကို ရွင္းမွာလား၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈကို ရွင္းမွာလားဆိုတာ ရွိတယ္။ ရွင္းသင့္တာကို မရွင္းဘဲ မရွင္းသင့္တာကိုရွင္းရင္ ေနာက္ထပ္ျပႆနာက ရွိျပန္ေရာ။ လာဘ္စားတာေတြ သိပ္မ်ားလာရင္ တစ္ဖက္မွာ ဘာသြားေတြ႕လဲဆိုေတာ့ Technology Failure သြားေတြ႕တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘာမွ အဲဒီအခ်ိန္မွာ နည္းပညာတိုးတက္တာေတြ မတိုးတက္တာေတြ ထည့္စဥ္းစားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ငါရရင္ၿပီးေရာဆိုတဲ့စိတ္က ဝင္လာမယ္။ ဝင္လာရင္ Technology Failure ဝင္လာမယ္။ ထို႔အတူ လူတစ္စုလက္ထဲမွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့အတြက္ ေစာေစာက ေျမႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကစားလာေရာ၊ ဆိုေတာ့ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုကေတာ့ ခ်ိတ္ဆက္ေနပါတယ္။ ဒီခ်ိတ္ေနတဲ့ ျပႆနာကို နိဂံုးသြားခ်ဳပ္လုိက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မက္ခ႐ိုစီးပြားေရးေပၚလစီ အားနည္းခ်က္လားဆိုတာ ေျပာရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္စိုးက ဆက္လက္သံုးသပ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment