Thursday, February 26, 2015

ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ကို စည္းကမ္းမဲ့ လမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိသာသနာ့ တကၠသိုလ္ ႐ႈျမင္

ျမန္မာ့ ပညာေရးစနစ္ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ေဖာ္ေဆာင္လြန္းပါက စည္းကမ္းမဲ့လြန္းသည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ဦးတည္ေစသည္ဟု ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိသာသနာ့ တကၠသိုလ္၏ တကၠသိုလ္ ပညာသင္ၾကားေရးအဖြဲ႔မွ သံဃာေတာ္မ်ားက အႀကံျပဳလိုက္သည္။
“အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း” ၏ အခန္း (၃)၊ ပုဒ္မ (၄)၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) ပါ “ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္လပ္ခြင့္၊ ဆရာမ်ား လြတ္လပ္ခြင့္၊ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း လြတ္လပ္ခြင့္၊ ဘာသာစကား လြတ္လပ္ခြင့္၊အေတြးအေခၚလြတ္လပ္ခြင့္၊ ေဒသဆိုင္ရာ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ေက်ာင္းမ်ား လြတ္လပ္ခြင့္ စသည္တုိ႔ ပါဝင္ေရး” ဟူသည့္အခ်က္ကို ရည္ညႊန္းကာ ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိတကၠသိုလ္က သံုးသပ္လိုက္ျခင္းျဖ စ္သည္။

အထက္ပါပုဒ္မခြဲကို ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ တကၠသိုလ္က “ေက်ာင္းမ်ား၊ ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ သင္႐ိုးညႊန္း တမ္းမ်ား၊ ဘာသာစကားမ်ား၊ အေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ ေဒသဆိုင္ရာအားလံုးတြင္ လြတ္လပ္မႈမ်ားေဖာင္ေဆာင္လြ န္းလွ်င္ စည္းကမ္းမဲ့လြန္းသည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ဦးတည္ေနျခင္းေၾကာင့္ ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း” ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၆ ရက္ထုတ္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အစိုးရ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို သံုးသပ္အႀကံျပဳေလ့ မရွိသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိတကၠသိုလ္ အေနျဖင့္ အဆိုပါ ပညာေရးကိစၥကို ႐ုတ္ခ်ည္း ေထာက္ျပလိုက္ျခင္းလည္ းျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ကလည္း အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၅ ရက္က အလားတူပင္ အႀကံျပဳခဲ့ေသးသည္။

ထိုသို႔ ပညာေရးကိစၥတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား ဝင္ေရာက္အႀကံျပဳမႈအေပၚ ဆရာေတာ္ အရွင္မိုးသု (မႏၲေလး) က “ေဝဖန္ ကန္႔ကြက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေျခေျချမစ္ျမစ္ဖတ္ၿပီးေတာ့ ေလးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႔ကိုေခၚၿပီး ဆရာေတာ္တို႔ သေဘာထားကေတာ့ ဒီလိုရွိတယ္ ေျပာသင့္တာေပါ့။ အခုက အျမင္မေကာင္းဘူး ျဖစ္တာေပါ့။ ေစတနာမွန္နဲ႔လုပ္တယ္ ဆိုရင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အစိုးရနဲ႔ ေပါင္းလုပ္တယ္၊ အစိုးရ ဘုန္းႀကီးေတြဆိုတာက ပိုၿပီးခိုင္မာသြားေစတာေပါ့” ဟု ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၅ ရက္က မဇၩိမကို မိန္႔သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ တကၠသိုလ္၏ အႀကံျပဳခ်က္တြင္မူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအေနျဖင့္ “ႏွစ္သက္ရာ ပါတီသို႔ ဝင္ေရာက္ခြင့္ရွိသည္” ဟူသည့္ ျပင္ဆင္လိုက္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းပါ အခန္း (၄) ပုဒ္မ ၅၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ)၊ ပုဒ္မခြဲငယ္ (ဃဃ) ကို ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္းလည္း သံုးသပ္ထားေသးသည္။

ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားသို႔ဝင္ေရာက္ပါက “ပါတီစြဲ၊ ဂိုဏ္းဂဏစြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီး သင္ၾကားအုပ္ခ်ဳပ္မႈမ်ားတြင္ ဆိုးက်ိဳးမ်ား မ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း” ဟု အႀကံျပဳခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။

ယင္းအႀကံျပဳခ်က္အေပၚ ျမန္မာႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္သူ ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူက “ဝန္ထမ္းေတြ အကုန္လံုးက ကၽြန္မဟုတ္ဘူး။ သူယံုၾကည္ရာေတာ့ ယံုပေစ့ေလ။ သူ႔ယံုၾကည္ခြင့္ကို ခ်ိဳးေဖာက္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ့ Human Right ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ခ်ိဳးေဖာက္ရာက်တဲ့ အျမင္မ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္တယ္” ဟု ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၂ ရက္က သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာဆိုထားသည္။

ထို႔ျပင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သင္ၾကားမႈအေပၚ ေက်ာင္းသားမ်ားက အကဲျဖတ္မည့္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ပါ ပုဒ္မ(၅)၊ ပုဒ္မခြဲ(က)၊ ပုဒ္မခြဲငယ္(စစ)ကိုလည္း “ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မကိုက္ညီျခင္းေၾကာင့္ ပယ္ဖ်က္သင့္ ေၾကာင္း” ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ တကၠသိုလ္မွ သင္ၾကား/စီမံ ဆရာေတာ္မ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

အလားတူပင္ “အျခား ဘာသားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ား” ဟူသည့္  ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ ၃၆၊ ပုဒ္မခြဲ (ည) မွာလည္း တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ ရတက္မေအးစရာ၊ ေက်ာခ်မ္းစရာမ်ားျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ လံုးဝပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း သံုးသပ္ထားေသးသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ယက္ (NNER) ကမူ ယင္းပုဒ္မခြဲသည္ “ဘာသာေရးကို သီးသန္႔သင္ၾကားသည့္ ေက်ာင္းမ်ားကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္” ဟု ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၆ရက္တြင္ ရွင္းလင္းခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

“အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း” ေပၚေပါက္လာပံု

လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒသည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ စနစ္မ်ားေနျခင္း၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား တရားဝင္ဖြဲ႔စည္းခြင့္ မရွိျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ကနဦးတြင္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ရက္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္အတြင္း ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားတို႔ ေတာင္းဆိုသည့္ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲကို အစိုးရက လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၿပီး သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား အရွိန္ျမွင့္လာမွသာ ေဆြးေႏြးပြဲကို လက္ခံခဲ့သည္။

ယင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၏ ရလာဒ္အျဖစ္ ေက်ာင္းသားတို႔ ေတာင္းဆိုသည့္ လက္ရွိက်င့္သံုးလ်က္ရွိသည့္ စာေမးပြဲစနစ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ စနစ္မ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္၊ ေဒသအလိုက္၊ ေက်ာင္းအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္သည့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ရရွိရန္၊ တုိင္းရင္းသား မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘာသာစကားလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ဘာသာစကားအေျချပဳ ဘာသာစကားသံုး ပညာေရးစနစ္ကို ထည့္သြင္းရန္၊ ေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္လပ္စြာေတြး ေခၚစဥ္းစားႏိုင္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ေလ့လာစူးစမ္း သင္ယူႏုိင္မည့္ နစ္စနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲရန္တို႔ ပါဝင္သည့္ စုစုေပါင္း (၁၁) ခ်က္ကို အစိုးရဘက္က မူအားျဖင့္ သေဘာတူခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို အေျခခံေရးဆြဲထားသည့္ NNER ၏ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၆ ရက္တြင္ လႊတ္ေတာ္တင္ရန္ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ သေဘာတူလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ မေကြးေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည့္ ဦးပါေမာကၡကမူ “ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ တိုးတက္ဖို႔ အတြက္ ညွိညွိႏႈိင္းႏႈိင္းနဲ႔ လုပ္ၾကေစခ်င္တယ္။ သေဘာထားေတြ မတင္းမာဘဲနဲ႔ေပါ့” ဟု ၎၏ အျမင္ကို မိန္႔သည္။
Mizzima

No comments:

Post a Comment