Friday, April 3, 2015

ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ လြယ္ဂ်ယ္နယ္စပ္သို႔ ၁၀ ဘီးကားႀကီးမ်ားျဖင့္ တစ္ရက္လွ်င္ မီးေသြးတန္ ၁၀၀ ခန္႔ ခိုးထုတ္ေန


ဗန္းေမာ္ဆိပ္ကမ္းတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔တင္ပို႔မည့္ မီးေသြးအိတ္မ်ားကို ဧၿပီ ၁ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္

ကခ်င္ျပည္နယ္ လြယ္ဂ်ယ္နယ္စပ္ ဂိတ္မွ တစ္ရက္လွ်င္ တန္ ၁ဝဝ နီးပါးတင္ပို႔ေနမႈကို  မတ္ ၂၃ ရက္က ကခ်င္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးမႈမ်ားရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ယင္းအဆိုကို ဗန္းေမာ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၂) မွ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းရွိန္က  သစ္သားမီးေသြးကို ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္သို႔ တရားဝင္တင္ပို႔ေရာင္းဝယ္ခြင့္ ရွိ မရွိ ေမးျမန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကခ်င္ျပည္ နယ္လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပရသည့္အေၾကာင္း မွာ
ကခ်င္ျပည္နယ္ ဗန္းေမာ္ခ႐ိုင္တြင္ သစ္ ေတာမ်ားျပဳန္းတီးသြားၿပီး မီးေသြးျပဳလုပ္ ႏိုင္သည့္ သစ္မာအမ်ဳိးအစားမွာ က်န္ရွိျခင္း မရွိေတာ့သည့္အခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စစ္ကိုင္းတိုင္းအလယ္ပိုင္းႏွင့္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း၊ မႏၱေလးတိုင္းေျမာက္ပိုင္းမွ မီးေသြးမ်ား မွာ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕သို႕ ေရေၾကာင္းလမ္း၊ ကုန္း လမ္းမ်ားမွ ဝင္ေရာက္လာၿပီး ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕မွ တစ္ဆင့္ လြယ္ဂ်ယ္နယ္စပ္ဂိတ္ကို ၁ဝ ဘီး ကားႀကီးမ်ားျဖင့္ အနည္းဆံုး တစ္ရက္လွ်င္ သံုးစီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ခိုးထုတ္ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရၿပီး ေရရွည္တြင္ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အဖိုးတန္သစ္မာမ်ား ရွားပါးလာႏုိင္သည့္ အႏၱရာယ္ရွိေနသည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္က ေျပာၾကားသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္တြင္ ေမးခြန္းေမးျမန္သူ ဦးထြန္းရွိန္က “ဗန္းေမာ္ခ႐ိုင္မွာ အဆင့္မီ မီးေသြးဖုတ္ႏိုင္တဲ့သစ္မာ မရွိေတာ့ဘူး။ စစ္ကိုင္းတိုင္း ကသာခ႐ိုင္၊ မႏၱေလး တိုင္းေျမာက္ပိုင္း၊ ရွမ္းေျမာက္ကလာတာ။ ေမးခြန္းေမးေတာ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ပဲေျဖတယ္။ ဘယ္လိုတားဆီးသြားမယ္ ဆိုတာမေျဖဘူး။ မီးေသြးကားေတြက စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြကို နည္းမ်ဳိစံုနဲ႔ ျဖတ္ေနၾကတာေလ။ မီးေသြးထုတ္တာဟာ သစ္ခိုးထုတ္ေနတာပါပဲ။ တ႐ုတ္က ေလာင္စာအျဖစ္မဝယ္ ဘဲေျဗာက္အိုး၊ ေဖာက္ခြဲပစၥည္းမွာသံုးတဲ့ ယမ္းလုပ္တဲ့ေနရာမွာ ကုန္ၾကမ္းအျဖစ္ အသံုးျပဳတယ္လို႔ ၾကားသိရပါတယ္။ ၾကာရွည္သာ မီးေသြးေတြတင္ပို႔ေနရင္ တျခားတိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ေတြလည္း ကခ်င္ျပည္နယ္လို သစ္မာေတြ ကုန္သေလာက္ ျဖစ္ဦးမွာပါ” ဟု ေျပာၾကားသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ေမွာင္ခိုတင္ပို႔ေနသည့္ မီးေသြးမ်ားမွာ ဗန္းေမာ္-မႏၱေလး ကားလမ္း မွလည္းေကာင္း၊ ဗန္းေမာ္-မႏၱေလး ေရလမ္းေၾကာင္းမွလည္းေကာင္း လမ္းႏွစ္သြယ္ျဖင့္ ဝင္ေရာက္လာၿပီး ဗန္းေမာ္မွတစ္ဆင့္ ကားျဖင့္ လြယ္ဂ်ယ္ဂိတ္ကိုျဖတ္ကာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔ေနသည္မွာ ႏွစ္ဆယ္ခ်ီၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း ဧရာဝတီျမစ္႐ိုးႏွင့္ မႏၱေလးကားလမ္းေၾကာမွ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနရသည္မွာ ကခ်င္တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔ ပစ္ခတ္မႈျဖစ္လာ သည့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္သာျဖစ္ေၾကာင္း တ႐ုတ္သို႔ မီးေသြးခိုးထုတ္ခဲ့သည့္ ကုန္သည္မ်ား၏ ေျပာျပခ်က္အရ သိရသည္။

မီးေသြးကုန္သည္ေဟာင္း တစ္ဦးက “အ ခု ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕ေပၚေပါက္ေဈးက တစ္အိတ္ က်ပ္ ၂ဝဝဝ ရွိတယ္။ ၁ဝ ဘီးကားဆိုရင္ အိတ္ ၁၃ဝဝ ပါတယ္။ ၁၈ တန္၊ ၂ဝ တန္ ေလာက္ ေလးတယ္။ တ႐ုတ္က အေလးခ်ိန္နဲ႔ ဝယ္တာ။ တစ္တန္ ၁၆၅ဝ ယြမ္ေပါ့။ ကားကတစ္စီးကို ဗန္းေမာ္ လြယ္ဂ်ယ္ ငါးသိန္း၊ ေျခာက္သိန္းရွိတယ္။ လမ္းမွာေတာ့ပိုင္ရွင္က လမ္းရွင္းရတာ။ လြယ္ဂ်ယ္ကိုကေတာ့  တစ္ရက္ ခုနစ္စီး၊ ရွစ္စီးေလာက္ ေရာက္ေနတယ္။ ျမန္မာဘက္က ကုန္သည္ေတြေရာ၊ မီးေသြးဖုတ္သူေတြေရာ ဆင္းရဲတာမ်ားပါတယ္။ တ႐ုတ္ဝယ္လက္ကေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ မ်ားတယ္” ဟုဆိုသည္။

တ႐ုတ္ေငြေၾကးႏႈန္းႏွင့္ တြက္ပါက ဗန္းေမာ္တြင္  ၁ဝ ဘီးကားတစ္စီး ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၂၅ သိန္းဝန္းက်င္ရွိၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္တြင္ က်ပ္သိန္း ၅ဝ ေက်ာ္အထိ ရရွိေနေသာ္လည္း လမ္းတြင္ ဂိတ္ေၾကးမ်ားလြန္းေသာေၾကာင့္  အျမတ္က်န္မႈ နည္းပါးေၾကာင္း ယင္းကုန္သည္မ်ားက ဆိုသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ရွိ တ႐ုတ္နယ္စပ္ သစ္ေတာမ်ားမွာ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ စတင္ကာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္သို႔ သစ္ေတာသယံဇာတ အလြန္အကြ်ံ ေမွာင္ခိုထုတ္ယူခဲ့ၾကေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆုိသည္။ 

Eleven Media Group 


No comments:

Post a Comment