ကမၻာ့တကၠသုိလ္အသီးသီး၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ဆုိင္ရာ သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကုိ စုေဆာင္းရယူၿပီး တကၠသုိလ္တစ္ခုခ်င္းစီအေပၚ အကဲျဖတ္၍ ကမၻာ့အဆင့္ႀကီးစဥ္ငယ္လုိက္စာရင္းမ်ားကို ထုတ္ျပန္ေလ့ရိွသည့္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားအနက္ စပိန္ႏုိင္ငံအစိုးရ၏ Consejo Superior de Investigaciones Cientificas (CSIC) အဖဲြ႕လည္း ပါ၀င္သည္။ ယင္းအဖဲြ႕ကို ၁၉၃၉ က ဖဲြ႕စည္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဓိပၸာယ္မွာ သိပံၸသုေတသနဆုိင္ရာ အဆင့္ျမင့္ေကာင္စီ (Superior Council of Scientific Research) ျဖစ္ပါသည္။
အဆုိပါ CSIC အဖဲြ႕က ၂၀၁၅ ဇန္န၀ါရီတြင္ ကမၻာ့တကၠသုိလ္ေပါင္း ၂၅၀၀၀ ႏွင့္ သက္ ဆုိင္သည့္ စာရင္းတစ္ခုကုိ ေဒသအလိုက္၊ ႏုိင္ငံအလုိက္ ျပဳစုထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ ထိပ္တန္းစာရင္း၀င္ တကၠသုိလ္ ၁၀၀ ထဲတြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတကၠသုိလ္ ၅၈ ခု၊ ကေနဒါႏုိင္ငံက တကၠသိုလ္ငါးခု၊ မကၠဆီကုိႏွင့္ ဘရာဇီးႏုိင္ငံတုိ႔က တကၠသုိလ္တစ္ခုစီ၊ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံကတကၠသုိလ္ေလးခု၊ ဖင္လန္၊ ဆီြဒင္၊ ေနာ္ေ၀းႏွင့္ ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံမ်ားက တကၠသုိလ္တစ္ခုစီ၊ နယ္သာလန္ႏုိင္ငံက တကၠသုိလ္သံုးခု၊ ဘယ္လ္ဂ်ီယံႏုိင္ငံက တကၠသုိလ္ႏွစ္ခု၊ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံက တကၠသုိလ္သံုးခု၊ ၾသစေၾတးလ်၊ ဆြစ္ဇာလန္၊ အီတလီ၊ စပိန္ႏွင့္ ခ်က္ႏုိင္ငံမ်ားကတကၠသုိလ္ တစ္ခုစီ၊ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက တကၠသုိလ္ငါးခု၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက တကၠသုိလ္ႏွစ္ခု၊ တ႐ုတ္ (တုိင္ေပ)၊ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္တုိ႔က တကၠသုိလ္တစ္ခုစီႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံက တကၠသုိလ္ေလးခုတုိ႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ကမၻာ့အဆင့္တစ္တကၠသုိလ္မွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ဟားဗတ္တကၠသုိလ္ျဖစ္ၿပီး ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံမွ ကင္းဘရစ္ခ်္တကၠသုိလ္မွာ ကမၻာ့အဆင့္ ၁၅၊ ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသုိလ္မွာ ကမၻာ့အဆင့္ ၁၆ တြင္ ရိွပါသည္။ ကမၻာ့အင္အားႀကီးႏုိင္ငံျဖစ္သည့္ ႐ုရွားႏုိင္ငံ ေမာ္စကုိတကၠသုိလ္မွာ ကမၻာ့အဆင့္ ၁၂၉ ျဖစ္သျဖင့္ ယခုေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ထိပ္တန္း ၁၀၀ စာရင္းထဲတြင္ ပါ၀င္ျခင္းမရိွေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုပါသည္။
ဆက္လက္ၿပီး အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ား၏ ႏုိင္ငံတစ္ခုခ်င္းအလိုက္ အေကာင္းဆံုးတကၠသုိလ္တစ္ခုစီ၏ ကမၻာ့အဆင့္ကို တင္ျပလိုပါသည္။ စင္ကာပူႏုိင္ငံ စင္ကာပူအမ်ဳိးသားတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၁၁၆ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကက္ဆက္ဆတ္တကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၁၃၊ မေလးရွားႏိုင္ငံ ပူထရာအမ်ိဳးသားတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၄၂၀၊ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ ဂါဂ်ယာမဒါးတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၅၁၈၊ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံ ဗီယက္နမ္အမ်ိဳးသားတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၈၉၄၊ ဖိလစ္ပုိင္ႏုိင္ငံ ဖိလစ္ပုိင္တကၠသုိလ္က အဆင့္ ၁၃၅၆၊ ဘ႐ူႏုိင္းႏုိင္ငံ ဘ႐ူႏိုင္းဒါ႐ူဆလမ္တကၠသုိလ္က အဆင့္ ၃၄၉၄၊ လာအုိႏုိင္ငံ လာအုိအမ်ိဳးသားတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၃၉၁၂၊ ကေမၻာဒီးယားႏုိင္ငံ ဖႏြမ္းပင္ဘုရင့္ေတာ္၀င္တကၠသုိလ္က အဆင့္ ၅၅၆၅ႏွင့္ အဆိုပါစာရင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အဆင့္အျမင့္ဆံုးသတ္မွတ္ခံရေသာ ရန္ကုန္ကြန္ပ်ဴတာတကၠသုိလ္မွာ အဆင့္ ၁၆၁၅၇ အသီးသီးျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာ့အိမ္နီးခ်င္းမ်ားျဖစ္သည့္ အိႏိၵယႏုိင္ငံ ဘံုေဘစက္မႈတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၅၈၉၊ ဘဂၤလားေဒ့ရ္ွႏိုင္ငံ ရွားဂ်ာလားသိပၸံႏွင့္ နည္းပညာတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၄၀၀ ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေဘဂ်င္းတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၄၇ ျဖစ္ပါသည္။
အလ်ဥ္းသင့္သျဖင့္ ကမၻာ့အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္စာရင္းတြင္ ေတြ႕ရေသာ ျမန္မာ့တကၠသုိလ္အခ်ိဳ႕ကိုလည္း တင္ျပလုိပါသည္။ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္မွာ ရန္ကုန္ကြန္ပ်ဴတာတကၠသုိလ္ၿပီး ရန္ကုန္ေဆးတကၠသုိလ္ (၁)က အဆင့္ ၁၈၀၉၃၊ မႏၲေလးေဆးတကၠသုိလ္ကအဆင့္ ၂၀၁၁၄၊ မေကြးေဆးတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၁၄၈၂၊ ရန္ကုန္အေ၀းသင္တကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၁၈၃၂၊ ရန္ကုန္ေဆးတကၠသုိလ္(၂)က အဆင့္ ၂၁၉၄၈၊ မႏၲေလးတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၂၆၇၃၊ ဟသၤာတတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၄၀၃၊ မႏၲေလးကြန္ပ်ဴတာတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၄၅၁၊ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၄၇၄၊ ရန္ကုန္သူနာျပဳတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၅၄၈၊ ၿမိတ္တကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၅၅၉၊ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၅၈၉၊ ေရဆင္းေမြးျမဴေရးဆုိင္ရာ ေဆးတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၆၀၁၊ မႏၲေလးသူနာျပဳတကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၇၆၄ ႏွင့္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္က အဆင့္ ၂၃၈၄၁ အသီးသီးျဖစ္ၾကပါသည္။
ဤေနရာတြင္ CSIC အဖဲြ႕၏ တကၠသုိလ္အဆင့္အနိမ့္အျမင့္ သတ္မွတ္ရာတြင္ စံထားသည့္ နည္းနာပညာအခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ နံပါတ္(၁)အခ်က္မွာ တကၠသုိလ္တစ္ခု၏ေအာက္တြင္ ပညာရပ္သင္ေကာလိပ္ အမ်ိဳးအစားမ်ားျပားစံုလင္မႈ ရိွ၊ မရိွကို ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္(၂)အခ်က္မွာ မဟာဘြဲ႕၊ ပါရဂူဘြဲ႕စသည့္ ျမင့္မားေသာပညာရပ္ သင္ဆရာအင္အားခုိင္မာေတာင့္တင့္မႈ ရိွ၊ မရိွကုိ ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္(၃)အခ်က္မွာ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာအခ်ိဳးအစား (ဥပမာ-ဆရာတစ္ေယာက္သည္ ေက်ာင္းသား ၂၀ ေယာက္ထက္မပုိဘဲ နည္းနည္းႏွင့္ ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း မည္မွ်ထိ ကြပ္ကဲရသည္)ကုိ ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္(၄)အခ်က္မွာ လူသားအက်ိဳးျပဳသုေတသနစာတမ္း (Research Paper) ႏွင့္ ဆန္းစစ္ေလ့လာခ်က္အစီရင္ခံစာ (Survey Report) မ်ားဆုိင္ရာ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈကို ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္(၅)အခ်က္မွာ တကၠသုိလ္၏ ပထမဘဲြ႕၊ မဟာဘြဲ႕၊ ပါရဂူဘဲြ႕မ်ား ႏွစ္စဥ္မည္မွ် ခ်ီးျမႇင့္ႏုိင္သည္ကို ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္ (၆) အခ်က္မွာ ပညာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္တြင္ ၀င္ခြင့္ျပဳႏုိင္သည့္ ေက်ာင္းသားသစ္ပမာဏကို ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္(၇)အခ်က္မွာ ဆရာမ်ား၏ သုေတသနလုပ္ငန္း စီမံေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ ပညာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္အတြင္း ရရိွသည့္ တကၠသုိလ္၀င္ေငြကို ၾကည့္ပါသည္။
နံပါတ္(၈)အခ်က္မွာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာမွ ၀င္ေရာက္လာသည့္ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္ႏွင့္ တကၠသုိလ္၏ လက္ရိွဆရာ၊ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္ အခ်ိဳးအစားကို ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္ (၉) အခ်က္မွာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ (သိ႔ု) ေဒသဆုိင္ရာ သုေတသနစာတမ္းမ်ား ျပဳစုရာတြင္ ျပည္ပႏိုင္ငံပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပူးတဲြေရးသားျပဳစုႏုိင္မႈ အေျခအေနကို ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္ (၁၀) အခ်က္မွာ တကၠသုိလ္၏ လုိအပ္ခ်က္အရ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွ သုေတသနပညာရွင္မ်ား၊ ပါေမာကၡမ်ားကုိ ငွားရမ္းခန္႔ထားႏုိင္မႈ ရိွ၊ မရိွကုိ ၾကည့္ပါသည္။ နံပါတ္ (၁၁)အေနႏွင့္ တကၠသုိလ္က ေမြးထုတ္လုိက္သည့္ ေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ားထဲက စာေပပညာရပ္ဆုိင္ရာ ႏုိဗယ္လ္ဆုရွင္မ်ား ေပၚထြက္မႈ ရိွ၊မရိွကုိ ၾကည့္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အထက္စာပုိဒ္ (၄)ပါ ျမန္မာ့အဆင့္ျမင့္ပညာတကၠသုိလ္မ်ား၏ ကမၻာ့အဆင့္သတ္မွတ္ခံရခ်က္မ်ားမွာ ျမန္မာတုိင္းအတြက္ ၀မ္းနည္းဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္၊ မႏၲေလးတကၠသုိလ္၊ ေဆးတကၠသုိလ္၊ စက္မႈတကၠသုိလ္၊ ပညာေရးတကၠသုိလ္ စသည္တုိ႔မွာ အစဥ္အလာရိွခဲ့ေသာ တကၠသုိလ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာ့အေျခခံပညာေရးစနစ္ႏွင့္ ပကတိအေျခအေနမ်ားကို စစ္တမ္းေကာက္ယူၾကည့္လွ်င္လည္း ပုိ၍ ၀မ္းနည္းဖြယ္ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဤသုိ႔ ျမန္မာ့ပညာေရး အဆင့္အတန္းနိမ့္က်သြားရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ တပ္မေတာ္အစိုးရမ်ား ႏွစ္ေပါင္း (၅၀)ေက်ာ္ တစ္ဆက္တည္း စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့မႈေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္တစ္ေခတ္ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖို႔ဆိုသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) ၀န္းက်င္ေလာက္ တည္ ေဆာက္ခဲ့ၾကရပါသည္။ စစ္ႀကိဳေခတ္က ႏုိင္ငံျခားသားပညာရွင္အမ်ားစုထံမွ ပညာသင္ယူခဲ့ၾကေသာ ျမန္မာပညာရွင္မ်ားသည္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု ေခါင္းေဆာင္သည့္ ဖဆပလဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေရးေခတ္တြင္ ပါ၀င္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရခဲ့ၾကသျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပညာေရး ေရႊေခတ္ေပၚထြန္းခဲ့ဖူးပါသည္။ ဖဆပလေခတ္က ေမြးထုတ္လုိက္ေသာ ျမန္မာပညာရွင္မ်ားမွာ ကံမေကာင္းစြာျဖင့္ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ တစ္ပါတီအာဏာရွင္ေခတ္တြင္ တာ၀န္ထမ္းခြင့္ႀကံဳၾကရျပန္ပါသည္။ မူမွန္၊ လူမွန္၊ ေနရာမွန္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမႈ အားနည္းခဲ့ၿပီး ခဲြျခားဆက္ဆံမႈ၊ မသိမသာဖိႏွိပ္မႈ၊ ဘက္လုိက္မႈမ်ားရိွခဲ့သျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပညာေရးမွာ ေငြေခတ္သုိ႔ ေလွ်ာက်ခဲ့ရပါသည္။ တစ္ဖန္ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္က ေမြးထုတ္လုိက္ေသာ ျမန္မာပညာတတ္အမ်ားစုသည္လည္း ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္း စစ္အစိုးရမ်ားႏွင့္ လက္တဲြခဲ့ၾကရာ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပညာေရးမွာ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္သုိ႔ ထပ္မံေလ်ာ့က်ခဲ့ရသည္ဟု ဆုိရပါမည္။
ယခုအခါ ပညာေရးဆုိင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားပါ၀င္သည့္ အဖဲြ႕အစည္းအခ်ိဳ႕ ေပၚထြက္လာသည္ကို ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ ေတြ႕ရပါသည္။ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတုိင္းသည္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မွန္ကန္ခုိင္မာမႈအေပၚ မ်ားစြာတည္မွီလ်က္ရိွေနပါသည္။ ေငြေၾကးဓနအင္အားလည္း မ်ားစြာေတာင့္တင္း ရန္လိုပါသည္။ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကသာ လံုၿခံဳေသာ တုိင္းျပည္၊ ခုိင္ခံ့ေသာ လႊတ္ေတာ္၊ ေကာင္းမြန္ေသာ အစိုးရႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ပညာေရးအစဥ္အလာမ်ား ဆက္ကာဆက္ကာ ေပၚေပါက္ေစႏုိင္ေၾကာင္း ကမၻာကလည္း သက္ေသျပလ်က္ရိွပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လာမည့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြႏွင့္ လႊတ္ေတာ္သစ္၊ အစိုးရသစ္တုိ႔က ႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့က်လာခဲ့ရသည့္ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္ပညာေရးကို မူလေနရာေရႊေခတ္သုိ႔ ဦးစြာျပန္လည္ေရာက္ရိွေအာင္ ျပည္သူတို႔ႏွင့္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္၊ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေအးအတူပူအမွ်ခံစားရင္း လက္တဲြႀကိဳးပမ္းထမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
7Day Daily
No comments:
Post a Comment