သတၱဳတူးေဖာ္ရွာေဖြေရး၊ စက္႐ံု၊ ဓာတုပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္ေရး၊ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေရနံတူးေဖာ္ေရးႏွင့္ ေဆးဆိုးပန္း႐ိုက္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္
ပီအီးေခၚကြ်မ္းက်င္အင္ဂ်င္နီယာ (Professional Engineer) ကုိ အသံုးျပဳသင့္ေၾကာင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ ထုတ္ေပးသည့္ မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္မရွိဘဲ
အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကိုင္ပါက အေရးယူႏိုင္သည္ဆုိသည္ဟူေသာ
ျမန္မာႏိုင္ငံအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ သတင္းထုတ္ ျပန္မႈသည္ အင္ဂ်င္နီယာေလာကအေပၚ
မ်ားစြာ ဂယက္႐ိုက္ခတ္ခဲ့သည္။ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ားအမ်ားစုက အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ
ထုတ္ေပးသည့္ လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ထား ျခင္းမရွိဘဲ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားတြင္ ေရာက္ရွိေန
ျခင္းေၾကာင့္ အေရးယူခံရႏုိင္သည့္အေျခအေနမ်ားအေပၚ စိုးရိမ္မႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚေန
သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီကထုတ္ ေပးသည့္ မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ရမည္
ဆုိသည့္အခ်က္သည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာ တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ျပ႒ာန္းလုိက္
သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ ဥပေဒအရျဖစ္ၿပီး ယင္းဥပေဒမရွိခင္က အင္ဂ်င္
နီယာမ်ားမွာ ဘြဲ႕လက္မွတ္ျဖင့္သာ လုပ္ငန္းခြင္ သုိ႔ ၀င္ေရာက္ၾကသည္။ ဥပေဒေပၚထြက္ခဲ့ၿပီး
ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္းလည္း အင္ဂ်င္ နီယာေကာင္စီတြင္ မွတ္ပံုတင္ခဲ့သည့္ အင္ဂ်င္
နီယာမ်ားမွာ တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတုိင္းအတာ ျဖင့္ ယွဥ္ပါက အနည္းငယ္သာရွိခဲ့ၿပီး အမ်ားစု
မွာလည္း မွတ္ပံုတင္ကာ လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ရန္အတြက္ စိတ္ပါ၀င္စားမႈမရွိခဲ့ေပ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ
အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ၏ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က
တကၠသိုလ္မွ ေပးေသာဘြဲ႔သည္ Academic degree သာ ျဖစ္ၿပီး Professional license
မဟုတ္ေၾကာင္း၊ Professional license ရမွသာ Professional Engineer ျဖစ္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း
ဇန္န၀ါရီ လကုန္ပိုင္းတြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ YTU Accreditation ပြဲတြင္ ေျပာၾကားသည္။
"ေဆးတကၠသိုလ္က MBBS ဘြဲ႔ရ႐ုံနဲ႔ ေဆးကုသခြင့္မရပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံေဆးေကာင္စီက ဆရာ၀န္မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္ထုတ္ ေပးမွ ေဆးကုသခြင့္ရွိပါတယ္။ LL.B ဘြဲ႕ရတာ နဲ႔
ေရွ႕ေနလိုက္လို႔ မရပါဘူး။ ငါးႏွစ္လုပ္သက္ရွိ တဲ့တရား႐ံုးေရွ႕ေနတစ္ေယာက္ လက္ေအာက္မွာ
အလုပ္သင္တစ္ႏွစ္လုပ္မွ အထက္တန္းေရွ႕ေနလိုင္စင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုအင္ဂ်င္နီယာလည္း
ဒီလိုပါပဲ။ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ရသူတစ္ေယာက္က ပီအီးရထားတဲ့ ၀ါရင့္အင္ဂ်င္ နီယာတစ္ေယာက္ရဲ႕
လက္ေအာက္မွာ ေလးႏွစ္ အလုပ္လုပ္မွ အာရ္အီး(Registered Engineer) ျဖစ္မွာပါ။ အာရ္အီး
လုပ္သက္ႏွစ္ႏွစ္ရွိမွ အာရ္အက္စ္အီး (Registered Senior Engineer) ျဖစ္ဖို႔ ေလွ်ာက္ထားႏုိင္ၿပီး
ေရးေျဖ၊ ႏႈတ္ေျဖေအာင္မွ RSE လက္မွတ္ရမွာပါ။ RSE တစ္ႏွစ္ျပည့္မွ ပီအီးေျဖခြင့္ရမွာ ျဖစ္ပါ
တယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။ ဘြဲ႕ရၿပီး ခုနစ္ႏွစ္ၾကာလွ်င္ ပီအီးေခၚ ကြ်မ္းက်င္အင္ဂ်င္နီယာ
တစ္ေယာက္ျဖစ္ႏုိင္ ေၾကာင္းႏွင့္ "ေကာင္စီမွထုတ္ေပးေသာ မွတ္ပံု တင္လက္မွတ္မရွိလွ်င္
မည္သည့္အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္းမွ် မလုပ္ရ"လို႔ ပုဒ္မ ၃၇ က ျပ႒ာန္းထားတဲ့အတြက္ အဲဒါကို
ခ်ဳိးေဖာက္ပါက ဥပေဒႏွင့္အညီ ပုဒ္မ ၄၀ျဖင့္ အေရးယူခံရႏုိင္ေၾကာင္းလည္း ဦး၀င္းျမင့္ကေျပာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ ပီအီး လက္မွတ္ရေသာ
အင္ဂ်င္နီယာ ၃၀၀ ေက်ာ္ မွ ၁၃၂ ဦးသည္ ASEAN Chartered Profes-sional Engineer
လက္မွတ္မ်ားရရွိၿပီး အာဆီယံ ဆယ္ႏုိင္ငံအတြင္း အသိအမွတ္ျပဳခံရေသာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား
ျဖစ္လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း လည္း ၎ကေျပာသည္။
လက္ရွိအေနအထားအရ မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ အင္ဂ်င္ နီယာအေရ
အတြက္မွာ မွတ္ပံုတင္အႀကီးတန္း အင္ဂ်င္နီယာ (RSE) လက္မွတ္ရရွိသူ ၅၀၀ ခန္႔ႏွင့္
မွတ္ပံုတင္အင္ဂ်င္နီယာပညာရွင္ (PE) လက္မွတ္ရရွိသူ ၃၅၀ ၀န္းက်င္ခန္႔သာ ရွိေသးေၾကာင္း
ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီက တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။ "အခုအခ်ိန္မွာ သတၱဳတြင္း
ကုမၸဏီေတြ၊ စက္႐ံုေတြ၊ စက္မႈလုပ္ငန္းေတြမွာ ကြ်မ္းက်င္ အင္ဂ်င္နီယာမရွိဘဲ အလုပ္က
သင္ယူၿပီး စက္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာ အနည္းငယ္ကြ်မ္းက်င္တဲ့သူကုိ အင္ဂ်င္နီယာအေနနဲ႔ ျပန္ခန္႔ထားတာ
ေတြ႕ရတယ္။ သတၱဳတြင္းကုမၸဏီေတြမွာ ကြ်မ္းက်င္အင္ဂ်င္နီယာေတြကုိ ခန္႔ထားရင္ ေျမၿပိဳၿပီး လူေသတဲ့ကိစၥေတြကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ေရနံတူးေဖာ္ေရးနဲ႔ တျခားစက္မႈ
က႑ေတြ မွာလည္း ကြ်မ္းက်င္ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ခန္႔ထားဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ အခုကအလုပ္
ကေန သင္ယူသလိုျဖစ္ၿပီး စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ နည္းနည္းကြ်မ္းက်င္ရင္ အင္ဂ်င္နီယာအေနနဲ႔
ျပန္ခန္႔ၾကတယ္။ တကယ္ကြ်မ္းက်င္တဲ့အင္ဂ်င္နီယာေတြက အလုပ္မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။
ပီအီးလက္မွတ္ ထပ္ေလွ်ာက္ျခင္းေၾကာင့္ အင္ဂ်င္နီယာေတြ အတြက္လည္း အလုပ္အကိုင္
အခြင့္အလမ္း တိုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္"ဟု ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေမာင္ လင္းက ေျပာသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္
အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ နည္းဥပေဒကို ထပ္မံျပင္ဆင္ၿပီး စက္႐ံုအလုပ္ ႐ုံမ်ားႏွင့္ သတၱဳတူးေဖာ္ေရး
ကုမၸဏီမ်ားတြင္ ပီအီးေခၚ ကြ်မ္းက်င္အင္ဂ်င္နီယာ မည္မွ်ရွိရမည္ဟု အေရအတြက္ သတ္မွတ္သြား
မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေမာင္လင္းက ေျပာသည္။ "ပီအီးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ေဆာက္လုပ္ေရးက ျမင္ေနရ
လို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးက႑က ပိုအေရး ႀကီးေပမယ့္ တျခားက႑ေတြအတြက္လည္း လိုအပ္တယ္။
အင္ဂ်င္နီယာက တစ္ဦးတည္းလုပ္လို႔ရတဲ့ အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အားလံုးက ပီအီးလုပ္စရာ
မလိုဘူး။ တာ၀န္ခံအင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္ပဲလိုတာ။ တစ္ခုခုျဖစ္ခဲ့ရင္ သူကပဲ တာ၀န္ခံရမွာ။
ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္း ေလာက္က ထိုင္၀မ္မွာ ၁၇ ထပ္အေဆာက္ အအံုတစ္ခုၿပိဳက်ခ်ိန္မွာ တာ၀န္ခံအင္ဂ်င္
နီယာလို႔ ေရးထားတဲ့သူက လက္မွတ္မထိုးဘဲ ေဆာက္ထားတာေတြ႕ရတယ္။ ဒါဆိုခြင့္ျပဳ တဲ့သူရွင္း
ရမွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအေဆာက္ အအံုကုိ ျပန္စစ္ေဆးေတာ့ ဘီစကြတ္မုန္႔ပံုး ေတြကုိ တိုင္အေနနဲ႔
လုပ္ထားတာ ေတြ႕ရတယ္။ တကယ္ဆို ဒီလိုစည္းကမ္းမဲ့ေဆာက္လုပ္ျခင္း ေတြ မျဖစ္လာဖို႔ အားလံုးကုိ
လိုက္စစ္ေဆးေပး မယ့္ ပီအီးေခၚ တာ၀န္ခံ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္လိုအပ္တယ္။ သူ႔လက္မွတ္ပါမွ
သက္ဆိုင္ရာက ေနထိုင္ဖို႔ ခြင့္ျပဳေပးမွာျဖစ္ၿပီး တစ္ခုခုဆိုလည္း သူ႔ကပဲ တာ၀န္ခံရမွာျဖစ္တယ္။
ျပႆနာျဖစ္ရင္လည္း သူကပဲ အဖမ္းခံရမွာျဖစ္ပါတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္
အေဆာက္အအံုတည္ေဆာက္ခြင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္
မတီကုိသာ တင္ျပေနရဆဲျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ကြ်မ္းက်င္အင္ဂ်င္ နီယာလက္မွတ္မ်ားကုိလည္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကသာ ထုတ္ေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း
အတြက္ အႀကီးတန္းလုိင္စင္ ၂,၅၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အငယ္တန္းလုိင္စင္ ၁,၅၀၀ ေက်ာ္တုိ႔ကို ထုတ္ေပး
ထားၿပီးျဖစ္ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ လအနည္းငယ္ခန္႔ကပင္ ယင္းလုိင္စင္မ်ားကို သက္တမ္းထပ္မံတိုးေပး
ခဲ့ေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာဌာန (အေဆာက္အအံု) မွ သိရသည္။ "လက္ရွိအခ်ိန္ထိ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ
ကေန ထုတ္ေပးတဲ့ လိုင္စင္ရအေရအတြက္ က မလံုေလာက္ေသးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ဌာနက
လုပ္ငန္းလုိင္စင္ထုတ္ေပးထားတဲ့ သူေတြကို သက္တမ္းတိုးၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနတာ။ သူတုိ႔
ဆီမွာ ျပည့္မီေအာင္ အရင္လုပ္ဖုိ႔လိုတယ္။ သူတုိ႔ဘက္က ျပည့္စံုတဲ့လုိင္စင္ေတြ ေပးၿပီဆုိရင္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘက္က လုပ္ငန္းလုိင္စင္ေပး လိုက္လုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေကာင္စီဘက္က လိုင္စင္ရွိ႐ံုနဲ႔
စီမံကိန္းေတြလုပ္လို႔မရဘူး အင္ဂ်င္နီယာဌာနက လုပ္ငန္းလုိင္စင္ေတာ့ ယူရမယ္" ဟု ဦးေန၀င္းက
ေျပာသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အေဆာက္အအံုမ်ားတည္ေဆာက္မႈတြင္ အင္ဂ်င္နီယာဌာနက ၎တုိ႔ ဌာနမွ
ထုတ္ေပးထားသည့္ လုပ္ငန္းလုိင္စင္ရ အင္ဂ်င္နီယာ၏ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲပါမည္ဟူ သည့္ လက္မွတ္ပါ
မွသာ စီမံကိန္းမ်ား၏ အဆုိ ကို ခြင့္ျပဳေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
"အခုအခ်ိန္မွာ Construction Industrial Development Board Law (CIDB) မရွိေသးလို႔
အေဆာက္အအံုတစ္ခုေဆာက္မယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကသာ
ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံေနရဆဲျဖစ္ေပ မယ့္ အခုေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနက အသစ္ေရးဆြဲေနတဲ့ CIDB ေခၚ ေဆာက္လုပ္ ေရးက႑ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဥပေဒကုိ ျပ႒ာန္း ႏုိင္ခဲ့ရင္ စီမံကိန္းေတြနဲ႔
အင္ဂ်င္နီယာေတြကုိ ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးတာကုိ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနကပဲ သတ္မွတ္ေပးရေတာ့
မွာပါ။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြက္ပဲ ဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္ေပ မယ့္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက တစ္ႏုိင္ငံ လံုးကုိ ျခံဳငံုဖြဲ႕စည္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္"ဟု ဦးေမာင္လင္းက ေျပာသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ မ်ားကုိလည္း ကြ်မ္းက်င္
အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတန္ဖိုးကုိ မူတည္၍ အဆင့္ အတန္းမ်ား ခြဲျခားကာ တည္ေဆာက္ႏုိင္
ေသာ အေဆာက္အအံုအမ်ဳိးအစားမ်ားကုိ ခြဲျခားေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာ
အသင္းမွ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေအာင္ျမင့္က ေျပာသည္။ "ေနာက္ပိုင္းမွာ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ
ေတြကုိလည္း အဆင့္အတန္းေတြ ခြဲေပးသြား မွာပါ။ Class A ဆိုရင္ ပီအီးဘယ္ႏွေယာက္ရွိ
ရမယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတန္ဖိုး ဘယ္ေလာက္ရွိရ မယ္။ စက္ယႏၲရားဘယ္ေလာက္ ပိုင္ဆိုင္ထား
ရမယ္။ ဒါဆို အေဆာက္အအံုအမ်ဳိးအစားအစံု ကုိ ေဆာက္လုိ႔ရမယ္။ Class B ဆို ဘယ္ေလာက္
ရွိရမယ္။ ဘယ္အေဆာက္အအံုအမ်ဳိးအစား အထိ ေဆာက္လို႔ရမယ္။ အခုလည္း အဆင့္ အတန္း
သတ္မွတ္ေပးဖို႔ တင္ျပလာတဲ့ ကုမၸဏီ ေတြကုိ အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ေပးေနပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီႏုိင္ငံက ပီအီးရၿပီးရင္ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြမွာပါ အသိအမွတ္ျပဳခံရ မွာ
ျဖစ္ပါတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ အဆင့္အတန္း
သတ္မွတ္ရန္ အသိအမွတ္ျပဳေပးျခင္းမ်ားကုိ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားအျပင္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊
ေဟာင္ေကာင္၊ အေမရိကန္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား၊ ဩစေၾတးလ် စေသာ ႏုိင္ငံေပါင္း
ႏွစ္ဆယ္ငါးႏုိင္ငံပါ၀င္ေသာ The Federation of Engineering Institutions of Asia and
the Pacific (FEIAP) ကလည္း အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ
တာ၀န္ရွိသူ မ်ားက ေျပာသည္။ ထုိ႔ျပင္ အင္ဂ်င္နီယာလက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ သည့္စနစ္မွာ
အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း က်င့္သံုးေသာ္လည္း ယင္းႏုိင္ငံမ်ားက လက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္
သူမ်ားကို အလုပ္ရွာေဖြေပးျခင္း၊ ပိုမုိေကာင္းမြန္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေပးျခင္းမ်ား
ျပဳလုပ္ေပးေၾကာင္း ေရနံ ကုမၸဏီတစ္ခုတြင္ ကြ်မ္းက်င္အင္ဂ်င္ နီယာအျဖစ္လုပ္ကိုင္ေနသူ
ဦးေ၀လင္း က ေျပာသည္။ "ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ကေတာ့ မွတ္ပံုတင္ရ ေအာင္လုပ္တဲ့သူေတြ
ကလုပ္သလို စိတ္မပါ တဲ့သူေတြကလည္း မပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာက
လုိင္စင္ကိုင္ ေဆာင္ဖုိ႔စနစ္ရွိသလို ကိုင္ေဆာင္တဲ့သူေတြ ေပၚမွာလည္း ျပန္တာ၀န္ယူတာေတြ
ရွိတယ္။ သူတုိ႔က အလုပ္ျပန္ရွာေပးသလို အခ်ိတ္အဆက္ေကာင္းေကာင္းေတြရေအာင္လည္း
လုပ္ေပးတာေတြရွိပါတယ္။ အခုဒီမွာက ကြ်န္ေတာ္သိေလာက္ လက္မွတ္ရဖို႔ စာေမးပြဲေျဖ ရတယ္
ဒါေပမဲ့ေမးတာတျခား ေျဖတာတျခား ရသြားတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Seminar
ေတြကို နာရီျပည့္ေအာင္ တက္ခုိင္း တယ္။ ဘာစံႏႈန္းေတြနဲ႔ တုိင္းၿပီးေပးတယ္ဆုိ တာ မရွိဘူး"ဟု
၎က ေျပာသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာအင္ဂ်င္နီယာမ်ားမွာ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ ထုတ္ေပးသည့္
မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္ျပဳလုပ္ကာ ကိုင္ေဆာင္ထားျခင္း သည္ လာမည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ အင္ဂ်င္နီယာ
လုပ္ငန္းမ်ား၌ မျဖစ္မေနလိုအပ္လာမည့္ လက္မွတ္ (လိုင္စင္) တစ္ခုျဖစ္သည့္အတြက္ ျပဳလုပ္
ထားသင့္ေၾကာင္း Myanmar Kaido ကုမၸဏီတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည့္ အင္ဂ်င္နီယာ
တစ္ေယာက္ျဖစ္သူ ကိုေအာင္ ေလးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ တစ္ေနရာ။ေအာင္ျမင္ရဲေဇာ္ / ျမန္မာတိုင္း(မ္)ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ တစ္ေနရာ။ေအာင္ျမင္ရဲေဇာ္ / ျမန္မာတိုင္း(မ္)
"အင္ဂ်င္နီယာအလုပ္လုပ္မယ့္သူတိုင္း ကလက္မွတ္ရွိဖုိ႔လိုလာၿပီဆုိေတာ့ လုပ္ထားတာ
အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ လုပ္ငန္းေတြမွာလည္း ဒီလက္မွတ္ေတြလုိလာ ေတာ့မွာ။
ဒါက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဆုိတဲ့ အသိ အမွတ္ျပဳလက္မွတ္ဆိုေတာ့ ဆရာ၀န္ဆုိလည္း
ဆရာ၀န္လုိင္စင္ရွိမွ ေဆးကုလို႔ ရသလို အင္ဂ်င္နီယာဆုိလည္း
အင္ဂ်င္နီယာလိုင္စင္ရွိမွ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္လို႔ရမယ္ဆုိတာ ေကာင္းတဲ့သေဘာမ်ဳိးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို ေျပာင္းလဲလုိက္တာ ေကာင္းေပမယ့္ ေျပာင္းတဲ့ ပံုစံက စနစ္မက်ေတာ့ ကန္႔ကြက္
တာေတြ၊ ေ၀ဖန္ တာေတြ ေပၚလာတာပါ" ဟု ၎က ေျပာ သည္။ စက္မႈတကၠသိုလ္က
ပညာသင္ၾကားၿပီး ဘြဲ႕ ရရွိသူမ်ားအတြက္ ပီအီးလိုင္စင္တိုက္႐ိုက္ မရရွိဘဲ ျပန္ေလွ်ာက္ရ
မည့္အေပၚတြင္ အင္ဂ်င္ နီယာမ်ားၾကား မေက်လည္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေန ေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီ
ယာတစ္ဦးျဖစ္သူ မပိုးျဖဴစင္ က ေျပာသည္။ "ေက်ာင္းမွာ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ပညာသင္ၾကား ၿပီးတာေတာင္
ပိအီးျဖစ္ဖို႔ သက္သက္ေလွ်ာက္ ရမယ္။ ေဟာေျပာပြဲေတြ ထပ္တက္ရမယ္ဆိုတာ ေတာ့
သဘာ၀မက်ဘူးလုိ႔ ထင္တာပဲ။ အင္ဂ်င္ နီယာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့က႑ေတြက အခုမွ ပိုဖြံ႕ၿဖိဳး
တိုးတက္လာေနေပမယ့္ အားလံုးက ႐ႈပ္ေန ေသးတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းၿပီးေပမယ့္
အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ခြင့္ မရဘူး။ ပီအီးထပ္ေလွ်ာက္ရမယ္။ အေဆာက္အအံုေဆာက္ဖို႔
အင္ဂ်င္နီယာလုပ္မယ္ဆို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွာလည္း
ေလွ်ာက္ရမယ္။ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွာ လည္း ထပ္ေလွ်ာက္ရမယ္ဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းစဥ္က
႐ႈပ္ေနတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ေနခဲ့ ၿပီးျဖစ္သည့္ အႀကီး
တန္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ား မွာ လတ္တေလာတြင္ လက္မွတ္ရရန္ ေဆာင္ ရြက္ရန္မွာ ခက္ခဲသည္ဟု
အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးျဖစ္သူ မသဲႏုေဆြက ေျပာသည္။ "ေက်ာင္းၿပီးကတည္းက အလုပ္၀င္လုပ္
လာခဲ့တာ အခုမွခ်က္ခ်င္းထလုပ္ဖို႔ကလည္း ခက္ပါတယ္။ လိုင္စင္ရဖို႔ေလွ်ာက္ရတာကလည္း
သူတုိ႔ေပးတဲ့သင္တန္းေတြတက္တာ ေတြ၊ စာေမးပြဲေတြေျဖၿပီးမွ ရတာဆုိေတာ့ အခ်ိန္ေပးၿပီးမွပဲ
လက္မွတ္ရမွာပါ" ဟု ၎က ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာအင္ဂ်င္နီယာမ်ားမွာ
အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ ထုတ္ေပးသည့္ မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္ျပဳလုပ္ကာ ကိုင္ေဆာင္
ထားျခင္းသည္ လာမည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ အင္ဂ်င္ နီယာလုပ္ငန္းမ်ား၌ မျဖစ္မေနလိုအပ္လာ
မည့္ လက္မွတ္ (လိုင္စင္) တစ္ခုျဖစ္သည့္အတြက္ ျပဳလုပ္ထားသင့္ေၾကာင္း Myanmar
Kaido ကုမၸဏီတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည့္ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္ျဖစ္သူ
ကိုေအာင္ေလးက ေျပာသည္။
myanmar.mmtimes.com
No comments:
Post a Comment