Tuesday, September 4, 2012

ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္း၏ Facebook မွ ေဖာ္ျပထားေသာ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား

ခံုရံုးနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေတြ႕ေရးကို မေရွာင္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူးလား ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုးက လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔မ်ားကို ျပည္ ေထာင္စုအဆင့္ု အဖဲြ႔အစည္းမ်ားအျဖစ္ ထည့္သြင္းအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိျခင္းမွာ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ညီညြတ္မႈမ ရိွေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ျခင္းမွာ မွားယြင္းေၾကာင္း ခံုရံုးကိုယ္တုိင္က ေၾကျငာေပးရန္ တိုက္တြန္းေၾကာင္း ေပ်ာ္ဘြယ္ မဲဆႏၵနယ္က ဦးျမင့္စိုး တင္သြင္းထားတဲ႔အဆိုကို ၂၇- ၈ - ၁၂ ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ႔တဲ႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမွာ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ ေဆြးေႏြးရန္ စာရင္းေပးထားေသာ္လည္း ေဆြးေႏြးခြင့္ မရခဲ႔ပါ။ ထုိေန႔က ေဆြးေႏြးျဖစ္လ်င္ တင္ျပရန္ရည္ရြယ္ထားေသာ အျမင္တစ္ခ်ိဳ႕မွာ အေရး ႀကီးၿပီး ခံုရံုးအား စြပ္စဲြပစ္တင္ျခင္းနည္းလမ္း ကုိေသာ္၎၊ ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအား ျပင္ဆင္ျခင္း နည္းလမ္းကိုေသာ္၎၊ ေရွာင္လဲႊႏိုင္မည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ညႊန္ျပထားျခင္းမ်ားပါ၀င္သည္။ ထုိေန႔က ေဆြးေႏြးခြင့္မရ သျဖင့္ (ဆရာေမာင္၀ံသ စကားအရ) ရထားႀကီးတိုက္ေတာ့မည့္အေရးကို အလံနီျပခြင့္ မရလုိက္သလိုျဖစ္သြားကာ္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္သြားမိပါသည္။ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ လႊတ္ေတာ္ မွ ခြင့္ယူၿပီး သီေပါသို႔ ျပန္လာ နားေနရာ ႏိုင္ငံေရးစိတ္၀င္စားၿပီး အေမးအျမန္းထူေသာ မိတ္ေဆြတစ္ ေယာက္က ေမးသည္ကို ရွင္းျပရင္း ထုိရွင္းျပခ်က္မ်ားကို ျပည္သူလူထုသိရိွေစရန္ရည္ရြယ္၍ု အင္ တာဗ်ဴး ပံုစံျျဖင့္ ျပန္လည္တင္ျပလိုက္ပါသည္။

မိတ္ေဆြ။ ။ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုးက ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ေရးရာေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖြ႔ဲေတြကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားျဖစ္တယ္ဆုိၿပီး ထည့္သြင္းအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိထားတာ ဟာ အေျခခံဥပေဒနဲ႔မညီဘူးလုိ႔ ေျပာတံုးက ခံုရံုးကို လႊတ္ေတာ္က စြပ္စဲြျပစ္တင္ၿပီး တာ၀န္က ရပ္စဲပစ္ ႏိုင္တယ္ဆုိတာကို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ စေျပာတာ ခင္ဗ်ားမဟုတ္လား။
ရဲ ထြန္း။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ စေျပာတံုးက ၂၆- ၄ - ၂၀၁၂ ရက္ေန႔က က်င္းပတဲ႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ တတိယအႀကိမ္အစည္းအေ၀း ၂၈ ရက္ေျမာက္ေန႔မွာပါ။ ေျပာတဲ႔ရည္ရြယ္ခ်က္က လႊတ္ေတာ္က ဖဲြ႔ေပးလိုက္တဲ႔ အဖဲြ႔ ဆုိတာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အခြင့္အာဏာရိွတဲ႔ အဖဲြ႔အစည္း ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ၊ ခံုရံုးကိုမဆုိထားနဲ႔ သမၼတကိုေတာင္ စံုစမ္းစစ္ေဆးခြင့္ရိွတယ္ဆုိၿပီး အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၇၁ ကုိညႊန္းၿပီးေျပာတာပါ။ လႊတ္ေတာ္က ဖဲြ႔စည္းေပးတဲ႔ ေကာမတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔ တုိ႔ရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္တာ၀န္ ဘယ္ေလာက္ရိွ တယ္ဆုိတာကို အဓိက ေျပာျပတာပါ။
မိတ္ေဆြ။ ။ ေနာက္ စတုတၳအႀကိမ္ အစည္းအေ၀းမွာ လည္းခင္ဗ်ား ထပ္ ေျပာျပန္တယ္ေနာ္။ ဘာကိစၥကိုေဆြးေႏြးရင္းေျပာျဖစ္တာလဲ။
ရဲ ထြန္း ။ ။ အဲဒီ ေန႔မွာ ေျပာျဖစ္တာက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အခြင့္အေရးေကာ္မတီရဲ႕ အစီရင္ခံ စာပါ အပုိဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ေဆြးေႏြးရင္းေျပာျဖစ္တာပါ။ အဲဒီအစီရင္ခံစာမွာ ခံုရံုးရဲ႕ အထက္ကေျပာခဲ႔တဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳေရးမွာ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ အဲဒီခံုရံုးဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ အၿပိီးအျပတ္အတည္ျဖစ္လ်က္ရိွ တာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼ တ က အဲဒီဥပေဒၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္ထားေၾကာင္း တင္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီကိစၥေဆြးေႏြးရင္း - က်ေနာ္က နည္းလမ္းႏွစ္သြယ္တင္ျပထားပါတယ္။ တစ္ခုက ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မွာ လႊတ္ေတာ္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔တုိ႔ရဲ႕ အဆင့္အတန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖည့္ စြက္ေရးသား တဲ႔ နည္းလမ္းေပါ့။
ေနာက္တစ္နည္းကေတာ့ - ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုးကို မွားယြင္းဆံုးျဖတ္ခဲ႔မႈအတြက္ ပစ္တင္ စြပ္စြဲကာ တာ၀န္မွ ရပ္စဲေစျခင္းအားျဖင့္ အဲဒီခံုရံုးရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုပယ္ဖ်က္ပစ္တဲ႔ နည္းလမ္းျဖစ္ ေၾကာင္းတင္ျပၿပီး က်ေနာ္ကေတာ့ ထိခိုက္နာက်င္မႈနည္းပါးတဲ႔ ပထမလမ္းေၾကာင္းကို သာႀကိဳက္ ႏွစ္ သက္ေၾကာင္း၊ ဘယ္လမ္းကိုေရြးသင့္တယ္ဆုိတာေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ ရမွာျဖစ္ေၾကာင္းေျပာခဲ႔တာပါ။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဒါဆုိခင္ဗ်ား တင္ျပခဲ႔တဲ႔လမ္းေၾကာင္းက သမၼတႀကီးေနာက္ဆံုးအႀကံျပဳခဲ႔တဲ႔ လမ္းေၾကာင္း ဘဲေပါ့။ လႊတ္ေတာ္က ဘာျဖစ္လို႔အဲဒီလမ္းေၾကာင္းကိုမေရြးခဲ႔တာလဲ။
ရဲ ထြန္း။ ။ လႊတ္ေတာ္ထဲက စူပါတန္း၀င္ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးတစ္ခ်ိဳ႕တင္ျပခဲ႔တဲ႔ အခ်က္အ လက္ေတြထဲမွာ အေၾကာင္းျပခ်က္အမ်ားႀကီးရိွေပမဲ့ အဓိကအေရးႀကီးအခ်က္ကေတာ့ အဲဒီလမ္း ေၾကာင္း က ေအာင္ျမင္ဘို႔မေသခ်ာလို႔ဘဲ။ အဲဒိီလိုလုပ္မယ္ဆုိရင္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးရဲ႕ ေထာက္ခံမဲ ၇၅ % ေက်ာ္ရမွသာ ျဖစ္မွာမို႔ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္အားလံုးကန္႔ကြက္တာနဲ႔တင္ အဲဒီအဆုိ ဟာ ေလထဲမွာေပ်ာက္သြားၿပီး၊ ခံုရံုးရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ဆက္လက္တည္ျမဲေေနမွာဘဲ။
မိတ္ေဆြ။ ။ ခင္ဗ်ား မတင္ျပမေဆြးေႏြးလိုက္ရတဲ့ ထိပ္တိုက္ရင္ဆုိင္ေတြ႔ေရးကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္တဲ႔ လမ္းေၾကာင္းဆုိတာကေကာ ဘယ္လိုလဲဗ်။
ရဲထြန္း ။ ။ ျပႆနာျဖစ္ေနတဲ႔ ပုဒ္မက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒ၊ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒ စာအုပ္ေတြမွာပါတဲ႔ အခန္း(၁)၊ ပုဒ္မ (၂) ၊ အပုိဒ္ခဲြ(ဇ) ဗ်။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒမွာ ေတာ့ အပိုဒ္ခဲြ(စ) ေပါ့။ အဲဒီမွာ ဆုိထားတာက -
(ဇ) ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရဖဲြ႔စည္းေသာ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖဲြ႔၊ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စု တရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုး၊ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုရာထူး၀န္အဖဲြ႔တုိ႕ကို၎၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္ သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔ကဖဲြ႔စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တို႕ကိုဆုိ သည္။ တဲ႔ - - -
အဲဒီ ဥပေဒက တည္ဆဲဥပေဒျဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီ မညီဆုိတာကို ခံုရံုးက စစ္ေဆးေပးဘို႔ တာ၀န္မရိွဘူးလို႔ လႊတ္ေတာ္ကယူဆတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားက ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီမညီဆုိတာကို စစ္ေဆးဘို႔က လႊတ္ေတာ္ရဲ႕တာ၀န္ဘဲလို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားကခံယူတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဒီတာ၀န္ကို ခံုရံုးကလည္းထမ္းေဆာင္တာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ျငင္းတယ္။ သူတုိ႔ကိုေပးအပ္ ထားတဲ႔ တာ၀န္တစ္ရပ္ျဖစ္တဲ႔ အေျခခံဥပေဒကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိတဲ႔ အေနနဲ႔သာ “ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး ကဖဲြ႔ စည္းထားေသာ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္အဖဲြ႔တို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အျဖစ္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိထားျျခင္းမွာ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မႈမရိွေၾကာင္းလုိ႔ေျပာျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း လုိ႔ဆုိတယ္။
အဲဒီျပႆနာမွာ က်ေနာ့္အျမင္က ခံုရံုးက သူ႔တာ၀န္မဟုတ္တာကို ၀င္ေရာက္ထမ္းေဆာင္ သလုိ ျဖစ္သြားတဲ႔အတြက္ေတာ့ မွားတယ္လုိ႔ျမင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္တာ၀န္မဟုတ္တာကို ထမ္းေဆာင္ၿပီး ခ်မွတ္ခဲ႔တဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ရလဒ္ဟာလည္း ဥပေဒေၾကာင္းအရ အာဏာသက္ေရာက္မႈ မရိွဘူးလို႔မွတ္ယူ တယ္။ ခံုရံုးက ၀န္ခံၿပီးမွားယြင္းဆံုးျဖတ္ေၾကာင္း မေၾကျငာရင္လည္းကိစၥမရွိဘူး။္ အဲဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ အာဏာသက္ေရာက္ မႈမရိွေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္မွာ အဆုိတင္ဆံုးျဖတ္လိုက္ ရင္ၿပီးပါတယ္။ ျျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဟာ အျမင့္ဆံုး ဥပေဒျပဳအဖဲြ႔အစည္းျဖစ္တဲ႔အတြက္ ဒီလိုလုပ္တာမမွားလုိ႔ထင္ တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ အေျခခံဥပေဒကို ရိုေသေလးစားလိုက္နာရမွာျဖစ္လုိ႔ အေျခခံဥပေဒအရ ေပးအပ္ မထားတဲ႔ တာ၀န္ကုိ ၀င္ေရာက္ထမ္းေဆာင္ၿပီးဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တာဟာ မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ ေစ လိုက္နာမယ္ဆုိရင္ အစဥ္အလာႀကီးျဖစ္ သြားၿပီး ေနာက္ေနာင္ အနာဂါတ္အတြက္ မေကာင္းဘူး။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ လုပ္ ပါ။ ဆုိတာပါဘဲ။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဟုတ္ၿပီ။ ခံုရံုးက ကုိယ့္တာ၀န္မဟုတ္တာကို ၀င္ေရာက္ထမ္းေဆာင္ခဲ႔တာကေတာ့ မွားတယ္ထားေတာ့။ လႊတ္ေတာ္ကဖဲြ႔တဲ႔ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အျမင္က ေကာမွန္တယ္ထင္လား။
ရဲထြန္း ။ ။ တည္ဆဲ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဥပေဒ ၊ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္ဆုိ္င္ရာ ဥပေဒနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဥပေဒမ်ားမွာပါတဲ႔ ပုဒ္မ(၂) ၊ အပိုဒ္ခဲြ ( ဇ) နဲ႔ (စ) ေပါ့ေလ။ အဲဒီပုဒ္မ ဟာ အမည္၊ အာဏာတည္ျခင္းနဲ႔ အဓိပၸါယ္ေဖၚျပခ်က္ဆုိတဲ႔ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာပါတာဆုိေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ဥပေဒပုဒ္မမ်ားမွာ၊ ဲ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္း လုိ႔ ရည္ညႊန္းေရးသားထားတာေတြ႔ ရင္ ဘယ္အဖဲြ႔အစည္းေတြကိုဆုိလိုတာပါလို႔ အလြယ္တကူသိရိွႏိုင္ေအာင္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေပးထားတာ ဘဲဗ်။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္က ေနာက္ပိုင္းကပါတဲ႔ ပုဒ္မေတြကို လုိက္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လႊတ္ ေတာ္မ်ားက ဖဲြ႔စည္းထားတဲ႔ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔ေတြကို ရည္ညႊန္းၿပီး ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္းလု႔ိ ေရးသားသံုးႏံႈးထားတာ တစ္ေနရာမွမေတြ႔ရဘူး။ အဲဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္ဘဲ တည္ဆဲ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒစာအုပ္မ်ားရဲ႕ပုဒ္မ ၁၇ မွာ- လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒နဲ႔ ဒုတိ ယ ဥကၠ႒မ်ားကို ရည္ညႊန္းၿပီး- -
၁၇။ ဥကၠ႒ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠ႒ သည္ျပည္ေထာင္စုအဖဲြ႔အစည္းတစ္ရပ္ရပ္တြင္တာ၀န္ေပး အပ္ျခင္းခံရပါက ဥကၠ႒ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ အျဖစ္မွႏႈတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟုမွတ္ယူရမည္။
လို႔ ဆုိထားတယ္။ အဲဒိီေတာ့ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔တို႔ကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔ အစည္းလို႔ ရည္ညႊန္းေၾကာင္းယူဆရင္လို႔ယူဆရင္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒နဲ႔ ဒုတိယဥကၠ႒ေတြဟာ လႊတ္ ေတာ္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔တို႔မွာပါ၀င္ခြင့္မရိွဘူးဆုိတဲ႔အဓိပၸါယ္ျဖစ္မေနဘူးလား။ ဒါေပမဲ႔ နည္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၄ မွာက်ေတာ့ -
၅၄။ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရးေကာ္မတီကို ၁၅ ဦးထက္မပိုေသာလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖဲြ႔စည္းရမည္။ ယင္းသို႔ဖဲြ႔စည္းရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ သည္ရာထူးအေလ်ာက္ေကာ္မတီ၏ ဥကၠ႒ အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ရမည္။ လုိ႔ဆုိထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ - - -
အဲဒီ ပုဒ္မ ၁၇ နဲ႔ ၅၄ ကိုေထာက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိတာ က်ေနာ္တို႔လႊတ္ေတာ္မ်ား ကဖဲြ႔စည္းထားတဲ႔ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔တုိ႔ကို ရည္ညႊန္းတာမဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ယူဆတယ္။
က်ေနာ္ သံုးႏံႈးတဲ႔အသံုးအႏံႈးကို သတိထားမိလား၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္ဘူးလုိ႔မေျပာဘူးေနာ္။ ဥပေဒမွာပါတဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိတာ ဒီလႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖြဲ႕တို႔ ကိုရည္ညႊန္းတာမဟုတ္ဘူးလို႔ဆိုတာျဖစ္တယ္။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဒါဆုိရင္ ခံုရံုးက ကိုယ့္တာ၀န္မဟုတ္တာကို မွားယြင္းထမ္းေဆာင္တာျဖစ္ေပမဲ့ သူ႔ ေထာက္ျပခ်က္ကေတာ့ မွန္ေနတယ္လို႔ဆုိလုိတာေပါ့။
ရဲထြန္း ။ ။ မွန္ပါတယ္ဗ်။ က်ေနာ္္ျဖင့္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ လႊတ္ေတာ္ မ်ားကဖဲြ႔စည္းတဲ႔ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔တို႔ကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းလုိ႔ ရည္ညႊန္း သံုးႏံႈးသြားတာ တစ္ေနရာမွ မေတြ႔ဘူးဗ်။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတို႔လႊတ္ေတာ္က ဘာျဖစ္လုိ႔ဒါကိုလက္မခံတာလဲဗ် ။
ရဲထြန္း ။ ။ ခံစားခ်က္ေတြေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒိီအခ်ိန္က လႊတ္ေတာ္ကလည္း ျပည္သူလူထုအကိ်ဳးစီးပါြး အတြက္ အစိုးရကတင္ျပလာတဲ႔ ဘတ္ဂ်က္ေတြကို ေ၀ဖန္ေထာက္ျပေနတဲ႔အခ်ိန္၊ ခံုရံုးရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ကိုေရးသားထားတာကလည္း က်ေနာ္ခုနကေျပာခဲ႔သလို ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေျပာင္းေျပာင္းမရိွဘူးဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ကိုအဆင့္ခ်ပစ္လိုက္သလိုခံစားၾကရတယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္းတဲ႔ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားနဲ႔ အဖဲြ႔တုိ႔ဟာ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၄၀ (ခ) နဲ႔ ၁၆၀ (ခ) တို႔အရဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပုဒ္မ ၇၁ အရဘဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရိွတယ္ဆုိတာသိသာပါတယ္။ ႏိုင္ငံရဲ႕အထြတ္အထိပ္ သမၼတ အပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရိွတဲ႔ ဘယ္ပုဂိၢဳလ္ကိုမဆုိ စြပ္စဲြျပစ္တင္ခံရရင္ အဲဒီလႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္ရပ္ ကဖဲြ႔စည္းထားတဲ႔ အဖဲြ႔တစ္ဖဲြ႔က စစ္ေဆးခြင့္ရိွတယ္ဆုိမွေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ တာ၀န္နဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြဟာ ဘယ္အဆင့္ရိွ တယ္္္ဆုိတာ အလြယ္တကူသေဘာေပါက္ႏို္င္ပါတယ္။
မိတ္ ေဆြ။ ။ ဒါဆိုရင္ သမၼတက ဘာျဖစ္လို႔ ဒီကိစၥကို ခံုရံုးကိုတင္ရတာလည္းဗ်။
ရဲ ထြန္း ။ ။ သမၼတက လႊတ္ေတာ္ကိုေပးပို႔တဲ႔ သ၀ဏ္လႊာအရကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္း၀င္ ပုဂိၢဳလ္မ်ားရဲ႕လစာ၊ စားရိတ္၊ အေဆာင္အေယာင္ေတြေပးဘုိ႔ အတြက္ သူ႔မွာတာ၀န္ရိွ တယ္ဆုိေတာ့ အဲဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးခဲြခဲြျခားျခားသိခ်င္လို႔ ရွင္းလင္းခုိင္းတဲ႔သေဘာေပါ့။
မိတ္ ေဆြ။ ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကေကာ အဲဒါေတြကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေျပာဆုိ ျငင္းခံုေနၾကတာလားဗ်။
ရဲ ထြန္း ။ ။ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ့္တုိ႔႕ အဲဒါေတြကိုမေမ်ွာ္လင့္သလိုမေတာင္းဆုိပါဘူး။ ျပည္သူ လူထု ခံစားေနရတဲ႔ ဆင္းရဲဒုကၡ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း႒ာနဆုိင္ရာမ်ား ရဲ႕ ခိ်ဳ႕ယြင္းအား နဲခ်က္ေတြေၾကာင့္ျဖစ္ေနရတာမုိ႔၊ ျမန္ျမန္ထက္ထက္အေကာင္းဘက္ကိုေျပာင္းလဲႏုိင္ေအာင္ ျပည္ ေထာင္စုအဆင့္ ပုဂိၢဳလ္မ်ားကို ေခၚယူေမးျမန္းတာ၊ ဥပေဒနဲ႔ အညီေဆာင္ရြက္တာ ဟုတ္-မဟုတ္ ေမး ျမန္းတာ ၊ ဥပေဒေတြျပဌာန္းဘို႔ ေခၚယူေဆြးေႏြးေမးျမန္းတာလုပ္ဘုိ႔လိုတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဆင့္မတူ ဘူးဆုိရင္ လုပ္ရကိုင္ရတာ အဆင္မေျပဘူးဗ်။ အဲဒီ ရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ မူလသတ္မွတ္ထား တဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဆုိတာကို ထိန္းသိမ္းထားခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါပါဘဲ။
မိတ္ ေဆြ။ ။ ဟုတ္ၿပီ။ ဟုိဘက္ ဒီဘက္ႏွစ္ဘက္လံုးရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ ျပႆနာရဲ႕ ဆံုခ်က္ကို သိၿပီဆုိေတာ့ ဒါကို ေအးေအးၿငိမ္းၿငိမ္းနဲ႔ အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းႏိုင္တဲ႔နည္းက ဘယ္လိုလဲဗ်။
ရဲ ထြန္း။ ။ က်ေနာ့္အျမင္အရ ကေတာ့ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုလည္းျပင္ဘို႔မလိုပါဘူး။ ခံုရံုးကိုလည္းစြပ္စဲြ ပစ္တင္စရာမလိုဘူး။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ၊ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒမ်ား ရဲ႕ ပုဒ္မ (၂) အပုိဒ္ခဲြ( ဇ ) ၊ (ဇ) နဲ႔ (စ) တုိ႔ကုိဒီလုိျပင္လိုက္ခ်င္တယ္။
(ဇ) ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရဖဲြ႔စည္းေသာ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖဲြ႔၊ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စု တရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုး၊ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုရာထူး၀န္အဖဲြ႔တုိ႕ကိုေခၚသည္။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔က ဖဲြ႔စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကိုေခၚသည္။
အဲဒီလိုျပင္ဆင္ေရးၿပီးယံုနဲ႔ မၿပီးေသးဘူးဗ်။ ပုဒ္မ ၁၇ ကလည္း ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၀၁ နဲ႔ မညီညြတ္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ပုဒ္မ ၂၀၁ မွာက လႊတ္ေတာ္မ်ားရဲ႕ ဥကၠ႒ မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အ ဖဲြ႔ အစည္းျဖစ္တဲ႔ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အဖဲြ႔ထဲမွာ ထည့္သြင္းဖဲြ႔စည္းထား တယ္။ အဲဒီ ပုဒ္မ ၁၇ ကိုမျပင္ဘူးဆုိရင္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ႏွစ္ေယာက္လံုးကလည္း ႏူတ္ထြက္ရမလို ျဖစ္ေနတယ္။
အဲဒီေတာ့ အဲဒီပုဒ္မ ၁၇ ကိုလည္းဒီလိုျပင္ေရးမွရမယ္ဗ်။
၁၇။ ဥကၠ႒ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠ႒ သည္ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီမွ အပ ျပည္ေထာင္စုအဖဲြ႔အစည္းတစ္ရပ္ရပ္တြင္တာ၀န္ေပး အပ္ျခင္းခံရပါက ဥကၠ႒ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ အျဖစ္မွႏႈတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟုမွတ္ယူရမည္။
အဲဒီလို ပုဒ္မ (၂) (ဇ) ကိုေရာ၊ ပုဒ္မ (၁၇ ) ကိုပါ ျပင္ေရးလိုက္ရင္ ဥကၠ႒ မ်ားေရာ၊ ဒုတိယ ဥကၠ႒ မ်ားေရာ ႏူတ္ထြက္ဘို႔မလိုေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ ။

မိတ္ေဆြ။ ။ ဟာ - ခင္ဗ်ားဟာ ျျပင္ရမဲ႔ဟာေတြမနဲပါလားဗ်။
ရဲထြန္း ။ ။ ဒါေပါ့ဗ်ာ ။ တျခားေရြးစရာလမ္းက ဒီေလာက္မွမလြယ္တာ၊ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဘု႔ိဆို တာက ဒီထက္ပိုခက္တယ္မဟုတ္လားဗ်။
မိတ္ ေဆြ။ ။ ခင္ဗ်ားက သာ လြယ္တယ္ေျပာေနတာ၊ သမၼတ က ခံုရံုးကိုတင္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ အသစ္ျပဳစုျပဌာန္းလိုက္တဲ႔ ဥပေဒက ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီမညီစီစစ္ခုိုင္းၿပီး၊ မညီညြတ္ပါဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ထြက္လာခဲ႔ရင္္ ေကာဗ်ာ။
ရဲထြန္း။ ။ မလုပ္ေလာက္ပါဘူးဗ်ာ။ လုပ္လာရင္လည္း အဲဒီအခါက်ေတာ့မွသာ ခံုရံုးဟာေေပးအပ္ထားတဲ႔ တာ၀န္ေတြေက်ျပြန္ေအာင္မထမ္းေဆာင္ႏိုင္ဘူးဆုိၿပီး စြပ္စဲြပစ္တင္တာလုပ္ ေပါ့ဗ်ာ။
မိတ္ေဆြ။ ။ ဟုတ္ၿပိီဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားေျပာတာ စိတ္၀င္စားစရာလည္းေကာင္းပါတယ္။ ခင္ဗ်ားေျပာသ လိုသာ အားလံုးက သေဘာထားၾကလုပ္ကိုင္ၾကမယ္ဆုိရင္ ထိပ္တုိက္ရင္ဆုိင္ေတြ႔ေရးလမ္းကိုေရွာင္ လႊဲ ႏိုင္ၾကမွာေပါ့။ ခင္ဗ်ားကလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ပဲ၊ ဒီလမ္းေၾကာင္းဘာလို႔ေစာေစာက မေျပာတာလဲ။
ရဲ ထြန္း။ ။မွန္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ့္မွာ အျပစ္မကင္းသလိုခံစားေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္းစိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနတာပါ။ က်ေနာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ။
ရဲထြန္း(သီေပါ)
(ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ)

Oo Yetun
3 hours ago
ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုးလည္းႏႈတ္ထြက္ရ၊ လႊတ္ေတာ္ဒု - ဥကၠဌ ႏွစ္ဦးလည္းႏူတ္ထြက္ၾကရ
ေတာ့မည့္ ဒုကၡေပးသည့္ ပုဒ္မ (၂)၊ (ဇ)

ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအၾကား လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဟုတ္-မဟုတ္ဆုိသည့္ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ ၍ အျပန္အလွန္ အျ
ငင္းပြါး၊ အခ်င္းမ်ားလ်က္ရိွရာ ယခုအခါ အထြတ္အထိပ္တို႔ေရာက္လ်က္ရိွၿပီး မၾကာမီရက္မ်ားအတြင္း ခံုရံုးအား စြပ္ စဲြျပစ္တစ္မႈမ်ားကို အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္မွစတင္လုပ္ေဆာင္လာဖြယ္ရာရိွပါသည္။ ထုိအခ်င္းမ်ားမႈတြင္ တပ္မေတာ္ သား ကိုယ္စားလွယ္(၃) ဥိီး၏ေဆြးေႏြးခ်က္အရ တပ္မေတာ္မွာ ခံုရံုးဘက္မွရပ္တည္ေနၾကသည္ကိုေတြ႔ရသျဖင့္ အျငင္း ပြါးမႈမွာ စစ္အာဏာသိမ္းေရးသို႔ျပန္လည္ဥိိီးတည္ သြားလိမ့္မည္လားဟု ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသံုးသပ္သူတစ္ခ်ိဳ႕ကစိုးရိမ္ ေနၾကပါသည္။
(က်ားျဖဴ)ပါတီမွ၊ သီေပါၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္း၏ အျမင္တြင္၊ ျပႆနာေပးေနသည့္ ဥပေဒပုဒ္မမွာ လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဥပေဒမ်ားတြင္ပါရိွေသာ အခန္း(၁)၊ ပုဒ္မ(၂) အပိုဒ္ခဲြ(ဇ) တြင္ဆုိထားသည့္-
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖဲြ႔စည္းေသာ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖဲြ႔၊ အမိိ်ဳးသား ကာကြယ္ ေရးႏွင့္လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စုတရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆုိင္ရာခံုရံုး၊ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပဲြေကာ္ မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔တုိ႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္တုိ႔ကဖဲြ႔စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကိုဆုိသည္။
ထုိအပုိဒ္တြင္ပါရိွေသာ လႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္းသည့္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကုိျပည္ေထာင္စုအ ဆင့္ အဖဲြ႔အစည္းဟုအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိသတ္မွတ္ျခင္းမွာ အေျခခံဥပေဒႏွင့္မညီဟု ခံုရံုးကဆုိၿပီး၊ သမၼတ၊ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအ ဖဲြ႔ႏွင့္ တပ္မေတာ္တုိ႔ကေထာက္ခံလ်က္ရိွသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဘက္ကမူ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္အဖဲြ႔မ်ားကို မဆုိ ထားဘိ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးခ်င္းသည္ပင္လ်င္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဥပေဒျပဳအဖဲြ႔အစည္းဝင္ျဖစ္သည္ဟု ဦးရဲထြန္းက မွတ္ယူသည္။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဥပေဒျပဳအဖဲြ႔အစည္းဝင္ဟု သံုးႏံႈးသင့္ေၾကာင္း၊သို႔မွသာ ဖဲ႔ြစည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ သတ္မွတ္ထား ေသာျပည္ေထာင္စုအဆင့္ပုဂိၢဳလ္ဆုုိသည္ႏွင့္ျခားနားမည္ျဖစ္သည္ ဟုဆုိပါသည္။ အေၾကာင္း မွာ အေျခခံဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳသည့္လႊတ္ေတာ္မ်ားမွာ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးအဆ င့္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဟု ႏွစ္ဆင့္သာရိွေသာေၾကာင့္ထုိယူဆခ်က္မွာ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ကိုက္ ညီမႈရိွပါသည္ဟု ဦးရဲထြန္းကဆုိပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ အထက္ေဖၚျပပါ ပုဒ္မ(၂) အပိုဒ္ခဲြ(ဇ) ပါအဓိပၸါယ္ေဖၚျပခ်က္ကို ရွင္းလင္းတိက်ေအာင္ခဲြျခားေရး သား ကာ ဥပေဒသစ္ျပဌာန္းႏိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ခံုရံုးသို႔တင္ကာထပ္မံမကန္႔ကြက္ မွသာလ်ွင္ ျပႆ မ်ားေအးေအးခ်မ္း ခ်မ္းႏွင့္ၿပီးစီးသြားႏိုင္ေၾကာင္းသိရပါသည္။
ဦးရဲထြန္းတင္ျပသည့္အၾကံျပဳခ်က္မွာအဆုိပါအပိုဒ္ကိုေအာက္ပါအတုိင္း ျပင္ဆင္ေရးသားသင့္သည္ဟုဆုိသည္။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔ အစည္း ဆုိသည္မွာျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ႔၊ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရး နွင့္လံုျခံဳေရးကာင္စီ၊ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး၊ ျပည္ေထာင္စုေရြး ေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖဲြ႔တုိ႔ကိုေခၚသည္။
လို႔ေရးသားၿပီး ေနာက္တစ္ပိုဒ္မွာ -
- ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္မ်ားက ဖဲြ႔စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကိုေခၚသည္။
လို႔ ခဲြျခားၿပီးအဓိပၸါယ္ဖြင့္ သင့္တယ္လို႔ ေျပာၾကားပါတယ္။ ထုိသုိ႔ေရးသားမွသာလ်င္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးအ ဆင့္ လႊတ္ေတာ္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ေရာေထြးမႈမရိွဘဲ ကဲြျပားျခားနားမွာျဖစ္တယ္လု႔ိ ဦးရဲထြန္းကဆုိပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္းတဲ႔ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ရိွ ေၾကာင္းကို အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၄၀ (ခ) ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၆၀ (ခ) တုိ႔အရရွင္းလင္းစြာသိျမင္ႏိုင္ သည္ဟုဦးရဲထြန္းကဆုိ သည္။ ထုိအပုိဒ္တြင္ေရးသားထားသည္မွာ -
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ားႏွင့္ အဖဲြ႔အစည္းမ်ား၏ အစည္းအေဝးမ်ားသို႔ ယင္းေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ သို႔မဟုတ္အဖဲြ႔အႀကီးအမႈး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္တက္ေရာက္သည့္အခါ မိမိအဖဲြ႔အ စည္းႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာဥပေဒ ႀကမ္းမ်ား သို႔မဟုတ္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ရွင္းလင္းေျပာဆုိေဆြးေႏြးခြင့္ ရိွသည္။
ယခုအခါ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္မ်ား၏ ဥပေဒ ပုဒ္မ(၂) အပိုဒ္(ဇ) ပါ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားဆုိသည္မွာ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီ မ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ားႏွင့္ အဖဲြ႔မ်ား ကုိ ရည္ညႊန္းေၾကာင္းႏွင့္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္လည္း ညီညြတ္ပါသည္ဟု ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား က ရပ္ခံထားသျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္၏ ဒုတိယဥကၠဌမ်ားမွာ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ ႏူတ္ထြက္ရမည့္အေနအထား ျဖစ္ေနေၾကာင္းဦးရဲထြန္း က သံုးသပ္ေျပာဆုိပါသည္။ မႏူတ္ထြက္ပါက ထုိကိစၥကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က ေထာက္ျပ ကန္႔ကြက္ လာႏိုင္ေၾကာင္းဆုိပါ သည္။
တည္ဆဲ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒပုဒ္မ (၁၇)တြင္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ၊ ဒုဥကၠဌမ်ားကို ရည္ညႊန္းလ်က္ ဆုိထားသည္မွာ -
၁၇ ။ ဥကၠဌ၊ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠဌ သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္တြင္ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံရပါက ဥကၠဌ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠဌအျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။
လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ရိွ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရးေကာ္မတီ ဥကၠဌမ်ားျဖစ္ၾကေသာ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠဌ မ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္နည္းဥပေဒ ၅၄ အရတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနျခင္းမွာ တစ္ႏွစ္ ေက်ာ္ကာလ သို႔ပင္တိုင္ခဲ႔ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရိွရပါသည္။ ၎က ဆုိထားသည္မွာ -
၅၄။ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရးေကာ္မတီကို ၁၅ ဦးထက္မပိုေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားျဖင့္ဖဲြ႔စည္းရမည္။ ယင္းသို႔ဖဲြ႔စည္းရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ဒုတိယဥကၠဌသည္ ရာထူးအေလ်ာက္ ေကာ္မတီ၏ ဥကၠဌအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ရမည္။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ထိုကိစၥကိုႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အကိ်ဳးရိွစြာေျဖရွင္းႏိုင္ေရးအတြက္ သမၼတ ႏွင့္ခံုရံုး ဘက္ကလည္း ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္မ်ား ကဖဲြ႔စည္းသည့္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တို႔ကုိ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္ - သည္ဟု ျပင္ဆင္ေရးသားမည္ကို လက္ခံရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဘက္ကလည္း - ပုဒ္မ (၂) ၊ အပိုဒ္(ဇ) ပါ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ဆုိသည့္စကားရပ္သည္ လႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္း သည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကိုရည္ညႊန္းျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္းကို ပုဒ္မ(၁၇) ႏွင့္ နည္းဥပေဒပုဒ္မ (၅၄) ကိုေထာက္၍ လက္ခံသင့္ေၾကာင္း ဦးရဲထြန္းက ဖြင့္ဆုိရွင္းျပခဲ႔ပါသည္။
ထုိသုိ႔ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လက္ခံခဲ႔ပါလ်င္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ရန္လည္းေကာင္း၊ ခံုရံုးကို စြပ္စဲြျပစ္ တင္ကာ ျဖဳတ္ခ်ပစ္ရန္လည္းေကာင္း၊ လိုအပ္မည္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္းျဖင့္ၿပီးစီး သြားႏိုင္ေၾကာင္း သိရိွရပါသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဥပေဒ၊ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဥပေဒတုိ႔တြင္ပါရိွေသာ ပုဒ္မ(၁၇) မွာလည္း ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၀၁ ႏွင့္ညီညြတ္မႈမရိွပါ။ ထုိပုဒ္မတြင္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌမ်ားကို ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖဲြ႔အစည္းျဖစ္ေသာ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စိီ အဖဲြ႔ဝင္အျဖစ္ပါဝင္ထည့္သြင္း ဖဲြ႔စည္းထား သျဖင့္ ထုိပုဒ္မ (၁၇)ကိုလည္းေအာက္ပါ အတိုင္းျပင္ဆင္သင့္ပါသည္။
၁၇ ။ ဥကၠဌ၊ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠဌ သည္ အမိ်ဳးသားလံုၿခံဳေရးႏွင့္ကာကြယ္ေရးေကာင္စီမွ အပ ျဖစ္ေသာျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္တြင္ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံရပါက ဥကၠဌ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠဌအျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။

http://www.facebook.com/ooyetun

No comments:

Post a Comment