Saturday, March 1, 2014

ေက်ာက္ျဖဴ-ေရႊလီ ကားလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ရန္ ေဒၚလာႏွစ္ဘီလ်ံ ထုတ္ေခ်းေပးမည့္ တ႐ုတ္၏ ကမ္းလွမ္းမႈ ျမန္မာလက္မခံ

တ႐ုတ္-ျမန္မာ စႀကၤံလမ္းမႀကီးအျဖစ္ ေရႊလီ-ေက်ာက္ျဖဴ လမ္းမႀကီးကို ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ အသံုးျပဳရန္ အတြက္ တ႐ုတ္မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ႏွစ္ဘီလ်ံကို ထုတ္ေခ်းေပးမည္ဟု ကမ္းလွမ္းထားေသာ္လည္း ျမန္မာဘက္မွ ယာယီသေဘာ မတူေၾကာင္း အေၾကာင္း ျပန္ၾကားရန္ စီစဥ္ထားသည္ဟု အစိုးရတာဝန္ရွိသူ အခ်ဳိ႕ထံမွ စံုစမ္းသိရသည္။


ေက်ာက္ျဖဴ-ေရႊလီ စႀကၤံလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ျခင္းဆိုင္ရာ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ပူးတြဲလုပ္ငန္းအဖြဲ႕၏ အစည္းအေဝးကို ဇန္နဝါရီလအတြင္းက တ႐ုတ္ျပည္သူ႕ သမၼတႏိုင္ငံ၊ ေရႊလီၿမိဳ႕၌က်င္းပခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံစလံုးမွ တာဝန္ရွိသူအဖြဲ႕မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္ဟု သိရသည္။

အဆိုပါ အစည္းအေဝးတြင္ ေက်ာက္ျဖဴ- ေရႊလီလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ရာ၌ အသံုးျပဳရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ ႏွစ္ဘီလ်ံအထိ ထုတ္ေခ်းေပးမည္ဟု တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္မွ အဆိုျပဳကမ္းလွမ္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ယင္းကမ္းလွမ္းခ်က္အေပၚ ယာယီသေဘာမတူေၾကာင္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္သို႔ အေၾကာင္းျပန္သြားရန္ စီစဥ္ထားသည္ဟု သိရသည္။

ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ေက်ာက္ျဖဴ-ေရႊလီ လမ္းမႀကီး စီမံကိန္းတြင္ ဦးစားေပးေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္းပိုင္းမ်ားကိုပင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံတာ ဝန္ရွိသူမ်ားက သေဘာတူ သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး ေရႊလီ-လား႐ိႈး လမ္းပိုင္းႏွင့္ မေကြး-ေက်ာက္ျဖဴ လမ္းပိုင္းမ်ားကို ဦးစားေပး လမ္းပိုင္းမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္ဟုလည္း သိရသည္။

ဦးစားေပးလမ္းပိုင္းမ်ားကို ယခု ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း၌ပင္ စတင္ႏိုင္ရန္အတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္မွ အဆိုျပဳ ထားေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေခ်းေငြမ်ားထုတ္ေခ်းရာတြင္ ကမၻာ့ဘဏ္၊ IMF၊ADB တို႔ကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ ျမင့္မားလြန္းသည့္ ၄ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းတိုးျဖင့္ ထုတ္ေခ်းေလ့ရွိၿပီး ယခုကဲ့သို႔ လက္မခံျခင္းသည္ ႏိုင္ငံအတြက္ ေကာင္းမြန္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လမ္းပိုင္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဖာက္လုပ္ရာတြင္BOT စနစ္ျဖင့္လည္းေကာင္း သို႔တည္းမဟုတ္ တ႐ုတ္-ျမန္မာ ကုမၸဏီမ်ား ပူးေပါင္း၍ PPP စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ရန္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္မွ အဆိုျပဳထားသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ လာေရာက္၍ သတၱဳတူးေဖာ္ေရးက႑၊ ေရအားလွ်ပ္စစ္က႑ စသည္ျဖင့္ စီမံကိန္းေပါင္းမ်ားစြာ လာေရာက္ျမွဳပ္ႏွံထားရာတြင္ ယခုအဆိုျပဳသည့္ စနစ္မ်ားျဖစ္ေသာ BOT, PPP စနစ္မ်ားျဖင့္သာ လုပ္ကိုင္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အခ်ဳိ႕စီမံကိန္းမ်ားဆိုလွ်င္ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ စာခ်ဳပ္မ်ား ပင္ျပန္ျပင္ခ်ဳပ္ဆို ခဲ့ရသည္အထိ ရွိခဲ့ဖူးသည္။

လက္ရွိတြင္ ေဆြးေႏြးဆဲအဆင့္သာ ရွိေသးသည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ေရႊလီ လမ္းမႀကီး စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဖာက္လုပ္သင့္ မသင့္၊ ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ျမန္မာႏွင့္တ႐ုတ္ မည္သည့္ႏိုင္ငံအတြက္ ပိုမိုအက်ဳိးျဖစ္ထြန္း မည္ဆိုသည့္ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကိုမူ ခ်ျပျခင္းမရွိေသးေပ။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment