Saturday, March 1, 2014

ႏိုင္ငံျခားခရီးသြား ၀င္ေရာက္မႈမ်ားလာခ်ိန္ ေတာင္သမန္အင္းမွ ဦးပိန္တံတားပ်က္စီးမႈ ပုိမုိဆိုးရြားလာ

Photo: ႏိုင္ငံျခားခရီးသြား ၀င္ေရာက္မႈမ်ားလာခ်ိန္ ေတာင္သမန္အင္းမွ ဦးပိန္တံတားပ်က္စီးမႈ ပုိမုိဆိုးရြားလာ
Saturday, March 1, 2014

ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ လည္ပတ္လ်က္ရွိသည့္ ေတာင္သမန္အင္း အတြင္းမွ ဦးပိန္တံတား ပ်က္စီးယုိယြင္းမႈ ပုိမုိမ်ားျပား လာေနေသာေၾကာင့္ အျမန္ဆုံးျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းရန္ လုိအပ္လာေၾကာင္း သိရသည္။

မႏၱေလးတုိင္းေဒသႀကီး အမရပူရၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေတာင္သမန္အင္းေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းေဆာက္လုပ္ထားသည့္ ဦးပိန္တံတားမွာ ပ်က္စီးယုိယြင္းမႈမ်ား ပုိမုိမ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ မူလလက္ရာအတုိင္း အျမန္ဆုံးျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေပး ရန္ လုိအပ္လာေၾကာင္း သမုိင္းပညာရွင္မ်ားႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားက ေျပာဆုိမႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

“ဦးပိန္တံတားဟာ သမုိင္းတန္ဖုိး အလြန္ႀကီးမားပါတယ္။ တံတားကုိေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ ကြ်န္းတုိင္ေတြကလည္း သာမန္ကြ်န္းတုိင္ေတြ မဟုတ္ဘဲ အင္းဝနန္းေတာ္ေဟာင္းက ကြ်န္းတုိင္ေတြနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ထားတာပါ။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈေတြ အျမန္ဆုံးျပဳလုပ္ သင့္ေနပါၿပီ။ အရင္က တံတားေနရာအခ်ိဳ႕ကုိ အုတ္ကြန္ကရစ္ေတြနဲ႔ အစားထုိးျပဳျပင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါေတြဟာ အေတာ္ကုိ အ႐ုပ္ဆုိးေစပါတယ္။ တကယ္တမ္းေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံဟာ ကြ်န္းသစ္ေပါမ်ားတဲ့ ႏုိင္ငံပါ။ မလုိအပ္ဘဲ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံေတြကုိ ထြက္ေနတာေတြက ဒီဦးပိန္တံတားထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ဒီတံတားႀကီးကုိ မူလအတုိင္း ကြ်န္းသစ္ေတြနဲ႔ အစားထုိးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ သစ္ေတာဌာနနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာဌာနေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ မူလအတုိင္းျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းသြားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဦးပိန္တံတားဟာ ဂုဏ္သိကၡာျမင့္တက္ လာမယ္လုိ႔ ထင္မိပါတယ္”ဟု ျမန္မာမႈ ဗိသုကာပညာရွင္ ဦးဝင္းေမာင္ (တမၸဝတီ) က ေျပာၾကားသည္။

“ဦးပိန္တံတားကုိ မူလလက္ရာအတုိင္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမယ္ဆုိရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ပုံစံေရးဆြဲၿပီး စနစ္တက်ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ဖုိ႔လုိပါမယ္။ ကုိယ္ျပင္ခ်င္သလုိ ျပင္လုိ႔မရပါဘူး။ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားဖုိ႔ လုိအပ္သလုိ ေတာင္သမန္ အင္းေရျပင္နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ညမ္းေနတာေတြကုိလည္း လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္”ဟု သမုိင္းပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ Mickey Heartu ေျပာၾကားခဲ့သည္။

မႏၱေလး ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈဇုန္ အတြင္း၌တည္ရွိၿပီး ႏွစ္သက္တမ္းအားျဖင့္ ၁၆ဝ ေက်ာ္ၾကာ ျမင့္လာေနၿပီျဖစ္သည့္ ဦးပိန္တံတားမွာ သဘာဝေဘးဒဏ္ႏွင့္ တံတားအသုံးျပဳသူအခ်ိဳ႕မွ တံတားေပၚတြင္ ဆုိင္ကယ္မ်ား၊ စက္ဘီးမ်ား စီးနင္းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္လည္း တံတား၏ ေရရွည္တည္တံ့ႏုိင္မႈကုိ ထိခုိက္မႈမ်ားပါ ျဖစ္ေပၚေနရေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဦးပိန္တံတားမွာ ခုိင္ခံ့မႈအားနည္း လာသည့္အျပင္ ေတာင္သမန္အင္းေရျပင္ႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ညစ္ညမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းေၾကာင့္ ေရရွည္စီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ကာ ေဆာင္ရြက္သြား သင့္ေၾကာင္းကုိ ေထာက္ျပေျပာဆုိေနမႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။

Eleven Media Group

အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္သမန္အင္း အတြင္းရွိ ဦးပိန္တံတားသို႔ ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ေလ့လာၾကသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္
အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္သမန္အင္း အတြင္းရွိ ဦးပိန္တံတားသို႔ ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ေလ့လာၾကသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္

ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ လည္ပတ္လ်က္ရွိသည့္ ေတာင္သမန္အင္း အတြင္းမွ ဦးပိန္ တံတား ပ်က္စီးယုိယြင္းမႈ ပုိမုိမ်ားျပား လာေနေသာေၾကာင့္ အျမန္ဆုံးျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းရန္ လုိအပ္ လာေၾကာင္း သိရသည္။


မႏၱေလးတုိင္းေဒသႀကီး အမရပူရၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေတာင္သမန္အင္းေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းေဆာက္လုပ္ ထားသည့္ ဦးပိန္တံတားမွာ ပ်က္စီးယုိယြင္းမႈမ်ား ပုိမုိမ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ မူလလက္ရာအတုိင္း အျမန္ဆုံးျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေပး ရန္ လုိအပ္လာေၾကာင္း သမုိင္းပညာရွင္မ်ားႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားက ေျပာဆုိမႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

“ဦးပိန္တံတားဟာ သမုိင္းတန္ဖုိး အလြန္ႀကီးမားပါတယ္။ တံတားကုိေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ ကြ်န္းတုိင္ေတြ ကလည္း သာမန္ကြ်န္းတုိင္ေတြ မဟုတ္ဘဲ အင္းဝနန္းေတာ္ေဟာင္းက ကြ်န္းတုိင္ေတြနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ထား တာပါ။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈေတြ အျမန္ဆုံးျပဳလုပ္ သင့္ေနပါၿပီ။ အရင္က တံတားေနရာအခ်ိဳ႕ကုိ အုတ္ကြန္ကရစ္ေတြနဲ႔ အစားထုိးျပဳျပင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါေတြဟာ အေတာ္ကုိ အ႐ုပ္ဆုိးေစ ပါတယ္။ တကယ္တမ္းေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံဟာ ကြ်န္းသစ္ေပါမ်ားတဲ့ ႏုိင္ငံပါ။ မလုိအပ္ဘဲ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံေတြကုိ ထြက္ေနတာေတြက ဒီဦးပိန္တံတားထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ဒီတံတားႀကီး ကုိ မူလအတုိင္း ကြ်န္းသစ္ေတြနဲ႔ အစားထုိးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ သစ္ေတာဌာနနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာဌာနေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ မူလအတုိင္းျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းသြားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဦးပိန္တံတားဟာ ဂုဏ္သိကၡာျမင့္တက္ လာမယ္လုိ႔ ထင္မိပါတယ္”ဟု ျမန္မာမႈ ဗိသုကာပညာရွင္ ဦးဝင္းေမာင္ (တမၸဝတီ) က ေျပာၾကားသည္။

“ဦးပိန္တံတားကုိ မူလလက္ရာအတုိင္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမယ္ဆုိရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ပုံစံေရးဆြဲၿပီး စနစ္တက်ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ဖုိ႔လုိပါမယ္။ ကုိယ္ျပင္ခ်င္သလုိ ျပင္လုိ႔မရပါဘူး။ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားဖုိ႔ လုိအပ္သလုိ ေတာင္သမန္ အင္းေရျပင္နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ညမ္းေနတာေတြကုိလည္း လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္”ဟု သမုိင္းပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ Mickey Heartu ေျပာၾကားခဲ့သည္။

မႏၱေလး ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈဇုန္ အတြင္း၌တည္ရွိၿပီး ႏွစ္သက္တမ္းအားျဖင့္ ၁၆ဝ ေက်ာ္ၾကာ ျမင့္လာေနၿပီျဖစ္သည့္ ဦးပိန္တံတားမွာ သဘာဝေဘးဒဏ္ႏွင့္ တံတားအသုံးျပဳသူအခ်ိဳ႕မွ တံတားေပၚတြင္ ဆုိင္ကယ္မ်ား၊ စက္ဘီးမ်ား စီးနင္းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္လည္း တံတား၏ ေရရွည္တည္တံ့ႏုိင္မႈကုိ ထိခုိက္မႈမ်ားပါ ျဖစ္ေပၚေနရေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဦးပိန္တံတားမွာ ခုိင္ခံ့မႈအားနည္း လာသည့္အျပင္ ေတာင္သမန္အင္းေရျပင္ႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ညစ္ညမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းေၾကာင့္ ေရရွည္စီမံ ကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ကာ ေဆာင္ရြက္သြား သင့္ေၾကာင္းကုိ ေထာက္ျပေျပာဆုိေနမႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment