Saturday, May 24, 2014

အေလးအနက္ထားပါ က်မ္းသစၥာ

Photo: အေလးအနက္ထားပါ က်မ္းသစၥာ
Saturday, May 24, 2014
 
ေက်ာက္ပန္းေတာင္း မွာ ေမလ ၂၀ ရက္ေန႔က ကာခ်ဳပ္ ဦးမင္းေအာင္လႈိင္ ေျပာသြားတယ္ဆိုတဲ့ မိန္႔ခြန္းတစ္ခုကို Facebook ေပၚမွာ ဖတ္လိုက္ရတာ ေၾကာင့္ စဥ္းစားမိတာေလးေတြကို ခ်ေရးလိုက္ပါတယ္။ ကာခ်ဳပ္ေျပာသြားတဲ့ အထဲမွာ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္သြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ “တပ္မေတာ္ သားမ်ားဟာ အသက္ခႏၶာ စြန္႔လႊတ္ ေပးဆပ္ရမႈ မ်ားစြာျဖင့္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရမည္ကုိ သိရွိေသာ္လည္း မိမိသေဘာဆႏၵ အေလ်ာက္ တပ္မေတာ္သုိ႔ ဝင္ေရာက္သူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တပ္မေတာ္သုိ႔ စတင္ ဝင္ေရာက္ စဥ္ကပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အတြက္ အသက္ခႏၶာ စြန္႔လႊတ္ရန္ အလံကုိင္က်မ္းက်ိန္သစၥာဆုိရ သကဲ့သုိ႔ ေန႔စဥ္သစၥာ အဓိ႒ာန္ ေလးခ်က္ကုိ ရြတ္ဆုိေနသူမ်ားျဖစ္၍ ယင္းသို႔ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆုိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနသူမ်ားသည္ ဥပေဒအား ေလးစား လုိက္နာသူ၊ စည္းကမ္း ေကာင္းမြန္သူမ်ား ျဖစ္ရန္ လုိေၾကာင္း” ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ တာျဖစ္ပါတယ္။
 
စစ္သားေတြက တိုင္းျပည္အတြက္ အသက္ခႏၶာစြန္႔လႊတ္ပါမယ္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အလံကို ကိုင္ကာ က်မ္းက်ိန္ဝင္လာတဲ့အျပင္ ေန႔တုိင္းလည္း က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုေနရတာေၾကာင့္ ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာဖို႔နဲ႔ စည္းကမ္းေကာင္းဖို႔ ပိုၿပီးလိုအပ္တယ္လို႔ ကာခ်ဳပ္က ေျပာသြားတာပါ။ စစ္သားေတြအျပင္ တျခားဝန္ထမ္းေတြေရာ က်မ္းက်ိန္ရတာရွိလားဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ လံုၿခံဳေရးဝန္ထမ္း ရဲေတြ၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္က တရားသူသႀကီးေတြနဲ႔ ေရွ႕ေနေတြ၊ ဥပေဒျပဳမ႑ိဳင္က လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ လည္း က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားသူႀကီးနဲ႔ ေရွ႕ေနေတြက တရားစီရင္ အမႈစစ္ခ်ိန္မွသာ က်ိန္ဆိုရၿပီး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြကေတာ့ ၅ ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ပဲ က်ိန္ဆိုရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ စစ္သားေတြလိုမ်ိဳး ေန႔တိုင္း သစၥာဆိုရတာမ်ိဳး မရွိသလို သက္ဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲေတြကလည္း သစၥာဆိုထားတာေၾကာင့္ ဥပေဒေလးစားလိုက္နာဖို႔နဲ႔ စည္းကမ္းေကာင္းဖို႔ သတိေပးတာမ်ိဳးကိုေတာ့ မေတြ႔ရပါဘူး။
 
စဥ္းစားမိတာက စစ္တပ္မွာ ေခါင္းေဆာင္ကစၿပီး က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုတာကို  အေလးအနက္ထားၿပီး ကိုယ္တုိင္က ဥပေဒနဲ႔ စည္းကမ္းကို ေလးစားလိုက္နာ ေနေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြက တစ္ခါ က်မ္းက်ိန္ၿပီးေတာ့ ေမ့သြား သလို ပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ၎တို႔ကိုယ္တုိင္က ေလးစားလိုက္နာတာမ်ိဳး မရွိေတာ့တဲ့အျပင္ ဥပေဒမဲ့လုပ္ရပ္ေတြကို တဖက္လက္နဲ႔ အားေပးေနတာ ေတြ ေတြ႔လာရပါတယ္။ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ကေတာ့ ေျပာစရာမလိုေအာင္ နာမည္ပ်က္ေနပါတယ္။
 
အသက္နဲ႔ ခႏၶာစြန္႔ဖို႔ က်မ္းက်ိန္ထားတဲ့ စစ္သားေတြကေတာင္ က်န္းသစၥာကို ေဖာက္ဖ်က္ရမွာ မေၾကာက္တာကို တျခားသူေတြအေနနဲ႔လည္း က်ိန္ဆို ထားတဲ့ အတိုင္း ေလးစားလိုက္နာသင့္ပါတယ္။ က်မ္းသစၥာဆိုတယ္ဆိုတာ သာမန္ စကားေျပာတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ က်မ္းစာရြက္ (သို႔မဟုတ္) က်မ္းစာအုပ္ကို ကိုင္၍လည္းေကာင္း၊ အလံကို ကိုင္၍လည္းေကာင္း က်ိန္ဆိုခဲ့ရတာျဖစ္တာ ေၾကာင့္ အေလးအနက္ထားသင့္တဲ့ အျပင္ က်မ္းစူးတယ္ဆိုတဲ့ စကားလည္း ရွိတာေၾကာင့္ အျခား မ႑ိဳင္မ်ားအေနနဲ႔ စစ္တပ္လိုမ်ိဳး သစၥာစကားကို အေလးထားၿပီး ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာသင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
 
(အညတရ စာေရးဆရာ တစ္ဦး)
Myanmar Female Soldiers
ေက်ာက္ပန္းေတာင္း မွာ ေမလ ၂၀ ရက္ေန႔က ကာခ်ဳပ္ ဦးမင္းေအာင္လႈိင္ ေျပာသြားတယ္ဆိုတဲ့ မိန္႔ခြန္း တစ္ခုကို Facebook ေပၚမွာ ဖတ္လိုက္ရတာ ေၾကာင့္ စဥ္းစားမိတာေလးေတြကို ခ်ေရးလိုက္ပါတယ္။ ကာခ်ဳပ္ေျပာသြားတဲ့ အထဲမွာ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္သြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ “တပ္မေတာ္ သားမ်ားဟာ အသက္ခႏၶာ စြန္႔လႊတ္ ေပးဆပ္ရမႈ မ်ားစြာျဖင့္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရမည္ကုိ သိရွိေသာ္လည္း မိမိသေဘာ ဆႏၵအေလ်ာက္ တပ္မေတာ္သုိ႔ ဝင္ေရာက္သူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တပ္မေတာ္သုိ႔ စတင္ဝင္ေရာက္စဥ္ ကပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အတြက္ အသက္ခႏၶာ စြန္႔လႊတ္ရန္ အလံကုိင္က်မ္းက်ိန္သစၥာဆုိရ သကဲ့သုိ႔ ေန႔စဥ္ သစၥာ အဓိ႒ာန္ ေလးခ်က္ကုိ ရြတ္ဆုိေနသူမ်ားျဖစ္၍ ယင္းသို႔ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆုိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနသူမ်ား သည္ ဥပေဒအား ေလးစား လုိက္နာသူ၊ စည္းကမ္း ေကာင္းမြန္သူမ်ား ျဖစ္ရန္ လုိေၾကာင္း” ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ တာျဖစ္ပါတယ္။
စစ္သားေတြက တိုင္းျပည္အတြက္ အသက္ခႏၶာစြန္႔လႊတ္ပါမယ္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အလံကို ကိုင္ကာ က်မ္းက်ိန္ဝင္လာတဲ့အျပင္ ေန႔တုိင္းလည္း က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုေနရတာေၾကာင့္ ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာ ဖို႔နဲ႔ စည္းကမ္းေကာင္းဖို႔ ပိုၿပီးလိုအပ္တယ္လို႔ ကာခ်ဳပ္က ေျပာသြားတာပါ။ စစ္သားေတြအျပင္ တျခား ဝန္ထမ္းေတြေရာ က်မ္းက်ိန္ရတာရွိလားဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ လံုၿခံဳေရးဝန္ထမ္း ရဲေတြ၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္က တရားသူသႀကီးေတြနဲ႔ ေရွ႕ေနေတြ၊ ဥပေဒျပဳမ႑ိဳင္က လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ လည္း က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားသူႀကီးနဲ႔ ေရွ႕ေနေတြက တရားစီရင္ အမႈစစ္ခ်ိန္မွသာ က်ိန္ဆိုရၿပီး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြကေတာ့ ၅ ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ပဲ က်ိန္ဆိုရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ စစ္သားေတြလိုမ်ိဳး ေန႔တိုင္း သစၥာဆိုရတာမ်ိဳး မရွိသလို သက္ဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲေတြ ကလည္း သစၥာဆိုထားတာေၾကာင့္ ဥပေဒေလးစားလိုက္နာဖို႔နဲ႔ စည္းကမ္းေကာင္းဖို႔ သတိေပးတာမ်ိဳး ကိုေတာ့ မေတြ႔ရပါဘူး။

စဥ္းစားမိတာက စစ္တပ္မွာ ေခါင္းေဆာင္ကစၿပီး က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုတာကို  အေလးအနက္ထားၿပီး ကိုယ္တုိင္က ဥပေဒနဲ႔ စည္းကမ္းကို ေလးစားလိုက္နာ ေနေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြက တစ္ခါ က်မ္းက်ိန္ၿပီးေတာ့ ေမ့သြား သလို ပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ၎တို႔ကိုယ္တုိင္က ေလးစားလိုက္နာတာမ်ိဳး မရွိေတာ့တဲ့အျပင္ ဥပေဒမဲ့လုပ္ရပ္ေတြကို တဖက္လက္နဲ႔ အားေပးေနတာ ေတြ ေတြ႔လာရပါတယ္။ တရား စီရင္ေရး မ႑ိဳင္ကေတာ့ ေျပာစရာမလိုေအာင္ နာမည္ပ်က္ေနပါတယ္။

အသက္နဲ႔ ခႏၶာစြန္႔ဖို႔ က်မ္းက်ိန္ထားတဲ့ စစ္သားေတြကေတာင္ က်န္းသစၥာကို ေဖာက္ဖ်က္ရမွာ မေၾကာက္ တာကို တျခားသူေတြအေနနဲ႔လည္း က်ိန္ဆို ထားတဲ့ အတိုင္း ေလးစားလိုက္နာသင့္ပါတယ္။ က်မ္းသစၥာ ဆိုတယ္ဆိုတာ သာမန္ စကားေျပာတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ က်မ္းစာရြက္ (သို႔မဟုတ္) က်မ္းစာအုပ္ကို ကိုင္၍ လည္းေကာင္း၊ အလံကို ကိုင္၍လည္းေကာင္း က်ိန္ဆိုခဲ့ရတာျဖစ္တာ ေၾကာင့္ အေလးအနက္ထားသင့္တဲ့ အျပင္ က်မ္းစူးတယ္ဆိုတဲ့ စကားလည္း ရွိတာေၾကာင့္ အျခား မ႑ိဳင္မ်ားအေနနဲ႔ စစ္တပ္လိုမ်ိဳး သစၥာစကား ကို အေလးထားၿပီး ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာသင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

(အညတရ စာေရးဆရာ တစ္ဦး)
Myanmar Female Soldiers

No comments:

Post a Comment