Friday, May 16, 2014

တစ္မိုင္ က်ပ္သန္း ၂၅၀၀ အကုန္အက် ခံခဲ႔ေသာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း စံခ်ိန္စံၫႊန္း မမီဟု အစိုးရအဖဲြ႔ ဝန္ခံ

၃၆၇ မိုင္ ရွည္လ်ားေသာ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းသည္ တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္သန္း ၂၅၀၀ အကုန္အက်ခံ၍ ေဖာက္လုပ္ထားေသာ္လည္း အျမန္လမ္း၏ စံခ်ိန္စံႏႈန္း မမီေသာ ကြန္ကရစ္လမ္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ အစည္းအေဝး ခန္းမတြင္ ေမလ ၁၅ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဝန္ႀကီးတို႔က ဝန္ခံ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူ ၃၆၇ ဦး ေသဆုံးခဲ့ေသာ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတြင္ ေမလ ၁၂ ရက္ေန႔က ရာဇာမင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနတြင္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္စဥ္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးစိုးတင့္တို႔က အထက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“အျမန္လမ္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကြန္ကရစ္လမ္းပါ။ ဒီလမ္းကို စံခ်ိန္မီ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႔မွာ အမွားေတြ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေနဆဲပါ။ ျပဳျပင္သြားရမွာပါ” ဟု ဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ဆိုသည္။
အဆိုပါလမ္းသည္ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းႏွင့္ ညီၫႊတ္မႈ မရွိသည့္အျပင္ လက္ရွိ စံခ်ိန္စံၫႊန္း၏ အတိုင္းအတာကိုလည္း ေျပာၾကား၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးစိုးတင့္က ထပ္ေလာင္း ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညြန္းမ်ား မွီေစႏိုင္ရန္ အေမရိကန္အစိုးရ၏ အကူအညီျဖင့္ ျပဳျပင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ၿပီးစီးေအာင္ လုပ္ႏိုင္မည္ကို ခန္႔မွန္းမရေသးေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။

အဆိုပါ ကြန္ကရစ္လမ္းသည္ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညြန္း မမီေသာ္လည္း ဖြင့္လွစ္လိုက္သည့္ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း ယာဥ္ေမာင္း ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ ၆၃ ဒသမ ၆၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ယာဥ္ေၾကာင့္ ၂၃ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ၀ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ လမ္းအရည္အေသြးေၾကာင့္ ၁ ဒသမ ၁၆ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း အစိုးရအဖြဲ႔၏ မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ေမလ ၁၂ ရက္ေန႔ ည ၇ နာရီ ၂၀ ခန္႔က ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္း မိုင္တိုင္ အမွတ္ ၁၉၇ တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ရာဇာမင္း ခရီးသည္တင္ အျမန္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈေၾကာင့္ ၁၄ ဦး ေသဆုံး၊ ၃၀ ခန္႔ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ရာ ယင္းယာဥ္လိုင္းကို မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္ျခင္းႏွင္႔ ခရီးသည္မ်ား လံုၿခံဳစြာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ရာတြင္ စနစ္တက် ႀကီးၾကပ္ရန္ အားနည္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္ ကုန္လမ္းႏွင္႔ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အဖြဲ႔က ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္ ေျပးဆြဲခြင္႔ကို ေမလ ၁၅ ရက္ေန႔မွ ရပ္ဆိုင္းခဲ႔သည္။
“ကားသမားေတြက ေခါက္ျပန္ ေမာင္းေနရတာ။ ရန္ကုန္က မနက္ထြက္ ေနျပည္ေတာ္က ေနလယ္ ျပန္ ထြက္။ တနဂၤေႏြဆို တခ်ိဳ႕ သံုးေခါက္ ေမာင္းရတယ္” ဟု အေဝးေျပး ယာဥ္ေမာင္း တစ္ဦးက ေျပာ ၾကားသည္။

၃၆၆ မိုင္ခန္႔ ရွည္လ်ားေသာ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးမွာ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္လမ္း စတင္ဖြင့္လွစ္ခ်ိန္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လမွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၂ ရက္ေန႔အထိ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၇၃၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ေသဆုံးသူေပါင္း ၃၆၇ ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရရွိသူေပါင္း ၁၀၀၀ ဦးေက်ာ္အထိ ရွိခဲ႔သျဖင့္ အျမန္ေသလမ္းမႀကီးဟု ေျပာ ဆို ေဝဖန္ခဲ့သည္ကို ေထာက္႐ႈရလွ်င္ အျမန္လမ္းကို တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီမ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား အေနႏွင့္ ရွက္မည္ဆိုလွ်င္ ရွက္သင့္ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေတာင္ငူၿမဳိ႕ခံ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတစ္ဦးက သုံးသပ္ ေျပာၾကားသည္။

လမ္းတည္ေဆာက္မႈအတြက္ ကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားကို အသုံးျပဳ၍ အမွန္တစ္ကယ္ အရည္အေသြး ျပည့္ဝသည့္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္းမ်ားကို အသုံးျပဳခဲ့ေၾကာင္း ေသခ်ာသည့္ သက္ေသ သာဓကကို မေတြ႔ရေသးေၾကာင္း လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးအျဖစ္ ၁၅ ႏွစ္နီးပါး လုပ္သက္ရွိသူ ေတာင္ငူၿမဳိ႕ခံ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက သုံးသပ္ ေျပာဆိုသည္။

“ကြန္ကရစ္ လမ္းခင္းမယ္ ဆိုရင္ ေအာက္ခံေျမသားက အနည္းဆုံး အသား ေသေလာက္တဲ့ အတိုင္းအတာ ပမာဏေလာက္ ထားရွိရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ အျမန္လမ္းမႀကီးက ႏွစ္တိုတိုအတြင္း ၿပီးစီၿပီး ႏွစ္တိုတိုအတြင္းမွာပဲ ျဖတ္သန္း သြားလာခြင့္ ျပဳခဲ့တာကို ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္လိုမွ စဥ္းစားလို႔ မရပါဘူး” ဟု ၎က ထပ္ေလာင္း ေျပာဆိုသည္။

The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment