Saturday, May 31, 2014

ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ရဲ႕ ကတၲရာ လမ္းေပၚက ေရအိုင္မ်ား

Photo: ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ရဲ႕ ကတၲရာ လမ္းေပၚက ေရအိုင္မ်ား
Saturday, May 31, 2014

ေမလ တတိယပတ္က ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္၌ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ မုန္တုိင္းငယ္၏ အရွိန္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မိုးရြာသြန္းမႈ မ်ားခဲ့ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိသည့္အတုိင္း အခ်ဳိ႕ေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ပလက္ေဖာင္း ျမဳပ္သည္အထိ လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာ ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ အိမ္ေအာက္ၾကမ္းျပင္မ်ား အထိ လည္းေကာင္း ေရဝင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ေရႀကီး၊ ေရလွ်ံမႈမ်ားသည္ မၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္း ျပန္လည္က်သြားေလ့ ရွိသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ားအဖို႔ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ေပ။

စာေရးသူ တင္ျပလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ မိုးရြာသြန္းၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကတၱရာလမ္းမ်ား ေပၚတြင္ တင္က်န္ရစ္ေသာ ေရအုိင္မ်ား အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကတၱရာလမ္း အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ညီညာမႈမရွိဘဲ လႈိင္းထေနသျဖင့္ မိုးရြာၿပီးလွ်င္ ခ်ဳိင့္ခြက္ေနေသာ လမ္းမ်ားအခ်ဳိ႕၌ ေရအိုင္မ်ား က်န္ေနေလ့ရွိသည္။ ထိုကတၱရာ လမ္းေပၚ၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရအုိင္ငယ္မ်ားကို ယာဥ္မ်ားျဖတ္သန္း ေမာင္းႏွင္ သြားပါက ပတ္ဝန္းက်င္သို႔ ေရမ်ားစင္ ထြက္သြားေလ့ ရွိသျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားႏွင့္ လမ္းသြားလမ္းလာ ေရအစင္ခံရသူမ်ား အၾကားတြင္ မၾကာခဏ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ၾကသည္ကို စာဖတ္သူ အမ်ားစု ျမင္ေတြ႕ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ထိုေရအိုင္မွ ေရမ်ားသည္ ေဘးဘက္ ဝဲယာမွ ကားျပတင္းေပါက္မ်ား အတြင္းသို႔ပါ ဝင္တတ္သည္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ပန္းဆိုးတန္း ခံုးေက်ာ္တံတားေပၚတြင္ ရွိေသာ ေရအုိင္မ်ား ျဖစ္ သည္။ အရွိန္ျဖင့္ တံတားေပၚသို႔ တက္လာေသာ ယာဥ္မ်ား လမ္းေပၚရွိေရအိုင္မ်ား အေပၚျဖတ္ေမာင္းစဥ္ စင္ထြက္လာေသာ ေရမ်ားေၾကာင့္ တံတားေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အမိုးပါ စႀကႍလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ခရီးသည္မ်ား မၾကာခဏ စိုရႊဲကုန္သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ ခံုးေက်ာ္ တံတားေပၚရွိ ေရထြက္ေပါက္မ်ားမွာ အမႈိက္မ်ားျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ေနသျဖင့္ တံတားေပၚတြင္ ေရအုိင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ထပ္မံ တင္ျပလိုသည္မွာ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္၊ ပလက္ေဖာင္းႏွင့္ ကတၱရာလမ္းမ်ား အၾကားတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရဗြက္အိုင္မ်ား အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ေရဗြက္အုိင္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ ခရီးသည္မ်ားမွာ ကားလမ္း (ကတၱရာလမ္း) အစပ္ အထိဆင္းကာ ကားေစာင့္ေနရေလ့ ရွိၿပီး ဘတ္စ္ကားမွာလည္း ပလက္ေဖာင္းႏွင့္ ၁၅ ေပခန္႔အကြာ လမ္းအလယ္ေလာက္တြင္ ရပ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဘတ္စ္ကား ေနာက္မွ လုိက္လာေသာ ယာဥ္အားလံုး ရပ္တန္႔မႈ ျဖစ္ပြားၿပီး ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ မႈမ်ားပါ ေပၚေပါက္လာေလ့ ရွိသည္။

သို႔ပါ၍ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ လႈိင္းထေနမႈမ်ားကို ျပဳျပင္ျခင္း၊ ပလက္ေဖာင္းမ်ား အေျခရွိ ေရထြက္ေပါက္ မ်ားမွ အမႈိက္မ်ားကို ရွင္းလင္းဖယ္ရွားေပးျခင္းႏွင့္ ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္ ေနရာမ်ားတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရအိုင္သည့္ ေနရာမ်ားအား ဖို႔ေပးျခင္း တို႔ကို ေဆာင္ရြက္၍ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳ တင္ျပအပ္ပါသည္။ ။

ျမ၀တီ
ေမလ တတိယပတ္က ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္၌ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ မုန္တုိင္းငယ္၏ အရွိန္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မိုးရြာသြန္းမႈ မ်ားခဲ့ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိသည့္အတုိင္း အခ်ဳိ႕ေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ပလက္ေဖာင္း ျမဳပ္သည္အထိ လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာ ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ အိမ္ေအာက္ၾကမ္းျပင္မ်ား အထိ လည္းေကာင္း ေရဝင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ေရႀကီး၊ ေရလွ်ံမႈမ်ားသည္ မၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္း ျပန္လည္က်သြားေလ့ ရွိသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ားအဖို႔ အဆန္း မဟုတ္ေတာ့ေပ။

စာေရးသူ တင္ျပလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ မိုးရြာသြန္းၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကတၱရာလမ္းမ်ား ေပၚတြင္ တင္က်န္ရစ္ေသာ ေရအုိင္မ်ား အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကတၱရာလမ္း အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ညီညာမႈမရွိဘဲ လႈိင္းထေနသျဖင့္ မိုးရြာၿပီးလွ်င္ ခ်ဳိင့္ခြက္ေနေသာ လမ္းမ်ားအခ်ဳိ႕၌ ေရအိုင္မ်ား က်န္ေနေလ့ရွိသည္။ ထိုကတၱရာ လမ္းေပၚ၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရအုိင္ငယ္မ်ားကို ယာဥ္မ်ားျဖတ္သန္း ေမာင္းႏွင္ သြားပါက ပတ္ဝန္းက်င္သို႔ ေရမ်ားစင္ ထြက္သြားေလ့ ရွိသျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားႏွင့္ လမ္းသြားလမ္းလာ ေရအစင္ခံရသူမ်ား အၾကားတြင္ မၾကာခဏ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ၾကသည္ကို စာဖတ္သူ အမ်ားစု ျမင္ေတြ႕ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ထိုေရအိုင္မွ ေရမ်ားသည္ ေဘးဘက္ ဝဲယာမွ ကားျပတင္းေပါက္မ်ား အတြင္းသို႔ပါ ဝင္တတ္သည္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ပန္းဆိုးတန္း ခံုးေက်ာ္တံတားေပၚတြင္ ရွိေသာ ေရအုိင္မ်ား ျဖစ္ သည္။ အရွိန္ျဖင့္ တံတားေပၚသို႔ တက္လာေသာ ယာဥ္မ်ား လမ္းေပၚရွိေရအိုင္မ်ား အေပၚျဖတ္ေမာင္းစဥ္ စင္ထြက္လာေသာ ေရမ်ားေၾကာင့္ တံတားေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အမိုးပါ စႀကႍလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ခရီးသည္မ်ား မၾကာခဏ စိုရႊဲကုန္သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ ခံုးေက်ာ္ တံတားေပၚရွိ ေရထြက္ေပါက္မ်ားမွာ အမႈိက္မ်ားျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ေနသျဖင့္ တံတားေပၚတြင္ ေရအုိင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ထပ္မံ တင္ျပလိုသည္မွာ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္၊ ပလက္ေဖာင္းႏွင့္ ကတၱရာလမ္းမ်ား အၾကားတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရဗြက္အိုင္မ်ား အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ေရဗြက္အုိင္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ ခရီးသည္မ်ားမွာ ကားလမ္း (ကတၱရာလမ္း) အစပ္ အထိဆင္းကာ ကားေစာင့္ေနရေလ့ ရွိၿပီး ဘတ္စ္ကားမွာလည္း ပလက္ေဖာင္းႏွင့္ ၁၅ ေပခန္႔အကြာ လမ္းအလယ္ေလာက္တြင္ ရပ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဘတ္စ္ကား ေနာက္မွ လုိက္လာေသာ ယာဥ္အားလံုး ရပ္တန္႔မႈ ျဖစ္ပြားၿပီး ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ မႈမ်ားပါ ေပၚေပါက္လာေလ့ ရွိသည္။

သို႔ပါ၍ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ လႈိင္းထေနမႈမ်ားကို ျပဳျပင္ျခင္း၊ ပလက္ေဖာင္းမ်ား အေျခရွိ ေရထြက္ေပါက္ မ်ားမွ အမႈိက္မ်ားကို ရွင္းလင္းဖယ္ရွားေပးျခင္းႏွင့္ ဘတ္စ္ကား မွတ္တိုင္ ေနရာ မ်ားတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရ အိုင္သည့္ ေနရာမ်ားအား ဖို႔ေပးျခင္း တို႔ကို ေဆာင္ရြက္၍ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳ တင္ျပအပ္ပါသည္။ ။

ျမ၀တီ

No comments:

Post a Comment