တကၠသုိလ္၀င္စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ေသာ ေက်ာင္းသား မ်ားအား လာမည့္ပညာသင္ႏွစ္ တြင္ ပညာေရးတကၠသုိလ္မ်ားမွ ပညာေရးဘဲြ႕(B.Ed)ကို အေ၀း သင္စနစ္ျဖင့္ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ရန္ စီ စဥ္ေနေၾကာင္း သတင္းရရိွသည္။
ေက်ာင္းသား၊ ဆရာအခ်ိဳး ကြာဟခ်က္ျမင့္မားေနမႈကုိ ေလွ်ာ့ ခ်ႏုိင္ရန္ ပညာေရးဘဲြ႕ကို အ ေ၀းသင္စနစ္ျဖင့္ သင္ၾကားပို႔ခ် ရန္ စီစဥ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး အၿငိမ္း စားပညာေရးပညာရွင္မ်ားက ျပန္ လည္စဥ္းစားသံုးသပ္ရန္ အႀကံျပဳ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
‘‘ပညာေရးဘဲြ႕ကို အေ၀း သင္ေပးဖုိ႔ သူတို႔အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ေနတယ္။ ဆရာတို႔က အ ေ၀းသင္နဲ႔ေတာ့
သိပ္အားမရဘူး။ E Learning (အီလစ္ထရြန္နစ္ နည္းပညာျဖင့္ သင္ယူမႈ) နဲ႔မွ သေဘာက်တယ္ေပါ့။ အၿငိမ္း စား ပညာေရးပညာရွင္ေတြက ေတာ့ ျပန္လည္စဥ္းစားဖုိ႔ေျပာတာ ေပါ့။ လာမယ့္ႏွစ္မွာ လုပ္ဖို႔ စီ စဥ္ ေနတာပါ’’ဟု ရန္ကုန္ပညာေရး တကၠသုိလ္ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡ ခ်ဳပ္ ေဒါက္တာခင္ေဇာ္က ေျပာ သည္။ တကၠသုိလ္၀င္ စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ေသာ ေက်ာင္းသား မ်ားအား အေ၀းသင္ပညာေရးဘြဲ႕ ေပးအပ္ေရးအတြက္ ဇူလုိုင္လ ၁၄ ရက္က ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ အၿငိမ္းစား ပညာရွင္မ်ား ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကသည္။ေက်ာင္းသား၊ ဆရာအခ်ိဳး ကြာဟခ်က္ျမင့္မားေနမႈကုိ ေလွ်ာ့ ခ်ႏုိင္ရန္ ပညာေရးဘဲြ႕ကို အ ေ၀းသင္စနစ္ျဖင့္ သင္ၾကားပို႔ခ် ရန္ စီစဥ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး အၿငိမ္း စားပညာေရးပညာရွင္မ်ားက ျပန္ လည္စဥ္းစားသံုးသပ္ရန္ အႀကံျပဳ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
‘‘ပညာေရးဘဲြ႕ကို အေ၀း သင္ေပးဖုိ႔ သူတို႔အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ေနတယ္။ ဆရာတို႔က အ ေ၀းသင္နဲ႔ေတာ့
‘‘ဒီအတိုင္း သင္ေနတာ ေတာင္ မတတ္တာ။ စာေပး၊ စာ ယူဆို ပုိေတာင္မတတ္ေတာ့ဘူး ေပါ့။ ႐ုိး႐ုိးအေ၀းသင္ဘဲြ႕ရေတြ ကုိ ဘယ္လုိသေဘာထားၾကလဲ ၾကည့္ေလ။ ဆရာေတြ အရမ္းလို ေနတာနဲ႔ပဲ ေရွ႕၊ ေနာက္မၾကည့္ ဘဲ လုပ္ေနၾကတာပါ။ ဆရာ ေကာင္းေကာင္း လုိခ်င္ရင္ ေကာင္းေကာင္းသင္၊ လစာမ်ား မ်ားေပးေလ’’ဟု ရန္ကုန္ပညာ ေရးတကၠသုိလ္၊ အၿငိမ္းစား ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္တစ္ဦးက ေျပာ ၾကားသည္။
လက္ရိွအခ်ိန္တြင္ ပညာေရးတကၠသုိလ္မ်ားတြင္ ပညာေရး ၀န္ထမ္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအားစာေပး၊ စာယူသင္တန္းျဖင့္ ပညာ ေရးဘဲြ႕ ေပးအပ္ေနၿပီး ယခုအခါ တကၠသုိလ္၀င္ စာေမးပြဲေအာင္ ျမင္သူမ်ားကုိ စာေပး၊ စာယူသင္ တန္းပုိ႔ခ်ရန္ စီစဥ္ေနျခင္းျဖစ္ သည္။
ဘက္စံု လႊမ္းၿခံဳႏုိင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ ေရးလုပ္ငန္း(CESR) တြင္ ပညာ ေရးဘဲြ႕(B.Ed) စာေပး၊ စာယူ သင္တန္းသားမ်ားသည္ စာစဥ္ မ်ားကုိ ကုိယ္စားေျဖဆုိျခင္း၊ ကူး ခ်ျခင္း၊ စစ္ေဆးေသာ ေမးခြန္း မ်ား၏ အရည္အေသြးနိမ့္က်ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ သင္ တန္းအရည္အေသြးနိမ့္က်ေန ေၾကာင္း ေ၀ဖန္သံုးသပ္ထား သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံရိွ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာအခ်ဳိး ကြာဟခ်က္ျမင့္မား ေနသလို မၾကာမီတြင္ အေျခခံ ပညာသင္ႏွစ္မ်ားကုိ တုိးျမႇင့္ရန္ စီစဥ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဆရာ၊ ဆရာမ လိုအပ္ခ်က္ ပိုမိုျမင့္မား လ်က္ရိွသည္။
7 Day Daily
No comments:
Post a Comment