ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ ကူမင္းၿမိဳ႕အၾကား ဆက္သြယ္မည့္ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္း ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရျခင္းမွာ ေနာက္ကြယ္က လူတစ္စု၏ လုပ္ေဆာင္ မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီး Mr. Yang Houlan က ေျပာၾကားသည္။
ဇူလိုင္လ ၂၄ ရက္ေန႔က ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီး ေနအိမ္တြင္ ျပဳ လုပ္ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ၌ ၎က ယင္းသို႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္သံ႐ုံးအေနႏွင့္ ရခိုင္ေဒသခံ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားဘက္မွ စီမံကိန္းအေပၚ ေထာက္ ခံေသာ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားသာ ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာအစိုးရက ျပည္သူမ်ား ကန္႔ကြက္၍ဟုဆိုကာ စီမံကိန္း ဖ်က္သိမ္းလိုက္သည့္ ေၾကညာခ်က္အေပၚ စဥ္းစားရ ခက္ခဲေၾကာင္း Mr. Yang Houlan က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
“ေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္သူေတြ ရွိလဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ မီဒီယာသမားေတြက ပိုသိမွာပါ” ဟု ၎ကဆိုသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားသည္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ သေဘာတူညီခ်က္ကိုသာ ဦးစားေပး စဥ္းစားေသာေၾကာင့္ အဆိုပါ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းအတြက္လည္း ရခိုင္ေဒသခံမ်ား၏ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ရရွိရန္ ဆက္လက္ ညႇိႏိႈင္းသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း Mr. Yang Houlan က ေျပာဆိုသည္။
“ဒါက ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵလား ေမးစရာရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေရာက္ဖူးတဲ့ ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္ေဒသကမွ ဒီလို ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္း လုပ္တာကို ကန္႔ကြက္တာ မရွိပါဘူး” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လယ္ယာေျမ ျပႆနာမ်ား၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား မတရားေစခိုင္းခံရမႈတို႔ ႀကံဳေတြ႔ဖူးသည့္ အတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ စီမံခ်က္မ်ားကို လက္ခံရန္ ခက္ခဲလာေၾကာင္း ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီ ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ ဦးလွေစာက ရွင္းျပသည္။
“မီးရထားလမ္းကို လုံးဝကန္႔ကြက္တာ မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ လူထုနစ္နာမႈ မရွိေအာင္ အစိုးရက ကာကြယ္တဲ့ ဥပေဒကို လုပ္ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုတာ” ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးကလည္း ေဒသခံလူထုႏွင့္ အစိုးရ သေဘာတူလွ်င္ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ျပန္လည္ စတင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္အစိုးရဘက္မွ ရထားလမ္း စီမံကိန္း ၿပီးဆုံးလွ်င္ ကားလမ္း စီမံကိန္းကိုပါ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လ်ာထားေၾကာင္း ဇူလိုင္လ ၂၄ ရက္ေန႔ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံစဥ္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားသြားသည္။
ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း မီးရထားလမ္းအတြက္ တ႐ုတ္အစိုးရက ေငြေၾကးႏွင့္ နည္းပညာပိုင္းတြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၂၀ ေက်ာ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာထားသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာ၏ အႀကီးဆုံး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္အထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၄၀ နီးပါး လာေရာက္ ျမႇဳပ္ႏွံထားေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္သံ႐ုံးထံမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။
ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ျပည္သူလူထုႏွင့္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက သေဘာမတူသည့္အတြက္ ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ဇူလိုင္လဆန္းပိုင္းက ေၾကညာခဲ့သည္။
ရထားလမ္းစီမံကိန္းအတြက္ နားလည္မႈစာခြၽန္လႊာ (MoU) သက္တမ္းလည္း ကုန္ဆုံးသြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရအဖြဲ႔က ထုတ္ျပန္ထားသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment