Thursday, August 28, 2014
ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရ တင္သြင္းသည့္ ပုဂၢလိက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒၾကမ္း အျငင္းပြားမႈျဖစ္ေန
ႏုိင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္း ထုတ္ျပန္ခ်က္ႏွင့္ ကြဲလြဲေနသည့္ ပုဂၢလိက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒၾကမ္းကို ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရက ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့သည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ကန္႔ကြက္ အျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။အဆိုပါ ပုဂၢလိက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္တြင္း မေဆြးေႏြးမီ ျပည္သူမ်ားသိေစရန္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ ျပည္ ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္းတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၈ ရက္က ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ယခု တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးရန္ ျပန္လည္တင္သြင္းရာ၌ ျပန္တမ္းတြင္ ထုတ္ျပန္ထားခ်က္ႏွင့္ ကြဲလြဲေန သည့္ အတြက္ ကန္႔ကြက္ ေ၀ဖန္မႈ ျပဳလုပ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္အမတ္ တခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ နည္းဥပေဒ ၁၃၁ အရ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရမွ တင္သြင္းသည့္ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ သက္ဆိုင္ ေသာ ဥပေဒ ၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမည္ဆိုပါက အမ်ားျပည္သူ သိရွိေစရန္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာၿပီးမွသာ လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္း တင္ျပခြင့္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယခု ျပန္လည္တင္သြင္းသည့္ ပုဂၢလိက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒၾကမ္းသည္ အဆိုပါ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ နည္းဥပေဒကို ေဖာက္ဖ်က္ ဆန္႔က်င္ရာ က်သည့္အတြက္ ကန္႔ကြက္ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္ ၂ မဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္း ကေျပာသည္။
“ျပန္တမ္းမွာ ထုတ္ျပန္ထားတာက တမ်ိဳး အခုခ်ျပတာက တမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါကကြဲျပားေနတယ္။ ဒါကအစိုးရက လက္တလံုး ၾကား လွည့္စားရာ ေရာက္တဲ့အတြက္ က်မကန္႔ကြက္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္ ရာေရာက္ပါတယ္။ ဒါက နည္းဥပေဒကိုလည္း ခ်ိဳးေဖာက္တာပါ။ အမွန္က အခုအသစ္တင္ျပလာတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူကိုထုတ္ ျပန္ခ်ျပၿပီးမွ ေဆြးေႏြးလို႔ရပါမယ္”ဟု ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းက ေျပာဆိုသည္။
ထိုသို႔ထုတ္ျပန္ထားသည့္ နည္းဥပေဒႏွင့္ ကြဲလြဲေနေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္အတြင္း ဆက္လက္ေဆြးေႏြးသင့္၊ မသင့္ကို မဲခြဲဆံုးျဖတ္ ေစခဲ့ရာတြင္ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးရန္ ေထာက္ခံသည့္ မဲအေရအတြက္ မ်ားခဲ့ေသာေၾကာင့္ အဆိုပါဥပေဒကို ဆက္လက္ေဆြးေႏြးရန္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ က ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“နည္းဥပေဒမွာ ျပဌာန္းထားသလို က်ေနာ္တို႔ ဥပေဒၾကမ္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ျပန္တမ္းကို ပို႔ထားပါၿပီ။ ႏိုင္ငံေတာ္ျပန္တမ္းက မထုတ္ျပန္ ေသးတာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ လုပ္သင့္တဲ့အတိုင္း မဲခြဲခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္”ဟု လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ ဦးစိန္တင္ဝင္းက ဧရာဝတီ က ေမးျမန္းမႈကို ျပန္လည္ ေျဖၾကားသည္။
ယခု အသစ္တင္လာသည့္ ပုဂၢလိက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ယာဥ္သြားလာမႈႏွင့္ယာဥ္အႏၲရာယ္ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္း ေရး အတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အခန္း အပါအဝင္ အခန္း(၁၅)ခန္း ပါဝင္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒ ပုဒ္မေပါင္း ၃၁ ခုပါရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္ တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မွ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မူလက ျပန္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္မူ အခန္း(၁၂)ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မ ၂၅ ခုသာ ပါဝင္ၿပီး တခ်ိဳ႕အခန္းမ်ားတြင္လည္း ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္မႈမ်ား ရွိသည္ကို ဥပေဒၾကမ္း ၂ ခု ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္ အရ သိရသည္။
ထပ္မံတင္ျပသည့္ ဥပေဒၾကမ္း၌ ယခင္ေဖာ္ျပထားသည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္မပါဝင္သည့္ ကုန္းလမ္းသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲေရး အဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းျခင္း အပါအဝင္ အခန္း(၃)ခန္း ထပ္မံ ထည့္သြင္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
“မူလက ထုတ္ျပန္ထားခ်က္မွာက ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား၊ ေကာ္မတီဝင္မ်ားကို နည္းဥပေဒနဲ႔အညီ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ရမယ္လို႔ ပါတယ္။ အခုက်ေတာ့ အဲဒီအခ်က္ မပါေတာ့ဘူး။ ေနာက္တခုက်ေတာ့ ေကာ္မတီ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရးမႉး၊ ဘ႑ာေရးမႉးနဲ႔ ေကာ္မတီဝင္ တဦး ကို အစိုးရအဖြဲ႔က ေရြးခ်ယ္ တာဝန္ေပးအပ္ရမယ္လို႔ ပါတယ္။ အခုလို ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္သူမရွိရင္ အစိုးရ စိတ္ႀကိဳက္လုပ္တဲ့ ေကာ္မတီပဲ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူနစ္နာတယ္”ဟု ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းက ေျပာသည္။
ယခု ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ လုပ္ငန္း ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းရာတြင္ ေကာ္မတီ ဒု ဥကၠဌ၊ တြဲဖက္အတြင္းေရးမႉး တို႔ကို ယာဥ္လိုင္းအသီးသီးက ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း တာ၀န္မ်ားသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္သည့္ တာ၀န္မ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဖြဲ႔စည္းရမည့္ ေကာ္မတီမွာ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း ခ်မွတ္ျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေျပးဆြဲမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ျခင္း စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အဖြဲ႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္မွသာ ျပည္သူ အက်ိဳးရွိႏိုင္ေၾကာင္း ၎က ေထာက္ျပ ေျပာဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ ဥပေဒ မူၾကမ္းႏွစ္ခု ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္အရ လစဥ္ေကာက္ခံရသည့္ ရန္ပံုေငြမ်ားထဲမွ သတ္မွတ္ရန္ပံုေငြအား တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ရန္ပံုေငြမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ထည့္သြင္းရျခင္းအပါအဝင္ ေကာ္မတီဝင္ သက္တမ္းကိုလည္း တႏွစ္ေလွ်ာ့ ျခင္း၊ ေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားတြင္ ပုဒ္မငယ္ ၆ ခုကို ထပ္တိုးထားသည္ကို ေတြ႔ရေသာ္လည္း တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ သို႔ ေပးရမည့္ သတ္မွတ္ရန္ပံုေငြပမာဏကိုမူ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ တိက်စြာ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေပ။
ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ား အခန္းတြင္လည္း ျပစ္ဒဏ္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားတြင္ မူလေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဥပေဒၾကမ္းပါ ျပစ္ဒဏ္မ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲမႈ မ်ားရွိ သည္ကိုေတြ႔ရၿပီး တာဝန္ဝတၱရား ေႏွာင့္ယွက္မႈႏွင့္ ပူးေပါင္းႀကံစည္အားေပးမႈ တို႔ အတြက္ ခ်မွတ္မည့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ထပ္မံျဖည့္စြက္ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
၄၈ ယာဥ္လိုင္း ေထာင္ထားေသာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္တဦး ျဖစ္သည့္ ကိုအုန္းလွေဌး ဆိုသူက“က်ေနာ္တို႔ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ သိထားတာက ထုတ္ျပန္ထားတာပဲ သိတာ၊ အဆိုးဆံုးက အခုထုတ္ျပန္တဲ့အသစ္မွာကို မေတြ႔ရဘူး၊ အခု သိရသေလာက္ တကယ္လုပ္တဲ့ ေကာ္မတီ ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ ေရြးခြင့္က အကန္႔အသတ္နဲ႔ျဖစ္တယ္။ တကယ္ဆံုးျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ့ သူေတြကို က်ေနာ္တို႔က ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရွိဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အစိုးရက အေျပာတမ်ိဳး အလုပ္တမ်ိဳးျဖစ္ေနတာေပါ့”ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ထိုသို႔ကြဲလြဲခ်က္မ်ား၊ ျပဌာန္းထားသည့္ တိုင္းေဒသႀကီးနည္းဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င့္မႈမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္တြင္း မဲခြဲမႈအရ ကန္႔ကြက္သည့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား၏ အဆိုရံႈးနိမ္းခဲ့သည့္အတြက္ လာမည့္ စက္တင္ဘာ ၁ ရက္တြင္ အဆိုပါ ပုဂၢလိက ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒၾကမ္းကို တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္တြင္ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္၏ ပထမအႀကိမ္ နဝမေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေဝးကို ၾသဂုတ္ ၂၂ ရက္မွ စက္တင္ဘာ ၅ ရက္ အထိ က်င္းပေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ဧရာ၀တီ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment