Monday, August 18, 2014

သံရည္က်ဳိကားမ်ား အပ္ႏွံရာတြင္ မလိုအပ္ေသာအခ်က္မ်ားကုိေျဖေလွ်ာ့ေပးရန္ လိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ကား တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားဆို


ကားတင္ သြင္းမႈဆိုင္ရာမူဝါဒမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ ေပးသကဲ့သုိ႔ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံရာတြင္ ပါဝင္သည့္ သံရည္က်ဳိ အပ္ႏွံမႈတြင္ မလိုအပ္ေသာအခ်က္ မ်ားကုိ ေျဖေလွ်ာ့ေပးရန္ လိုအပ္ေန ေသးေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ကား တင္ သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားအသုိင္းအဝုိင္း မွ သိရသည္။
လက္ရွိ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း မ်ား အရည္က်ဳိအပ္ႏွံရာတြင္ ကုန္း လမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန မွ စစ္ေဆးလက္ခံေသာ္လည္း သံရည္ က်ဳိလုပ္ငန္း ၿပီးစီးမွသာ အကၡရာ နံပါတ္ ထုတ္ယူႏုိင္သည့္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းသူမ်ားအေန ျဖင့္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရ ေၾကာင္း ယင္းတုိ႔ထံမွ သိရသည္။ေမာ္ေတာ္ကားေရာင္းဝယ္ေရး လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္သူတစ္ဦးက ''မႏၲေလး တိုင္းထဲက ျမင္းၿခံသံရည္က်ဳိစက္႐ုံမွာ သံရည္က်ဳိအပ္ရင္ အဝင္တစ္ဆင့္ပဲ ရွိတယ္။ ရန္ကုန္မွာဆိုရင္ အဆင့္ ၁၇ဆင့္နဲ႔ သတ္မွတ္ခ်က္ ၄၇ခ်က္ အားလုံးညီမွ လက္ခံတယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အခက္အခဲျဖစ္ေန ပါတယ္''ဟု ဆိုသည္။


ယင္းကဲ့သုိ႔ သံရည္က်ဳိအပ္ႏွံရာ တြင္ စစ္ေဆးမႈမ်ား မ်ားျပားေနသျဖင့္ အနည္းဆုံး အခ်ိန္တစ္လနီးပါး ၾကာ ျမင့္လ်က္ရွိသျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာဌာန မ်ားအေနျဖင့္ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ေပး ရန္ လိုအပ္ေနလ်က္ရွိေၾကာင္း ယင္း တုိ႔က ဆိုသည္။
ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္ လုပ္ေရးႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေရးလုပ္ ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ တြဲဖက္အတြင္း ေရးမွဴး ဦးေအာင္ႏုိင္ထြန္းက ''အ ရည္က်ဳိနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ စက္မႈဝန္ႀကီး ဌာနနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ အသင္းအေန နဲ႔ စက္မႈကုိ တင္ျပေပးပါမယ္။ ကညန မွာ ယာဥ္ကုိ စစ္လုိက္တယ္။ အရည္ က်ဳိဖို႔အတြက္ ကညနက ခြင့္ျပဳလုိက္ တယ္။ ခြင့္ျပဳလုိက္ၿပီဆိုရင္ ဒါ ကိစၥ က ၿပီးသြားၿပီ''ဟု ဆိုသည္။
သုိ႔ေသာ္ ကားအရည္က်ဳိရန္ အတြက္ အခ်ိန္ၾကန္႕ၾကာမႈမ်ားရွိေန သျဖင့္ အရည္က်ဳိမည့္ယာဥ္မ်ားကုိ စစ္ေဆးေနမည့္အစား ခ်က္စီနံပါတ္ ႏွင့္ကုိက္ညီလွ်င္ လက္ခံပါက တစ္ေန႔ လွ်င္ ကားစီးေရ ၁ဝဝဝမွ ၂ဝဝဝၾကား လက္မွတ္ထုတ္ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းက ဆိုသည္။
ေမာ္ေတာ္ကားအေရာင္းစင္ တာလုပ္ငန္းရွင္ ဦးဝင္းၿမိဳင္က ''သံ ရည္က်ဳိဖို႔ က်ဴစီတဲ့ေနရာမွာ အစီးေရ ၂၁ဝဝေက်ာ္ရွိတယ္။ ဘယ္ေတာ့ ၿပီး ႏုိင္လဲဆုိၿပီး မွန္းဆလိုက္ေတာ့ ေနာက္ ႏွစ္လၾကာမွ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကားစီးႏုိင္တဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ ကာစတန္မာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အေရာင္းစင္တာမွာ ကားဝယ္တဲ့လူ တစ္ေယာက္ဟာ ေနာက္ႏွစ္လၾကာ မွ ကားစီးႏုိင္မယ္ဆိုေတာ့ အခက္ အခဲရွိတယ္''ဟု ဆိုသည္။
Democracytoday

No comments:

Post a Comment