ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာပူး ေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးအဖြဲ႕ (JICA)
ႏွင့္ပူးေပါင္းေရးဆြဲ ေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Master Plan အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္
ၿမိဳ႕ ပတ္မီးရထားလမ္းမ်ားေဖာက္လုပ္သြား ရန္အစီအစဥ္ ရွိေၾကာင္း
ျမန္မာ့မီးရထား မွအေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (ေအာက္ျမန္မာ ျပည္) ဦးထြန္းေအာင္သင္းက
ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းအ ေရွ႕ဘက္ျခမ္းအား ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ရန္ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ရွိမွာေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းခ်ိတ္ဆက္
မႈ(Outer Ring) မျပဳလုပ္ခင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းရဲ႕အေရွ႕ဘက္အျခမ္းကို ခ်ိတ္
ဆက္ေနပါ တယ္။ အေကာင္းဆံုးလဲ ျပဳ လုပ္ေနပါတယ္။ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုးေရာ
ၿမိဳ႕ျပင္ကို ေရာ မီးရထားလမ္းခ်ိတ္ဆက္ ႏိုင္ဖို႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ Master
Plan မွာေရာ JICA `ရဲ႕ Master Plan မွာ ေရာ ပါဝင္ပါတယ္''ဟု ဦးထြန္းေအာင္
သင္းက ေျပာသည္။
လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕၊ အေနာက္၊
ေတာင္၊ ေျမာက္ အားလံုးအား ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္
ဆက္ႏိုင္ရန္ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔
လက္ရွိမွာေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းကို ရထားေတြ ေနရာ စံုသြားႏိုင္ေအာင္
အရင္ျပဳလုပ္သြားမွာ ပါ။ အဲဒါၿပီးသြားမွ (Outer Ring)ကို ျပဳလုပ္သြားမွာပါ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ပဲ ရထားမေရာက္ေသးတဲ့ေနရာေတြ ရွိပါေသးတယ္''ဟု
ယင္းကေျပာသည္။
ရထားသြားလာျခင္းမရွိေသးသည့္ ေနရာမ်ား၌လည္း ေန႔စဥ္ ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ သြားလာေနသည့္သူမ်ားရွိေၾကာင္း သိ ရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ရန္ကုန္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို ရထားသြားႏိုင္ေအာင္
ျပဳလုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဆင္ေျပ တာေပါ့။ လက္ရွိမွာလဲ ရထားမေရာက္
ေသးတဲ့ၿမိဳ႕နယ္ေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ ၿမိဳ႕ျပင္ကိုခ်ိတ္ဆက္ဖို႔ထက္
ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ခ်ိတ္ဆက္ဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္''ဟု ရ ထားစီးခရီးသည္တစ္ဦးျဖစ္သူ
ဦးေန မင္းက ေျပာသည္။
ၿမိဳ႕တြင္းခ်ိတ္ဆက္မႈတြင္ ကာလ သံုးခုရွိကာ
ေရတိုစီမံကိန္းကာလမွာ ၂ဝ၁၈ အထိျဖစ္ၿပီး သာမန္ကာလမွာ ၂ဝ၂၅ ျဖစ္ကာ
ေရရွည္ကာလမွာ ၂ဝ၃၅အထိ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔အပိုင္းအပိုင္းေတြ နဲ႔ ျပဳလုပ္မွာပါ။ အားလံုးကလဲ ႀကိဳးႀကိဳး
စားစား ျပဳလုပ္ေနပါတယ္။ Outer Ring ပိုင္းကေတာ့ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကေန
ပဲခူးေလဆိပ္အထိ စတာေတြကဲ့သို႔ ခရီး ေဝးေတြလဲပါဝင္သလို ခရီးတိုေတြလည္း
ပါဝင္မွာပါ။ ဘတ္ဂ်က္ကေတာ့ ခ်ေပး တဲ့အေပၚ မူတည္ပါတယ္''ဟု ဦးထြန္း
ေအာင္သင္းက ေျပာ သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ရထားလမ္းခ်ိတ္ဆက္ မႈမ်ားျပဳလုပ္ပါက
လမ္း၏ႀကံ့ခိုင္မႈအား ဦးစားေပးျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ကာ
ေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္မ်ား၌ အဆင့္ျမင့္သည့္ ရထားမ်ားေျပးဆြဲမည္ဆိုပါက လမ္း
၏ႀကံ့ခိုင္မႈလည္း အေရးပါေၾကာင္း သိ ရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ေနသည့္ JICA သည္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ကာ
ယင္း၌ ျမန္မာ့မီးရထား မွဝန္ထမ္းမ်ားလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း သိ ရသည္။
Yangon Media Group
No comments:
Post a Comment