Tuesday, October 7, 2014

လွ်ပ္စစ္ရထား အိပ္မက္ တကယ္ျဖစ္လာမွာလား


ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ခရီးသြား ျပည္သူေတြအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အိပ္မက္တခု ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ အိပ္မက္ ကေတာ့ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ရထား အိပ္မက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေျပးဆြဲေနတဲ့ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြေနရာမွာ လွ်ပ္စစ္ရထားေတြကို အစားထုိး ေတြ႔ျမင္ရဖုိ႔အတြက္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ႏွစ္ ၃၀ စီမံကိန္းအျဖစ္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၄၅ ခုႏွစ္အထိ စီစဥ္ေရးဆြဲထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။အဲဒီ ႏွစ္ရွည္ စီမံကိန္းအတြင္း ရထားေျပးဆဲြႏႈန္းကိုလည္း ပံုမွန္ အျမန္ႏႈန္း ပ်မ္းမွ် မုိင္ ၃၀ ႏႈန္းကေန အျမန္ဆံုး မုိင္ ၈၀ အထိ ျဖစ္ လာ ေအာင္ စီစဥ္သြားမယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။
အဲဒီအျပင္ စီမံကိန္းမွာ ကုန္က်ႏိုင္မယ့္ ေငြေၾကးပမာဏဟာ ရန္ကုန္တၿမိဳ႕လံုးအတြက္ အေသးစိတ္ မတြတ္ခ်က္ရေသးေပမယ့္ ဒညင္းကုန္း-ရန္ကုန္-မလႊကုန္း ရထားလမ္းပိုင္းအထိ အားလံုး အဆင့္ျမႇင့္တင္မယ္ဆုိရင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၇၀၀ ခန္႔ ကုန္ က်ႏုိင္တယ္လို႔ေတာ့ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက အၾကမ္းဖ်င္း တြက္ခ်က္ၿပီး သတင္း မီဒီယာေတြကို အသိေပးေျပာၾကား ထားပါေသးတယ္။



ဒညင္းကုန္း-ရန္ကုန္-မလႊကုန္း ရထားလမ္းပိုင္းအထိ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ အၾကမ္းဖ်င္း ေရးဆဲြေဖာ္ျပခ်က္ေတြအရ ေတာ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရင္ ႏွစ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ရထားသံလမ္းေနရာေတြမွာ ပ်က္စီး ယိုယြင္း ေနတဲ့ ရထားလမ္း ပံုစံမမွန္ေတာ့တာေတြ၊ ရထားလမ္းေဘးက လမ္းပုခံုးေတြ ရာသီဥတုေၾကာင့္ တုိက္စားခံထားရတာေတြ၊ သံလမ္းေအာက္ခံ သစ္သားဇလီဖားတံုးေတြ ေဆြးေျမ့ေနတာေတြကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔ေတြအျပင္ ရထားအခ်က္ျပ စနစ္ေတြ ျပန္လည္
ျပင္ ဆင္ဖုိ႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။

ရထားလမ္းေၾကာင္း ထိန္းစနစ္ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေတြ အပါအ၀င္ ကားလမ္းကူး သံေဘာင္ေတြအထိပါ အေသးစိတ္ ျပန္ လည္ျပင္ဆင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿမိဳ႕ပတ္ရထား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းမွာ ရထားသံလမ္းေတြကို အေသးစိတ္ ျပဳျပင္ေရးေတြ ပါ၀င္သလို ရထားသံလမ္းေဘး ရထားစီးျပည္သူေတြ အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အုတ္ေဘာင္ၿခံစည္း႐ိုးေတြ တည္ေဆာက္ဖုိ႔လည္း စီစဥ္ေရးဆြဲ ထားတာ ေတြ႔ရပါေသးတယ္။

ဒညင္းကုန္း-ရန္ကုန္-မလႊကုန္း ရထားလမ္းပိုင္းၾကားမွာ ရွိတဲ့ ရထားလမ္း ခုံးေက်ာ္တံတား ၁၁ ခုကိုလည္း လွ်ပ္စစ္ရထားေတြ ေျပး ဆဲြႏုိင္မယ့္ အေျခအေနအထိ တုိးျမႇင့္ တည္ေဆာက္သြားဖုိ႔ အျပင္ ဘူတာ႐ုံေတြကိုလည္း အဆင့္ျမင့္ ဘူတာ႐ုံေတြ ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္သြားဖုိ႔ အတြက္ပါ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားပါတယ္။
စီမံကိန္း ေရးဆြဲမႈ အေနအထားကို ျမင္ရတာဟာ အေသးစိတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ တခုၿပီး တခု ဆက္ တိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားမယ့္ အဆင့္ေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ ႏွစ္တုိ၊ ႏွစ္လတ္၊ ႏွစ္ရွည္ အဆင့္ဆင့္ လုပ္ေဆာင္သြားရမယ့္ စီမံကိန္း တခု ျဖစ္တာကို သိရပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကတည္းက အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္လို႔ အသံေတြၾကားေနခဲ့ရတဲ့ လွ်ပ္စစ္ရထားနဲ႔ အစားထိုးသြားမယ့္ ရန္ကုန္္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္ေန႔က စီမံကိန္းနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ မိဘျပည္ သူ ေတြ႔ဆံုပြဲကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယုဇနဂါးဒင္း ဟိုတယ္မွာ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေတြ႔ဆံုပြဲမွာေတာ့ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက လာမယ့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ေလာက္အတြင္းမွာ ဒီၿမိဳ႕ပတ္ရထား အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ေတာ့မယ္လို႔ မတင္မက် ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။

တကယ္တမ္း ဒီၿမိဳ႕ပတ္ရထား အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ကေန ဘတ္ဂ်က္ခ်ထား ေပးမႈ ရရွိရမွာ ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ေခ်းေငြအေထာက္အပံ့ေတြနဲ႔ပါ လည္ပတ္ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

လက္ရွိမွာေတာ့ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ေခ်းေငြ ေဒၚလာ ၅ ဘီလီယံကို ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးမွာ သံုးဖုိ႔ သေဘာတူညီမႈ ရရွိထားၿပီး ျဖစ္တယ္လို႔ သတင္းေတြ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရပါတယ္။

အဲဒီေခ်းေငြကို ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ(JICA)ကေနတဆင့္ ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ JICA က သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြနဲ႔ မကိုက္ညီရင္ ေခ်းေငြေပးမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ စံခ်ိန္စံညႊန္းဆိုတာ ေတြကေတာ့ လက္ရွိ ရထားလမ္းေဘးမွာ ရွိေနတဲ့ လူေနအိမ္တို႔၊ ေစ်းဆိုင္တို႔ စတဲ့ ရွင္းလင္းဖယ္ရွားဖို႔ လိုတဲ့ အေဆာက္အအုံကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ထိုက္သင့္တဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတာတို႔၊ ေနရာ အစားျပန္ေပးတာတို႔ ဆိုတာမ်ိဳးလို႔ သိရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခ်းေငြကို အရစ္က် ခြဲေပးမွာလို႔လည္း သတင္းေတြမွာ ေတြ႕ရပါေသးတယ္။

တကယ္လက္ေတြ႔မွာလည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ဒီစီမံကိန္းအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ေတာင္းခံမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ေနဆဲပဲ ျဖစ္သလို ႏုိင္ငံတကာ ေခ်းေငြရရွိႏုိင္ဖုိ႔ကိုလည္း ႀကိဳးစားေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားထားပါတယ္။

ႏုိင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္ ရရွိဖုိ႔နဲ႔ ေခ်းေငြ ရရွိဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနသလို တဖက္မွာလည္း စက္တင္ဘာ လလယ္ေလာက္ကစၿပီး ဒညင္းကုန္း- ရန္ကုန္- မလႊကုန္း ရထားလမ္းပိုင္္းၾကားက တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ သံလမ္းေဘး ေျမာင္းတူးတာ၊ အုတ္တံတုိင္း ခတ္တာေတြ လုပ္ေန တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သံလမ္းေဘး ေစ်းေရာင္းေနတဲ့ ေစ်းသည္ေတြလည္း ေနရာေျပာင္းၿပီး ေရာင္းခ် ေနရ တယ္လို႔ ေတြ႕ျမင္ရသူေတြက ေျပာပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားေနရာမွာ လွ်ပ္စစ္ရထား အစားထုိး ေျပးဆြဲသြားမယ့္ အစီအစဥ္က တကယ္ ေခတ္မီ အဆင့္ျမင့္တဲ့ စီမံကိန္းႀကီး တခုလို႔ ဆုိႏုိင္ေပမယ့္ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံအေျခအေနေတြနဲ႔ ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ျပည္သူလူထု အတြက္ေတာ့ အလွမ္းေ၀းေနဆဲလို႔ ဆုိရပါမယ္။

လက္ရွိေျပးဆြဲေနတဲ့ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားေတြမွာကိုပဲ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားေနပါတယ္။ အဲကြန္း ရထားေတာင္ လုံေလာက္ေအာင္ မေျပး ဆြဲႏုိင္ေသးပါဘူး။ အဲကြန္း မပါတဲ့ ႐ိုး႐ိုး ရထားေတြမွာလည္း သန္႔ရွင္းမႈ၊ ႀကံ့ခိုင္မႈ၊ အခ်ိန္တိက်မႈ နဲ႔ တျခားေသာ ၀န္ေဆာင္မႈ စနစ္ ေတြ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနပါေသးတယ္။

ရထားစီး ခရီးသြားျပည္သူေတြ အေနနဲ႔လည္း စည္းကမ္းလိုက္နာမႈ အပိုင္းမွာ အားနည္းတာေတြ ရွိေနပါတယ္။ ရထားေပၚမွာ ေဆး လိပ္မေသာက္ရ၊ ကြမ္းမစားရလို႔ စားတန္းေတြကပ္ၿပီး စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ထုတ္ထားေပမယ့္ လိုက္နာမႈ မရွိတဲ့ ခရီးသည္ေတြကို လည္း ေတြ႕ေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ရထားျပဴတင္းေပါင္ကို ေက်ာ္ၿပီး ကြမ္းတံေတြး ေထြးတဲ့အခါမွာ ျပဴတင္းေပါင္ေပၚ ကြမ္း တံေတြး က်ၿပီး တံေတြးစီးေၾကာင္းလို ျဖစ္ေနတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။

အဲကြန္း ရထားေပၚမွာပဲ ကြမ္းစားတဲ့ ခရီးသည္တခ်ိဳ႕ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲကြန္း အခန္းဆိုတာ အလုံပိတ္ျဖစ္လို႔ အနံ႔အသက္ ျပင္း တာေတြ၊ အနံ႔မေကာင္းတာေတြ မရွိရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခရီးသည္ တခ်ိဳ႕က အနံ႔ျပင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြကို အဲကြန္း ရထားတြဲေပၚ ယူ ေဆာင္လာတာေတြလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြက စိစစ္ၾကပ္မတ္မႈေတြ လုပ္ဖို႔ လို အပ္ ေနပါေသးတယ္။

လွ်ပ္စစ္ ရထား ဆုိရင္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို အဓိက အားထားေျပးဆြဲရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား ေပးေ၀မႈ အေျခအေနေတြကို ျပန္လည္တြက္ဆၾကည့္ရင္ ေခါင္းခါစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်က္အခ်ာၿမိဳ႕ႀကီး တၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လို ေနရာမ်ိဳးမွာေတာင္ လွ်ပ္စစ္ေပးေ၀မႈက ပံုမွန္ေပးေ၀မႈ မျဖစ္ေသး တာကို ျမင္ေနရတဲ့အတြက္ လွ်ပ္စစ္နဲ႔ ေမာင္းရမယ့္ ရထားျဖစ္လာဖုိ႔ဆုိရင္ အခ်ိန္မ်ားစြာ လိုအပ္လိမ့္ဦးမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ႏွစ္ ၃၀ စီမံကိန္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီ လွ်ပ္စစ္ရထားမ်ိဳးကို အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စီးခ်င္တဲ့ အသက္သံုးဆယ္အရြယ္ က်မအတြက္ ေနာက္ ထပ္ ႏွစ္ ၃၀ ကို အခ်ိန္ေစာင့္ၿပီး စီးႏုိင္ဖုိ႔ကို ျဖစ္လာႏုိင္ပါ့မလားလို႔လည္း သံသယ ျဖစ္မိပါတယ္။

ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း အာရွႏုိင္ငံေတြ ျဖစ္တဲ့ ထိုင္း၊ ဂ်ပန္၊ စင္ကာပူ၊ မေလးရွားတုိ႔လို ႏုိင္ငံ ေတြက ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြလို အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ျဖစ္လာဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အျပည့္အ၀နဲ႔ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္လို႔ ေျပာထားပါတယ္။

ေနာက္ ႏွစ္ ၃၀ ေရာက္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံက ပံုမွန္ အျမန္ႏႈန္း ပ်မ္းမွ် မုိင္ ၃၀ ႏႈန္းကေန အျမန္ဆံုး မုိင္ ၈၀ အထိ ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္ဆုိေတာ့ အျခားႏိုင္ငံေတြလို ျဖစ္လာဖုိ႔ဆုိရင္ လက္ရွိ လွ်ပ္စစ္ရထား ေျပးဆြဲေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ အျခားႏုိင္ငံေတြရဲ႕ ျမန္ဆန္တဲ့ တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြကလည္း ေနာက္အႏွစ္ ၃၀ မွ ျဖစ္လာမယ့္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕အျမန္ဆံုး မုိင္ ၈၀ ကို ေကာင္းေကာင္း ေက်ာ္တက္ေနၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။

စီမံကိန္းမွာ ကုန္က်မယ့္ ရထားလမ္းပိုင္းတခုရဲ႕ကုန္က်ေငြ ေဒၚလာ သန္း ၇၀၀ ဟာ လက္ရွိ အဘက္ဘက္က လိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အျခားျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းေတြမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးျပဳႏုိင္ပါေသးတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႔ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး စတဲ့ က႑ေတြဆုိရင္ ထိေရာက္မႈ ပိုရွိလာႏုိင္မလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။

လက္ရွိ ဒီစီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ဖုိ႔ ႏွစ္တုိ၊ ႏွစ္လတ္၊ ႏွစ္ရွည္ အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ေတာင္းခံ ထားေပမယ့္ ေျပာင္းလဲ မႈ ေတြ အဘက္ဘက္က လုပ္ရမယ့္ အေျခအေနျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အဆင့္ျမင့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ ခ်ထား ေပးတာ ေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။

လာမယ့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ႏုိင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ မၾကာေသးတဲ့ လပိုင္းေလာက္ကမွ ရထားလမ္းပိုင္း
တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ စမ္းသပ္လုပ္ကိုင္မႈေတြ ရွိေနတာကိုေတာ့ သိရပါတယ္။

ဒီစီမံကိန္းသာ တကယ္အေကာင္အထည္ ေပၚလာခဲ့မယ္ဆုိရင္ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ ထိေရာက္တဲ့ အက်ိဳးျပဳမႈေတြ ရွိလာႏုိင္မွာ အမွန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို ဆုိရင္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္ရထား အိပ္မက္ဟာလည္း တကယ္မက္ခဲ့တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အိပ္မက္တခု ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ။
ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment