ကုန္သြယ္မႈ လုိေငြမ်ားေနျခင္းကုိ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေျဖရွင္းရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္က ေအာက္တုိဘာ ၁၀ ရက္ ညပုိင္း၌ က်င္းပေသာ Mazada 3 ကားေမာ္ဒယ္အသစ္ မိတ္ဆက္ပြဲ အခမ္းအနားတြင္ မီဒီယာမ်ား၏ ေမးျမန္းမႈကုိ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ျပည္တြင္းစီးပြားေရး ေရရွည္တုိးတက္မႈအတြက္ ဦးတည္ကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း အမ်ားအျပားကုိ ခြင့္ျပဳ ေနခ်ိန္ျဖစ္၍ ၎လုပ္ငန္းမ်ားက တင္သြင္းသည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုန္ပစၥည္းမ်ားေနသျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈလုိေငြ မ်ားေနျခင္းကို ေလွ်ာ့ခ်ေျဖရွင္းရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးဟု ရွင္းလင္းေျပာသည္။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္က “ေရရွည္အတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို ဦးစားေပးေနရေတာ့ ကုန္သြယ္မႈ လုိေငြျပေနတာကုိ ေလာေလာဆယ္ ေျဖရွင္းလုိ႔မရႏုိင္ေသးဘူး။ အခု ကုန္သြယ္မႈလုိ ေငြျပေနမယ့္လုပ္ငန္းေတြ အေကာင္အထည္ေပၚလာရင္ ျပန္ဝင္လာမွာေလ။ ဒါကုိ ဦးစားေပးေနရေတာ့ လုိေငြကရွိေနဦးမွာပါ” ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ႏွင့္ စက္မႈကုန္ေခ်ာပုိင္းပုိ႔ကုန္မ်ား တုိးတက္လာျခင္းေၾကာင့္ ပုိ႔ကုန္ပမာဏမ်ား တုိးလာသည္ဟုဆုိေသာ္လည္း တစ္ဖက္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းမႈမ်ားမွာ ပုိ႔ကုန္ထက္ မ်ားစြာပုိေနသျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈလုိေငြမ်ားျပေနျခင္းျဖစ္သည္။
လတ္တေလာ ကုန္သြယ္မႈပမာဏအရ ယခု ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ ေအာက္တုိဘာ ၃ ရက္ အထိ ကန္ေဒၚလာ ၁၄ ဘီလီယံေက်ာ္ ကုန္သြယ္ထားႏုိင္သည့္ အနက္သြင္းကုန္ပမာဏမွာ ကန္ေဒၚလာ ေဒၚလာ ၈ ဒသမ ၃ ဘီလီယံေက်ာ္ရွိေနၿပီး ကုန္သြယ္မႈလုိေငြမွာ ၃ ဒသမ ၂ ဘီလီယံ ေက်ာ္ရွိေနသည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ကုန္သြယ္မႈ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
သုိ႔ေသာ္ သြင္းကုန္မ်ားအနက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုန္ပစ္ၥည္းကုိ ကန္ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၈ ဘီလီယံေက်ာ္၊ လုပ္ငန္းသုံး ကုန္ၾကမ္းပစၥည္း သုံးဘီလီယံနီးပါးႏွင့္ လူသုံးကုန္ပစၥည္း ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံေက်ာ္ အသီးသီးတင္သြင္းထားသျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုန္ ပစၥည္းတင္သြင္းထားမႈက အမ်ားဆုံးျဖစ္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။
“ႏုိင္ငံတုိင္းမွာေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုိ ဦးစားေပးရတဲ့ ဒီလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ လုိေငြျပတာက ျဖစ္ေနက်ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။
လက္ရွိရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒမ်ားအရ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းအစ ငါးႏွစ္၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းသုံး ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းတင္သြင္းျခင္းမ်ားကုိ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳထားသျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သည္ အခြန္ရရွိမည္ မဟုတ္ေပ။
ကုန္သြယ္မႈျပဳရာတြင္ ပုိ႔ကုန္အားနည္းကာ သြင္းကုန္မ်ားပါက ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ ျပည္တြင္းေငြေၾကး မ်ားစြာေပးရသျဖင့္ ေရရွည္ျဖစ္ေပၚေနမည္ဆုိပါက တုိင္းျပည္နစ္နာမႈရွိသည္ဟု ျပည္တြင္းစီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားက မဇၩိမကုိ ေျပာထားသည္။
Mizzima
No comments:
Post a Comment