Monday, November 3, 2014

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လမ္းနဲ႔ကား ျပႆနာ အေျဖအသစ္ တကယ္ျဖစ္မွာလား

Yangon-Road-Blocked-1

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ ေရးဆြဲထားသည့္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းစီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ အကုန္က်ခံကာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေဆာက္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီမွ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ပညာရွင္ ဦးခင္ေမာင္ ၾကည္က ႏိုဝင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔တြင္ အမ်ားျပည္သူသြားလာမႈ အဆင္ေျပေခ်ာ ေမြ႔ေစေရး အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အတည္ျပဳေျပာၾကားသည္။




ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ စီမံကိန္းတြင္ ၿမိဳ႕ျပင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္းမ်ားပါဝင္ၿပီး လမ္းပိုင္း ေျခာက္ခုျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္သြားရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ၂၀၁၅ တြင္ စတင္ရန္စီစဥ္ေနသည္။ (ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္း ႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္း စီမံကိန္းမ်ားကို ေရးဆြဲထားၿပီး ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပင္ ပတ္လမ္းကို ခ်ိတ္ဆက္မည့္လမ္းပိုင္း ေျခာက္ခုကိုလည္းတိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ စီမံကိန္းပံုစံအၾကမ္းမွာ စက္၀ိုင္းႏွစ္ ထပ္ပံုသဏၭာန္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္း (စက္ဝိုင္းႀကီး)ႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္း (အတြင္းစက္ဝိုင္း) တို႔ကိုလမ္းပိုင္းမ်ား ျဖင့္ခ်ိတ္ဆက္ သြားရန္ေရးဆြဲထားသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးလွျမင့္ က “တစ္ႏုိင္ငံလံုး ကားအစီးေရ ေျခာက္သိန္းေလာက္မွာ ရန္ကုန္မွာ ေလးသိန္း ေလာက္ရွိေနပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၃၃ ရာခိုင္ ႏႈန္းထဲက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အဝင္ အထြက္ လုပ္ေနပါတယ္။ နယ္ေက်ာ္ကားေတြ တရားမဝင္ကားေတြကိုလည္း ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕ လမ္းၫႊန္မႈနဲ႔ စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ ကားရပ္နားကြင္းေတြကိုလည္း တိုးခ်ဲ႕ ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ အထပ္ျမင့္ေတြ ေဆာက္တိုင္းမွာ အခန္းအေရအတြက္နဲ႔ ကားပါကင္ အခ်ဳိးခ်ေဆာင္ ရြက္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္” ဟု ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ရွင္းလင္း ေျပာဆိုသည္။
Yangon-Mapၿမိဳ႕တြင္း ပတ္လမ္းလမ္း
အရွည္ ၅၁ ဒသမ ၄၇ ကီလိုမီတာ ရွည္မည့္ အတြင္းပတ္လမ္းမွာ
ကမ္းနား လမ္း၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ လမ္း၊ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္း၊ ေအာက္
မဂၤလာဒံု လမ္း၊ ခေရပင္ လမ္း၊ သုဓမၼာလမ္း၊ ေဝဇယႏၱာ လမ္း၊
စက္ဆန္း လမ္း (ပုဇြန္ေတာင္ ၾကက္ဘဲေစ်း ေရွ႕လမ္း) မ်ားမွ
တစ္ဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္သြား မည္ျဖစ္သည္။
“ JICA နဲ႔ မာစတာပလန္ အျဖစ္ ၂၀၄၀ မွာ အၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ အတြင္းလမ္းမွာ ၁ ကီလိုမီတာကို အၾကမ္းဖ်င္း ကန္ေဒၚလာ ၄၉ ဒသမ ၅ သန္းကုန္ က်မယ္လို႔ တြက္ထားပါတယ္။ စီမံကိန္း တစ္ခုလံုးအတြက္ ကန္ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ေလာက္ သံုးစြဲရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သံုးစြဲေငြေၾကး မ်ားတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ေစာင့္ေနရတာ
ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦးခင္ေမာင္ၾကည္ က ေျပာသည္။
ၿမိဳ႕တြင္း ပတ္လမ္းဧရိယာအတြင္း လမ္းနယ္က်ဥ္းေသာေနရာ ၁၅ ေနရာတြင္ ေလးလမ္းသြား ခံုးေက်ာ္ အတက္အဆင္းမ်ား
ေဆာက္လုပ္ရန္ စီမံကိန္းတြင္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားၿပီး ခံုးေက်ာ္တံတားရွိၿပီး ေနရာမ်ားတြင္း မူလအတိုင္းသာ ဆက္လက္သံုးစြဲမည္ ျဖစ္သည္။
“ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဘုန္းႀကီးလမ္းကေန ဗိုလ္တေထာင္ဘုရားလမ္း၊ ပုဇြန္ေတာင္၊ သာေကတ တံတားထိပ္ အထိ ၅ ဒသမ ၅ကီ လိုမီတာ ရွိပါတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ အတက္အဆင္း ခံုးေက်ာ္ေနရာ ေလးေနရာနဲ႔ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ ကန္ေဒၚလာ သန္းသံုးရာ ေလာက္ကုန္ က်မွာျဖစ္ပါ တယ္။ လာမယ့္ ႏွစ္မွာစေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ မေန႔ကပဲ သမၼတ႐ံုး ဝန္ႀကီးနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားလုပ္ငန္း ရွင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးပါတယ္။ ျပည္တြင္းျပည္ ပလုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး အပိုင္းလိုက္ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦးခင္ေမာင္ၾကည္က ဆိုသည္
အတြင္းပတ္လမ္း ခံုးေက်ာ္အတက္ အဆင္းေဆာက္လုပ္ရန္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္၏လ်ာထားေနရာ ၁၅ ခုမွာ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ကမ္းနားလမ္း (ဗားကရာလမ္း အနီး)၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း (ဆင္မလိုက္ အနီး)၊ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္း (သီရိမဂၤလာေစ်း အနီး)၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း (လိႈင္ျမစ္လမ္းဆံု အနီး)၊ေအာက္မဂၤလာဒံုလမ္း (ေအာင္ဆန္းေစ်း အနီး)၊ ခေရပင္လမ္း( အမွတ္ ၁ လမ္း အနီး)၊ သုဓမၼာလမ္း (ေအာင္မဂၤလာ အေ၀းေျပးအနီး)၊ သုဓမၼာလမ္း(ေက်ာက္ေရတြင္းတံတား အနီး)၊ ေ၀ဇယႏၱာလမ္း (သစၥာလမ္း အနီး)၊ သံသုမာလမ္း (သု၀ဏၰလမ္းဆံု အနီး)၊ အထက္ ပုဇြန္ေတာင္လမ္း (စက္႐ံုလမ္း အနီး)၊ ကမ္းနားလမ္း (ဗိုလ္တေထာင္ ေစ်းလမ္း အနီး)၊ ကမ္းနားလမ္း (ဆူးေလေစတီ)၊ ကမ္းနားလမ္း (ဘုန္းႀကီးလမ္း အနီး)၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ကမ္း နားလမ္း(သစ္ေတာမွတ္တိုင္ အနီး) တို႔ ျဖစ္သည္။
ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္း
ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းအရွည္မွာ ၉၆ ဒသမ ၀၃၉ ကီလိုမီတာရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္က်စရိတ္ ၁ ကီလိုမီတာအတြက္ အၾကမ္းဖ်င္းကန္ေဒၚလာ ၁၃ ဒသမ ၀၃ သန္းကုန္က် မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၿမိဳ႕တြင္းပတ္ လမ္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္ လမ္းကိုခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ မူလလမ္းပိုင္း ၁၀ ခုရွိၿပီး ထပ္တိုး ေျခာက္ေနရာ တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္ လုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းကို ေျခာက္လမ္း ေမာင္းအျမန္လမ္းအျဖစ္သာ အသံုးျပဳသြား မည္ျဖစ္ၿပီး ေဒသခံမ်ားအသံုးျပဳရန္ ေဘးလမ္းမ်ားကို တည္ေဆာက္သြားရန္စီစဥ္ ထားသည္။
ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းကို အမွတ္(၂)လမ္း မႀကီးမွ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း၊ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းမွအမွတ္ ၃ လမ္းမႀကီး၊ ရန္ကုန္-မႏၱေလးလမ္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း၊ ျပည္လမ္းႏွင့္ ေလွာ္ကားလမ္းမႀကီး၊ ေလွာ္ကားလမ္းမႀကီးမွ အမွတ္ (၄) လမ္းမႀကီး၊ အမွတ္(၅)လမ္းမႀကီးႏွင့္ တြံေတး-လိႈင္သာယာလမ္းတို႔ကိုခ်ိတ္ဆက္ ေဖာက္လုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ခ်ိတ္ဆက္ရန္ လမ္းပိုင္းမရွိေသးေသာေနရာမ်ားတြင္ လမ္းသစ္မ်ား ေဖာက္လုပ္သြား မည္ျဖစ္သည္။
“လမ္းရွိ လမ္းကိုခ်ဲ႕ရမွာရွိသလို လမ္းသစ္ေဖာက္ရမွာလည္းရွိပါတယ္။ တံတားေတြ ေဆာက္သြားဖို႔လည္း ရွိပါတယ္။ ေရႊျပည္သာ ဝါးတစ္ရာမွာ တံတားတစ္ခု ေဆာက္ရပါမယ္။ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဝါးတန္းတစ္ဖက္ကမ္းကိုလည္း တံတားထိုးဖို႔ ရွိပါတယ္။ ငမိုးရိပ္တံတားနဲ႔ ပန္းလိႈင္ တံတားကိုလည္း ခ်ဲ႕ေပးရပါမယ္။ ၿမိဳ႕ျပင္ ကို အျမန္ဆံုးထြက္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္မယ္။ စတင္ေဆာင္ရြက္ေနပါၿပီ” ဟု ၎က ဆိုသည္။
Yangon-Road-Blocked
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔၊ ပန္းဘဲတန္းၿမိဳ႔နယ္၊ မဟာဗႏၶဳလလမ္းေပၚရွိ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေဈးေရာင္းေဈးဝယ္မ်ားကို
ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၩိမ) ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
စီမံကိန္းတြင္ ၿမိဳ႕ျပင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္းမ်ားပါဝင္ၿပီး
လမ္းပိုင္း ေျခာက္ခုျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္သြားရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ၂၀၁၅ တြင္ စတင္ရန္
စီစဥ္ေနသည္။
စီမံကိန္းျဖစ္ႏုိင္ မျဖစ္ႏိုင္
ၿမိဳ႕တြင္း၊ ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းစီမံကိန္း လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေပၚႏုိင္ေျခရွိ မရွိႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ေဒၚလိႈင္ေမာ္ဦး က “ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္နဲ႔ ကၽြန္မတို႔ ဝန္ႀကီးဌာန ေဆြးေႏြးေနတာ ေတြေတာ့ရွိပါတယ္။ ပတ္လမ္း စီမံကိန္း ကေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲကို ကၽြန္မ မတက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ အတိအက် မေျပာႏုိင္ပါဘူး” ဟု ေျဖၾကားထားသည္။
ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ အိုးအိမ္ဦးစီးဌာန၊ ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး(ၿငိမ္း)
ဦးျမင့္မိုရ္ေဆြက “တကယ္ေတာ့ အေစာႀကီး ကတည္းက ႀကိဳလုပ္ထားသင့္တာ။ ခုေတာ့ ကားကေရွ႕ကေျပး လမ္းက
ေနာက္ကလိုက္ျဖစ္ေနတာ။ အားလံုးကလည္း ဒီလိုျဖစ္ေစခ်င္ေနတာ။ အထူးဦးစားေပးၿပီးလုပ္ရမွာ။ လမ္းခ်ဲ႕ ဘာခ်ဲ႕ဆို အခက္အခဲကေတာ့ ရွိမွာပဲ။ တခ်ိဳ႕ ေပးေလ်ာ္ရမယ့္ အပိုင္းေတြလည္း ရွိလာႏုိင္တယ္။ ညႇိရမွာေပါ့။ ေျမေတြက ေစ်းေကာင္း ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ အခက္အခဲေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိမွာေပါ့။ ျဖစ္ႏုိင္ မျဖစ္ႏုိင္ဆို တာကေတာ့
လူေတြနဲ႔ညႇိႏိႈင္း ၿပီးေတာ့ နစ္နာမႈေတြမရွိ ေအာင္ဖန္တီးေပးရင္
ျဖစ္ႏုိင္မယ္လို႔ ထင္တာပဲ” ဟု ေျပာသည္။
အျခားရႈေထာင့္ တစ္ခုအျဖစ္ ဦးျမင့္မိုရ္ေဆြက “တစ္ခုရွိတာက ၂၀၄၀ က်ရင္ ဧကေလးေသာင္းၿမိဳ႕ သစ္ တည္မယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကလည္း ရွိေသးတယ္။ သြယ္၀ိုက္တဲ့ နည္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၿမိဳ႕သစ္တည္ရေအာင္လို႔ ဒီ လမ္းကို မျဖစ္မေနလုပ္တာမ်ိဳး ဆက္စပ္မႈမ်ိဳးရွိေနလား မသိဘူးေလ။ အဲဒီလိုမ်ိဳးဆို ရင္ေတာ့လည္း မေကာင္းဘူးေပါ့။ ၿမိဳ႕သစ္ ကိစၥက မလုပ္ေတာ့ဘူးလို႔ အျပတ္ဆိုထားတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ အဲဒါေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ခ်င္လို႔လား။ တြန္းအားတစ္ခုအေနနဲ႔ ယူတာလား။ ဒါလည္းစဥ္းစားဖို႔ရွိတာေပါ့။ အဲဒီလိုခ်ိတ္ ဆက္တာမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးေလ” ဟု သံုးသပ္သည္။
လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံမည္ေဖာ္ျပပါ ၿမိဳ႕တြင္း၊ ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းမ်ား
ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးပါက လမ္းအသံုးျပဳခမ်ား ေကာက္ခံသြားမည္ျဖစ္ၿပီး အသံုးျပဳခ ေကာက္ခံရန္ၿမိဳ႕တြင္း ပတ္လမ္းတြင္ Toll Plaza ၁၂ ေနရာ၊ ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းတြင္ Toll Plaza ေနရာကို ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္က စီမံကိန္းအတြင္း ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံမွာ အခြန္အခမေပးဘဲနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ကားေတြ ေမာင္းေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Toll Plaza  ေတြထားၿပီးေတာ့ အခေၾကးေငြေပးၿပီး သံုးသြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လာမယ့္ႏွစ္မွာ စတင္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္တို႔ရဲ႕ လမ္းၫႊန္မႈေတြနဲ႔ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦးခင္ေမာင္ၾကည္က ဆိုသည္။
ပိတ္ဆို႔မႈၾကားကရန္ကုန္သားမ်ား
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား၊ ယာဥ္အႏၱရာယ္ျဖစ္ပြားမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၁၂၄ ယာဥ္လိုင္းမွယာဥ္ေမာင္း ကိုေဇာ္ထြန္းက “စိတ္ရွည္ရတာေပါ့။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စိတ္မရွည္ဘဲ ဆဲေနဆိုေနၾကတာက ရွက္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ အႏၱရာယ္မ်ားေပမယ့္ ကားဆြဲေကာင္းတဲ့ေန႔ဆို တစ္ေန႔ကို ေမာင္းေၾကးနဲ႔ ေခါင္းခန္း ေၾကးေပါင္းရင္ ႏွစ္ေသာင္းခြဲ၊ သံုးေသာင္းေလာက္ရတယ္ဆိုေတာ့ ဒီအလုပ္ပဲလုပ္ေနရတာေပါ့။ တစ္ ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ နားလည္မႈထားရင္ ေတာ့ပိုေကာင္းပါတယ္” ဟုဆိုသည္။
“မနက္အလုပ္သြားတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ညေန ႐ံုးဆင္းခ်ိန္ေရာက္ရင္ ကားစီးရမွာကို ေၾကာက္ေနတယ္။ လမ္းပိတ္ တာနဲ႔ ကားက်ပ္တာနဲ႔ စပယ္ယာက ႐ိုင္းတဲ့သူဆို ပိုဆိုးတယ္” ဟု ကုမၸဏီအေရာင္းစာေရး မ၀တ္မႈန္က ဆိုသည္။
မထသဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က “ လမ္းေၾကာင္းတူၿပီး နံပါတ္မတူတဲ့လိုင္းေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ရွိပါတယ္။ စီးတဲ့ သူေတြအတြက္ အခက္အခဲမျဖစ္ေအာင္ ၾကပ္မတ္မႈေတြ ပိုၿပီးလုပ္သြားမွာပါ”ဟုဆိုသည္။

Mizzima

No comments:

Post a Comment