Saturday, November 24, 2012

စဥ္းစားသံုးသပ္လာစရာလုိျပီျဖစ္ေသာ တကၠသိုလ္၀င္တန္းေမးခြန္း

သင္႐ိုးၫႊန္တမ္း စာအုပ္တစ္အုပ္တြင္ အခန္း (၁၂)ခန္း ပါ၀င္ရာ (၄)ခန္းက်က္႐ံုႏွင့္ အမွတ္(၆၀)၀န္းက်င္ရကာ    စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ႏိုင္
သည္ဟုဆိုလွ်င္       သင္အံ့ ၾသမည္လား။              အ
့ံၾသစရာမရွိပါ။
ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ အေရးႀကီးဆံုးဟုသတ္မွတ္ခံထားရသည့္ တကၠသိုလ္၀င္တန္းစာ ေမးပြဲ ၏ ဇီ၀ေဗဒေမးခြန္းပါ။ ေက်ာင္း သား/ သူမ်ား အခက္အခဲနည္းေစရန္ဟု ရည္ရြယ္ခဲ့ပါက အမွားႀကီးမွားေတာ့မည္။

တကၠသုိလ္၀င္တန္းကို ေအာင္ျမင္လာသည့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးသည္ သင္႐ိုး ၫႊန္တမ္း၏ သံုးပံုတစ္ပံုသာ တတ္ကၽြမ္းသည္ဟုဆုိလွ်င္ ၎င္းျဖစ္စဥ္သည္ မေလ်ာ္ညီေသာ အားထုတ္မႈတစ္ခုအား အခြင့္ အေရးရေစရန္အတြက္ လမ္းေၾကာင္းေပး ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဇီ၀ေဗဒ
ဘာသာရပ္တြင္ အပင္ေလာကသေဘာႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု၊ အေကာင္ေလာက၏ သေဘာႏွင့္ ဖြဲ႕ စည္းပံုကို အေျခခံအဆင့္ နားလည္တတ္ ကၽြမ္းသင့္သည္။ လက္ရွိျဖစ္စဥ္တြင္မူ အခန္း(၄)ခန္းသာက်က္ၿပီး ေကာင္းစြာ နားလည္
သေဘာမေပါက္ဘဲ တကၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ျပဳေနျခင္းက ေမးခြန္း ထုတ္သူတုိ႔ သတိျပဳရန္လုိေနေပၿပီ။

၎အျပင္ အခန္း (၆)ခန္းႏွင့္ ဖြဲ႕ စည္းထားေသာ ေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ္ တြင္လည္း အခန္း(၃)ခန္းကို ပိုင္ပုိင္ႏုိင္ ႏိုင္က်က္ပါက ဂုဏ္ထူးအမွတ္
နားပင္ ရႏုိင္ေနသည္။ သက္႐ိုးတစ္၀က္က်က္႐ံုမွ်ျဖင့္ အမွတ္ျမင့္ျမင့္ေတြ
ရႏုိင္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ေပးထားျခင္းသည္ လည္း ေမးခြန္းထုတ္
သူမ်ားအေပၚ နားလည္ရခက္ေနသည္။ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္တြင္ အခန္း(၂)၌ ၀ယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအား သေဘာတရားမ်ားကို အေျမာက္အျမား သင္ရသည္။ အလြန္ရွည္ေသာ အခန္းျဖစ္ေသာ္လည္း
ျပင္ပသေဘာတရားအမ်ားအျပားနားလည္ ေစႏိုင္ေပမဲ့ ေက်ာင္းသားတိုင္း မက်က္ သည့္ အခန္းျဖစ္ေနသည္။ က်က္ရေသာ စာမ်ားေသာေၾကာင့္ျဖစ္
သည္။ ေဘာဂ အခန္း(၆)ခန္းတြင္ အခန္းတို (၃)ခန္းျဖစ္ သည့္ အခန္း(၁)၊ (၃)ႏွင့္ (၅)တို႔ကိုသာ က်က္ၾကၿပီး အခန္းရွည္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ (၂)၊ (၄)၊ (၆)ကိုမူ က်က္မွတ္ေလ့မရွိၾက ေပ။ ဤျဖစ္စဥ္ကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ ၎င္းပညာ၏ သေဘာတရားႏွင့္ အဆီအႏွစ္မ်ားကို မေပ်ာက္ပ်က္ေစရန္
အတြက္ ေမးခြန္းထုတ္သူမ်ား အထူးသတိထားဖို႔လိုလာၿပီျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ သခ်ာၤဘာသာရပ္တြင္ အခန္း(၁၂)ခန္း သင္ၾကားရရာ အကၡရာ သခၤ်ာျဖစ္ေသာ အခန္း(၁)မွ အခန္း(၇)ထိသာ ေက်ာင္းသားမ်ား အထူးျပဳေလ့လာၾကၿပီး သခၤ်ာ၏အႏွစ္သေဘာတရားမ်ားျဖစ္သည့္ ဂဲၾသေမႀတီအပုိင္းႏွင့္ ႀတိဂိုအပိုင္းတို႔ကိုမူ ေလ့လာသူအားနည္းလွ ေၾကာင္း
သိရွိရသည္။ အခန္း(၁)မွ (၇) အထိေလ့လာပါက အမွတ္(၇၀)ေက်ာ္ ရႏိုင္သည့္ အေနအထားပင္ရွိေနသည္။

တကၠသိုလ္၀င္တန္းေအာင္ျမင္သူအမ်ား စုသည္ ဂဲၾသေမႀတီအပုိင္းကို
ေယာင္လို႔ ပင္မသိၾကေခ်။ ဤကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနကို အျမန္ျပဳျပင္
ႏိုင္ပါမွ စစ္မွန္ သည့္ပညာတတ္မ်ားကို ေမြးဖြားေပးႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ ဘြဲ႕ရအလုပ္လက္မဲ့မ်ားေန ျခင္းကလည္း စစ္မွန္ေသာ ပညာစနစ္ မရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆၾကရေပမည္။

ယေန႔ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနသည္မွာ အရည္အခ်င္း
ျပည့္၀ေသာ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ တုိင္းျပည္ကို ျပန္လည္
ျပဳစုရာ၌ ျပည္တြင္းျဖစ္ ပညာရွင္မ်ားစြာကို ေမြးထုတ္ေပးရန္ လိုအပ္ေန
သည္။ တစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ အေျခခံပညာကို ေအာင္ျမင္လာၿပီး တကၠသိုလ္၌ ကိုယ္တိုင္သင္စနစ္ကို မျပဳစုႏိုင္သည္မွာ ၁၀စုႏွစ္ ႏွစ္စုထက္မကျဖစ္ေန
သည္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္ပညာရွင္မ်ား ျပန္လည္သံုး သပ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ရည္ရြယ္၍ ေရးသား ရျခင္းျဖစ္သည္။ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ ေယာက္ကိုမွ် နစ္နာေစလိုေသာ သေဘာမပါရွိပါ။ တုိင္းျပည္၏ အနာဂတ္ေရးအ တြက္ကိုသာ ရည္ေမွ်ာ္၍ ေရးသားရျခင္း ျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္(၂၀)ႏွစ္ေက်ာ္မွ ယေန႔အထိ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္လည္း Paper တစ္ခုကို ၆ပုဒ္၊ ၇ပုဒ္က်က္၍ျဖင့္ အတန္းမ်ားတက္ကာ ဘြဲ႕ရ
လူငယ္အမ်ား အျပားကို ေမြးထုတ္ေနခဲ့သည္မွာ ၾကာလွၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ ပညာေရးစနစ္၌ သင္႐ိုးၫႊန္တမ္းမ်ားက မညံ့ပါ။ ေရသာခို
အေခ်ာင္လုိက္သူမ်ားႏွင့္ အက်င့္ပ်က္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေၾကာင့္ တစ္ေလွလံုး ပုပ္ေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျပင္ဆင္ဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ၊အခ်ိန္
လည္းေရာက္ေနၿပီျဖစ္ပါသျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းႀကီးၾကပ္ၾကရန္ ႏႈိးေဆာ္ လုိက္ပါသည္။

The Hot News
 

No comments:

Post a Comment