ျမန္မာႏိုင္ငံ
ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလကုန္ ပိုင္းႏွင့္ ဇြန္လဆန္း
ပိုင္းတို႔တြင္ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေသာ ရာဇဝတ္မႈ မ်ား၏ လႈိင္းဂယက္ေၾကာင့္ လူအုပ္စု
အခ်င္းခ်င္း ေဒါသ အေလ်ာက္ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္မႈ၊ မီး႐ႈိ႕ ဖ်က္ဆီးမႈမ်ား
ေပၚေပါက္ ခဲ့ရပါသည္။ ဇြန္လ ၁၄ ရက္ေန႔ အထိ ေသဆံုးသူ ၅၀ ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာ ရရွိသူ
၅၄ ဦး ရွိေၾကာင္း၊ လူေနအိမ္ ၂၂၃၀ အိမ္ႏွင့္ ဘာသာေရး အေဆာက္ အအံု ၁၄ ခု
မီးေလာင္ ဆံုး႐ံႈး ခဲ့ရ ေၾကာင္းႏွင့္ ေဒသခံ ျပည္သူ ၆၁၄၆၂ ဦးမွာ အိုးမဲ့
အိမ္မဲ့ ျဖစ္ခဲ့ ရေၾကာင္း တရားဝင္ သတင္းမ်ား က ေဖာ္ျပ ပါသည္။
လူစု လူေဝးျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႕၍ ဥပေဒမဲ့ ျပဳမူ မႈေၾကာင့္ ပ်က္စီး ဆံုး႐ႈံး ခဲ့သည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား
ရခိုင္ ျပည္နယ္ အစိုးရ အေနျဖင့္ ပဋိပကၡမ်ား အျမန္ဆံုး ေအးၿငိမ္း သြားေစရန္ ၿမိဳ႕နယ္ အခ်ိဳ႕တြင္ ျပစ္မႈ ဆိုင္ရာ က်င့္ထံုး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္၍ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာ တည္သည့္ အမိန္႔ကို ထုတ္ျပန္ၿပီး အေရးေပၚ အေျခအေန ေၾကျငာ၍ လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ သလို တပ္မေတာ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖဲြ႔ႏွင့္ ေဒသခံ ျပည္သူ မ်ား ပူးေပါင္း၍ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကသည့္ အတြက္ အခ်ိန္တို အတြင္း တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း မႈကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။
ဆူပူ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားသည့္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး အတြက္ အၿမဲတမ္း အသင့္ ျဖစ္ေနေသာ တပ္မေတာ္သည္ နာရီပိုင္း အတြင္း ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားရာ ေက်းရြာ မ်ားသို႕ အေရာက္ ခ်ီတက္ ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။ ရခိုင္ ျပည္နယ္ ကဲ့သို႔ ကုန္းတတန္ ေရတတန္ျဖင့္ သြားလာေရး ခက္ခဲေသာ ေဒသ အတြင္း တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္း မ်ားသည္ ျပည္သူ႔ ဘဝ လံုၿခံဳ ေအးခ်မ္းေရး ျပည္သူ၏ အသက္ အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ ကာကြယ္ေရး စိတ္ရင္း ေစတနာမွန္ မ်ားျဖင့္ လႈိင္းၾကား၊ ေလၾကား မုန္တို္င္းၾကား မေရွာင္ အစြန္ အဖ်ား ေက်းရြာမ်ား အထိ သြားေရာက္ၿပီး လံုၿခံဳေရး တာဝန္ မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ ယင္းသို႔ တပ္မေတာ္၏ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ မႈေၾကာင့္ပင္ အခ်ိန္တို အတြင္း နယ္ေျမ တည္ၿငိမ္ မႈကို ျပန္လည္ ရရွိ ခဲ့ပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ အတြင္း ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္းရွိ ေက်ာက္ေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္၊ ေျမာက္ဦး ၿမိဳ႕နယ္၊ ရေသ့ေတာင္ ၿမိဳ႕နယ္၊ မင္းျပား ၿမိဳ႕နယ္၊ ေပါက္ေတာ ၿမိဳ႕နယ္၊ ေျမပံု ၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴ ၿမိဳ႕နယ္၊ ရမ္းၿဗဲ ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ သံတြဲ ၿမိဳ႕နယ္ တို႔တြင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဆူပူ အၾကမ္း ဖက္မႈမ်ား ထပ္မံ ျဖစ္ပြား လာခဲ့ ျပန္ပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၁ ရက္ ေန႔က မင္းျပား ၿမိဳ႕နယ္၊ ပိုက္သည္ ရြာတြင္ ေနထိုင္ေသာ ဘဂၤါလီ လင္မယား ႏွစ္ဦး စကားမ်ား ရန္ျဖစ္မႈကို အနီး ပတ္ဝန္းက်င္ ကင္းဆိပ္ ရြာမွ ရြာသား မ်ားက ဝိုင္းၾကည့္ ၾက၍ ေယာက်္ား ျဖစ္သူမွ မေက်နပ္သည့္ အတြက္ ဝိုင္းၾကည့္ ေနသူ မ်ားအား ေလးခြျဖင့္ ပစ္ခတ္ ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္း ပစ္ခတ္ မႈေၾကာင့္ ကင္းဆိပ္ ရြာမွ ရြာသားမ်ား စု႐ံုးၿပီး ပိုက္သည္ ရြာသို႔ သြားေရာက္ လက္တုန္႔ျပန္ မီး႐ိႈ႕ ခဲ့ရာမွ အစျပဳ၍ ဆူပူမႈ ပဋိပကၡ စတင္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ ရပါသည္။ ယခင္ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြားစဥ္ ကတည္းက နယ္ေျမ လံုၿခံဳေရး ေဆာင္ရြက္ ေနခဲ့ၿပီး တပ္ရင္း ဌာနခ်ဳပ္ အသီး သီးသို႔ ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္ အနားယူ ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေသာ တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ား အေနျဖင့္ ပဋိပကၡမ်ား ထပ္မံ ျဖစ္ပြား လာခ်ိန္တြင္ ဆူပူမႈ ျဖစ္ပြားရာ ေနရာ မ်ားသို႔ အျမန္ဆံုး သြားေရာက္ ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ရ ျပန္ပါသည္။
ဤေနရာ၌ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြ ဟူသည့္ စကားအတိုင္း တပ္မေတာ္၏ ရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္ မႈမ်ား အေပၚ ေဝဖန္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကိုလည္း ၾကားသိ ရပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၅ ရက္ ေန႔တြင္ သံဃာေတာ္ အပါး ၁၀၀ ခန္႔ႏွင့္ ရခုိင္လူမ်ိဳး ၅၀ ခန္႔ ပူးေပါင္း၍ ရန္ကုန္ရွိ ဆူးေလ ေစတီေတာ္တြင္ စုစည္းကာ ဆႏၵျပမႈ တစ္ရပ္ကို ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ ယင္း ဆႏၵ ျပမႈတြင္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ရခိုင္ လူမ်ိဳးမ်ား ဘက္မွ ရပ္တည္ ကာကြယ္ ေပးရန္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း သိရွိ ရပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ သတင္း ဌာနမ်ား အေနျဖင့္လည္း တပ္မေတာ္သည္ ဘဂၤါလီ ေက်းရြာ မ်ားတြင္သာ အေျခခ်၍ ဘဂၤါလီ မ်ားကိုသာ အကာအကြယ္ ေပးေန သေယာင္ ေဝဖန္ ေရးသား ေနမႈမ်ားလည္း ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။ အေျခ အေန မွန္ကို မသိရွိသူမ်ား အတြက္ အေမွာင္ထဲတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ သလို ျဖစ္ေန ပါလိမ့္မည္။ စာေရးသူ ေလ့လာ သိရွိ ထားသမွ် ရွင္းလင္း ေရးသား လိုပါသည္။
ေက်ာက္ေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္၊ လက္ေဆာင္ေကာက္ရြာ အနီးမွ သိမ္းဆည္း ရမိခဲ့သည့္ ေဒသႏ ၱရလုပ္ ယမ္းေထာင္း စိန္ေျပာင္းႀကီး
ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ ဆီသို႔ ခ်ီတက္ရာ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းသည္ ဖန္သားျပင္ ကဲ့သို႔ ေခ်ာေမြ႕၍ ဖဲသား ကဲ့သို႔ ႏူးညံ့ ေနမည္ဟု မယူဆ သင့္ပါ။ မ်ဥ္းေျဖာင့္ တစ္ေၾကာင္း ကဲ့သို႔ ေျဖာင့္ျဖဴး ေနလိမ့္မည္ ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ မထား သင့္ပါ။ အေကြ႕ အေကာက္ အဖု အထစ္ အခက္ခဲ အခ်ိဳ႕ကို ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္း ရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ရခိုင္ ျပည္နယ္ ကိစၥသည္ အေကြ႕ အေကာက္ အဖု အထစ္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္း ေျဖာင့္ျဖဴးရန္ ႏိုင္ငံ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဟူသည့္ ေဒါက္တိုင္ႀကီး ၂ ရပ္ အေပၚတြင္ အေျခခံ သည္ဟု စာေရးသူ ႐ႈျမင္ မိပါသည္။ လူတစ္ဦး ကမၻာ ေျမေပၚတြင္ ရပ္တည္ ႏိုင္ရန္ ေျခေထာက္ ႏွစ္ဖက္ လိုအပ္ သကဲ့သို႔ပင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ အျဖစ္ ရပ္တည္ ႏိုင္ေရး တြင္လည္း ယင္း အေျခခံ ေဒါက္တိုင္ ႏွစ္ခု လိုအပ္ ေၾကာင္းကို ခိုင္းႏိႈင္း ျပ လို ပါသည္။ တစ္ဖက္ဖက္ ယိုယြင္း ပါက ေရရွည္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ မဟုတ္သည္ ကိုလည္း ေတြးဆ သိျမင္ ႏိုင္ပါ လိမ့္မည္။ စာေရး သူတို႔ အေနျဖင့္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈ မရွိဘဲ ဒီမို ကေရစီကို ေမွ်ာ္မွန္း၍ မရ ႏိုင္ပါ။
တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရး အတြက္ တစ္ဖက္တြင္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖဲြ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရမည္ ျဖစ္သလို တစ္ဖက္ တြင္လည္း ေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးကိုင္ လႈပ္ရွား ေနေသာ လူ ပုဂိၢဳလ္ႏွင့္ အဖဲြ႕ အစည္း မ်ား ေၾကာင့္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖစ္ေပၚ လာသည့္ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်ားကို ထိေရာက္ လ်င္ျမန္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ သြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
လူစု လူေဝးျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႕၍ ဥပေဒမဲ့ ျပဳမူ မႈေၾကာင့္ ပ်က္စီး ဆံုး႐ႈံး ခဲ့သည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား
တပ္မေတာ္သည္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရႏွင့္ တစ္စိတ္တည္း တစ္ဝမ္းတည္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ ရြက္ ေနသကဲ့သို႔ ရခိုင္ ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ေပၚ ေနေသာ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ မႈမ်ား ကိုလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ အဖဲြ႕ အစည္းမ်ား၊ ေဒသ ခံ ျပည္သူမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖဲြ႕၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပ NGO အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားျဖင့္ ပူးေပါင္း ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ မည့္သည့္ အဖဲြ႕ အစည္းက တပ္မေတာ္ႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သည္ ျဖစ္ပါေစ ပင္ပန္း ၾကမ္းတမ္းၿပီး အႏၲရာယ္ မ်ားသည့္ ကိစၥမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ သည္သာ ေရွ႕ဆံုးမွ ဦးေဆာင္၍ အနစ္နာခံ ေျဖရွင္း ရစၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသို႔ ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ ျပဳျခင္းျဖင့္ မလိုသူ မ်ား၏ အမုန္း ခံရ မႈမ်ား ကိုလည္း ရရွိ ပါသည္။ တစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းသည္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္၏ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ တစ္ခု သာ ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္သည္ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ထက္ သန္း ေျခာက္ဆယ္ေသာ ျပည္သူ မ်ား၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ လိုလားခ်က္ မ်ားကိုသာ အေလး ဂ႐ုျပဳ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
တပ္မေတာ္၏ သမၸဇဥ္ တစ္ရပ္ အေနျဖင့္ မည္သည့္ ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ လုပ္ငန္း ကိစၥကို မဆုိ စီမံခ်က္ ေရးဆဲြၿပီး မွသာ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေလ့ ရွိပါသည္။ စီမံခ်က္ မရွိေသာ လုပ္ေဆာင္မႈ တပ္မေတာ္တြင္ မရွိပါ။ စီမံခ်က္တြင္ ရည္မွန္းခ်က္ ဆို သည့္ ေခါင္းစဥ္ ပါရွိၿပီး ၎ေနာက္တြင္ လုပ္နည္း ဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္ ရွိပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လုပ္ငန္း တာဝန္ တစ္ခု အတြက္ တိက် သည့္ ရည္မွန္းခ်က္ ခ်မွတ္ၿပီးမွ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္း ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ မႈမ်ား ထိန္း သိမ္းေရး စီမံခ်က္၏ ရည္မွန္းခ်က္ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္တြင္ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ ယူရသည့္ နယ္ေျမ အလိုက္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း မႈ ေဖာ္ေဆာင္ ႏိုင္ရမည္ဟု တိက်စြာ ေရးဆဲြ ထားပါသည္။ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ နည္းလမ္း ေအာက္တြင္လည္း ထိခိုက္၊ ေသဆံုး၊ ပ်က္စီးမႈ အနည္းဆံုး ျဖစ္ေစရမည္ ဆိုသည္ကို ဦးတည္၍ ေရးဆဲြ ထားပါသည္။ ဤ အပိုင္းတြင္ မည္သူ သာေစ၊ မည္သူ နာေစ ဆိုသည္မ်ား မပါဝင္ပါ။ ျဖဴျဖဴ မည္းမည္း မွန္သည့္ ဘက္မွာပဲ တပ္မေတာ္ ရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳး ဘာသာ၊ သာသနာ အတြက္ဟု ဆိုသည့္ လူတစ္စုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႀကီးတြင္ ေန၍ တပ္မေတာ္အား ပုတ္ခတ္ ေျပာဆို ေနျခင္းသည္ လက္ခံ ႏိုင္ဖြယ္ ကိစၥ မဟုတ္ပါ။ မ်က္မျမင္ ပုဏၰားမ်ား ကဲ့သို႔ အေျခ အေန မွန္ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္း မရွိသည့္ အတြက္ စိတ္ထင္ ရာ ေဝဖန္ ေျပာဆို ေနျခင္း ဟုသာ စာေရးသူ ယူဆ မိပါသည္။
ဤေနရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အခန္း (၁၁) ပါ အေရးေပၚ ကာလ ဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားအား အနည္း ငယ္ ေရးသား ေဖာ္ျပ လိုပါသည္။ ပုဒ္မ ၄၁၁ ပုဒ္မခြဲ (က) တြင္ အေရးေပၚ အေျခ အေန ေၾကညာသည့္ ကိစၥရပ္၌ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) တြင္ ဥပေဒ ျပဳခြင့္ အာဏာႏွင့္ ပတ္သက္သည္ မ်ားကို လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပ ထားရွိ ပါသည္။ ပုဒ္မ ၄၁၂ ပုဒ္မခြဲ (က) တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး ေကာင္စီႏွင့္ ၫိႇႏိႈင္းၿပီး ဥပေဒ ကဲ့သို႔ အာဏာ တည္သည့္ အမိန္႔ ထုတ္ျပန္၍ အေရးေပၚ အေျခ အေန ေၾကညာ ႏိုင္မႈကို လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) တြင္ ယင္းသို႔ ၫႇိႏိႈင္း ရာတြင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား စံုညီစြာ တက္ေရာက္ ႏိုင္ျခင္း မရွိ ပါက အဖြဲ႕ဝင္မ်ား ျဖစ္ေသာ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး တို႔ႏွင့္ ၫႇိႏႈိင္းၿပီး အေရးေပၚ အေျခ အေန အခ်ိန္မီ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာ ႏိုင္မႈကို လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပ ထားရွိ ပါသည္။ ပုဒ္မ ၄၁၃ ပုဒ္မခြဲ (က) တြင္ အေရးေပၚ အေျခအေန ေၾကညာခ်က္ အက်ိဳး သက္ေရာက္သည့္ နယ္ေျမ ေဒသ အတြင္း မူလ အေျခ အေနသို႔ အျမန္ ျပန္ လည္ ေရာက္ရွိ ေစျခင္းငွာ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္း ဝင္မ်ားက တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား ႏွင့္အညီ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရာတြင္ ထိေရာက္မႈ ရွိေစရန္ တပ္မေတာ္၏ အကူ အညီကို ရယူ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္မႈကို လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ လိုအပ္ ပါက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အမိန္႔ တစ္ရပ္ ထုတ္ျပန္ ႏိုင္ၿပီး ယင္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အမိန္႔တြင္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္အား အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္ မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္း သာယာ ေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ တရား စီရင္ေရး ဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္မ်ားကို လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ ေပး၍ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ယင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္မ်ား ကို မိမိ ကိုယ္တိုင္ က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ စစ္ဘက္ အာဏာပိုင္ တစ္ဦးဦးကို က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ ေစျခင္း ျပဳႏိုင္မႈကို လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပ ထားရွိ ပါသည္။ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အတိုင္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အျငင္းပြားဖြယ္ ျပႆနာ တစ္စံု တစ္ရာ ရင္ဆုိင္ လာရ ပါကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဘက္မွသာ မားမား မတ္မတ္ ရပ္တည္ သြားမည္ ဆိုသည္ကို အခိုင္အမာ ေျပာၾကား လိုပါသည္။
ရခိုင္ ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ေပၚ ေနေသာ ပဋိပကၡမ်ား အတြင္း အုပ္စုဖြဲ႕ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒ ေၾကာင္း အရ ေလ့ လာ မိသမွ် ကိုလည္း ေဖာ္ျပ လိုပါ ေသးသည္။ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒ အခန္း (၈) ပုဒ္မ (၁၄၁) တြင္ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ အစု အေဝး ဆိုသည္ကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆို ထားၿပီး ထို အစု အေဝးတြင္ ပါဝင္သူ ျဖစ္ပါက ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ (၁၄၃) အရ ေထာင္ဒဏ္ ၆ လ အထိ လည္းေကာင္း၊ ထို အစု အေဝးတြင္ ေသေစ ေလာက္ေသာ လက္နက္ကို စြဲကိုင္ကာ ပါဝင္ပါက ေထာင္ဒဏ္ ၂ ႏွစ္ အထိ လည္းေကာင္း ခ်မွတ္ ႏိုင္သည္ဟု ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။ ပုဒ္မ (၁၄၇) အရ ႐ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ မႈကို က်ဴးလြန္ ပါက ေထာင္ဒဏ္ ၂ ႏွစ္ အထိ လည္းေကာင္း၊ ေသေစ ေလာက္ေသာ လက္နက္ကို စြဲကိုင္၍ ႐ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ မႈကို က်ဴးလြန္ ပါက ပုဒ္မ (၁၄၈) အရ ေထာင္ ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ အထိ လည္းေကာင္း ခ်မွတ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။ ပုဒ္မ (၁၅၂) တြင္ ႐ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ မႈကို ႏွိမ္ နင္း ေနေသာ ျပည္သူ႔ ဝန္ထမ္းကို လက္ေရာက္မႈ က်ဴးလြန္ပါက သို႔မဟုတ္ ဟန္႔တားပါက ေထာင္ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ အထိ ခ်မွတ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။
အထက္ပါ ျပစ္ဒဏ္မ်ားသည္ လူစု လူေဝးတြင္ ပါဝင္႐ံု၊ လက္နက္ ကိုင္ေဆာင္႐ံု အတြက္ သာလွ်င္ ျပ႒ာန္း ထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး ထိုမွ တစ္ဆင့္ ေဘးျဖစ္ေစ တတ္ေသာ လက္နက္ျဖင့္ သို႔မဟုတ္ နည္းျဖင့္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ေသာ သူအား နာက်င္ ေစပါက သာမန္ နာက်င္မႈ ဆိုလွ်င္ ပုဒ္မ (၃၂၄) အရ ေထာင္ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ အထိ ခ်မွတ္ႏိုင္ၿပီး အျပင္းအထန္ နာက်င္မႈ ဆိုပါက ပုဒ္မ (၃၂၆) အရ တစ္သက္ တစ္ကၽြန္းဒဏ္ အထိ ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။
ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ (၄၃၆) တြင္ မည္သူမဆို၊ ကိုးကြယ္ ဝတ္ျပဳေသာ ေနရာ အျဖစ္ျဖင့္ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေနအိမ္ အျဖစ္ ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပစၥည္းမ်ား သိုေလွာင္ ထိန္းသိမ္းေသာ ေနရာ အျဖစ္ ျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သာမန္ အားျဖင့္ အသံုး ျပဳေသာ အေဆာက္ အအံုကို ဖ်က္ဆီးရန္ အႀကံျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိက ထိုသို႔ ပ်က္စီး ေစမည္ ျဖစ္တန္ ရာသည္ကို သိလ်က္ႏွင့္ ျဖစ္ေစ မီးျဖင့္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ေပါက္ကြဲ ေစတတ္ေသာ အရာျဖင့္ အက်ိဳး ဖ်က္ဆီးမႈကို က်ဴးလြန္လွ်င္ ထိုသူကို တစ္သက္ တစ္ကၽြန္း ဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ ဆယ္ႏွစ္ထိ ေထာင္ဒဏ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ ရမည့္ အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မွတ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။
ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္း တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ တရား ဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ထိခိုက္ ပ်က္ျပား ေစရန္ လူစု လူေဝးျဖင့္ ဥပေဒမဲ့ ျပဳမူမႈ မ်ားသည္ အၾကမ္းဖက္ လုပ္ရပ္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသား တို႔၏ အသက္ အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိက တာ၀န္ ရွိသည့္ အတြက္ ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္း တစ္ေက်ာ့ျပန္ အၾကမ္းဖက္ ပဋိ ပကၡမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕ျပ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးတြင္ ဝင္ေရာက္ ကူညီျခင္း (Aid to Civil Power) မွ သည္ စစ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဆင့္သို႔ မေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေနသကဲ့သို႔ ထိခိုက္ ေသဆံုးမႈ၊ ပ်က္ဆီး ဆံုး႐ႈံးမႈ အနည္းဆံုးျဖင့္ ထိန္းသိမ္း ႏိုင္ေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။
၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံသား ဥပေဒ အရ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းႏွင့္ ဘာသာ/လူမ်ိဳး မဟူ အတူ တကြ ေနေရး/ မေန ေရးသည္ ႏိုင္ငံေရး /အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရ ေျဖရွင္းရန္ ျဖစ္ၿပီး လတ္တေလာ လိုအပ္ခ်က္မွာ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ ဆူပူ အၾကမ္း ဖက္မႈ မျဖစ္ေရး သာ ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ ေဘး အႏၲရာယ္ က်ေရာက္သည့္ အခ်ိန္တိုင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒို႔တာဝန္ အေရး သံုးပါးကို ထိပါး ေႏွာက္ယွက္ လာသည့္ အခ်ိန္တိုင္း အသက္ ေသြး ေခၽြးမ်ား ေပးဆပ္၍ ကာကြယ္ ခဲ့ရ စၿမဲ ျဖစ္သည္မွာ သမိုင္း တစ္ေလွ်ာက္ မည္သူမွ် ျငင္းပယ္၍ မရေသာ အမွန္တရား ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ တပ္မေတာ္၏ တုႏႈိင္းမဲ့ ဂုဏ္ျဒပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သမိုင္း အစဥ္ အလာ ေကာင္းခဲ့ေသာ တပ္မေတာ္သည္ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္တြင္လည္း ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္း အတြက္ အေႏွာင့္ အယွက္ ျဖစ္ေစသည့္ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ မႈမ်ားကို နည္းလမ္း တက် ထိန္းသိမ္းလ်က္ ရွိပါသည္။ မလိုသူ မ်ား၏ ေဝဖန္ ပုတ္ခတ္မႈမ်ား ရွိေနမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနေသာ အုပ္စု ႏွစ္စုအား ထိန္းသိမ္း ရာတြင္ အုပ္စု တစ္ခုခု ဘက္မွ ရပ္တည္ ေပး လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ တပ္မေတာ္သည္ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အမွန္တရား ဘက္တြင္သာ အခိုင္အမာ ရပ္တည္ ေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ား ျပည္သူ လိုလားသည့္ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို ဆူပူ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်ားေၾကာင့္ မထိခိုက္ ေစရန္၊ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေဒါက္တိုင္ ႏွစ္ခု ၿမဲၿမံ ေနေစရန္ တို႔အတြက္ ေဝဖန္ေရး သက္သက္သာ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကမည့္ အစား ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္းမွ တာဝန္ရွိ အဖြဲ႕ အစည္း မ်ားႏွင့္ အျမန္ဆံုး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ သင့္ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသား ဖိတ္ေခၚ ရပါသည္။
http://www.myawady.net.mm/post/post2/truth-military
လူစု လူေဝးျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႕၍ ဥပေဒမဲ့ ျပဳမူ မႈေၾကာင့္ ပ်က္စီး ဆံုး႐ႈံး ခဲ့သည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား
ရခိုင္ ျပည္နယ္ အစိုးရ အေနျဖင့္ ပဋိပကၡမ်ား အျမန္ဆံုး ေအးၿငိမ္း သြားေစရန္ ၿမိဳ႕နယ္ အခ်ိဳ႕တြင္ ျပစ္မႈ ဆိုင္ရာ က်င့္ထံုး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္၍ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာ တည္သည့္ အမိန္႔ကို ထုတ္ျပန္ၿပီး အေရးေပၚ အေျခအေန ေၾကျငာ၍ လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ သလို တပ္မေတာ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖဲြ႔ႏွင့္ ေဒသခံ ျပည္သူ မ်ား ပူးေပါင္း၍ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကသည့္ အတြက္ အခ်ိန္တို အတြင္း တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း မႈကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။
ဆူပူ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားသည့္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး အတြက္ အၿမဲတမ္း အသင့္ ျဖစ္ေနေသာ တပ္မေတာ္သည္ နာရီပိုင္း အတြင္း ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားရာ ေက်းရြာ မ်ားသို႕ အေရာက္ ခ်ီတက္ ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။ ရခိုင္ ျပည္နယ္ ကဲ့သို႔ ကုန္းတတန္ ေရတတန္ျဖင့္ သြားလာေရး ခက္ခဲေသာ ေဒသ အတြင္း တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္း မ်ားသည္ ျပည္သူ႔ ဘဝ လံုၿခံဳ ေအးခ်မ္းေရး ျပည္သူ၏ အသက္ အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ ကာကြယ္ေရး စိတ္ရင္း ေစတနာမွန္ မ်ားျဖင့္ လႈိင္းၾကား၊ ေလၾကား မုန္တို္င္းၾကား မေရွာင္ အစြန္ အဖ်ား ေက်းရြာမ်ား အထိ သြားေရာက္ၿပီး လံုၿခံဳေရး တာဝန္ မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ ယင္းသို႔ တပ္မေတာ္၏ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ မႈေၾကာင့္ပင္ အခ်ိန္တို အတြင္း နယ္ေျမ တည္ၿငိမ္ မႈကို ျပန္လည္ ရရွိ ခဲ့ပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ အတြင္း ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္းရွိ ေက်ာက္ေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္၊ ေျမာက္ဦး ၿမိဳ႕နယ္၊ ရေသ့ေတာင္ ၿမိဳ႕နယ္၊ မင္းျပား ၿမိဳ႕နယ္၊ ေပါက္ေတာ ၿမိဳ႕နယ္၊ ေျမပံု ၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴ ၿမိဳ႕နယ္၊ ရမ္းၿဗဲ ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ သံတြဲ ၿမိဳ႕နယ္ တို႔တြင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဆူပူ အၾကမ္း ဖက္မႈမ်ား ထပ္မံ ျဖစ္ပြား လာခဲ့ ျပန္ပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၁ ရက္ ေန႔က မင္းျပား ၿမိဳ႕နယ္၊ ပိုက္သည္ ရြာတြင္ ေနထိုင္ေသာ ဘဂၤါလီ လင္မယား ႏွစ္ဦး စကားမ်ား ရန္ျဖစ္မႈကို အနီး ပတ္ဝန္းက်င္ ကင္းဆိပ္ ရြာမွ ရြာသား မ်ားက ဝိုင္းၾကည့္ ၾက၍ ေယာက်္ား ျဖစ္သူမွ မေက်နပ္သည့္ အတြက္ ဝိုင္းၾကည့္ ေနသူ မ်ားအား ေလးခြျဖင့္ ပစ္ခတ္ ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္း ပစ္ခတ္ မႈေၾကာင့္ ကင္းဆိပ္ ရြာမွ ရြာသားမ်ား စု႐ံုးၿပီး ပိုက္သည္ ရြာသို႔ သြားေရာက္ လက္တုန္႔ျပန္ မီး႐ိႈ႕ ခဲ့ရာမွ အစျပဳ၍ ဆူပူမႈ ပဋိပကၡ စတင္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ ရပါသည္။ ယခင္ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြားစဥ္ ကတည္းက နယ္ေျမ လံုၿခံဳေရး ေဆာင္ရြက္ ေနခဲ့ၿပီး တပ္ရင္း ဌာနခ်ဳပ္ အသီး သီးသို႔ ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္ အနားယူ ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေသာ တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ား အေနျဖင့္ ပဋိပကၡမ်ား ထပ္မံ ျဖစ္ပြား လာခ်ိန္တြင္ ဆူပူမႈ ျဖစ္ပြားရာ ေနရာ မ်ားသို႔ အျမန္ဆံုး သြားေရာက္ ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ရ ျပန္ပါသည္။
ဤေနရာ၌ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြ ဟူသည့္ စကားအတိုင္း တပ္မေတာ္၏ ရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္ မႈမ်ား အေပၚ ေဝဖန္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကိုလည္း ၾကားသိ ရပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၅ ရက္ ေန႔တြင္ သံဃာေတာ္ အပါး ၁၀၀ ခန္႔ႏွင့္ ရခုိင္လူမ်ိဳး ၅၀ ခန္႔ ပူးေပါင္း၍ ရန္ကုန္ရွိ ဆူးေလ ေစတီေတာ္တြင္ စုစည္းကာ ဆႏၵျပမႈ တစ္ရပ္ကို ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ ယင္း ဆႏၵ ျပမႈတြင္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ရခိုင္ လူမ်ိဳးမ်ား ဘက္မွ ရပ္တည္ ကာကြယ္ ေပးရန္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း သိရွိ ရပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ သတင္း ဌာနမ်ား အေနျဖင့္လည္း တပ္မေတာ္သည္ ဘဂၤါလီ ေက်းရြာ မ်ားတြင္သာ အေျခခ်၍ ဘဂၤါလီ မ်ားကိုသာ အကာအကြယ္ ေပးေန သေယာင္ ေဝဖန္ ေရးသား ေနမႈမ်ားလည္း ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။ အေျခ အေန မွန္ကို မသိရွိသူမ်ား အတြက္ အေမွာင္ထဲတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ သလို ျဖစ္ေန ပါလိမ့္မည္။ စာေရးသူ ေလ့လာ သိရွိ ထားသမွ် ရွင္းလင္း ေရးသား လိုပါသည္။
ေက်ာက္ေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္၊ လက္ေဆာင္ေကာက္ရြာ အနီးမွ သိမ္းဆည္း ရမိခဲ့သည့္ ေဒသႏ ၱရလုပ္ ယမ္းေထာင္း စိန္ေျပာင္းႀကီး
ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ ဆီသို႔ ခ်ီတက္ရာ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းသည္ ဖန္သားျပင္ ကဲ့သို႔ ေခ်ာေမြ႕၍ ဖဲသား ကဲ့သို႔ ႏူးညံ့ ေနမည္ဟု မယူဆ သင့္ပါ။ မ်ဥ္းေျဖာင့္ တစ္ေၾကာင္း ကဲ့သို႔ ေျဖာင့္ျဖဴး ေနလိမ့္မည္ ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ မထား သင့္ပါ။ အေကြ႕ အေကာက္ အဖု အထစ္ အခက္ခဲ အခ်ိဳ႕ကို ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္း ရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ရခိုင္ ျပည္နယ္ ကိစၥသည္ အေကြ႕ အေကာက္ အဖု အထစ္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္း ေျဖာင့္ျဖဴးရန္ ႏိုင္ငံ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဟူသည့္ ေဒါက္တိုင္ႀကီး ၂ ရပ္ အေပၚတြင္ အေျခခံ သည္ဟု စာေရးသူ ႐ႈျမင္ မိပါသည္။ လူတစ္ဦး ကမၻာ ေျမေပၚတြင္ ရပ္တည္ ႏိုင္ရန္ ေျခေထာက္ ႏွစ္ဖက္ လိုအပ္ သကဲ့သို႔ပင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ အျဖစ္ ရပ္တည္ ႏိုင္ေရး တြင္လည္း ယင္း အေျခခံ ေဒါက္တိုင္ ႏွစ္ခု လိုအပ္ ေၾကာင္းကို ခိုင္းႏိႈင္း ျပ လို ပါသည္။ တစ္ဖက္ဖက္ ယိုယြင္း ပါက ေရရွည္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ မဟုတ္သည္ ကိုလည္း ေတြးဆ သိျမင္ ႏိုင္ပါ လိမ့္မည္။ စာေရး သူတို႔ အေနျဖင့္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈ မရွိဘဲ ဒီမို ကေရစီကို ေမွ်ာ္မွန္း၍ မရ ႏိုင္ပါ။
တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရး အတြက္ တစ္ဖက္တြင္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖဲြ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရမည္ ျဖစ္သလို တစ္ဖက္ တြင္လည္း ေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးကိုင္ လႈပ္ရွား ေနေသာ လူ ပုဂိၢဳလ္ႏွင့္ အဖဲြ႕ အစည္း မ်ား ေၾကာင့္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖစ္ေပၚ လာသည့္ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်ားကို ထိေရာက္ လ်င္ျမန္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ သြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
လူစု လူေဝးျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႕၍ ဥပေဒမဲ့ ျပဳမူ မႈေၾကာင့္ ပ်က္စီး ဆံုး႐ႈံး ခဲ့သည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား
တပ္မေတာ္သည္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရႏွင့္ တစ္စိတ္တည္း တစ္ဝမ္းတည္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ ရြက္ ေနသကဲ့သို႔ ရခိုင္ ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ေပၚ ေနေသာ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ မႈမ်ား ကိုလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ အဖဲြ႕ အစည္းမ်ား၊ ေဒသ ခံ ျပည္သူမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖဲြ႕၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပ NGO အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားျဖင့္ ပူးေပါင္း ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ မည့္သည့္ အဖဲြ႕ အစည္းက တပ္မေတာ္ႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သည္ ျဖစ္ပါေစ ပင္ပန္း ၾကမ္းတမ္းၿပီး အႏၲရာယ္ မ်ားသည့္ ကိစၥမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ သည္သာ ေရွ႕ဆံုးမွ ဦးေဆာင္၍ အနစ္နာခံ ေျဖရွင္း ရစၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသို႔ ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ ျပဳျခင္းျဖင့္ မလိုသူ မ်ား၏ အမုန္း ခံရ မႈမ်ား ကိုလည္း ရရွိ ပါသည္။ တစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းသည္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္၏ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ တစ္ခု သာ ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္သည္ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ထက္ သန္း ေျခာက္ဆယ္ေသာ ျပည္သူ မ်ား၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ လိုလားခ်က္ မ်ားကိုသာ အေလး ဂ႐ုျပဳ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
တပ္မေတာ္၏ သမၸဇဥ္ တစ္ရပ္ အေနျဖင့္ မည္သည့္ ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ လုပ္ငန္း ကိစၥကို မဆုိ စီမံခ်က္ ေရးဆဲြၿပီး မွသာ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေလ့ ရွိပါသည္။ စီမံခ်က္ မရွိေသာ လုပ္ေဆာင္မႈ တပ္မေတာ္တြင္ မရွိပါ။ စီမံခ်က္တြင္ ရည္မွန္းခ်က္ ဆို သည့္ ေခါင္းစဥ္ ပါရွိၿပီး ၎ေနာက္တြင္ လုပ္နည္း ဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္ ရွိပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လုပ္ငန္း တာဝန္ တစ္ခု အတြက္ တိက် သည့္ ရည္မွန္းခ်က္ ခ်မွတ္ၿပီးမွ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္း ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ မႈမ်ား ထိန္း သိမ္းေရး စီမံခ်က္၏ ရည္မွန္းခ်က္ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္တြင္ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ ယူရသည့္ နယ္ေျမ အလိုက္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း မႈ ေဖာ္ေဆာင္ ႏိုင္ရမည္ဟု တိက်စြာ ေရးဆဲြ ထားပါသည္။ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ နည္းလမ္း ေအာက္တြင္လည္း ထိခိုက္၊ ေသဆံုး၊ ပ်က္စီးမႈ အနည္းဆံုး ျဖစ္ေစရမည္ ဆိုသည္ကို ဦးတည္၍ ေရးဆဲြ ထားပါသည္။ ဤ အပိုင္းတြင္ မည္သူ သာေစ၊ မည္သူ နာေစ ဆိုသည္မ်ား မပါဝင္ပါ။ ျဖဴျဖဴ မည္းမည္း မွန္သည့္ ဘက္မွာပဲ တပ္မေတာ္ ရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳး ဘာသာ၊ သာသနာ အတြက္ဟု ဆိုသည့္ လူတစ္စုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႀကီးတြင္ ေန၍ တပ္မေတာ္အား ပုတ္ခတ္ ေျပာဆို ေနျခင္းသည္ လက္ခံ ႏိုင္ဖြယ္ ကိစၥ မဟုတ္ပါ။ မ်က္မျမင္ ပုဏၰားမ်ား ကဲ့သို႔ အေျခ အေန မွန္ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္း မရွိသည့္ အတြက္ စိတ္ထင္ ရာ ေဝဖန္ ေျပာဆို ေနျခင္း ဟုသာ စာေရးသူ ယူဆ မိပါသည္။
ဤေနရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အခန္း (၁၁) ပါ အေရးေပၚ ကာလ ဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားအား အနည္း ငယ္ ေရးသား ေဖာ္ျပ လိုပါသည္။ ပုဒ္မ ၄၁၁ ပုဒ္မခြဲ (က) တြင္ အေရးေပၚ အေျခ အေန ေၾကညာသည့္ ကိစၥရပ္၌ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) တြင္ ဥပေဒ ျပဳခြင့္ အာဏာႏွင့္ ပတ္သက္သည္ မ်ားကို လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပ ထားရွိ ပါသည္။ ပုဒ္မ ၄၁၂ ပုဒ္မခြဲ (က) တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး ေကာင္စီႏွင့္ ၫိႇႏိႈင္းၿပီး ဥပေဒ ကဲ့သို႔ အာဏာ တည္သည့္ အမိန္႔ ထုတ္ျပန္၍ အေရးေပၚ အေျခ အေန ေၾကညာ ႏိုင္မႈကို လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) တြင္ ယင္းသို႔ ၫႇိႏိႈင္း ရာတြင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား စံုညီစြာ တက္ေရာက္ ႏိုင္ျခင္း မရွိ ပါက အဖြဲ႕ဝင္မ်ား ျဖစ္ေသာ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး တို႔ႏွင့္ ၫႇိႏႈိင္းၿပီး အေရးေပၚ အေျခ အေန အခ်ိန္မီ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာ ႏိုင္မႈကို လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပ ထားရွိ ပါသည္။ ပုဒ္မ ၄၁၃ ပုဒ္မခြဲ (က) တြင္ အေရးေပၚ အေျခအေန ေၾကညာခ်က္ အက်ိဳး သက္ေရာက္သည့္ နယ္ေျမ ေဒသ အတြင္း မူလ အေျခ အေနသို႔ အျမန္ ျပန္ လည္ ေရာက္ရွိ ေစျခင္းငွာ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္း ဝင္မ်ားက တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား ႏွင့္အညီ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရာတြင္ ထိေရာက္မႈ ရွိေစရန္ တပ္မေတာ္၏ အကူ အညီကို ရယူ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္မႈကို လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ လိုအပ္ ပါက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အမိန္႔ တစ္ရပ္ ထုတ္ျပန္ ႏိုင္ၿပီး ယင္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အမိန္႔တြင္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္အား အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္ မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္း သာယာ ေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ တရား စီရင္ေရး ဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္မ်ားကို လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ ေပး၍ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ယင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္မ်ား ကို မိမိ ကိုယ္တိုင္ က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ စစ္ဘက္ အာဏာပိုင္ တစ္ဦးဦးကို က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ ေစျခင္း ျပဳႏိုင္မႈကို လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပ ထားရွိ ပါသည္။ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အတိုင္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အျငင္းပြားဖြယ္ ျပႆနာ တစ္စံု တစ္ရာ ရင္ဆုိင္ လာရ ပါကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဘက္မွသာ မားမား မတ္မတ္ ရပ္တည္ သြားမည္ ဆိုသည္ကို အခိုင္အမာ ေျပာၾကား လိုပါသည္။
ရခိုင္ ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ေပၚ ေနေသာ ပဋိပကၡမ်ား အတြင္း အုပ္စုဖြဲ႕ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒ ေၾကာင္း အရ ေလ့ လာ မိသမွ် ကိုလည္း ေဖာ္ျပ လိုပါ ေသးသည္။ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒ အခန္း (၈) ပုဒ္မ (၁၄၁) တြင္ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ အစု အေဝး ဆိုသည္ကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆို ထားၿပီး ထို အစု အေဝးတြင္ ပါဝင္သူ ျဖစ္ပါက ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ (၁၄၃) အရ ေထာင္ဒဏ္ ၆ လ အထိ လည္းေကာင္း၊ ထို အစု အေဝးတြင္ ေသေစ ေလာက္ေသာ လက္နက္ကို စြဲကိုင္ကာ ပါဝင္ပါက ေထာင္ဒဏ္ ၂ ႏွစ္ အထိ လည္းေကာင္း ခ်မွတ္ ႏိုင္သည္ဟု ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။ ပုဒ္မ (၁၄၇) အရ ႐ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ မႈကို က်ဴးလြန္ ပါက ေထာင္ဒဏ္ ၂ ႏွစ္ အထိ လည္းေကာင္း၊ ေသေစ ေလာက္ေသာ လက္နက္ကို စြဲကိုင္၍ ႐ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ မႈကို က်ဴးလြန္ ပါက ပုဒ္မ (၁၄၈) အရ ေထာင္ ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ အထိ လည္းေကာင္း ခ်မွတ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။ ပုဒ္မ (၁၅၂) တြင္ ႐ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ မႈကို ႏွိမ္ နင္း ေနေသာ ျပည္သူ႔ ဝန္ထမ္းကို လက္ေရာက္မႈ က်ဴးလြန္ပါက သို႔မဟုတ္ ဟန္႔တားပါက ေထာင္ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ အထိ ခ်မွတ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။
အထက္ပါ ျပစ္ဒဏ္မ်ားသည္ လူစု လူေဝးတြင္ ပါဝင္႐ံု၊ လက္နက္ ကိုင္ေဆာင္႐ံု အတြက္ သာလွ်င္ ျပ႒ာန္း ထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး ထိုမွ တစ္ဆင့္ ေဘးျဖစ္ေစ တတ္ေသာ လက္နက္ျဖင့္ သို႔မဟုတ္ နည္းျဖင့္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ေသာ သူအား နာက်င္ ေစပါက သာမန္ နာက်င္မႈ ဆိုလွ်င္ ပုဒ္မ (၃၂၄) အရ ေထာင္ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ အထိ ခ်မွတ္ႏိုင္ၿပီး အျပင္းအထန္ နာက်င္မႈ ဆိုပါက ပုဒ္မ (၃၂၆) အရ တစ္သက္ တစ္ကၽြန္းဒဏ္ အထိ ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။
ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ (၄၃၆) တြင္ မည္သူမဆို၊ ကိုးကြယ္ ဝတ္ျပဳေသာ ေနရာ အျဖစ္ျဖင့္ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေနအိမ္ အျဖစ္ ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပစၥည္းမ်ား သိုေလွာင္ ထိန္းသိမ္းေသာ ေနရာ အျဖစ္ ျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သာမန္ အားျဖင့္ အသံုး ျပဳေသာ အေဆာက္ အအံုကို ဖ်က္ဆီးရန္ အႀကံျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိက ထိုသို႔ ပ်က္စီး ေစမည္ ျဖစ္တန္ ရာသည္ကို သိလ်က္ႏွင့္ ျဖစ္ေစ မီးျဖင့္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ေပါက္ကြဲ ေစတတ္ေသာ အရာျဖင့္ အက်ိဳး ဖ်က္ဆီးမႈကို က်ဴးလြန္လွ်င္ ထိုသူကို တစ္သက္ တစ္ကၽြန္း ဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ ဆယ္ႏွစ္ထိ ေထာင္ဒဏ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ ရမည့္ အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မွတ္ ႏိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။
ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္း တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ တရား ဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ထိခိုက္ ပ်က္ျပား ေစရန္ လူစု လူေဝးျဖင့္ ဥပေဒမဲ့ ျပဳမူမႈ မ်ားသည္ အၾကမ္းဖက္ လုပ္ရပ္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသား တို႔၏ အသက္ အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိက တာ၀န္ ရွိသည့္ အတြက္ ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္း တစ္ေက်ာ့ျပန္ အၾကမ္းဖက္ ပဋိ ပကၡမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕ျပ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးတြင္ ဝင္ေရာက္ ကူညီျခင္း (Aid to Civil Power) မွ သည္ စစ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဆင့္သို႔ မေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေနသကဲ့သို႔ ထိခိုက္ ေသဆံုးမႈ၊ ပ်က္ဆီး ဆံုး႐ႈံးမႈ အနည္းဆံုးျဖင့္ ထိန္းသိမ္း ႏိုင္ေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။
၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံသား ဥပေဒ အရ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းႏွင့္ ဘာသာ/လူမ်ိဳး မဟူ အတူ တကြ ေနေရး/ မေန ေရးသည္ ႏိုင္ငံေရး /အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရ ေျဖရွင္းရန္ ျဖစ္ၿပီး လတ္တေလာ လိုအပ္ခ်က္မွာ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ ဆူပူ အၾကမ္း ဖက္မႈ မျဖစ္ေရး သာ ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ ေဘး အႏၲရာယ္ က်ေရာက္သည့္ အခ်ိန္တိုင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒို႔တာဝန္ အေရး သံုးပါးကို ထိပါး ေႏွာက္ယွက္ လာသည့္ အခ်ိန္တိုင္း အသက္ ေသြး ေခၽြးမ်ား ေပးဆပ္၍ ကာကြယ္ ခဲ့ရ စၿမဲ ျဖစ္သည္မွာ သမိုင္း တစ္ေလွ်ာက္ မည္သူမွ် ျငင္းပယ္၍ မရေသာ အမွန္တရား ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ တပ္မေတာ္၏ တုႏႈိင္းမဲ့ ဂုဏ္ျဒပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သမိုင္း အစဥ္ အလာ ေကာင္းခဲ့ေသာ တပ္မေတာ္သည္ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္တြင္လည္း ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္း အတြက္ အေႏွာင့္ အယွက္ ျဖစ္ေစသည့္ ဆူပူ အၾကမ္းဖက္ မႈမ်ားကို နည္းလမ္း တက် ထိန္းသိမ္းလ်က္ ရွိပါသည္။ မလိုသူ မ်ား၏ ေဝဖန္ ပုတ္ခတ္မႈမ်ား ရွိေနမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနေသာ အုပ္စု ႏွစ္စုအား ထိန္းသိမ္း ရာတြင္ အုပ္စု တစ္ခုခု ဘက္မွ ရပ္တည္ ေပး လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ တပ္မေတာ္သည္ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အမွန္တရား ဘက္တြင္သာ အခိုင္အမာ ရပ္တည္ ေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ား ျပည္သူ လိုလားသည့္ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို ဆူပူ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်ားေၾကာင့္ မထိခိုက္ ေစရန္၊ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေဒါက္တိုင္ ႏွစ္ခု ၿမဲၿမံ ေနေစရန္ တို႔အတြက္ ေဝဖန္ေရး သက္သက္သာ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကမည့္ အစား ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္းမွ တာဝန္ရွိ အဖြဲ႕ အစည္း မ်ားႏွင့္ အျမန္ဆံုး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ သင့္ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသား ဖိတ္ေခၚ ရပါသည္။
http://www.myawady.net.mm/post/post2/truth-military
No comments:
Post a Comment