Saturday, January 19, 2013

၀န္တင္သြားလာမွု သံုးဆေက်ာ္ တက္လာသည့္အတြက္ ႏွစ္ ၂၀ အထက္ တံတားမ်ား ျပန္လည္စိစစ္

၀န္တင္သြားလာမွု သံုးဆေက်ာ္ တက္လာသည့္အတါက္ ႏွစ္ ၂၀ အထက္ တံတားမ်ား ျပန္လည္စိစစ္ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္းရွိ တည္ေဆာက္ ျပီးသားလမ္းႏွင့္ တံတားမ်ားထဲမွ သက္တမ္း ၂၀ အထက္ရွိေသာ တံတားမ်ားကို စာရင္းျပဳစုေနျပိး ၁၀ စုႏွစ္ ႏွစ္ခု အတြင္း တံတား အသံုးျပဳမွုႏွုန္း ျမင့္မား လာျခင္းေၾကာင့္ ခံႏိုင္၀န္ ျပန္လည္
တြက္ခ်က္ရန္ လိုအပ္လာေၾကာင္းႏွင့္ လိုအပ္ပါက ျပန္လည္ျပင္ ဆင္ သြားရန္ ရွိေၾကာင္း ၁၀-၁-၂၀၁၃ ရက္က သိရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တည္ေဆာက္ၿပီးသား ေပ ၅၀ အထက္ တံတား မ်ားတြင္ အသံုး ျပဳမႈမ်ားေသာ လမ္းႏွင့္ တြဲဖက္ အသံုးျပဳေသာ တံတားမ်ားမွာ ပို၍ပ်က္စီးႏိုင္သည့္ အလားအလာ ရွိေနကာ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္သြားရန္ အစီအစဥ္အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို အကူအညီ ေတာင္းခံထားသည္ ဟုလည္း သိရသည္။
"သက္တမ္း ၂၀ အထက္ တံတားေတြထဲမွာ လိုအပ္ရင္ ျပန္ျပင္ရမယ့္ တံတားေတြ ရွိေနတယ္။ အဓိကကေတာ့ ၾကံ့ခိုင္မွု အားနည္းတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ထိန္းသိမ္းမွုကလည္း အားနည္းတယ္။ တခ်ဳိ႕တံတားေတြ မ်ားဆုိရင္ ေဘးကေန အသစ္ထပ္တိုး ရတာေတြ ရွိလာမယ္" ဟု ေဆာက္ လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္း၊ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး (ၿငိမ္း) ဦးဟန္ေဇာ္က ေျပာၾကားသည္။ 

တံတားဆိုင္ရာ စံသတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုတြင္ ျမစ္ကူးတံတားႀကီးမ်ားမွာ ႏွစ္၁၀၀ ခံႏိုင္ရည္ ရွိရမည္ျဖစ္ျပီး ပံုမွန္တံတားမ်ားတြင္ ႏွစ္ ၅၀ ခံႏိုင္ရည္ ရွိရမည္ျဖစ္ကာ ႏွစ္ ၂၀ ဆိုသည္မွာ သာမန္သစ္သား တံတားအဆင့္ သာရွိသည္ဟု သိရသည္။ "ဒီဘက္ႏွစ္ေတြမွာ ေဆာက္တဲ့တံတား ေတြကေတာ့ မဆိုးဘူး။ အရည္အေသြး ေကာင္းၾကတယ္။ ဥပမာ လွည္းတန္းခံုး ေက်ာ္တံတားလိုမ်ိဳးဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ အရည္အေသြးေကာင္းတာ ေတြ႕ရတယ္" ဟု ဦးဟန္ေဇာ္က ေျပာၾကားသည္။ 

"အရင္က ေဆာက္ခဲ့တဲ့ တံတားေတြ က အရင္တုန္းက Loading (ဝန္တင္ သြားလာမႈ) ေတြနဲ႔ပဲ တြက္ခ်က္ၿပီး ေဆာက္ ခဲ့တာေလ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ Loading ေတြက အရမ္းက်ပ္လာတယ္။ အရင္က္က္က ထက္ သံုးဆေလာက္ Loading တက္ လာတယ္။ ျပီးေတာ့ ကုန္တင္ကားေတြက တရားမ၀င္ ကုန္စည္အပို တင္ေဆာင္မွုေတြနဲ႔ဆုိေတာ့ ဒီဒဏ္ေတြကို ခံေနရတာ။ ၿခံဳငံုေျပာရရင္ေတာ့ တံတားေဆာက္တဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ႏွစ္ကိုၾကည့္ၿပီး ေဆာက္ လို႔မရေတာ့ဘူး။ ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္၊ ႏွစ္ ၅၀ မွာ တက္လာႏိုင္တဲ့ Loading ကိုပါ ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ျပီး တည္ေဆာက္ဖုိ႔ လိုအပ္ေနျပီ" ဟု ဦးဟန္ေဇာ္က ဆက္လက္ေျပာ ၾကားသည္။

From : ျပည္ျမန္မာဂ်ာနယ္

1 comment:

  1. ဦးဟန္ေဇာ္တို႔လို႔ပညာရွင္ေတြကေတာ့တိုင္ျပည္အက်ိဳးကို
    ေရရွည္ႀကည္တာမွန္ပါတယ္။ဗိုလ္မႈးေဟာင္းဗိုလ္ႀကီးေဟာင္း
    ေတြကေတာ့ငါဒီေနရာဘယ္ေလာက္ေနရမယ္။အိတ္ထဲကို
    ဘယ္ေလာက္ေရာက္ေအာင္လုပ္မယ္။တိုင္းအဆင့္ကလူ
    ေတြကလည္းအထက္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအတြက္ဟုဆိုကာ
    ေရာႀကိတ္တယ္ေနာက္ခရုိင္အဆင့္ကလည္းေထာက္ခံေပး
    ရလို႔ဂါေႀကးတဲ့ျမိဳ႕နယ္အဆင့္ကခြဲတမ္းတဲ့ေနာက္ဆုံးအလုပ္
    ရတဲ့SAEကေတာ့အထက္ပုဂၢိဳလ္ႀကီမ်ားရဲ့ေက်းဇူးေတာ္
    ေႀကာင့္လုပ္ခြင့္ရတာဆိုေတာ့က်န္တဲ့ဟာေလးကိုလမ္း
    တဝက္ကိုယ္တဝက္ေက်ေက်နပ္နပ္စားရတာေပါ့။ေက်ာက္
    ကိုေစ်းခ်ိဳခ်င္ေတာ့ေက်ာက္ပြတာေတြေက်ာက္မာတာေတြ
    နားမလည္ဘူးေစ်းကိုခ်ိဳခ်င္သေလာက္ခ်ိဳေက်ာက္နဲ႔တူရင္
    ျပီးတာပဲအလုပ္သမားဆိုလည္းေစ်းေပါေပါမွ၊ေစ်းေပါေပါ
    ေပးေတာ့ျဖစ္သလိုလုပ္တာဓမၼတာပါ။ကမၻာေက်ာ္အေျပး
    သမားနဲ႔နင္လားငါလားကတၱရာေလာင္းသမားေတြနဲ႔ပါးနိုင္
    သမၽႊပါးေအာင္ေလာင္းထားတဲ့ကတၱရာ။ေက်ာက္စီေတာ့
    ကတၱရာေအာက္မွာေနတာဘယ္သူမျမင္ပါဘူဆိုျပီး
    ေက်ာက္ကိုေထာင္စီရင္ေက်ာက္က်င္းမ်ားကုန္မွာဆိုးလို႔
    လွည္းစီပစ္စီ၊စီေတာ့ေက်ာက္က်င္းေရကိုယ္တြက္မ်ားမ်ား
    ထြက္လာတယ္ေလစာရင္းတင္ေတာ့ေက်ာင္ေထာင္စီတဲစာ
    ရင္းတင္တယ္။ေက်ာက္ပြတာရယ္ေက်ာက္လွဲစီေတာ့လမ္း
    ႀကိတ္စက္နာနာမေမာင္းခိုင္းရဲဘူးေက်ာက္မႈန္႔ေတြျဖစ္သြား
    မွာစိုးလို႔ဒီလိုေတြလုပ္စားေနႀကတာအာဆီယံစံနႈန္းမွီတဲ့
    လမ္းျဖစ္မလား။လမ္းကျဖစ္သလိုခင္းထားေတာ့ခဏေလးနဲ႔
    ပ်က္ေရာပ်က္ေတာ့ကားေတြကုန္ခ်ိန္အဆမတန္တင္လိုပ်က္
    ရတာပါဆိုျပီးလြဲခ်လိုက္တယ္။ဒါနဲပဲတန္ပိုေႀကးေတြေကာက္
    စရာဂြင္ျဖစ္သြားတာေပါ့။ယခုလက္ရွိဝန္ႀကီးဒုဝန္ႀကီးျဖစ္စဥ္
    ကာလကလႊတ္ေတာ္အမတ္တဦး၏ေမးျမန္းခ်က္ကိုေျဖ
    ႀကားရာမွာBOTစနစ္ရဲစည္းကမ္းကမ္းခ်က္(၂၄)ခ်က္နွင့္
    ကိုက္ညီမႈ႔မရွိေသာကုမၸဏီမ်ားကိုလုပ္ပိုင္ခြင့္ရုပ္သိမ္းနိုင္
    သည္လုိ႔ေျဖႀကားသြာခဲ့ေပမဲ့မည္သည့္ကုမၸကိုမွရုပ္တာမေတြ
    ရပါဘူး။(၂၄)ခ်က္နဲ့မကိုက္ညီတဲ့ကုမၸဏီေတြတနိုင္ငံလုံး
    အနံပါပဲ။မိုင္(၅၀)တျဖတ္ေပးတဲ့BOTကလည္း(၁၅)မိုင္လည္း
    BOTစနစ္တဲ့(၂၃)မိုင္လည္းBOTတဲ့(၃၈)မိုင္လည္းBOTတဲ့
    ေငြပိုရတဲ့BOTပဲေကာက္ခ်င္ႀကတယ္ေလဝန္ႀကီးဌာနထဲမွာ
    ရွိတဲအသြင္ေျပာင္အရာရွိႀကီးေတြနဲ့ညႈိျပီးလုပ္စားေနႀကတာ
    ေလ။ေက်ာက္ပံေလးေတြပုံလိုင္းက်င္းေတြတူးျပီးအလုပ္လုပ္
    ဟန္ေဆာင္ျပထားတာနွစ္နဲ့ခ်ီေနျပီ။လက္ဝါးရုိက္ထားတဲ့စစ္
    ေဆးေရးအဖြဲ႕လာေတာ့အေပါက္လိုက္ဖာျပတယ္။လမ္း
    အက်ယ္က(၁၂)ေပ(၁၈)ေပေလာက္နဲ႔လည္းBOTစနစ္နဲ႔ေငြ
    ေကာက္တယ္။BOTစနစ္အရကတၱားႀကီးေတြတပ္ဆင္ရ
    မယ္ဆိုေတာ့လည္းလုပ္စားလို႔ေကာင္းတဲ့ကတၱားအေသး
    ေတြနဲ႔ပဲရုိက္စားလုပ္ေနတုန္းပဲ။ျပသာနာေပါင္းစုံအျမဲတက္
    ေနတဲ့မနၱေလးမိုးကုတ္၊ေရႊဘိုေခ်ာင္းဦပခုကၠဴျမင္းျခံမိတီၳလာ
    ျမဝတီထားဝယ္လမ္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိတဲ့ဂိတ္ေတာ္ေတာ္
    မ်ားမ်ားဟာလည္းတလအျပစ္ေပးခံရေပမဲ့ဆက္လက္လုပ္
    စားေနႀကဆဲပါ။ယခုလိုစည္းမဲ႔ကမ္းမဲ့ျပည္သူလူထုအေပၚ
    ေခါင္းပုံျဖတ္အျမတ္ထုတ္ေနႀကတဲ့လူေပၚလူေဇာ္လုပ္စား
    ေစေသာေငြေကာက္လုပ္ငန္းမွန္သမွ်တနိုင္ငံလုံးတြင္ရပ္ဆိုင္း
    သင့္ပါျပီ။လုပ္စားေစခဲ့ေသာကုမၸဏီမ်ားကိုလည္း၄င္းတို၏
    ကိုယ္ပိုင္စြမ္းရည္ျဖင့္ကမၻာအရပ္သို႔တင္ပို႔ေရာင္းခ်နိုင္ေသာ
    ျမန္မာကုန္ထုတ္လုပ္မႈ႔ကိုျပသနိုင္ေသာလုပ္ငန္းမ်ားကိုလုပ္
    ကိုင္ပါေစေငြကိုလြယ္လြယ္တာနဲ႔ကိုယ့္စြမ္းရည္နဲ႔ရတာေလး
    ဘယ္လိုအရသာလဲဆိုတာခံစားႀကည့္ႀကပါေစျပည္သူ႔
    ေမတ႖ာစူးပါလိမ္မည္။လြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေန
    နွင့္ယခုကိစၥမ်ားနွင့္အသြင္ေျပာင္းမ်ားဝန္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္
    ေနရာယူထားျခင္းကိစၥ၊စစ္တပ္နွင့္အစိုးရေျပာင္ေျပာင္တင္း
    တင္းစီးပြာေရးလုပ္ေနျခင္မ်ားရပဆိုင္ရန္အစရွိေသာကိစၥ
    ရပ္မ်ားကိုအစဥ္တစိုက္မေမ့မေလ်ာ့လြတ္ေတာ္အတြင္းမွာ
    အျမဲမျပတ္ေဆြေနြးပါမွျပည္သူအသံလြတ္ေတာ္မွာထင္ဟပ္
    ေစပါသည္။

    ReplyDelete