ရန္ကုန္ျမိဳ
႔ အလံုလမ္းမရွိ ႏိုက္ကလပ္တစ္ခုအေရွ ႔၌ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္ပါ တကၠစီကားတစ္စီး
ရပ္တန႔္လာၿပီး ေဒါက္ဖိနပ္စီးထားေသာ စကပ္တိုတိုႏွင္ ့မိန္းမပ်ိဳတစ္ဦးမွာ
ထိုကားထဲမွ ဆင္းလာသည္။
သူမမွာ
၄င္းကလပ္တြင္ ကိုယ္ခႏၶာရင္း၍ စီးပြားရွာေနေသာ ေ၀ေ၀ ဟုေခၚသည့္
ညဥ့္ငွက္မေလးတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး မိသားစုတာ၀န္အား တစ္ဦးတည္းထမ္းေဆာင္ေနရသူလည္း
ျဖစ္သည္။
“ေယာက်္ားနဲ႔ကြဲသြားၿပီး
ကတည္းက ဒီေလာကထဲကိုေရာက္တာ (၃)ႏွစ္ရွိၿပီ။ ကေလးသုံးေယာက္နဲ႔ အိမ္စရိတ္
အတြက္ တစ္ည အလုပ္မျဖစ္ရင္ အဆင္မေျပဘူး ” ဟု အသက္(၃၀)၀န္းက်င္အရြယ္ရွိ
မေ၀ေ၀က ေျပာသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ပတ္ခန္႔က စ၍ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင္ ့ ၉၆၉ အမွတ္ တံဆိပ္ပါ တကၠစီယာဥ္မ်ားကိုသာ စီးေၾကာင္း မေ၀ေ၀က ဆိုသည္။
“ဘာလို႔အဲ့ဒီတံဆိပ္ပါတဲ့ကားကို
စီးရတာလည္းဆိုေတာ့ ကိုယ့္လူမ်ိဳးဆိုေတာ့ ပိုလုံၿခံဳမယ္ ထင္လို႔ပါ။ ဗုဒၶ
ဘာသာဆိုတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္လည္း ပါတာေပါ့ ” ဟု မေ၀ေ၀က ဆိုသည္။
အဆိုပါ
၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္၏ အဓိပၸါယ္မွာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္(၉)ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္(၆)ပါး၊
သံဃာဂုဏ္ေတာ္ (၉)ပါးတို႔ စုေပါင္းထားသည့္အတြက္ ထိုအမွတ္တံဆိပ္ကို
ေဆာင္ထားပါက ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းျခင္း၊ လာဘ္ လာဘေပါမ်ားျခင္း အစရွိသည္႔
ေကာင္းက်ိဳးတရားမ်ား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္ဟု ၄င္းအမွတ္တံဆိပ္ေဆာင္ထား သူ
မေ၀ေ၀၏ မိတ္ေဆြတကၠစီသမားက ဆိုသည္။
“က်ႊန္ေတာ္
ကားမွာ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္ တပ္ထားတယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာကားဆိုတာ သိျပီး
လူေတြမ်ားမ်ား တင္ ရေအာင္လို႔ပါ။ ဒါေပမဲ ့ မြတ္စလင္ေတြ ငွားတာ၊ မြတ္စလင္ေတြ
စုျပီးေနတဲ ့ ေနရာေတြေတာ ့ မသြားရဲ ဘူး”ပာု ေျပာသည္။
၉၆၉
အမွတ္တံဆိပ္ ေပၚထြက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေျခခံလူတန္းစားအမ်ားစုမွာ
မိမိတို႔၏ေနအိမ္မ်ား၊ ကားမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားနွင့္ေစ်းဆိုင္မ်ား၌လည္း
၄င္းအမွတ္တံဆိပ္ကို ကပ္ထားျခင္း ၊ ေဆာင္ထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္မႈမ်ား
ရွိလာေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
“လမ္းထဲကလူေတြ
အိမ္ေရွ႔တံခါးေတြမွာ ကပ္ထားတာေတြ႔လို႔ ေမးၾကည့္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီ
တံဆိပ္ကပ္ထားရင္ ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းတယ္၊ ေစ်းေရာင္း ေကာင္းတယ္။ လာဘ္ရႊင္တယ္။
ဗုဒၶဘာသာအိမ္မွန္းသိသာတယ္ဆိုလို႔ ကပ္ထားတာ။ ကို္ယ့္ဆႏၵနဲ႔
ကိုယ္ကပ္ထားတာပါ။” ေျမာက္ဥကၠလာပ ျမိဳ ႔နယ္ေန ပန္းေရာင္းသူ မခင္ေမက ေျပာသည္။
ထ႔ိုအျပင္ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အုတ္ဖို၊ မင္းလွ၊ မိတၱီလာ စသည့္ၿမိဳ႕မ်ားအျပင္ အျခားၿမိဳ႕အသီးသီး၌ လည္း ဗုဒၶဘာသာအိမ္အျဖစ္ သိသာေစရန္အတြက္ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္အား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားအျပား ကိုင္ေဆာင္ထားလ်က္ရွိသည္ဟု ေဒသခံမ်ားထံမွ သိရွိရသည္။
မိထၳီလာအပါအ၀င္
အဓိကရုဏ္းမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ပဋိပကၡ
မျဖစ္ပြားမီအခ်ိန္ႏွင့္ျဖစ္ပြားခ်ိန္မ်ား ၌ ၉၆၉ တံဆိပ္မ်ား ၊တရားေခြမ်ားကို
လိုက္လံျဖန္႔ခ်ီမႈမ်ားရွိခဲ့သည္ပာု အဆိုပါၿမိဳ႕မ်ားမွ ေဒသခံတို႔က ဆိုသည္။
“
အဓိကရုဏ္းေတြ စျဖစ္တဲ့ေန႔မွာပဲ ၉၆၉ တံဆိပ္ေတြ တရားေခြေတြ
လူစည္ကားတဲ့ေနရာမွာ လိုက္ျဖန္႔တာေတြ ရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕လည္ေခါင္က
ဆိုင္ႀကီးေတြမွာ အဲ့ဒီတံဆိပ္ေတြ ကပ္ထားတယ္” ဟု အုတ္ဖိုၿမိဳ႕နယ္မွ ကိုေက်ာ္ေဇယ်က ေျပာသည္။
၄င္းအမွတ္တံဆိပ္မွာ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္က သာႆနာျပန႔္ပြားေရးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမႈးခ်ဳပ္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ခဲ႔သူ ႏွစ္ဖက္လွ ဦးေက်ာ္လႊင္က ဖန္တီးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သာသနာ့အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
၉၆၉
ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အေျခတည္ျခင္းမွာ ဆယ္စုနွစ္ႏွစ္ခုနီးပါးရွိျပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာစကားမ်ားအရ သိရ ေသာ္လည္း ေတြရွိထားေသာ
သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားအရ ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ အတိအလင္း ထြက္ေပၚ လာခ်ိန္မွာ ၂၀၁၂ ခုႏွွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၃၀ ရက္ေန ့တြင္ ဂဏ၀ါစကသံဃကြန္ရက္မွ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ႔ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၉၆၉ ကြန္ရက္က ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဆင္းရဲမႈျပႆနာသည္ ထိပ္သီးအေျခခံ ျပႆနာတစ္ခုအျဖစ္ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း ျပည္သူမ်ား ၾကံဳေတြ႔ လ်က္ရွိၿပီး ျပည္သူမ်ားအၾကား၌ ဗုဒၶဘာသာဦးေရမွာ အမ်ားဆံုးျဖစ္ကာ လူတန္းစားအလႊာ အစံု၌ တည္ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။
၉၆၉
သည္ ယခုရက္သတၱပတ္မ်ားအတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အဓိကရုဏ္းေဒသမ်ားႏွင္
့ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ႏိုင္ ေၾကာင္း သတင္းမီဒီယာအခ်ိဳ ႔၌လည္း ေဖာ္ျပခဲ့ၾကၿပီး
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕ကလည္း ထင္ျမင္ေျပာဆို ေနၾကသည္။
၉၆၉လႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ား၏ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား အေပၚအက်ိဳး
သက္ေရာက္မႈမရွိေသာ္လည္း နယ္ၿမိဳ႕မ်ား၌ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ား
ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္ဟု အစၥလာမ္ ဘာဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕က ဆိုသည္။
အဆိုပါအမွတ္တံဆိပ္မ်ားကို
စီးပြာေရးအရ အသံုးျပဳမႈမ်ားရွိျခင္းေၾကာင္ ့ အျခားဘာသာ၀င္တို႔၏
စီပြားေရးမွာ ထိခိုက္မႈမ်ား ရွိလာေၾကာင္း ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွ
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ဦးေက်ာ္စိုးက ေျပာသည္။
“ဗမာစိုက္တဲ့ဆန္ ကုလား စားတယ္ ကုလားထုတ္တဲ့ေရ ဗမာ ေသာက္တယ္။ ဒီလိုမွ မစားေသာက္ရင္ သတၱ၀ါေတြ ေသေၾကပ်က္စီးကုန္ၾကမွာေပါ့” ဟု အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးေရႊၾကည္က ဆိုသည္။
ဒုတိယကမာၻစစ္ မတိုင္မီ အခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေမာ္လ၀ီဆရာတစ္ဦး
၏ စာအုပ္တစ္အုပ္ေၾကာင္ ့ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ကိုလိုနီေခတ္တြင္
ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္း(၃)ခု ျဖစ္ပြားမႈရွိခဲ့ ေၾကာင္း ျမန္မာ့သမိုင္းသုေတသီ
ဆရာတစ္ဦးက ဆိုသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္း
၁၉၄၉-၅၀ ၀န္းက်င္တြင္ ဘူးသီးေတာင္-ေမာင္ေတာ၌လည္းေကာင္း၊ ၁၉၈၂ခုႏွစ္တြင္
ေမာ္လၿမိဳင္-က်ဴံဒိုး ၌လည္းေကာင္း၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မတိုင္ခင္ ေတာင္ႀကီးႏွင့္
ျပည္ၿမိဳ႕တို႔၌ လညး္ေကာင္း ဘာသာေရးႏွင့္ဆက္ႏြယ္ေသာ ေဒသတြင္းအဓိကရုဏ္းမ်ား
ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
၉၆၉သည္
အျခားဘာသာ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားကို တုပသည္႔အေနျဖင္ ့ ထုတ္ေ၀ျခင္းျဖစ္ျပီး ၇၈၆
လမ္းစဥ္ အတိုင္းသာ သြားေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေန ့စဥ္ထုတ္သတင္းစာတစ္ေစာင္သို႔
ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူက မိန႔္ၾကား ထားသည္။
ယခုျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ
အဓိကရုဏ္းမ်ားတြင္ ၉၆၉ေၾကာင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း ၊၉၆၉ေၾကာင့္
အဓိကရုဏ္းျဖစ္ပြားသည္ ဟု အေထာက္အထားျပနိုင္ပါက ၉၆၉
လႈပ္ရွားမႈအားရပ္တန္႔ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူက ေန႔စဥ္ ထုတ္
အဆိုပါပုဂၢလိကသတင္းစာ၌ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။
ဂဏ၀ါစကသံဃကြန္ရက္မွ
၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္ ထုတ္ေ၀ခဲ ့ျခင္းမွာ အျခားဘာသာမ်ားအား တိုက္ခို္က္ခ်င္ ေသာ
ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား စည္းကမ္းရွိစြာ
ဘာသာေရးထြန္းကားလာေစရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း အရွင္၀ိမလာဘိ၀ံသ (ဟိစာဓရဆရာေတာ္၊
မဟာၿမိဳင္ပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕) က မိန္႔ၾကားသည္။
“ဒီ
၉၆၉ ကိုထုတ္ရတာက အျခား ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ အခုက
ေမွ်ာ္မွန္းထားတာထက္ကို ပိုျပီး ေအာင္ျမင္ လာတယ္။ ဒီေတာ့
အသုံးခ်ခ်င္တဲ့သူေတြ ေပၚလာတယ္။ ၉၆၉ ရဲ႕နာမည္ကို အသုံးခ်ၿပီး စီးပြားေရး
လုပ္ေနတဲ့ သူေတြလည္း ေတြ႔ေနရတယ္” အရွင္၀ိမလာဘိ၀ံသက မိန္႔သည္။
အဆိုပါ
ကြန္ရက္အေနျဖင္ ့ ထိုသို ့ ၉၆၉ တံဆိပ္ေတာ္အား နည္းလမ္းအမ်ိဴးမ်ိဴးျဖင္ ့
အသံုးခ်ေနျခင္းအား လက္မခံေၾကာင္းႏွင္႔ ၉၆၉ နာမည္သုံး၍
ကိုယ္က်ိဴးစီးပြားရွာေနသူမ်ားအား အေရးယူေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါကြန္ရက္က ဆိုသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏
မတ္လ (၂၉) ရက္ေန႔က ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္ ့ခြန္းအၿပီးတြင္
ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ၾကီး ခ်ဳပ္အေနျဖင္ ့ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းမ်ား ျဖစ္ပြားရန္
ၾကိဳးပမ္းမႈအား အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္
တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းေက်ာ္ေအာင္ထံက သိရသည္။
“ဒီ အဓိကရုဏ္းေၾကာင္ ့အလုပ္ရွင္ေတြက အစ အလုပ္သမားေတြအဆံုး စီးပြားေရးကို အနည္းနဲ႔အမ်ား ထိခိုက္ေစပါတယ္။”ပာု ဦးသိန္းေက်ာ္ေအာင္က ေျပာသည္။
အထက္ပါလႈပ္ရွားမႈအေနျဖင့္
မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ရွိလာမည္ကို ေစာင္ ့ၾကည့္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
လသာမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးၾကည္ျမင့္က သံုးသပ္သည္။
အဓိကရုဏ္းမ်ားနွင့္ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈသည္ အားေကာင္းလာသည္ ့အတြက္ ညဥ့္ငွက္တစ္ဦးအေနျဖင္ ့ အႏၱရာယ္ကို ေၾကာက္ရႊံေသာ္လည္း လုပ္ငန္းခြင္၌ ဘာသာစံုလူမ်ိဴးစံုကို ၾကည္ႏႈး ပာန္ေဆာင္ကာ ဆက္ဆံေနရေၾကာင္း မေ၀ေ၀က ဆိုသည္။
“ဘယ္ေလာက္ဘဲ
ယံုၾကည္မႈေတြ ရွိေနေပမဲ ့ ည အလုပ္လုပ္ရင္ေတာ ့ လူမည္းကိုလည္း
အေဖာ္ျပဳရတယ္။ လူျဖဴကိုလဲ အေဖာ္ျပဳ ရတယ္။ဒါမွမပာုတ္ရင္ မနက္ျဖန္
အိမ္စရိတ္အတြက္ အခက္အခဲရွိတယ္”ပာု ၎၏ ဘ၀ အခက္အခဲကို ေ၀ေ၀က ေျပာၾကားသည္။
ပဋိပကၡသင္တန္းသား အဖြဲ႕အမွတ္(၁)
by Myit Makha Mediagroup on 5 Apr, 2013
by Myit Makha Mediagroup on 5 Apr, 2013
Wira Thu say Muslim is enemy ?
ReplyDelete